
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Generální oprava motoru E39 530i
Generální oprava motoru E39 530i
Zdravím všechny fandy BMW. Přicházím s žádostí o radu. Víte někdo o někom, kdo za rozumné peníze dělá GO u E39 530i - M54B30? Nejlépe v Praze, či blízkém okolí, abych se měl jak dopravit. Případně má někdo zkušenost? Pokud ano, tak na kolik Vás to vyšlo? To abych mohl mít alespoň malou představu 

Re: Generální oprava motoru E39 530i
Můžeš se domluvit se SNEJKEM či Ondrou. Jsou z prahy. Dělají všechna BMW.
GO motoru je široký pojem. Zda komplet uplně vše bude to raketa pokud jen to duležité tak 30-50k cca.
Počítám bude to voňavka pokud chceš dělat GO motoru u auta s hodnotou kolem 50-120k dle stavu, nebo jej máš tak rád.
snejk
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=37&t=15447
Ondra také šikovný servisman v Praze
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=37&t=15277
Netuším jak je kdo vytížený chce se to domluvit s obouma.
GO motoru je široký pojem. Zda komplet uplně vše bude to raketa pokud jen to duležité tak 30-50k cca.
Počítám bude to voňavka pokud chceš dělat GO motoru u auta s hodnotou kolem 50-120k dle stavu, nebo jej máš tak rád.
snejk
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=37&t=15447
Ondra také šikovný servisman v Praze
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=37&t=15277
Netuším jak je kdo vytížený chce se to domluvit s obouma.
Re: Generální oprava motoru E39 530i
Těžko říct, co tam bude potřeba, rozhodně kroužky, zdvihátka ventilů...kdo ví, možná i nějaký ten ventil, možná ložiska na klice, určitě těsnění. Hlava by měla být po servisu (mám to auto dva měsíce, ale tak nějak jsem asi naletěl), takže těžko říct, možná i nějaké rovnání, možná vstřiky...vodní pumpa je nová s železnýma lopatkama...
Tady nejde o to, že bych ho měl nějak extrémně rád, samozřejmě mám, ale je vyšperkovaný. Vše je hozený do M paketu a je tam i dělaný výfuk na zakázku a vyvařená veškerá koroze. Motor ale žere olej, jinak jede pořád skvěle. Ale opravdu žere olej
3 litry na 1000km je docela hodně. Takhle často jsem olej nikdy nekontroloval.
Chtěl bych hlavně ten motor dát opravdu do pořádku a pak přidat nějaký kit. Ještě nevím jestli turbo nebo kompresor, ale chtěl bych k tomu M paketu přidat i tu pravou sílu. To samozřejmě vše časem, nemám zase tolik peněz, ale šetřil bych.
Navštívil jsem několik i servisů a jsou některý, který prostě chtěj lidi ojebat a jiný co zase dají nižší cenu, ale kvalita tam vůbec není, nebo jsou dokonce narazil na servis, kde mi i lhali ohledně dílů, co tam dávali a i ohledně toho, co bylo na autě třeba udělat (jen aby si mohli dát větší částku do kapsy)...hodil by se někdo, kdo se vyzná a kdo je ochoten se pobavit o ceně a o tom, co je opravdu potřeba na tom motoru udělat, ne že budu jak položka a prostě co půjde nasolit, to se nasolí.
Takže díky moc za kontakty. Určitě se jim ozvu
snad pomohou 
Tady nejde o to, že bych ho měl nějak extrémně rád, samozřejmě mám, ale je vyšperkovaný. Vše je hozený do M paketu a je tam i dělaný výfuk na zakázku a vyvařená veškerá koroze. Motor ale žere olej, jinak jede pořád skvěle. Ale opravdu žere olej

