Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

koupě e90 330d

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
cocobello
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pát 26.07.2019 11:51

koupě e90 330d

#1 Příspěvek od cocobello »

Zdravím potřeboval bych člověka kterej by se mnou jel omrknout jednu e90 330d. S diagnostikou atd. Jde o dovoz z Německa, má to servisku, na auto už sem se byl mrknout ale prodejce je tak trochu nafoukanej ichtyl na můj vkus. Potřeboval bych člověka kterej ví na co si u těhle dovozů dávat pozor, umí odhadnout někde nějakej velkej problém ať už technickej nebo právní (třeba krádež, práva třetích osob atd) Auto jinak vypadá parádně Všimné samozřejmostí. Pár trojek již mám za sebou a ani nevim proč ale tady mám divný pocit proto mě napadlo vzít sebou nějakého profíka. Auto leží v Jičíně, nejlépe o víkendu tam zajet.
fredh
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 07.04.2015 00:00

Re: koupě e90 330d

#2 Příspěvek od fredh »

cocobello píše:Zdravím potřeboval bych člověka kterej by se mnou jel omrknout jednu e90 330d. S diagnostikou atd. Jde o dovoz z Německa, má to servisku, na auto už sem se byl mrknout ale prodejce je tak trochu nafoukanej ichtyl na můj vkus. Potřeboval bych člověka kterej ví na co si u těhle dovozů dávat pozor, umí odhadnout někde nějakej velkej problém ať už technickej nebo právní (třeba krádež, práva třetích osob atd) Auto jinak vypadá parádně Všimné samozřejmostí. Pár trojek již mám za sebou a ani nevim proč ale tady mám divný pocit proto mě napadlo vzít sebou nějakého profíka. Auto leží v Jičíně, nejlépe o víkendu tam zajet.
Covece jel bych, ale ted jedu na tyden do zahranici...
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: koupě e90 330d

#3 Příspěvek od Jirke »

to je ten individual rubin schwarz ?
cocobello
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pát 26.07.2019 11:51

Re: koupě e90 330d

#4 Příspěvek od cocobello »

jj to je ono vypadá to pěkně ale 3ku v dieselu sem eště neměl a netušim jaký má nástrahy atd, měl sem vždy jenom benál 325i a 330xi. Kdyby nevyšlo tohle tak tu mam eště jednoho kolouška v plzni kterej taky vypadá celkem k světu, to už je atmosféra 325 na kterou sem zvyklej ale i tak bych někoho vzal :)
VegaVenture
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: ned 13.08.2017 11:47
Bydliště: Východní Morava

Re: koupě e90 330d

#5 Příspěvek od VegaVenture »

Je tam motor N57, nebo M57? Pokud tam je ten první, něco si o něm zjisti, není to zrovna doporučovaná volba, spíš naopak.
cocobello
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pát 26.07.2019 11:51

Re: koupě e90 330d

#6 Příspěvek od cocobello »

VegaVenture píše:Je tam motor N57, nebo M57? Pokud tam je ten první, něco si o něm zjisti, není to zrovna doporučovaná volba, spíš naopak.
Je tam ten m57... Co vím tak se říká že právě tenhle starší je vic poruchovej, kazdopadne asi to prehodnotim a nebudu se se svojí prázdnou peněženkou pouštět do nafty která by mě dost možná sežrala zaživa.:D a zůstanu černej atmosféře která je ze zkušeností Motorický vážně celkem nesmrtelná :)
Sice jinak ta 330d individuální vypadala jak sedmého di. Světa ale za to nervy mi to nestoj..:takže hledám něco zajímavého v benzinu
Uživatelský avatar
Pilifo
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: ned 29.09.2013 00:00

Re: koupě e90 330d

#7 Příspěvek od Pilifo »

Ak hľadáš diesel, tak starší M57 motor je určite spoľahlivejší a má menej kurvítok ako novší N57, ktorý má samodeštrukčné schopnosti :)
romull
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 24.01.2018 20:56
Bydliště: Vysočina

Re: koupě e90 330d

#8 Příspěvek od romull »

Pilifo píše:Ak hľadáš diesel, tak starší M57 motor je určite spoľahlivejší a má menej kurvítok ako novší N57, ktorý má samodeštrukčné schopnosti :)
No nevím, ale zkušenosti servisů i doporučení odborníků jsou zcela opačná .......jen slabý výtah.....

Ojeté BMW řady 3 (E90, E91, 2005 - 2012)

Motory

318d/320d/90/110/120 respektive 105/130/135 kW: Když už vznětový čtyřválec, berte ten starší. Novější agregát je tišší a ještě o něco úspornější. Jeho rozvody řešené dvojicí řetězů vedených ze strany převodovky však nestojí za nic. I při relativně malém nájezdu, řekněme do 100 000 km umí horní řetěz prasknout.

