Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 TDS - mrtvé nad 2000

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#81 Příspěvek od Spejbl »

:D A proč by záleželo na tom, jestli to je dobře nebo špatně nastaveno, když to z toho motoru shodíš a hodíš do koše. :D
to přece na to nemá vliv, nebo jak to myslíš?
Spodní řetěz dáš kilnerama (tečka, ďulčík) na ty poměděné články řetězu a horní řetěz tam můžeš dát jak chceš libovolně a on se ti nastaví sám při povoleném šroubu na vačce a držené tou žehličkou po odjištění napinak řetězu. Pak jen utahneš vačku a sundáš žehličku a je nastavíno.

Jen takový upozornění, u řetězu který má najeto více jak 20tis. km tak se pod žehličku na straně sacího potrubí vkládá podložka o síle 4,61mm
Takže až zkoukneš o kolik je to uhlý, tak aby ses nelekl, že je jako nastavena na pozdějc, tedy ta vůle pod tou žehličkou na sací straně.
Ty tam, ale musíš mít vůli podstatně větší při těch skočených rozvodech.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#82 Příspěvek od vypuk »

6 piv + už asi slepota :D
Ne, jen mě tam rozhodilo to, že nedemontoval čerpadlo.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#83 Příspěvek od Spejbl »

Tím motorem si toč klíčem či ořechem s ráčnou za centrální šroub řemenice klikoveho hřídele ve směru hodinových ručiček.
První vačka je výfuková tak až ji budeš mít vrcholem (nosem) nahoru tak už si pomalinku toč tím motorem a zasouvej tam ten kolik do setrváku a ucítíš jak tam do ty díry, co tam je při něj, krásně zapadne. Taky můžeš sundat ventilové víko a přiložit si k té plošce úhelnik, abys viděl o kolik to nesedí s tou dosedaci plochou hlavy válců pro ventilové víko.

:D mrkni vícekrát na to polské videjko, asi po porcich, abys ses v tom zorientovat je hezky udělaný, i s pěknou muzikou :D tak si u toho můžeš trsnout a otevřít dalšího lahvoně :lol:
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#84 Příspěvek od vypuk »

Jasný :lol: No momentálně se zase "zatahuje", jelikož oba cncčkaři jsou celkem dost vytížení a že žehlička nebude, nebo max za dva týdny :-/
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#85 Příspěvek od Spejbl »

Hale, jestli máš aspoň ten kolik do setrváku, tak ho tam zkus dát tak jak jsem ti psal a sundej to vetilový víko a k tý plošce na vačce na straně sání přilož něco co je ve vinglu, aby byla vidět ta vůle a její velikost od horní dosedací plochy pro ventilové víko po to pravítko, či ten kus železa v úhlu 90°(aby byl ve vinglu).
Aby se ta diagnóza potvrdila /vyvrátila jestli "jdeme" správným směrem.
Abys pak neřekl co jsem za kokota :D, že ti tam ve finále rachotilo něco jiného. :D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#86 Příspěvek od vypuk »

Přišel jsem k autu, mrknu na hobby sadu a na motor, sadu, motor, sadu, motor, sadu, motor, zavřel kapotu a šel domů než dojebu hlavy šroubů :lol:
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#87 Příspěvek od Spejbl »

Hale, tak to aspoň teda vyfoť přes nalevací víčko oleje ten prostor mezi to vyfukovou váčkou a prvním ložiskem váčky, tak aby ta ploška pro tu žehličku byla vidět v jaké poloze se cca nachází při tom kolíku vraženém v setrváku.
Aby šlo poznat o kolik je ta vačka uhlá ze správné polohy, protože můj tip závady je, že to nesedí.
Video nenatáčej :D stačí fakt jen foto půdorys té plošky.
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#88 Příspěvek od patrikE39 »

spejble tou vačkou bych na na motoru co má najeto vubec neřídil v jaké je ted pozici.. já měl motor s hoodně najeto a nebyl nikdy rozdelaný (ani to blbé ventil víko nebylo nikdy dole) a chtěl jsem seřidit základní předvstřik a časování vačky protože motor byl tkaový slabší oproti druhému tds.. no a když jsem sundal ventil víko a dal jsem žehličku na vačku (motor v základu na kolíku a s prvním hrbem vačky k čerpadlu tak jak píšou v knize k motoru) tak vačka byla díky nataženému řetězu otočená hoodně do prava.. tak jak se vačka z kolé polohy k hlavě dává zpět do leva (aby pod žehličku smerem k sání vešel 4mm přípravek) tak vačka byla otočená do prava a to tolik že na straně k výfuku byla mezera mezi hlavou a žehličkou 10mm
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#89 Příspěvek od Spejbl »

Trošku tomu nerozumím.
Přeci, když je řetěz vytahaný tak se poloha vačky vůči klice změní napozdějc...... tedy tak, že když na vačku nasadíš žehličku tak bude vůle (mezera) pod žehličkou a hlavou na straně sání.

