Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Ahoj, mám problém v chladícím okruhu. Při jízdě se mi teplota pohybuje přibližně mezi 99-108° což je asi ok. Ale když zastavím a chcípnu tak 2-3 minuty v motoru probublává. Zdá se mi jako kdyby systém nedržel tlak a následkem toho vařila chladící kapalina.
Nedávno jsem měnil termostat origo Mahle 105°, vodní pumpu Graf (bronzový rotor), hadice, O kroužky rychlospojek, předchozí majitel měnil expanzku Meyle.
Systém se plnil podtlakem bohužel jsem použil G13 protože sem poslechl názory ať tam dám co tam bylo..
Nesetkal jste se s tím někdo?
Nedávno jsem měnil termostat origo Mahle 105°, vodní pumpu Graf (bronzový rotor), hadice, O kroužky rychlospojek, předchozí majitel měnil expanzku Meyle.
Systém se plnil podtlakem bohužel jsem použil G13 protože sem poslechl názory ať tam dám co tam bylo..
Nesetkal jste se s tím někdo?
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
termostat na 105°C je nesmysl, ničí motor.
stejně tak expanza Meyle, do pár měsíců bude po ní.
těsnění víčka je ok?
ta směs je v dobrém poměru?
vypláchl bych to a dal G11, co tam patří, a sníženej termostat.
stejně tak expanza Meyle, do pár měsíců bude po ní.
těsnění víčka je ok?
ta směs je v dobrém poměru?
vypláchl bych to a dal G11, co tam patří, a sníženej termostat.
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
To že se dá sehnat sníženej jsem se dočetl až potom co jsem dal 105. Určitě dám nižší, ale stačí ho jen vymněnit? Jednotka bude zmatená že otvírá o deset stupňů dříve nevadí to něčemu?
Jakou dáváte expanzku originál?
Víčko i O kroužky vypadají v pořádku.
Kapalina je 1:1 měřil jsem ji na -37°
Jakou dáváte expanzku originál?
Víčko i O kroužky vypadají v pořádku.
Kapalina je 1:1 měřil jsem ji na -37°
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Ještě jeden dotaz dáváte sníženej na 90° nebo 101° ?
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
my dáváme na 90°C, což je v praxi nějakých 92-93°C, to je uplně ideální teplota, jednotka zmatena nebude, nebo myslíš že když se ohřívá motor tak je jednotka zmatená? termostat na 101°C by vůbec nic neřešil.
ted jsme s tannerem našli vadu toho sníženýho od logicu 7, vypadá to že nefunguje ve vedrech, ještě to musím otestovat na více autech, ale na jednom s tím americkym jsme si všiml že ted v těch vedrech lezla teplota motoru přes 100°C, s tím naším se to zatím nestalo, ale chce to mít zaplou klimu.
ted jsme s tannerem našli vadu toho sníženýho od logicu 7, vypadá to že nefunguje ve vedrech, ještě to musím otestovat na více autech, ale na jednom s tím americkym jsme si všiml že ted v těch vedrech lezla teplota motoru přes 100°C, s tím naším se to zatím nestalo, ale chce to mít zaplou klimu.
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Studený start a ohřívání je jiný režim než provozní teplota na kterou je motor nastaven. Jednotka může upravovat předstihy a obohacení.
Souhlasím že pro motor a životnost dílů je lepší těch 90-95 o tom žádná a když je to vyzkoušeno..
.
Vy máte jaké kde se dají sehnat? Já našel jen ty od Logic7 Behr 90, Ecs Tuning HT 90 a Wahler 101
I kdyby vám to lezlo na 100 tak pořád lepší pro motor než 108
Souhlasím že pro motor a životnost dílů je lepší těch 90-95 o tom žádná a když je to vyzkoušeno..
.
Vy máte jaké kde se dají sehnat? Já našel jen ty od Logic7 Behr 90, Ecs Tuning HT 90 a Wahler 101
I kdyby vám to lezlo na 100 tak pořád lepší pro motor než 108
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Nemá jednotka nakodované rozpětí v jakem se má držet teplota a pokud je mimo rozsah tak nadává ať vysoká tak nízká?
Šlo by upravit případně aby při 90-95celsia neprotestovala?
Jen se ptám třeba ta možnost tam bude.
Šlo by upravit případně aby při 90-95celsia neprotestovala?
Jen se ptám třeba ta možnost tam bude.
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Co zase řešíte?
Nafty s pokurvenyma termostatama jezdej na 60°C a jedinej problém, kdy se to pozná je ten, že přestane regenerovat DPF. A tady se zase filozofuje o přehrávání jednotek.


