Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 automat X manuál
e90 automat X manuál
Ahoj
Sháním e90tku 330i, ale zjistil sem, že nevím jestli hledám manuál nebo automat. Moje poslední auto byla e36 323 v manuálu, ale poslední dva roky sem jezdil převážně automatama (f150, camry, octavka,...).
Nevím jestli má ještě u e90 počítat s nějakým řidičským autem a jít do manuálu, nebo je to už spíš "nový" auto a bude lepší automat do kolon, města, osahávání spolujezdkyně a jídlo. V e36 mě bavilo si hrát s meziplynama a obecně říkat motoru/autu co má dělat. Automaty mi obecně přišly "línější", ale na 99% ježdění úplně v klidu. Jen některý sou nastavený tak že mě to vytáčí- nic konkrétního, spíš pocit...
Budu moc rád za jakýkoliv postřeh/ zkušenost, a pokud by se našel dobrodinec co by mě nechal jeho e90 projet kolem komína tak mu budu zauzlován (plus benzín a kafe...). Ideálně Praha.
Díky!
Sháním e90tku 330i, ale zjistil sem, že nevím jestli hledám manuál nebo automat. Moje poslední auto byla e36 323 v manuálu, ale poslední dva roky sem jezdil převážně automatama (f150, camry, octavka,...).
Nevím jestli má ještě u e90 počítat s nějakým řidičským autem a jít do manuálu, nebo je to už spíš "nový" auto a bude lepší automat do kolon, města, osahávání spolujezdkyně a jídlo. V e36 mě bavilo si hrát s meziplynama a obecně říkat motoru/autu co má dělat. Automaty mi obecně přišly "línější", ale na 99% ježdění úplně v klidu. Jen některý sou nastavený tak že mě to vytáčí- nic konkrétního, spíš pocit...
Budu moc rád za jakýkoliv postřeh/ zkušenost, a pokud by se našel dobrodinec co by mě nechal jeho e90 projet kolem komína tak mu budu zauzlován (plus benzín a kafe...). Ideálně Praha.
Díky!
Re: e90 automat X manuál
jen doplním že to bude all-year daily driver, nečekám od toho žádný sportovní zážitky a max fun factor. Jen auto ke mám ještě pocit že řídím já, a ne jen hezky prosím ŘJ jestli by teda jako nepřidala/ nezatočila....
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 automat X manuál
No a zásadní otázka kde konkrétně, nebo nejčastější trasy se s tím bude jezdit? Rodná vesnice / okresky nebo Jižní spojka / Nuselský most?
Re: e90 automat X manuál
Po rodném městě, mezimesto po dálnicích, za rodinou a koníčky do ruznejch zapadlejch vísek a semtam po Evropě... Přijde mi že to je dost mix abych rozhodoval podle toho, ale skoro mi přijde že automat by byl lepší. Jen bych nerad abych případně zadusil zábavný auto/motor automatem
Re: e90 automat X manuál
ty jo dnes jsem tak pohodlnej že bych i u 3er šel do automatu pokud by to bylo auto na denní ježdění město vesnice a všude.
Pokud se nehoníš za zrychlením tak automat je nejlepší společník na cesty a denní ježdění.
Pro víkendovou radost je to jedno tam klidně manuál např s coupé a 330-335i.
Ale vsadím boty kdo jezdil chvilku s automatem od BMW a pujčí si na pár dní manuál tak většina lidí ve městech apod to kvedlání přestane mít rádo ...automat je fakt super věc. Navíc ZF je luxusní záležitost.
Asi bych projel v obou autech a vyzkoušel co ti více sedí. Jistě se najdou tací co preferují furt manuál ale já mohu s automatem řídit bez jedné ruky i nohy což je super když máš zranění nebo chceš jíst bagetu či pít kafe v autě a sedíš si tam jak král a jen tak pluješ krajinou a popíjíš drink a nemusíš nikde ani ve městě se honit s manuálem a hned kvedlat a nevim co ... na denní použití je automat prostě THE BEST OF.
V 3er jej neznám chce to vyzkoušet ale 5er i 7er co máme v rodině prostě super. I otec už by manuál nikdy nechtěl co má 530xd v automatu 8let tak manuál bere jako krok zpátky. Bejt mladej a neznat automat jak je skvělej ani o něm neuvažuji ...naopak znám obě kombinace a na denní užívání mám jasno.
Pokud se nehoníš za zrychlením tak automat je nejlepší společník na cesty a denní ježdění.
Pro víkendovou radost je to jedno tam klidně manuál např s coupé a 330-335i.
Ale vsadím boty kdo jezdil chvilku s automatem od BMW a pujčí si na pár dní manuál tak většina lidí ve městech apod to kvedlání přestane mít rádo ...automat je fakt super věc. Navíc ZF je luxusní záležitost.
Asi bych projel v obou autech a vyzkoušel co ti více sedí. Jistě se najdou tací co preferují furt manuál ale já mohu s automatem řídit bez jedné ruky i nohy což je super když máš zranění nebo chceš jíst bagetu či pít kafe v autě a sedíš si tam jak král a jen tak pluješ krajinou a popíjíš drink a nemusíš nikde ani ve městě se honit s manuálem a hned kvedlat a nevim co ... na denní použití je automat prostě THE BEST OF.
V 3er jej neznám chce to vyzkoušet ale 5er i 7er co máme v rodině prostě super. I otec už by manuál nikdy nechtěl co má 530xd v automatu 8let tak manuál bere jako krok zpátky. Bejt mladej a neznat automat jak je skvělej ani o něm neuvažuji ...naopak znám obě kombinace a na denní užívání mám jasno.
Re: e90 automat X manuál
U M3 má manuál smysl, ale 330 není žádný supersport. Za mě automat, ideálně s pádly na volantu, ať si můžeš v případě potřeby snadno podřadit.
Re: e90 automat X manuál
no vidíš a já bych si vždycky radši koupil v manualu 330i než M3 a okradl se o fantastickou DKG.
tucnaku, plati co jsem ti řekl
daily 330i - automat
víkendovka 330i - manual
tucnaku, plati co jsem ti řekl
daily 330i - automat
víkendovka 330i - manual
Re: e90 automat X manuál
Já bych si taky koupil M3 s DKG, ale oproti 330i má prostě manuál v M3 větší smysl.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 automat X manuál
svez se v M3 v DKG a manuál prostě není lepší
Pokud ti jde o tu samotnou rychlost toho auta, přesné meziplyny tak pak ta převodovka je super
Manuál chceš jenom proto, protože chceš manuál.
Imho - 330i v automatu je taky fajn, pokud člověk jezdí po větším městě rozhodně dobrá věc
zase na druhou stranu i manuál je fajn na daily, já mam 335 v manuálu a občas si říkam že bych byl rad za DCT , ale občas je to vlastně jedno 