Chtěl bych hlavně ten motor dát opravdu do pořádku a pak přidat nějaký kit. Ještě nevím jestli turbo nebo kompresor, ale chtěl bych k tomu M paketu přidat i tu pravou sílu. To samozřejmě vše časem, nemám zase tolik peněz, ale šetřil bych.
Navštívil jsem několik i servisů a jsou některý, který prostě chtěj lidi ojebat a jiný co zase dají nižší cenu, ale kvalita tam vůbec není, nebo jsou dokonce narazil na servis, kde mi i lhali ohledně dílů, co tam dávali a i ohledně toho, co bylo na autě třeba udělat (jen aby si mohli dát větší částku do kapsy)...hodil by se někdo, kdo se vyzná a kdo je ochoten se pobavit o ceně a o tom, co je opravdu potřeba na tom motoru udělat, ne že budu jak položka a prostě co půjde nasolit, to se nasolí.
Takže díky moc za kontakty. Určitě se jim ozvu



Re: Generální oprava motoru E39 530i
No Filozofe s tím Snejkem nevím, když jsem byl u ně před měsícem na diag tak tam měl docela dlouhou řadu sedmiček co čekají na více či méně náročné opravy a navíc mi říkal že E39 už nedělá protože do toho ty peníze hážeš lopatou a to auto má furt cenu třicet
.

E39, 523i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: stř 03.06.2009 00:00
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Generální oprava motoru E39 530i
V prvni rade to dat nekomu, kdo tomu rozumi. Coz treba nahore doporuceny Ondra je. Ten ti rekne, ze tenhle motor vzdycky zere olej (pokud si dobre pamatuju tak rikal ovalita na 5 a 6 valci). Okoukne takovy ty oblibeny veci kde unika olej. Viko ventilu (tesneni nikdo nemeni), olejovy separator (ten taky skoro nikdo nemeni). A kdyz to bude hodne spatny, coz pri 3 litrech oleje na 1000 km muze byt, tak to taky muze byt na shaneni jinyho motoru 