Nafty s pokurvenyma termostatama jezdej na 60°C a jedinej problém, kdy se to pozná je ten, že přestane regenerovat DPF. A tady se zase filozofuje o přehrávání jednotek.


Naposledy upravil(a) horan dne ned 07.07.2019 22:07, celkem upraveno 1 x.
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Nechci tu řešit zda snížený termostat ano či ne je to na každém..
Řeším proč mi vaří chladící kapalina..
Řeším proč mi vaří chladící kapalina..
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Pavle že vaří to bude někde únikem tlaku - mám stejnou motorizaci a za 6 let se mi nestalo, že by po zastavení voda vařila a že kolikrát byla dle skrytého menu až 113C ale hadice byly natlakovány k prasknutí - psycicky jsem to vyřešil termostatem 90C - hadice v pohodě a jemné úniky oleje kolem ventilových vík se skoro zastavily takříkajíc jednou ranou dvě mouchy.
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
S největší pravděpodobností to bude únikem tlaku. hadice jsou jen trochu natlakované. Chci to najit ještě před výměnou termostatu ať problém jen neodsunu..
Vyměním i originál víčko a chladící kapalinu..
Vyměním i originál víčko a chladící kapalinu..
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
na víčko se podívej, pokud je na něm těsnění KO, jde to vidět.
zbytek chlazení natlakuj na 1,5 bar a měř tlak, uvidíš jeslti bude mizet, připadně někde poteče voda
zbytek chlazení natlakuj na 1,5 bar a měř tlak, uvidíš jeslti bude mizet, připadně někde poteče voda
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
mě se to jednou stalo taky a bublala voda ale bylo cca 103Celsia a měl jsem málo dotažené víčko chladiče. A tím pádem bublala voda jak v konvici a něco málo šlo i ven. Po dotažení víčka bylo vše v pohodě.
Podíval bych se zda to někudy neteče a zda je víčko ok. Preventivně za 2-3kila nové. A zjistit i odvzdušnováky zda nepouštějí vzduch/vodu ven.
Jinak HORANE jsi mimo nikdo tu naftu neřeší.
Jo termostat na 90-93celsia sníženej by ulevil motoru dost přecijen jezdit kolem 95celsia nebo 108-113celsia je rozdíl.
Podíval bych se zda to někudy neteče a zda je víčko ok. Preventivně za 2-3kila nové. A zjistit i odvzdušnováky zda nepouštějí vzduch/vodu ven.
Jinak HORANE jsi mimo nikdo tu naftu neřeší.
Jo termostat na 90-93celsia sníženej by ulevil motoru dost přecijen jezdit kolem 95celsia nebo 108-113celsia je rozdíl.
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
horan ti chtěl vysvětlit že ten motor bude pracovat normálně i s nížší teplotou motoru, samozřejmě že upravuje nastavení předstihu apod, ale to vždy.
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Děkuji. Nenapadlo mě to rozvádět jako pro dítě. 

Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Víčko i těsnění vypadají dobře jsou rok staré jako expanzka ,,Meyle''. Proto půjde z domu a dám tam origo ať předejdu spekulacím.. Už mám i domluven víčko s ventilkem na odzkoušení těsnosti..
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
Kdyby resil nekdo v budoucnu stejny problem tak to bylo neoriginalnim vickem pri te prilezitosti sem vymenil i chladici kapalinu za originalni..
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
origo kapalina je zbytečné vyhazování peněz, ale nic tím nezkazíš, jen jsi mohl za ty peníze opravit něco jiného 

Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
a jakou máš ověřenou nemrzku do BMW ?
Re: E6x 4,4i N62b44 probublává vaří chladící kapalina
my už léta používáme G11 a zatím žádnej problém, neměníme chladiče, neměníme radiatory.