325d/330d/145/170 respektive 150/180 kW: Tady bychom raději sáhli po novějším motoru N57 namísto starším M57. Hlavně z důvodu spolehlivosti. Po dynamické stránce jsou úžasné oba. Je až neuvěřitelné, jak při tak vysokém výkonu jsou tyto motory úsporné. To je ta proklamovaná „efektivní dynamika.“
Závady a problémy

Závady a problémy

Prasklý rozvodový řetěz: Vznětové čtyřválce N47. Mají dva řetězy, většinou selže ten horní a to klidně do ujetí 100.000 km. Výměna rozvodů dle norem BMW vyjde na 50.000 korun.

Nižší životnost rozvodů: Vznětové šestiválce M57. Přesto odolnější, než na N47, takže přes 200.000 km běžně vydrží.

Karbonem zanesené sání a selhávající vířivé klapky: Motor M57 takřka pravidelně do proběhu 200 až 250.000 km. Karbon lze vyčistit. Klapky se mohou utrhnout – hrozí destrukce hlavy válců a pístů (v extrému i ojnic). Klapky jen vcelku se sáním a jejich ovládáním vyjdou na 16.041 korun. Určitě nedoporučujeme je vyndávat!
romull
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 24.01.2018 20:56
Bydliště: Vysočina

Re: koupě e90 330d

#9 Příspěvek od romull »

Ještě zkusím vložit odkaz, snad se chytne, celkem zajímavé čtení https://www.auto.cz/ojete-bmw-rady-3-e9 ... ivna-94981
VegaVenture
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: ned 13.08.2017 11:47
Bydliště: Východní Morava

Re: koupě e90 330d

#10 Příspěvek od VegaVenture »

Blbost, N57 je horší volba. Nevim jak tady, ale na bmwklub.sk se o tomto motoru napsalo hodně, tak si můžeš udělat obrázek. Ale věř si čemu chceš.
cocobello
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pát 26.07.2019 11:51

Re: koupě e90 330d

#11 Příspěvek od cocobello »

VegaVenture píše:Blbost, N57 je horší volba. Nevim jak tady, ale na bmwklub.sk se o tomto motoru napsalo hodně, tak si můžeš udělat obrázek. Ale věř si čemu chceš.
A teď čemu věřit já už sem z těch motorizací atd uplně zblblej, asi půjdu zase do benzínu 325i nebo 330i N52B25 a bude :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě e90 330d

#12 Příspěvek od JaraX »

N57 je rozhodně poruchovější než M57 i když ten v E90 značně trpí na rozvody,
nevím, stará nafta je akorát spousta problémů a ještě jezdí za draho

N52b25 není 330i ale 325i, je to dobrý motor, ale žere olej a je spíš pro pohodového řidiče
N52B30 je 330i, netrpí na spotřebu oleje a jede mnohem líp, člověk se s tím už sveze a do E90 je to nejlepší motorizace, idealně v LPG, pak to jezdí za mín jak nafta a je s tím i radost, horší je to s nádrží.
romull
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 24.01.2018 20:56
Bydliště: Vysočina

Re: koupě e90 330d

#13 Příspěvek od romull »

VegaVenture píše:Blbost, N57 je horší volba. Nevim jak tady, ale na bmwklub.sk se o tomto motoru napsalo hodně, tak si můžeš udělat obrázek. Ale věř si čemu chceš.
Nikomu svůj názor, ani zkušenosti servisáků nenutím. Tu zhovadilost co se jí říká vířivé klapky ale znám z Mondea a to mi asi už za život stačilo. Rozvodů se u N57 nebojím, první měl přes 350 kkm a jen šeptal a jinak tam zase není až tolik kurvítek, stačí se k němu jen dobře chovat a dopřát mu co potřebuje. Ten současný má přes 200 kkm a doufám, že bez nějakého zasadního servisu dá v pohodě ještě jednou to samé.
Benzín je sice benzín, třeba 335i a 340i jsou famózní, ale při mém nájezdu 150 km denně a někdy i 400 km denně je nafta výrazně ekonomičtější.
romull
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 24.01.2018 20:56
Bydliště: Vysočina

Re: koupě e90 330d

#14 Příspěvek od romull »

JaraX píše:N57 je rozhodně poruchovější než M57 i když ten v E90 značně trpí na rozvody,
nevím, stará nafta je akorát spousta problémů a ještě jezdí za draho.
Co myslíš tím za draho? Servisně jsem zatím řešil jen výměny oleje v motoru, difech a automatu a přetěsnění domečku olejového filtru + pneu, což musíš dělat u všech aut, ať už benzínu nebo nafty. Příští rok mě čekají brzdy, ale to je taky spotřebák a dlouhodobou spotřebu mám 6,7 / 100, když se trošku odvážu, tak jdu o litr výš, ale na okreskách a předpisově zase i o litr níž. S benzínem o podobném výkonu to jde sice se zatnutými zuby taky za 7,5/100, ale většinou je to za 10 a víc, coz při mém nájezdu dělá 4 500,- Kč měsíčně, a to není zrovna zanedbatelné......
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě e90 330d

#15 Příspěvek od JaraX »

za draho znamená že to žere, všechny moje BMW krom 6er jsou na LPG a to je pak uplně někde jinde ty náklady, jezdit s 3er za 7 nafty bych teda fakt nechtěl.