Re: Generální oprava motoru E39 530i
jak píše PPK, bude křivej blok, tzn ten motor bude do šrotu, koupíš druhej, a ten bude taky do šrotu a k tomu to bude stát dalších 70k za zbytek,takže bych nalil nějakou 10W60, utěsnovač a jezdil než to chcípne a idealně se toho zbavil.
nejhorší je že má Snejk pravdu, pár E39 co mi jezdí stojí víc na servis jak dvojnásobný počet E65.
nejhorší je že má Snejk pravdu, pár E39 co mi jezdí stojí víc na servis jak dvojnásobný počet E65.
Re: Generální oprava motoru E39 530i
No já ten krok jít do E39 budu hodnotit až časem, zatím jí mám krátce.
Přistupuji k tomu tak, že pokud bych hleděl čistě na ekonomickou stránku věci tak si BMW nekoupím, taky jsem ho do teď neměl. Moje poslední auto byla Primera WP11, náklady na provoz za 8 let byly mimo benzínu 1kč na 1km, je v tom vše, pořizovací cena, servis, gumy, povinný ručení, prostě vše kromě benzínu, najel jsem s ní 170 tis. a za těch 8 let 170 tis. stála, teď slouží jako druhé auto pro ženu a dělník ( vozejk atd. ) a určitě než půjde na šroťák ještě trochu poslouží, to si myslím že je ekonomicky v cajku.
Když jsem se rozhodl pro E39 tak to nebylo z ekonomických důvodů, bylo to proto, že prostě tohle auto má podle mě charakter, spadá u mě do škatulky aut pro radost co jsem dřív vlastnil jako Saab 900, Volvo 740, Volvo 240, Citroen CX, prostě to má nějaký fun effekt a v tom případě ty prachy moc člověk neřeší, konečně kdyby šlo jenom o ně tak všichni jezdíme ve Fábiích ( příklad, může být třeba i Thalia ) a třeba veteránisti nebo fanoušci do anglických aut by vůbec nemohli existovat, jasně lze tady argumentovat nějakou zůstatkovou cenou auta, ale ruku na srdce, když tě nějaký auto baví nebo jsi fanda do nějaký konkrétní značky, nebo i typu aut tak tě to v podstatě nezajímá, ty chceš s tím autem jezdit ne řešit že bys ho mohl prodat za polovičku co jsi do něj nacpal. A ono ve finále když já o tom přemýšlím tak to auto nový stálo příšernej ranec a po nějakejch cca 20ti letech plus mínus ho koupíš za 5% původní ceny, dalších 10% do něj dáš, ale ten výsledek bez ohledu na nějaký tabulky a trh má podle mě větší cenu než 15% když to bylo nový, ta užitná hodnota, zábava, technika je prostě i v tomto případě lepší než u o polovičku mladších lowendových spořebních ( a i bazarově dražších ) aut.
Tedy je to jenom můj osobní názor. Nic ve zlým.
Přistupuji k tomu tak, že pokud bych hleděl čistě na ekonomickou stránku věci tak si BMW nekoupím, taky jsem ho do teď neměl. Moje poslední auto byla Primera WP11, náklady na provoz za 8 let byly mimo benzínu 1kč na 1km, je v tom vše, pořizovací cena, servis, gumy, povinný ručení, prostě vše kromě benzínu, najel jsem s ní 170 tis. a za těch 8 let 170 tis. stála, teď slouží jako druhé auto pro ženu a dělník ( vozejk atd. ) a určitě než půjde na šroťák ještě trochu poslouží, to si myslím že je ekonomicky v cajku.
Když jsem se rozhodl pro E39 tak to nebylo z ekonomických důvodů, bylo to proto, že prostě tohle auto má podle mě charakter, spadá u mě do škatulky aut pro radost co jsem dřív vlastnil jako Saab 900, Volvo 740, Volvo 240, Citroen CX, prostě to má nějaký fun effekt a v tom případě ty prachy moc člověk neřeší, konečně kdyby šlo jenom o ně tak všichni jezdíme ve Fábiích ( příklad, může být třeba i Thalia ) a třeba veteránisti nebo fanoušci do anglických aut by vůbec nemohli existovat, jasně lze tady argumentovat nějakou zůstatkovou cenou auta, ale ruku na srdce, když tě nějaký auto baví nebo jsi fanda do nějaký konkrétní značky, nebo i typu aut tak tě to v podstatě nezajímá, ty chceš s tím autem jezdit ne řešit že bys ho mohl prodat za polovičku co jsi do něj nacpal. A ono ve finále když já o tom přemýšlím tak to auto nový stálo příšernej ranec a po nějakejch cca 20ti letech plus mínus ho koupíš za 5% původní ceny, dalších 10% do něj dáš, ale ten výsledek bez ohledu na nějaký tabulky a trh má podle mě větší cenu než 15% když to bylo nový, ta užitná hodnota, zábava, technika je prostě i v tomto případě lepší než u o polovičku mladších lowendových spořebních ( a i bazarově dražších ) aut.
Tedy je to jenom můj osobní názor. Nic ve zlým.
E39, 523i
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Počkat to žere 3litry oleje na 1000km ? Tím se taky serou katy z moc spálenýho oleje, ne?
První zkuste všechno možný přetěsnit, ventilvíko/olejdomek/separator/vana a asi nějakou hustší náplň. Moc to už asi nepomůže. Jinak když se dělá hlava je dobrý nechat změřit blok. Chlápci dojedou, změří případně zaškrabou blok.
První zkuste všechno možný přetěsnit, ventilvíko/olejdomek/separator/vana a asi nějakou hustší náplň. Moc to už asi nepomůže. Jinak když se dělá hlava je dobrý nechat změřit blok. Chlápci dojedou, změří případně zaškrabou blok.
Naposledy upravil(a) Totic dne sob 20.07.2019 12:18, celkem upraveno 1 x.
Re: Generální oprava motoru E39 530i
Chápu, že někdo může říci, že dávat peníze za opravu motoru u starého auta je blbost. No já si to úplně nemyslím. Pokud si opravím motor, mám v podstatě nové auto (za předpokladu, že se člověk stará i o to ostatní), za kompletní opravu můžu dát dost peněz....třeba i 100tis, ale kopím si jiný auto za tu cenu a může to být na stejném. Nemyslím si, že E39 je špatné auto, do kterého se solí peníze, navíc je to i poprvé, co bych někoho slyšel tohle říkat. Mám ještě jednu E39, je to sice diesel, ale do toho jsem za 8 let nasolil maximálně tak 15tis. Benzín bych chtěl z toho důvodu, že jezdím po městě. Když se opraví, vydrží déle, než nová auta. Měl jsem hodně aut, ale E39 je prostě nejlepší, ať se to týká jízdních vlastností nebo komfortu či vzhledu.
Co jsem koukal, tak se určitě zkusím ozvat Ondrovi, snad si na mě bude chtít udělat čas a chuť. Snejk nemá zrovna moc dobrou popularitu, co s týče osobnosti. Nic o něm nevím, jen co jsem se dočetl, abyste si nemysleli, že jsem proti němu. Nejsem, ale jen čistě soudím podle toho, co jsem si o něm tady na fóru přečetl
. Ondra je sice dál, ale myslím, že pokud bude chtít a pomůže mi, bude to nejlepší volba.
Každopádně použít 10w jsem měl v plánu. Do konce léta bych ten olej chtěl vyměnit a utěsňovač je dobrý nápad. Alespoň mi trochu prodlouží čas na našetření na opravu motoru
Edit: Bohužel ano, žere to 3 litry na 1000Km
Jinak separátor jsem vyměnil a olej nikde neteče....žádné těsnění nikde neprosakuje a motor je "čistý". Hledalo se, jestli čirou náhodou někde neteče.
Co jsem koukal, tak se určitě zkusím ozvat Ondrovi, snad si na mě bude chtít udělat čas a chuť. Snejk nemá zrovna moc dobrou popularitu, co s týče osobnosti. Nic o něm nevím, jen co jsem se dočetl, abyste si nemysleli, že jsem proti němu. Nejsem, ale jen čistě soudím podle toho, co jsem si o něm tady na fóru přečetl


