Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M54B30 - odletěl kus DISA klapky

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
paolo2
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 24.06.2018 12:18

M54B30 - odletěl kus DISA klapky

#1 Příspěvek od paolo2 »

Zdravím,

EDIT:

Tak jsem zjistil kde je problém, po zpětné montáži z DISA klapky zřejmě ihned odletěl šroubek (trn?) jistící jí na tom čepu a zasekla se. Již mám repasovací sadu kde tenhle kousek už není vůbec, nicméně to asi není dobré jestli odletěl - jsem si jistý že tam byl. Nicméně jsem s autem najel asi 150 kilometrů do doby než jsem to znovu sundal, a mimo startování žádný problém nevykazovalo. Určitě nejsem první ani poslední co tenhle problém řeší, kde jí najít? Vyndat svíčky a podívat se do válců? Nebo sundat celý ten "blok" sání? Vážně nevím.... Děkuji za všechny rady.

Obrázek


dneska jsem měnil olejový separátor včetně všech trubek a hadiček okolo, v rámci toho jsem zjistil ze disa klapka by taky chtěla vyměnit, tu už jsem objednal. Nicméně po výměně separátoru se mi zda, že se motor víckrát protočí než chytne - čím to muže byt? Saní nikde neuniká, nikde nic nerachtá, jede úplně normálně.

A ještě jedna věc, když jsem z autorizaku objednaval nový separátor, na obrazku z nej vede tenká, gumová, podtlaková hadicka, neznámo kam, na tom původním separátoru je přes tenhle vývod gumová zaslepka - samozřejmě jsem ji přesunul na na ten nový, ale zda se mi to zvláštní.

Jedna se o Z4 E85. Díky za případné odpovedi.
Naposledy upravil(a) paolo2 dne úte 04.06.2019 20:51, celkem upraveno 1 x.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: M54B30 se po výměně olejoveho separátoru víckrát protočí

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ta záslepka tam má být ;) Možná nějaká motorizace pro jinou vývozní zemi ji tam měla, etk toho moc neřekne bohužel.
Otázka je jak moc se to změnilo, prostě to má v sání při startování díky těsnosti membrány jiné množství vzduchu než předtím ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
paolo2
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: ned 24.06.2018 12:18

Re: M54B30 - odletěl kus DISA klapky

#3 Příspěvek od paolo2 »

Tak zjištěn problém, viz výše.
Odpovědět