N57 sice moc netrpí na rozvody, ale extrémě trpí na protočení na klice, jeté N57 už prakticky ani nejsou k sehnání a když jo tak přes 100tkč, ted jsem to řešil pro pár zákazníku, jsou to strašný sračky.
zeptěj se třeba v chotětově co si myslí o n47 nebo n57
romull
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 24.01.2018 20:56
Bydliště: Vysočina

Re: koupě e90 330d

#16 Příspěvek od romull »

JaraX píše:za draho znamená že to žere, všechny moje BMW krom 6er jsou na LPG a to je pak uplně někde jinde ty náklady, jezdit s 3er za 7 nafty bych teda fakt nechtěl.

N57 sice moc netrpí na rozvody, ale extrémě trpí na protočení na klice, jeté N57 už prakticky ani nejsou k sehnání a když jo tak přes 100tkč, ted jsem to řešil pro pár zákazníku, jsou to strašný sračky.
zeptěj se třeba v chotětově co si myslí o n47 nebo n57
Tak teď jsem z toho jelen, N47 je na tom fakt se spolehlivostí dost mizerně, pokud už teda nemá instalovanou opravnou rozvodovou sadu, ale N57 za sračku fakt nepovažuji. Servis v Chotětově neznám, mám známé jen v Jihlavě a Praze. Dost let jsem ale ta auta vozil z venku, tak znám historii hodně aut i hodně let po dovozu a N57 drželi, nevím o žádné co by padla. To že to žere mě ale fakt rozesmálo, dej benzínový třílitr s automatem a čtyřkolkou do plynu a uvidíš co žere :lol: . Dělám auta celý život a i plyn jsem párkrát měl, ale ten už ani náhodou. 7 litrů nafty znamená díky odpočtu DPH 1,80 / km, to mi zrovna nepřijde jako drahý. Na plyn to bude podobný, ale máš tam navíc zástavbu, pakárnu s nádrží, se servisem i STK, děkuji, ale to už opravdu ne.......
Jestli najdeš hezkou N57 lehce přes 100 tKč, tak jsi kouzelník, protože začínají spíš okolo 200 tKč a za opravdu pěknou dáš spíš 300 tKč.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě e90 330d

#17 Příspěvek od JaraX »

doporučuju změnit doktora nebo fet
- 330i N52 jezdí běžnej průměr za 11 LPG = 11x13,9 = 15 kč km, po odpočtu DPH za 1,26 kč/km, tzn proti tvojí naftě je to uspora 0,54kč km. a to se nebavím o servisu nafty, hele já servisu BMW víc jak 10 let, a jen BMW, málo kterej servis má takové reference jako já, takže nepíšu žádné bludy co jsem si vymyslel.
- v chotětově je vrakoviště, asi o BMW moc nevíš, měl by sis něco nastudovat, ty ceny nebyli za auto, ale za jetý motor, prostě N57 nejsou, narozdíl od N52 kterých jsou všude mraky
- a co děláš za auta? tvoje stránky? reference? rád se podívam
- N47 odcházej na rozvodech i po inovaci, zas tak moc se to nepovedlo
- když už jsi začal se zvýhodněním DPH, tak samozřejmě odpočet DPH je i u LPG, kde navíc proti naftě nemusíš platit silniční daň, v DE se nebude muset platit dálniční známka apod
- LPG na STK nemá vliv, jezdíš s tím na STK co dva roky jako na benzín, zástavba LPG stojí stejně jako třeba rozvody na M57, a nemusíš řešit naftové problémy,
- dobrý servis ti poservisuje jak auto tak LPG
- co je pakárna s nádrží?
romull
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: stř 24.01.2018 20:56
Bydliště: Vysočina

Re: koupě e90 330d

#18 Příspěvek od romull »

Jak myslíš, já ti tvoji pravdu brát nechci a nechám si zase tu svoji. O zástavbách LPG vím svoje, měl jsem ji i brácha a i když člověk jezdil k "vyhlášeným" plynařům přes půlku republiky, tak to stejně čas od času zlobilo a bylo to na prd..... Já auta neservisuji, dělám domky, projekty i realizace, Rakousko a ČR, jen jsem auta kupoval a prodával, je to řekněme můj původní obor a taky veliký koníček a díky tomu se ve spoustě aut i svezl, doslova od Smarta po Ferrari. 330i sice nejede vůbec špatně, ale jak jsem už psal předtím, dej do něj automat a čtyřkolku, posaď tam 4 lidi a máš skoro poloviční auto, které aby stačilo tempu 330d nepojede rozhodně za 11 plynu, spíš za 15 a v některých situacích mu ani stačit nebude, třílitr jsem zaplynovaný měl.......a 335i nebo 340i bych si mrzačit plynem netroufnul........