Každopádně použít 10w jsem měl v plánu. Do konce léta bych ten olej chtěl vyměnit a utěsňovač je dobrý nápad. Alespoň mi trochu prodlouží čas na našetření na opravu motoru

Edit: Bohužel ano, žere to 3 litry na 1000Km

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Generální oprava motoru E39 530i
Jestli je kastle bez rezu a ve výbavě tak udělat motor ještě stojí za úvahu. Hlava už je po repasi?
Re: Generální oprava motoru E39 530i
Tak křivý blok bych zahodil, ale blok s ovalizovanými válci jde opravit vyvložkováním, kde osazení bloku stojí cca 3tis/válec, takže cca 18tis
Ale tato anabáze se vyplatí u motoru, který má potenciál a né u M54b30. Dlouhý zdvih v architektuře nízkého Al bloku motoru, kde ojnice tlačí píst více do boku než u jiných motorů se dalšímu ovalizovaní těžko vyhneš. Taková nešťastná konstrukce motoru M54b30. To S54 má jinou architektury litinového bloku.
Jen by mě zajímala Váše odpověď na to, kolik si myslíte, že to GO jak tady píšete, zabere hodin práce celkově na tý R6 ?
Ale tato anabáze se vyplatí u motoru, který má potenciál a né u M54b30. Dlouhý zdvih v architektuře nízkého Al bloku motoru, kde ojnice tlačí píst více do boku než u jiných motorů se dalšímu ovalizovaní těžko vyhneš. Taková nešťastná konstrukce motoru M54b30. To S54 má jinou architektury litinového bloku.
Jen by mě zajímala Váše odpověď na to, kolik si myslíte, že to GO jak tady píšete, zabere hodin práce celkově na tý R6 ?
Re: Generální oprava motoru E39 530i
totic: Hlava by měla být po repasi. Nemůžu za to dá ruku do ohně, ale údajně ano. Bez rezu je. V plné výbavě, co auto mohlo mít (i masážní sedačky a elektricky uzamykatelné tlumiče), LED světla (vpředu, vzadu) a M packet. Proto opravdu přemýšlím nad repasí. To auto bych si přál nechat a v budoucnu přidat výkon.
Spejbl: já úplně nesouhlasím s tím, že by motor neměl potenciál. Řekl bych, že naopak. Jedná se o poměrně spolehlivý motor. Co jsem četl na WikiMotors, tak má akorát opravdu problém s papáním oleje, kde by "možná" stačilo vyměnit jen pístní kroužky. To by mělo vyřešit spotřebu oleje. Nicméně pokud ne, tak už pak výbrus a vyvložkování.
Já si moc nemyslím, protože nevím a myslet znamená ho**o vědět
, ale řekl bych, že tak 40 hodin práce to určitě zabere (myšleno u rozsáhlejší GO).
Spejbl: já úplně nesouhlasím s tím, že by motor neměl potenciál. Řekl bych, že naopak. Jedná se o poměrně spolehlivý motor. Co jsem četl na WikiMotors, tak má akorát opravdu problém s papáním oleje, kde by "možná" stačilo vyměnit jen pístní kroužky. To by mělo vyřešit spotřebu oleje. Nicméně pokud ne, tak už pak výbrus a vyvložkování.
Já si moc nemyslím, protože nevím a myslet znamená ho**o vědět

