
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 TDS - mrtvé nad 2000
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Se tam dá něco inpou štelovat? 

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Něco jo, ale to hlavní jako předvstřik a dávku nastavuješ ručně na vstřikovacím čerpadle a kontroluješ je právě přes ty live data na diagnostice.
Nejspíše ti uchcává vstřik a proto ten rachtavý zvuk.
Nějak to zkus tím "vypínáním" válců (odpojovani vstřiků) vyzkoušet co to bude dělat.
Ty live data jsou dobrý pro spolujezdce, ty budeš řídit a on bude koukat jaký to má předvstřik, dávku,mV potenciometru plyn.pedalu,plnici tlak atd. Bude koukat skutečný vs požadovaný, z toho se nechá něco zjistit.
Vidim to na nějaký mrtvý vstřik jak na čerpadlo.
Nejspíše ti uchcává vstřik a proto ten rachtavý zvuk.
Nějak to zkus tím "vypínáním" válců (odpojovani vstřiků) vyzkoušet co to bude dělat.
Ty live data jsou dobrý pro spolujezdce, ty budeš řídit a on bude koukat jaký to má předvstřik, dávku,mV potenciometru plyn.pedalu,plnici tlak atd. Bude koukat skutečný vs požadovaný, z toho se nechá něco zjistit.
Vidim to na nějaký mrtvý vstřik jak na čerpadlo.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Joo takhle, jsem si právě říkal, že bych měl blbě načtené info ohledně inpy a těchto jednotkách, jelikož jsem se někde chtěl dočíst kdysi tuším ohledně nějakých úprav, a právě tam jsem se dozvěděl, že to není jak u VW, kde se nalejou kW přes kabel
Jinak ten zvuk jde nejvíc slyšet v 0:04 na videu.
No, díky pane, zítra na to vlítnu

Jinak ten zvuk jde nejvíc slyšet v 0:04 na videu.
No, díky pane, zítra na to vlítnu

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Tak jsem prubnul to vedení a vypadá to na řídící.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
A byl jsem trošku zadýmit sídliště

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Hale taky se jakoby zdá, že to trochu zmizelo, ale to je vcelku jedno,protože to
pěkná kovářina
. Pouštím si to na phone, takže je to takové 
Z těch live dat máš skutečný předvstřik na maximu, těch 20°před HU. Což je špatně , ale teď čím je to způsobeno?
Buď řídící vstřik dává nesmysl, nebo odešel taktovací ventil přesuvníku na vstřikovacím čerpadle , který reguluje předvstřik. Nebo pístek přesuvníku je zablokovaný v poloze nadoraz max. předvstřiku.
Nejdřív zkus ten konektor (2pin) co jde do toho taktovaciho ventilu přesuvníku vstřiku rozpojit a zkusit jestli tam jde napájení, protože když ho odpojíš tedy ventil není pod napětím tak je také max. předvstřik.
Ten ventil přesuvníku vstřiku je na vstřikovacím čerpadle pod rozdelovaci hlavou co z ní jdou ty vstřikovací trubky. Trčí z něj černý kabel s jednoduchým 2pinovym hranatým štekrem.
Ne ten tlustý s kulatým štekrem.
pěkná kovářina


Z těch live dat máš skutečný předvstřik na maximu, těch 20°před HU. Což je špatně , ale teď čím je to způsobeno?
Buď řídící vstřik dává nesmysl, nebo odešel taktovací ventil přesuvníku na vstřikovacím čerpadle , který reguluje předvstřik. Nebo pístek přesuvníku je zablokovaný v poloze nadoraz max. předvstřiku.
Nejdřív zkus ten konektor (2pin) co jde do toho taktovaciho ventilu přesuvníku vstřiku rozpojit a zkusit jestli tam jde napájení, protože když ho odpojíš tedy ventil není pod napětím tak je také max. předvstřik.
Ten ventil přesuvníku vstřiku je na vstřikovacím čerpadle pod rozdelovaci hlavou co z ní jdou ty vstřikovací trubky. Trčí z něj černý kabel s jednoduchým 2pinovym hranatým štekrem.
Ne ten tlustý s kulatým štekrem.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Ten pin na který musí jít těch 12 V je červenobílý a ten druhý pin je bílý a tu si řj motoru DDE přikostřuje pwm signálem a tím reguluje tu polohu pístu přesuvníku vstřiků.
Takže, když ti to poběží na volnoběh a ty budeš mít na správných pinech 12V a zároveň plnou kostru tak nahradiš jakoby supluješ řj motoru v regulaci předvstřiku na minimální předvstřik a ten motor by měl změknout, tedy jít tišeji.
To přikostrení dělej jen na zkoušku, abys zjistil že se změní chod, popř si nápoj tu inpu a koukni na skutečný předvstřik to spritzbeginn ist.
Takže, když ti to poběží na volnoběh a ty budeš mít na správných pinech 12V a zároveň plnou kostru tak nahradiš jakoby supluješ řj motoru v regulaci předvstřiku na minimální předvstřik a ten motor by měl změknout, tedy jít tišeji.
To přikostrení dělej jen na zkoušku, abys zjistil že se změní chod, popř si nápoj tu inpu a koukni na skutečný předvstřik to spritzbeginn ist.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Takhle se choval jeden motor kdysi co jsem dělal, a nakonec tam byl střihlej klínek na kole co vstřikovací čerpadlo pohání.
Ale to zas různě kouřilo.
Ale to zas různě kouřilo.

