Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 Elektrický ventilátor (Klima)
Re: E39 Elektrický ventilátor (Klima)
MBčka to tak maj tak snad jsou soudruzi v BMW natolik chytrý a maj to tam taky.
Re: E39 Elektrický ventilátor (Klima)
Takže ventilek tam neni.. chladivo komplet venku..
a jeste to čidlo od hella co jsem koupil má krátkej závit a nesedí tam 


Re: E39 Elektrický ventilátor (Klima)
Ups
tak se tím nikde nechlub. Právě jsi zabil 4 veverky a 5 sýkorek
. To je ale smutný, že to tam není.


Re: E39 Elektrický ventilátor (Klima)
Chyba je opravdu v tlakovem cidle, ale musite sehnat to správné. Nové náhrady mají na konci šroubení cca 2-3mm zápich, ale původní čidlo má zápich jen 0,5-1mm tudiz pokud ho tam našroubujete nelze dotáhnout. Už jsem měl čidlo Hella BEHR a NFR ani jedno tam nejde. Ted jsem obednal čidlo přímo v BMW a snad tam půjde. Jinak závada se dá lehce odhalit, Když klimu zkusíte naplnit tak vám na vysokotlakém ventilu při max. 20 barech nevypne kompresor a můžete ho vesele tlakovat do te doby nez vam neco praskne:), takže bacha.
Aktuální stav: scháním čidlo s tím správným závitem. Pokud se nepodaří druhá možnost je vyrobení nějaké redukce
Ještě že ted moc nejezdím, bych se v tom uvařil..
Aktuální stav: scháním čidlo s tím správným závitem. Pokud se nepodaří druhá možnost je vyrobení nějaké redukce

Ještě že ted moc nejezdím, bych se v tom uvařil..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
Re: E39 Elektrický ventilátor (Klima)
Ahoj, mám e39 523i r.v. 01/1999 a mám podobný problém, neběží mi el. ventilátor před chladičem, koukal jsem kolem sání po té malé krabičce s relé, (viz. výše) ale žádnou jsem tam nenašel, je vyfocená v detailu a není zcela zřejmé kde je, nevím pořádně kde hledat, pojistky v kufru u baterky jsou ok, ale na ventilátor jsem tam nenašel.
______________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos
______________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos
Naposledy upravil(a) Pavelkac dne pát 21.06.2019 17:26, celkem upraveno 1 x.
Re: E39 Elektrický ventilátor (Klima)
Pojistka na ventilátor je pod kastlíkem spolujezdce. Každopádně vzhledem k tomu, že v drtivé většině je v háji samotný ventilátor tak bych postupoval jako já, odpojit konektor a změřit zda je tam šťáva, když jo je ventilátor v háji, když ne tak na pojistku pod kastlíkem, je to 50A červená, budeš muset pohledat v manuálu kde přesně je, těžko se to popisuje a je tam blbě vidět, já jí mět ruplou tak jsem říkal paráda dám pojistku a ventilátor pojede a ejhle, dal jse pojistku a ventilátor ( vinutí ) začal hořet
, takže novej a výměna a je klid, vyšel na cca 3500,-. Každopádně udělat jinak v létě hrozí přehřátí a průsej.



E39, 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: ned 28.02.2010 01:00
- Bydliště: Klášterec nad Ohří , Ústecký kraj
Re: E39 Elektrický ventilátor (Klima)
Díky za radu, pojistku za kastlíkem spolujezdce jsem našel, (50A červená velká) proměřil ohmmetrem a je ok, takže to vypadá na ventilátor, zkusím ještě pustit proud přímo do ventilátoru, je to ten konektor těsně vedle pravého světla? Jestli bude fakt v kytkách, máte někdo nějaký tip, kde by se dal výhodně pořídit pro moje auto, koukal jsem, že je víc typů? Díky.
P.S. Ještě k tomu konektoru předního ventilátoru, podle barev drátů, kde má být proud a kde kostra? Můj typ by už měl mít proměnlivé otáčky.
______________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos
P.S. Ještě k tomu konektoru předního ventilátoru, podle barev drátů, kde má být proud a kde kostra? Můj typ by už měl mít proměnlivé otáčky.
______________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos
Re: E39 Elektrický ventilátor (Klima)
Ano, vedle světla před spolujezdcem.
Dráty už si nepamatuju, já tam mám tři, jeden je tvrdej plus, jeden mínus a jeden je na signály, ale barvy ti neřeku ani nevím jestli budou u všech stejný, ( do středy nejsem u auta ) prostě to proměř, když tam při zapnutým klíčku bude napětí tak je na 99,9% procent v háji ten ventilátor.
Co se týče ceny, tak co to je výhodně
já koupil za cca 3.5k mám tam 3pin konektor, podle toho samozřejmě musíš koupit ten samej a musí to bejt na benzín, na diesel je nižší.
Dráty už si nepamatuju, já tam mám tři, jeden je tvrdej plus, jeden mínus a jeden je na signály, ale barvy ti neřeku ani nevím jestli budou u všech stejný, ( do středy nejsem u auta ) prostě to proměř, když tam při zapnutým klíčku bude napětí tak je na 99,9% procent v háji ten ventilátor.
Co se týče ceny, tak co to je výhodně

E39, 523i