Re: Generální oprava motoru E39 530i
motory M54B30 trpí na blok, poměrně hodně, a většina M54B30 má blok už ko, sehnat M54B30 co nežere olej je nadlidský výkon, a opravit tvůj blok vidím taky jako blbost.
podle mě vyhozené peníze, ale jsou to tvoje peníze, tak si s něma dělej co chceš. víš kdybys měl třeba M52B28,M62 apod, tak jsou to motory do kterých se vyplatí dát prachy, netrpí na bloky, uděláš co je třeba a bude to dalších 15 let fungovat, ale prostě M54B30 je problém.
btw existuje spousta pohodnější aut než E39 které nestojí víc na servis, zkus si je první projet a uvidíš jeslti pak bude mít tvuj plán pro tebe smysl.
podle mě vyhozené peníze, ale jsou to tvoje peníze, tak si s něma dělej co chceš. víš kdybys měl třeba M52B28,M62 apod, tak jsou to motory do kterých se vyplatí dát prachy, netrpí na bloky, uděláš co je třeba a bude to dalších 15 let fungovat, ale prostě M54B30 je problém.
btw existuje spousta pohodnější aut než E39 které nestojí víc na servis, zkus si je první projet a uvidíš jeslti pak bude mít tvuj plán pro tebe smysl.
Re: Generální oprava motoru E39 530i
To mě zajímá i s ohledem na budoucnost, která auta ( auta obecně nebo BMW ? ) jsou srovnatelná nebo lepší než E39 při srovnatelných nebo lepších nákladech na prvotní investici s ohledem na kategorii ( prostornost ) auta ( mě třeba E46 přišla malá ), tedy pořízení a ponákupní servis, tedy v cenový relaci kolem 100 - 150 tis. ? Děkuji.
Já uvažoval ještě o nějakým Volvu V70 nebo S60.
Já uvažoval ještě o nějakým Volvu V70 nebo S60.
E39, 523i
Re: Generální oprava motoru E39 530i
pokud chceš nějaké pohodlí vs cenu a provoz, tak asi uspěješ i jinde,
nejvíc pohodlí nabízí všeobecně mercedes,
pokud chceš i radost z jízdy,tak budeš muset zůstat u BMW,
doporučuju vyzkoušet e90, velikostně už je to skoro E39 a nebo pak E65, dají se koupít už kolem kila a nabízí to nesrovnatelně lepší svezení se stejnými náklady jako E39
nejvíc pohodlí nabízí všeobecně mercedes,
pokud chceš i radost z jízdy,tak budeš muset zůstat u BMW,
doporučuju vyzkoušet e90, velikostně už je to skoro E39 a nebo pak E65, dají se koupít už kolem kila a nabízí to nesrovnatelně lepší svezení se stejnými náklady jako E39
Re: Generální oprava motoru E39 530i
pro Lucas_K
Tak myslel jsem si to, že budeš mít zkreslenou představu o hodinách tý práce co to vše obnáší. Bavíme-li se o skutečné GO tak je to tak cca 3x tolik co uvádíš.
Ono ty práce je tam kolem toho fakt dost, jen než to všechno změříš, očistíš, prohlídneš.... tak hodiny letí.
Ale samozřejmě věřím a znám ty mechaniky co to za tich tvých 40hodin zvládnou.
Ale je práce a práce. Ale tím nechci ani nic implicitně naznačit, své práce mám až nad hlavu a ve svých letech už nechci v práci trávit už více jak 8hodin. Život není furt jen práce.