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Tady to kouří taky
ale 12V tam jde a zkusili jsme odpojit ten konektor, jen čistě odpojit, a bylo ticho
No, čili... Na co se mám psychicky připravit? 



Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

A ta inpa ukazuje předvstřik kolik na volnoběh s odpojenym taktovacim ventilem?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Nic, nulu 

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

asi to dostává špatný signál k regulaci od řídícího vstřiku proto ta nakoplá regulace.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Že by se v něm sekala jehla, nebo ta snímací cívka nebo kabel k ní.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
No teď otázka, kde sehnat řidící vstřik v mém okolí a hlavně ať dělat tak, ať ho vůbec dostanu z auta
Je mi už předem jasné, že bez vytříbeného slovníku se neobejdu

Je mi už předem jasné, že bez vytříbeného slovníku se neobejdu

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Takže ten "ventil regulace předvstřiku" má v sobě pružinu a vždy ten předvstřikový váleček tlačí do nulové polohy předvstřiku, když je bez napětí?Spejbl píše:Tak pístek zadřený nebude,
asi to dostává špatný signál k regulaci od řídícího vstřiku proto ta nakoplá regulace.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Když je zhasnutý motor, tak ta pružina zatlačí pístek přesuvníku do krajní polohy nejnižšího předvstřiku, tedy cívka taktovacího ventilů bez napětí.
Zapne-li se "zapalování" přivede se napětí na taktovací ventil přesuvníku vstřiku a řj motoru DDE ho pulzně (pwm signál) ukostří tedy otevře a může přes něj protejkat nafta. To množství protékající nafty je regulováno a tím se vlastně přetlačuje ten tlak ty pružiny co tlačí do písku.
Odpojí-li se napětí, tak se ten ventil zavře a tlačí plným tlakem nafta uvnitř vstřikovacího čerpadla proti pružině, kterou zmáčkne a přesune pístek do polohy max. předvstřiku.
zvláštní ovšem je, že vypukovi to chodí opačně...... což ňák nechápu.
Při montáži se u čerpadla nastaví statický předvstřik a řj po nastartování motoru si ho už pak řídí dynamicky sama podle mapy motoru zvolí odpovídající takt taktovacímu ventilu přesuvníku vstřiku.
Jde o to, aby na volnoběh byl ty 2 až 3° před HÚ
Zapne-li se "zapalování" přivede se napětí na taktovací ventil přesuvníku vstřiku a řj motoru DDE ho pulzně (pwm signál) ukostří tedy otevře a může přes něj protejkat nafta. To množství protékající nafty je regulováno a tím se vlastně přetlačuje ten tlak ty pružiny co tlačí do písku.
Odpojí-li se napětí, tak se ten ventil zavře a tlačí plným tlakem nafta uvnitř vstřikovacího čerpadla proti pružině, kterou zmáčkne a přesune pístek do polohy max. předvstřiku.

Při montáži se u čerpadla nastaví statický předvstřik a řj po nastartování motoru si ho už pak řídí dynamicky sama podle mapy motoru zvolí odpovídající takt taktovacímu ventilu přesuvníku vstřiku.
Jde o to, aby na volnoběh byl ty 2 až 3° před HÚ
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Rozumím. A jakými informacemi se jednotka řídí, aby nastavovala a udržela správný předvstřik?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Právě pomocí toho řídícího vstřiku, což je snímač zdvihu jehly toho vstřiku, si tu hodnotu měří a když dojde k rozdílu mezi zaměřeným a tím co má uloženým v mapě řj motoru tak provede doregulovaní pomocí toho taktovaciho ventilu.
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Rozumím. Jelikož po odpojení ventilu pro předvstřik sice motor ztichl a změknul mu chod, ale stále se ozýval ten zvuk špatného vstřiku. Tudíž buď nefunguje snímací cívka na řídícím vstřiku a nebo funguje a motor pozná, že jeden vstřik drhne(nebo prochcává) a ubere dávku, aby vyrovnal běh celého motoru.
Takže změřit cívku na vstřiku a pokud je dobrá, je to některý vstřik?
Takže změřit cívku na vstřiku a pokud je dobrá, je to některý vstřik?
Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000
Tak cívka dává 98Ω. 
