Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E90 325i N52 2006 Špatné studené starty
BMW E90 325i N52 2006 Špatné studené starty
Zdravím. Poslední dobou se mi začalo stávat, že auto ráno nebo po delším stání(cca.6-8 hodin) špatně startuje. Je slyšet, že startér točí mnohem déle než dřív a motor se pak celkem špatně sbírá. Otáčky nehoupou, ale po přidání plynu se motor začne dusit. Když tomu dám cca. 10 - 15 vteřin čas, tak je všechno v pohodě a auto normálně funguje. S teplým motorem startuje hned a bez problému. Check engine se nerozsvítí a paměť závad je čistá. Baterku i starér jsem měnil cca 2 roky zpátky. Registrace i kódování samozřejmě proběhlo. Přes INPU jsem koukal na DISA klapky. Na přidání plynu reagují obě a po jejich testu to chyby neukáže. Velkou DISU jsem fyzicky kontroloval asi před rokem a byla naprosto v pořádku. Malou jsem nekontroloval. Lambdy vypadají podle live dat taky v pořádku. Neměl by někdo ještě nějaký tip, co ještě zkontrolovat? Díky
Re: BMW E90 325i N52 2006 Špatné studené starty
Ještě jsem trochu hledal na zahraničních fórech a u 90% lidí je tenhle problém spojený s houpáním otáček a nebo motor rovnou chcípne. To se u mě zatím neděje. Někdo ještě radil vyčistit Vanos solenoidy a nebo je rovnou vyměnit, ale podle INPY mi nepřijde, že by byl problém v nich. Važně by někdo z místních guru něměl nějaký tip?
Re: BMW E90 325i N52 2006 Špatné studené starty
Váha vzduchu je ok ? čistá ?
svíčky a cívky byly kdy měněné ? Jak jsou na tom ?
není slyšet klepání z motoru ?
čistič do paliva a pročistit vstřikovače VIF alespon a kvalitnější palivo vzít 1-2nádrže.
Ono se auto přizpusobuje a pokud je nekvalitní palivo a svíčky před smrtí atd tak je auto rádo že chytne atd. posunuje si hodnoty a jsou jiné jako s kvalitním benzínem a novýma svíčkama / cívkama atd. Dělá to hodně a 13let staré auto už se objevují všelijaké neduhy....
Od elektroniky po věci ještě z fabriky co nikdo neměnil...
svíčky a cívky byly kdy měněné ? Jak jsou na tom ?
není slyšet klepání z motoru ?
čistič do paliva a pročistit vstřikovače VIF alespon a kvalitnější palivo vzít 1-2nádrže.
Ono se auto přizpusobuje a pokud je nekvalitní palivo a svíčky před smrtí atd tak je auto rádo že chytne atd. posunuje si hodnoty a jsou jiné jako s kvalitním benzínem a novýma svíčkama / cívkama atd. Dělá to hodně a 13let staré auto už se objevují všelijaké neduhy....
Od elektroniky po věci ještě z fabriky co nikdo neměnil...
Re: BMW E90 325i N52 2006 Špatné studené starty
Svíčky jsem měnil cca před 20 tis. km. Cívky jsou tam cca. 200 km. Motor je naprosto tichý(ani hydroštely necvakají). Jezdím výhradně na Vervu od Benziny, takže palivem to taky nebude. Ještě tedy kouknu na tu váhu, ale předpokládám, že pokud by byla špatná ,tak by se to nějak projevilo na chodu motoru a ne jenom při startování a těsně po něm. Každopádně díky za tip.
Re: BMW E90 325i N52 2006 Špatné studené starty
Já jsem měl něco podobnýho, při studeném startu zahoupaly otáčky, někdy to i chcíplo. Ovšem u mě stačilo okamžitě přidat plyn a auto nechcíplo. Vyřešilo to vyčištění váhy vzduchu.
Re: BMW E90 325i N52 2006 Špatné studené starty
A není to třeba škrtící klapkou? Ten motor startuje a těsně po startu jede na klapku než najede na VVT ne?