On ten plyn není vůbec jen o úsporách, ale je občas i o nákladech, a to nemluvím jen o prvotní zástavbě, následné údržbě, občasné výměně některého ze vstřikovačů nebo rovnou všech nebo povinné výměně nádrže. Třeba dost kluků se Subaru by mohlo vyprávět, co jen motorů H6 popravil těm co zanedbali ventilové vůle a ventily se zaklepali a podpálili a stejně je tam plyn pořád oblíbený, jen ten třílitr jezdil za 14 - 16/100, a to právě díky čtyřkolce a automatu. Navíc okud mám "dobrý" servis na LPG přes 100 km, tak je to hodně blbý.....

Chotětov vážně neznám, je to pro mě dost z ruky, i když v Praze se občas pohybuji. Servisuji ale v Jihlavě a věci kupuji nové. Zatím jich moc potřeba nebylo a věřím, že tomu tak co nejdéle zůstane.

DPH odečteš u všeho, to je jasný, takže i u servisu, což je velká výhoda. Mě vycházel plyn asi za 60% spotřeby na benzín, ale jak říkám, občas se v tom muselo vrtat, měnil se častěji olej, který je sice při provozu na plyn pořád jako nový, ale obohacený o kyselé sloučeniny, které způsobují vnitřní korozi motoru a teplota spalování je taky vyšší, takže hlava motoru, písty i válce procházejí vyšší teplotní zátěží. Na druhou stranu spalováním plynu zase nevzniká karbon, takže alespoň jedna dobrá zpráva.....

S tou STK jsem to myslel tak, že emise musíš splnit jak na benzín, tak i na plyn. A co je pakárna s nádrží? Výměnu bych ještě přežil, ale kam s ní, do už tak malého kufru? Rezervu nemám, ale to místo pod podlážkou jsem stačil zaplnit, žárovkama, kompresorem, vestama, pár krámama co potřebuji na stavbách a to ještě pár krámu vozím pořád v kufru ........

Myslím ale, že nemá smysl si dokazovat co je kde nebo u čeho lepší nebo horší, stejně si to uděláme po svém a jak nám to vyhovuje a všichni ostatní taky. Takže hlavně ať nám to jezdí a dělá radost a je úplně jedno jestli na plyn nebo na naftu.
Corleone2309
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pon 05.05.2014 00:00
Bydliště: Olomouc

Re: koupě e90 330d

#19 Příspěvek od Corleone2309 »

Ještě chybí zmínka, že všechny BMW mimo starý 7er v plynu jsou sráčky a už to tu opět poznávám. Ne každej chce vrtat do motoru a rvát tam něco co tam nepatří. Už je to tu na foru taková diagnoza :D. Jinak kdyby měl tazatel nějaý otázky ohledně 330D rád se s ním podělím o VLASTNÍ zkušenosti posbírané za cca 4 roky provozu auta s tímto motorem. Klidně písni SZ. Určitě to není motor století, ale při dodržování servisu slouží a dělá radost. Jeste bych dodal ze mam starsi motor tedy M57TU2 tusim.
Naposledy upravil(a) Corleone2309 dne pon 05.08.2019 22:56, celkem upraveno 2 x.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě e90 330d

#20 Příspěvek od JaraX »

Corleone2309 píše:Ještě chybí zmínka, že všechny BMW mimo starý 7er v plynu jsou sráčky a už to tu opět poznávám. Ne každej chce vrtat do motoru a rvát tam něco co tam nepatří. Už je to tu na foru taková diagnoza :D. Jinak kdyby měl tazatel nějaý otázky ohledně 330D rád se s ním podělím o VLASTNÍ zkušenosti posbírané za cca 4 roky provozu auta s tímto motorem. Klidně písni SZ. Určitě to není motor století, ale při dodržování servisu slouží a dělá radost.
ale zhrzenej člověk kterýho jsem s naftou nevzal na servis se ozval.
a co tam patří? a to že lidi s naftama zaslepují vyřívé klapky a odstranují DPF je v pořádku? narozdíl LPG přestavby to není legánlí!
btw tou sedmičkou by ses měl první svíst abys mohl hodnotit.
kolik máš v E65 najeto jestli se mužu zeptat?
Naposledy upravil(a) JaraX dne pon 05.08.2019 20:48, celkem upraveno 3 x.
Odpovědět