Ono ty práce je tam kolem toho fakt dost, jen než to všechno změříš, očistíš, prohlídneš.... tak hodiny letí.
Ale samozřejmě věřím a znám ty mechaniky co to za tich tvých 40hodin zvládnou.
Ale je práce a práce. Ale tím nechci ani nic implicitně naznačit, své práce mám až nad hlavu a ve svých letech už nechci v práci trávit už více jak 8hodin. Život není furt jen práce.

Re: Generální oprava motoru E39 530i
Pro JaraX: no když si projdu inzerci tak tam zas tolik E90 co by se vešli do těch financí nevidím a těch sedmiček tuplem ne, aby jsme si rozuměli, neberu to tak, že koupím auto za 150 ale že už opravený mě vyjde max na 150, ono možná v tom někdo umí chodit líp než já to nerozporuji, ale mě se díky tomu že jsem nikdy neměl nějaký velký rozpočet nepovedlo koupit auto a nic do ně třeba dva roky nedat, proto poslední dobou chodím cestou že co mám na auto tak jednou tolik mám připraveno na první servis, holt u těch 15 a 20 letitejch aut je to podle mě jasný že to hned bude něco chtít, nevím ale když mám na ruce 120 co jsem měl teď tak jsem prostě nic jinýho než E 39 neviděl, abych koupil za těch 120 auto a pak neměl na prvotní servis a dosralo se mi to to jsem nechtěl riskovat, proto E39 za 58 a opravit. Kdybych měl na ruce 200 tak bych do E39 nešel, ale co se stropem 120? Já fakt jinou cestu neviděl.
E39, 523i
Re: Generální oprava motoru E39 530i
https://auto.bazos.cz/inzerat/105789104 ... 0i-E65.php
todle mi ten člověk nabízel za 100k, možná by to nechal i za mín,
výbavy 5x víc jak v E39 a v rozumném stavu to taky bylo, a dokonce stejný motor
todle mi ten člověk nabízel za 100k, možná by to nechal i za mín,
výbavy 5x víc jak v E39 a v rozumném stavu to taky bylo, a dokonce stejný motor

Re: Generální oprava motoru E39 530i
Jo jaraxi pro otce od rodiny co jezdí na pohodu či důchodce to stačí ale preci v komunitě e65 se uznává 4,4 V8 a víc
Ten 3litr je tam m54 v té e65???
Jinak se bojím ze radost z jízdy bude v té těžké 7er úplně jiný jak v 5er s 3litrem kde muže byt i 200-300kg možná i více rozdíl ve váze.
U té 530i pokud je top tak dvě možnosti buď Go motoru rovnou s úpravami motoru ať to má aspoň 190kw když si majitel přeje stejně upravovat nebo pak m62 motor sehnat s vyměnit za 286hp to je pak jinde.
Ten 3litr je tam m54 v té e65???
Jinak se bojím ze radost z jízdy bude v té těžké 7er úplně jiný jak v 5er s 3litrem kde muže byt i 200-300kg možná i více rozdíl ve váze.
U té 530i pokud je top tak dvě možnosti buď Go motoru rovnou s úpravami motoru ať to má aspoň 190kw když si majitel přeje stejně upravovat nebo pak m62 motor sehnat s vyměnit za 286hp to je pak jinde.
Re: Generální oprava motoru E39 530i
ta dynamika o moc horší nebude, motor je M54, ale má o pár kw navíc, ale hlavně má 6Q automat, rozdíl ve zrychlení je 0,3s, což je prd, ta E65 bude mít hlavně mnohem rychlejší podvozek,
samozřejmě že V8 je jinde, ale ta se ve výbavě za 100k blbě hledá
samozřejmě že V8 je jinde, ale ta se ve výbavě za 100k blbě hledá