Re: BMW E90 325i N52 2006 Špatné studené starty
Já měl vždycky za to, že u N52 je škrtící klapka jenom pojistka právě pro případ, kdy je závada na VVT a je nutné nouzové ovládání motoru. Jinak by měla být pořád otevřená, protože se o všechno stará VVT. Každopádně se k ní dá dostat bez demontáže sání, tak se na ní taky podívám. Díky
Re: BMW E90 325i N52 2006 Špatné studené starty
Po delší době se opět hlásím. Váhu jsem zkontroloval v Inpě a následně ještě vyndal a vyčistil. Žádná změna k lepšímu se bohužel nekonala. První start se studeným motorem zůstává pořád stejný(špatný). Poslední možnost vidím ještě ve vyčištění Vanos solenoidů a těch sítek, co jsou z boku motoru.
Re: BMW E90 325i N52 2006 Špatné studené starty
Na tu klapku jsi koukal? Nebo žiju v nějakém bludu, že to chvilku jede na klapku?
Re: BMW E90 325i N52 2006 Špatné studené starty
- kdy se naposled dělal separator?
- obě disy jsou ok? nezajímá jestli vypadaj ok, ale jestli přes diag chodí jak mají
- DME bez závad?
- live data vše ok?
- rozvody v normě?
- test vanosu?
- chod jednotlivých válců na VVT i bez VVT?
škrtící klapka za studena nebo při nějaké poruše reguluje vzduch, pak se zapne VVT, ale klapka se neotevře naplno, ale reguluje tlak v sání aby byl konstatní. od toho je tam čidlo tlaku v sání.
- obě disy jsou ok? nezajímá jestli vypadaj ok, ale jestli přes diag chodí jak mají
- DME bez závad?
- live data vše ok?
- rozvody v normě?
- test vanosu?
- chod jednotlivých válců na VVT i bez VVT?
škrtící klapka za studena nebo při nějaké poruše reguluje vzduch, pak se zapne VVT, ale klapka se neotevře naplno, ale reguluje tlak v sání aby byl konstatní. od toho je tam čidlo tlaku v sání.
Re: BMW E90 325i N52 2006 Špatné studené starty
- separátor včetně všech hadic jsem dělal cca. před 20 tis. km
- disy jsem testoval přes Inpu a koukal jsem na ně i přes live data. Obě chodí bez problému.
- paměť závad je naprosto čistá
- live data jsem prověřoval jak na studeném, tak na zahřátém motoru. Všechno vypadalo v normě. Kdyžtak můžu dát i fotky.
- rozvody slyšet nesjou, pokud jsi to myslel takhle. Auto má najeto 210. tis. Uvažoval jsem o preventivní výměně napínáku, ale to by asi problém nevyřešilo.
- test vanosu jsem nedělal. Dá se to zvládnout přes Inpu?
- pokud jde o diagnostiku VVT, tak je to pro mě trochu španělská vesnice. Vycházel jsem z toho, že nehází žádnou chybu, tak jsem ho neřešil.
Pořád mi nejde do hlavy, že ten motor zlobí jen za studena při startu a těsně po něm. Pak už to během dne neudělá a funguje normálně.
- disy jsem testoval přes Inpu a koukal jsem na ně i přes live data. Obě chodí bez problému.
- paměť závad je naprosto čistá
- live data jsem prověřoval jak na studeném, tak na zahřátém motoru. Všechno vypadalo v normě. Kdyžtak můžu dát i fotky.
- rozvody slyšet nesjou, pokud jsi to myslel takhle. Auto má najeto 210. tis. Uvažoval jsem o preventivní výměně napínáku, ale to by asi problém nevyřešilo.
- test vanosu jsem nedělal. Dá se to zvládnout přes Inpu?
- pokud jde o diagnostiku VVT, tak je to pro mě trochu španělská vesnice. Vycházel jsem z toho, že nehází žádnou chybu, tak jsem ho neřešil.
Pořád mi nejde do hlavy, že ten motor zlobí jen za studena při startu a těsně po něm. Pak už to během dne neudělá a funguje normálně.