Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N47 vs. B47

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

N47 vs. B47

#1 Příspěvek od mykovec »

Známe technické rozdíly mezi N47 a B47 a nejlépe i z praxe zkušenost se servisem B47D20?
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: N47 vs. B47

#2 Příspěvek od TurboShnek »

Žádný, oba stojí za hovno, mají řetěz zezadu, common-rail, DPF filtr atd... Velmi obtížný a drahý na údržbu, vyhýbat se jím jako čert kříži. ;)

BMW naftu už dávno posrali, pokud chceš naftový BMW hledej M47, M57 motory a starší, jinak si kup naftový auto od jinýho výrobce, ne od BMW.
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: N47 vs. B47

#3 Příspěvek od inspi1981 »

Hmm... A co je na nem velmi obtížného? :lol:
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: N47 vs. B47

#4 Příspěvek od TurboShnek »

Si děláš srandu že jo? :lol:
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N47 vs. B47

#5 Příspěvek od mykovec »

Tak opravdu nikdo nic?
blatna
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: pát 09.03.2012 01:00

odpověď

#6 Příspěvek od blatna »

Ahoj, mám motor N47D20A, najeto 158000 km, jsou tam vyměněny kladky a řemen, žhavky relé žhavení, rozvody se spojkou a setrvákem.Dále starter.Auto jsem kupoval vDE po leasingu.
Ve 130000 km se dělaly rozvody se spojkou plus simering na klice.(Jsou tu někde foto)
Dále měnim fridex (hliníkový motor). Jezdím ne okolo komínu.
Jo a auto nemusí rybí značku.
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: odpověď

#7 Příspěvek od TurboShnek »

Tak to už jsi toho dělal hodně ve 130,000km, ten kdo si to vzal na leasing a zbavil se toho udělal dobře. Já mám M47, najeto 230,00km a zatím jsem na motoru měnil 4 žhavící svíčky a vodu. :lol:
Uživatelský avatar
JakoobCZ
Registrovaný
Příspěvky: 270
Registrován: úte 30.12.2014 01:00

Re: N47 vs. B47

#8 Příspěvek od JakoobCZ »

Poznatky z praxe ti daj jedině lidi jako Snejk, Jarax a pod., kteří sem nechodí každej den. Makaj až se z nich kouří.

Velmi pochybuju o tom, že B47 bude zásadně překopaná, na takhle radikální změny "nejsou peníze". Takže menší opravy a vylepšení, aby to tu záruku vydrželo. BMW diesely teď asi nejvíc trpí na EGR, které ti v krajním případě udělá z auta pochodeň.

Celkově mi uniká důvod, proč si koupit brambora v 4válu. Měl jsem 320d a je to o ničem. Drahej servis a nejede to. V tomhle objemu dává větší smysl koncern.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N47 vs. B47

#9 Příspěvek od JaraX »

b47 bude v něčem lepší a něčem horší, oni B47 jdou zatím mimo mě (a doufám že dlouho půjdou) inspi bude vědět víc,nicméně jak píše kolega předemnou, obojí je shit a nemá smysl si kupovat BMW s motorem z oktávky, to je lepší si rovnou koupit oktávku.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N47 vs. B47

#10 Příspěvek od mykovec »

bylo by lepší to hodit za hlavu, ale přesto se ptám a hledám možnosti, protože co když:

- ono se totiž dost těžce přesedává, když člověk jezdí 3 předchozí auta v bmw - do nějaký octávky
- má rád 3er, vyhovuje hlavně tím, že to není vahou těžkopádný a mohutný jako zbytek produkce bmw
- chce manuál, Touring
- chce něco zánovního, řekněme rok 2015-2017 (a po 2 posledních e90/e91 2007, u kterých se pořád něco kazí)

to pak zjistíte, že:
- manuál u F31 je prostě problém, R6 benzín není vůbec reálný, krom jediného motoru v 340i, který je cenou mimo možnosti (navíc stejně jen automat), diesel R6 je 1 ze 100ks
- tak by vzal teda nesmyslně nataženej (B48) R4 benzín (u ojetin +200tis) - ale nebude to taky průser?

= s tou octávií, kterých mění v práci několik motorizací ob týden prostě doma nechce jezdit - do tak sterilního, nudnýho a gumovýho auta se prostě přesednout z bmw nedá, přestože všichni tvrdí, že R4 má lepší koncern - nebo by musel rezignovat na všechny ideály a prostě jen jet z bodu A do B a mít přitom radost, že na něj neprší
= v podstatě ze všech možností, co jsem vypsal tak nějak vyplyne F31 v m-paket v 320d 140Kw
= a tajně doufá, že se bmw snad trochu po N47 u B47 polepšilo a posunulo po tom všem s N47 k lepšímu (tak třeba jako koncern s posunem EA111 k EA211). Když nic, tak tam ještě pořád schází SCR, která příšla až na konci r.2017 (u audi a vw o 2 roky dříve)

Zásadní problém je, že bmw už nic jiného do 3er než R4 a automat očividně dávat nebude, holt zmrší všechny srandu, viz. G21, tam už jedinej manuál z kompletně celý produkce je právě a jen ta 320d (318d nepočítám).
= asi je ještě brzo na reálný informace na takto novej motor, než se do dostane do povědomí
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: N47 vs. B47