Manuál chceš jenom proto, protože chceš manuál.
Imho - 330i v automatu je taky fajn, pokud člověk jezdí po větším městě rozhodně dobrá věc


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: e90 automat X manuál
Tak teď nevím, jestli jsem natvrdlej já, nebo někdo jinej.
Já bych nechtěl v manuálu ani 330i, ani M3. U 330i nevidím v manuálu vůbec žádný přínos. U M3 chápu, že ho někdo chce. ( je to IN, možná v budoucnu větší cena auta). Já mám 330i s automatem a jestli někdy budu mít M3, tak jedině s dvouspojkou. 


Re: e90 automat X manuál
Hm, tak teď si začínám připadat blbě že nekupuju M3 
Spolehlivost, náklady atp. bude u obou podobný (jak už říkal JaraX) nebo máte někdo jinou zkušenost?

Spolehlivost, náklady atp. bude u obou podobný (jak už říkal JaraX) nebo máte někdo jinou zkušenost?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 automat X manuál
Pokud to nebude do zacpanýho velkoměsta, tak ti automat chybět nebude. Naopak bych se bál jednou investicí a všelijakých těch mechatroniků/hydroměničů. Pořizovací cena i hmotnost 3er je pak lechce vyšší a pádla tady to jsem viděl minimálně.
Na lítačku po okreskách je manual do ruky fajn zábava, navíc ten šestikvalt mi přijde docela přesnej i na nějaký ty meziplyny/podřazovačky a po dálnici je to úplně jedno, tam se řadí se minimálně. Takže v tomto případě hlas pro manualis..
Mat bych si doved představit do E93 cabria, nebo E93 family wagen.
Na lítačku po okreskách je manual do ruky fajn zábava, navíc ten šestikvalt mi přijde docela přesnej i na nějaký ty meziplyny/podřazovačky a po dálnici je to úplně jedno, tam se řadí se minimálně. Takže v tomto případě hlas pro manualis..
Mat bych si doved představit do E93 cabria, nebo E93 family wagen.
Re: e90 automat X manuál
jakých investic? tydle převodovky se moc neserou, a když se poserou, tak tam dáš starší za 10-15k a nazdar.
za to u manualu máš investici do spojky a dvouhmoty jistou
za to u manualu máš investici do spojky a dvouhmoty jistou
Re: e90 automat X manuál
Teď jsem dělal spojku a dvouhmotu na motoru m47 a stálo mě to od Sachsu 9000,- kč.....
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 automat X manuál
Když ne repas automatu tak výměna oleje a filtru s tou vanou nebo jaxe to tam dělá vyjde kolik a jak často ?
Re: e90 automat X manuál
to bych si rad nechal vysvětlit
koncová cena jen setrváku je 25 000kč, nejlevnějš na netu ho najdeš za 8k,
koncová cena jen spojkové sady je kolem 10ky, na netu nejlevnějši najdeš za 4k
tak mi vysvětli jak uděláš že díly které nejlevnější cena stojí 8+4 = 12k + D+M převodovky, čištění apod uděláš za 9k?
rád se nechám poučit.
nehledě na to že na 330i je vše dražší.
Totic: cca 10k komplet s těsněníma
koncová cena jen setrváku je 25 000kč, nejlevnějš na netu ho najdeš za 8k,
koncová cena jen spojkové sady je kolem 10ky, na netu nejlevnějši najdeš za 4k
tak mi vysvětli jak uděláš že díly které nejlevnější cena stojí 8+4 = 12k + D+M převodovky, čištění apod uděláš za 9k?
rád se nechám poučit.