Vytahaný řetěz se prodlouží a vše začíná později při otáčení motoru ve směru hodinových ručiček. Tedy pozdějc to vstřikuje a pozdějc se otevírají ventily.
:D Takhle to chápu já.
Proto u motorů, který už maj opravdu hodně vytahaný řetěz, tak maj obtisklý výfukový ventily v pistech jak jdou pozdějc, tak už pístu ve vysokých otáčkách nestačí utéct a dávají si pusu.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#90 Příspěvek od vypuk »

Jediné, co jsem zjistil, že je řetěz nahoře aspoň napnutý, ale to má nulovou vypovídající hodnotu. Světlo na konci tunelu se zase objevilo a kolem po-út bych mohl mít "žehličku-simplified" :D Akorát jedna věc - budu muset nějak dostat bordel z prostoru, kde jsou vstřiky. Nějaká rada? Je mi jasné, že tam něco mohlo padnout dále.. Naštěstí je to jen otázka prvních 2 válců..
A navíc - co jsem se díval do "chytré knížky", tak že prý se při každé výměně musí měnit podložka pod vstřiky mezi ním a hlavou... ale on tam žádný není, ani na realoem není v nákresu, jen ta měděná, co je chytlá pod závitem... je tak?
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#91 Příspěvek od vypuk »

Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#92 Příspěvek od Spejbl »

Takhle to vypadá, že ti to sedí ok.
Tak už nevím. Jestli ti něco spadlo do válce, třeba talířek výfukového ventilu,jak je k dříku ventilu přivařený....?
To bys musel promačknout zdvihatko při vačce s nosem nahoru,ale to je spíše o citu.
Zkusit změřit kompresi, nebo to něčím nafouknout jestli to udrží tlak.
Hale už nevím, to nejde opravovat takhle na dálku.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#93 Příspěvek od vypuk »

No ono to vypadá, ale opravdu není :D To je úplně mimo, jozzo se protáhnul a jak na to koukal "to vypadá na jedinej zub", ale je to nalevo hrozně vysoko.
U Študenta jsem nechával dneska hlavu a týpek na přejímání "no, na to, že je to tds, tak ta hlava je nádherná" :D
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#94 Příspěvek od Spejbl »

Já z tý fotky vidím, že je žehlička nahoře doklaplá? Nebo není?
O zub kde, na vačce?
Z tý fotky je vidět kulový, koukám na to na phone.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#95 Příspěvek od vypuk »

Jop, nalevo je zvednutá cca 2-3cm do výšky a napravo je na hlavě. Nebo se stačí kouknout jak je ta díra se závitem na obou stranách stejně, a nalevo je díra a kus za ní :D
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#96 Příspěvek od Spejbl »

A na jaký straně žehličky je ta vůle pod dosedaci plochou tý žehličky?
Na straně sacího či výfukového potrubí?
Já fakt z tý fotky vidím kulový. Asi budu muset na oční :D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#97 Příspěvek od vypuk »

Výfuková strana. Lehce obtisklé výfukové ventily v karbonu na válcích. Si to zvětši :D Přidal jsem tam i fotku těch otisků, na šestém(u kabiny) je trošku klepnutý do válce no, ale není to 1mm.
Hodil jsem ti tam i zvětšeninu fotky se "značkami" kde je to zvedlé.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#98 Příspěvek od Spejbl »

No jestli je to jak říkáš ty 2 až 3 cm, tak to je docela v prdeli.
Moje zkušenost je u tds, že to bylo o 1cm na sací straně a výfukové ventily byly obtisklé v pistech cca v hloubce 1mm.
Zkus to srovnat, tu vačku a zkus to jestli to bude fungovat :D

Trochu mě zaráží, že to je skočeno vpřed. Určitě bych vyměnil ten centrální torx co drží kolo na vačce a utahl to předepsaný momentem. Aby kolo necestovalo na vačce, je tam třecí tlakový spoj.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#99 Příspěvek od vypuk »

No je to zajímavé, ovšem takhle by to skočené být nemělo, ne? V momentálním stavu by to mělo dělat co konkrétně? V každém případě hlava je na rovnání, díly už od pondělí cestují(stále nikde) a já to teď už stejně musím nanovo složit, jelikož je to rozebrané skoro komplet, chybí jen prsa.

Ale jak už jsem psal Jozzovi, tak jsem konečně přišel na to, proč je oštípanej kryt na chladiči :D evidentně někdo dělal rozvody(nebo po informaci od tebe, dotahoval torx). A to jsem to bral s necelými 150 na budících, 8 let zpět. Ale věř tomu, že.. :D

Ps na rychlost jsem parkoval prakticky celou dobu, co to auto mám.
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#100 Příspěvek od Spejbl »

:D hale přiznám se, mám už vyčerpaná data, tak mám zpomalenou rychlost připojení, takže jsem s bídou skoukl jednu fotku :D
Jestli máš sundanou hlavu, tak zkus zalít ventily benzínem a zjistíš hned jestli těsní.
Dalo si to pusu :D
Odpovědět