#11 Příspěvek od TurboShnek »

Tak si nech svoje starý BMW, k čemu v ČR potřebuješ zánovní? Naše silnice jsou :crazy: , naši řidiči jsou :crazy:, palivo je :crazy:, jeho cena upadne rychle jako kámen :crazy:, design vypadá jako :crazy:, výrobní kvalita je :crazy:, motory jsou :crazy:. Podívej se co tady lidi všechno mění už na 100,000km. :ja_nic:

BMW se už od konce 90 let vydalo směrem vyrábět levný, předražený, designérský exkrementy :crazy: zaměřený na davy lidí kteří chtějí udělat dojem a pronajímají si to na leasing. Co se dá dělat, holt to vynáší peníze, nedávno BMW měli rekordní tržby. Já bych si rozhodně zánovní BMW, ani jiný auto nekoupil, tuplem v ČR. :ja_nic:
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: N47 vs. B47

#12 Příspěvek od Stepan1 »

taky bych se soustředil na to, že přesedáš z benzínovýho třílitru do naftovýho dvoulitru. To samo o sobě bude takový šlápnutí do hovna (po stránce charakteru, dynamickej rozdíl je v reálným provozu nakonec úplný hovno), že se to ztratí.
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: N47 vs. B47

#13 Příspěvek od inspi1981 »

Těžko říct, ty B47 jsou relativně ještě moc nový, aby se vytvářela nějaká statistika. Zatím to má najeto málo, aby se tam něco projevilo. Zatím se tam žádný hromadný trhání rozvodů neděje, sání ucpaný ještě nejsou, jen EGRy se mění jako na všech ostatních
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: N47 vs. B47

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

mykovec píše:bylo by lepší to hodit za hlavu, ale přesto se ptám a hledám možnosti, protože co když:
...
- chce něco zánovního, řekněme rok 2015-2017 (a po 2 posledních e90/e91 2007, u kterých se pořád něco kazí)
...
Zásadní problém je ...
Zásadním problémem je chtění auta z let 2015-2017. Důvod?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
martyb
Registrovaný
Příspěvky: 117
Registrován: čtv 26.03.2015 01:00

Re: N47 vs. B47

#15 Příspěvek od martyb »

Třeba nechce jezdit v 10let starý paštice, která se bude jen srát. U zánovního vozu se předpokládá, že to bude chvíli fungovat.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N47 vs. B47

#16 Příspěvek od JaraX »

:lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: N47 vs. B47

#17 Příspěvek od mykovec »

Důvod je ten, že u F31 byl v půlce roku facelift s nástupem právě B47 motorů (na N47 se všema bájema a pověstma koule opravdu nemám).
Ten zásadní důvod je ale, že koukám po něčem s co nejmenším nájezdem, a v těchto letech se to pohybuje tak kolem 25tis km.
I to má svůj důvod -> po 3 letech s N53B30 co má najeto 250+tis, kterou bych nepřál servisovat ani největšímu nepříteli - to asi vyzkouším za úplně opačnej konec s co nejmenším nájezdem. Těma špatnějma zkušenostma s HPI benzínem (ale i se servisem N46B20, obojí r.2007) už jsem rezignoval na všechny ideály a stačí mi jakýkoliv bmw, u čeho alespoň 2 měsíce v řadě něco neodejde. Protože najezdím cca. 10 tis ročně (jinak služebním), vycházím z předpokladu, že když ta B47 bude mít najeto 25tis, bude to 2-3 roky starý, s tím ročním přírůstkem km 10tis. to snad ještě musí nějakej ten rok fungovat. Abych nebyl zas naivní, ptám se na B47 i zde :-)
Francis píše:
mykovec píše:bylo by lepší to hodit za hlavu, ale přesto se ptám a hledám možnosti, protože co když:
...
- chce něco zánovního, řekněme rok 2015-2017 (a po 2 posledních e90/e91 2007, u kterých se pořád něco kazí)
...
Zásadní problém je ...
Zásadním problémem je chtění auta z let 2015-2017. Důvod?
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: N47 vs. B47

#18 Příspěvek od TurboShnek »

To je nějaký divný že by někdo za 3 roky prodával nový auto který má najeto jenom 25,000km. Většinou takhle nový auta prodávají leasingový firmy a mají najeto přes 100,000km. Motor rozhodně není to co byli M47, ale že by ti za 10,000km zase něco odešlo na autě který má opravdu najeto jenom 25,000km se mi zdá přehnaný. :lol:

Zatím jsem neslyšel že by někomu odešel řetěz na B47, ale už tam není dvojitý jako byl na M47.. Jediný co jsem slyšel je že je svolávali kvůli nějakýmu problému s EGR ventilem. Jinak tyhle motory mají dvojitý Vanos, dvojitý Valvetronic a elektrickou vodní pumpu, řetěz zezadu, DPF filtr atd... tak že to nejsou žádný jednoduchý motory který si opravíš doma na koleni jako M47.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N47 vs. B47

#19 Příspěvek od JaraX »

nafta s Valvetronicem? to neznám
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: N47 vs. B47

#20 Příspěvek od Spejbl »

dotaz na Kalašnikova?

M47 má dvojitý rozvodový řetěz?
To myslíš vážně? :D
Odpovědět