nehledě na to že na 330i je vše dražší.
Totic: cca 10k komplet s těsněníma
Re: e90 automat X manuál
Sorry Jarax, sekl jsem se o 1000 Kč. Celkem to bylo za 10 167 Kč 
I tak myslím, je to super cena....
Spojka plus těsnění na převodovku... Zakoupeno na Autodex.cz
Objednané zboží:
1× Spojková sada SACHS XTend 3000 951 933 Skladem na prodejně
za 3 280 Kč
1× Těsnicí kroužek hřídele, hřídel převodovky CORTECO 01033869B Skladem v externím skladu
za 142 Kč
1× Těsnicí kroužek hřídele, hřídel převodovky CORTECO 01033868B Skladem v externím skladu
za 125 Kč
1× Česká Pošta – Balík Do Balíkovny – 15000, Praha 5, Preslova 73/12, Smíchov zdarma
1× Dobírka za 20 Kč
Celková cena: 3 567 Kč (včetně DPH a všech poplatků)
Způsob platby: Dobírka
Setrvák: 6600 Kč
https://www.bmautodily.cz/Dvouhmotovy-s ... 565745-BMW

I tak myslím, je to super cena....
Spojka plus těsnění na převodovku... Zakoupeno na Autodex.cz
Objednané zboží:
1× Spojková sada SACHS XTend 3000 951 933 Skladem na prodejně
za 3 280 Kč
1× Těsnicí kroužek hřídele, hřídel převodovky CORTECO 01033869B Skladem v externím skladu
za 142 Kč
1× Těsnicí kroužek hřídele, hřídel převodovky CORTECO 01033868B Skladem v externím skladu
za 125 Kč
1× Česká Pošta – Balík Do Balíkovny – 15000, Praha 5, Preslova 73/12, Smíchov zdarma
1× Dobírka za 20 Kč
Celková cena: 3 567 Kč (včetně DPH a všech poplatků)
Způsob platby: Dobírka
Setrvák: 6600 Kč
https://www.bmautodily.cz/Dvouhmotovy-s ... 565745-BMW
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 automat X manuál
Tak ta cena za setrvák je nějaká haluz to hledím, za to SACHS asi nedostaneš. Nicméně to je jedno je aspoň dobrý, že náklady za údržby mat vs. manual vyjdou podobně, záleží teda na intervalech výměny. Já bych mat bral na daily do města klidně i do coupé. Ale nevím jestli bych si tolik užil výlet o víkendu někam na lont nebo zimu na sněhu. 

Re: e90 automat X manuál
Mohl jsem si vybrat, jestli chci setrvák Sachs nebo LUK, cena byla stejná.
Vzal jsem Sachs, protože spojku jsem vzal také Sachs.
Stejně je to jedna firma, takže ve finále je to jedno co tam dáš.
Manuál vyjde na údržbu levněji. Dáš 15 000 Kč a máš na dalších 200k km klid.
Vzal jsem Sachs, protože spojku jsem vzal také Sachs.
Stejně je to jedna firma, takže ve finále je to jedno co tam dáš.
Manuál vyjde na údržbu levněji. Dáš 15 000 Kč a máš na dalších 200k km klid.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 automat X manuál
Jj Luk vs. SACHS v podstatě nastejno, cenově tímpádem ještě zajímavější. Nevim jestli dá spojka 200tis. (možná ta původní BMW origo po dálnici spíš než aftermarket), imho dá se i přeobložit ale setrvák celkem vklidu. 
Interval oleje s příslušenstvím atd. na automat je kolik 100tis. km? A ten pádelní automat si popravdě v 3er nevybavuju, spíš se vyskytuje SMG, ne? Já jen tak jaký jsou vlastně možnosti..

Interval oleje s příslušenstvím atd. na automat je kolik 100tis. km? A ten pádelní automat si popravdě v 3er nevybavuju, spíš se vyskytuje SMG, ne? Já jen tak jaký jsou vlastně možnosti..