Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 TDS - mrtvé nad 2000

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#121 Příspěvek od vypuk »

Elring šrouby jsem bral, tak snad v klidu. Těsnění měli ještě v den objednání v Granex-u :D tak jsem dnes vše vyzvednul a můžu to konečně dávat dohromady.

A do alba na Google jsem hodil fotky hlavy. Ani prasklinka.
https://photos.app.goo.gl/HcaXSssp4utbAbM79
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#122 Příspěvek od Spejbl »

Co ventily, přežily né? :D
Tak sis vyrobil přípravek na držení náboje řemenice, nebo si to vzal vzduchovou či elektrickou bouchačkou?
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#123 Příspěvek od vypuk »

Vypadají že jo :lol: přípravek jsem tam teď přidal, zítra skládám (asi :roll: ). Jinak tmel je třeba na spoj prsou a vany plus na hlavě ty okraje? Nebo to kluci němečtí vymysleli jen na šrouby? :lol:
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#124 Příspěvek od patrikE39 »

ono to těsněné pod hlavu má na sobě silikonový proužek který těsní, ale pod hlavou jsem prsa stejně lehce u rozvodů máznul tmelem.. no a jestli chceš dát ty šrouby tak hlavně třeba po dvou týdnech ježdění víko dole a zkus znovu dotáhnout.. nic nenasere víc jako když ti to kvuli nataženým šroubum foukne.. a natahujé se dost i ty elring šrouby (vyzkoušeno a letěly do koše a na motor šli původní)
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#125 Příspěvek od vypuk »

Jsem si dneska naběhnul :D Prsa dolů, vyměnit těsnění(asi půl hodiny laborování, než jsem přišel na to, že stačí pumpu jen trošku odtáhnout a "propašovat" tam to nové. Mě málem trefilo.). Poskládáno, prsa nahozené, altík na svém místě, držák klimy na svém místě a klima taky... Zmatek, "sakra, jsem zapomněl dát tu vodící lištu", rozebral jsem to zas komplet a TEPRVE POTOM zjistil, že se ta vrchní vodící lišta jen nacvakne :D No oj*b hrozný, do toho sprchlo.
Jen takový dotaz - těsnění pod hlavu z obou stran máznout olejem, je tak?
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#126 Příspěvek od patrikE39 »

v žádném případě nemazat olejem.. spíš odmastit a nasucho tam dát (jinak na něm ten silikonový film nebude těsnit)
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#127 Příspěvek od vypuk »

Ok, tak to by mě zajímalo, kde jsem to vyčetl :/ čili - nechal jsem to tam správně :-D
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#128 Příspěvek od Spejbl »

:D Asi sis to spletl s mazáním hlavových šroubů. Těsnění fakt ne. :D
Hlavně si díry se závity pro hlavové šrouby pořádně vyfoukej vzduchem ať tam není steklá chladící kapalina či olej.
Jinak pokračuješ zdárně, tak ať se dílo daří :D
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#129 Příspěvek od patrikE39 »

olejem se mazalo tesnění před 30ti lety na liazkách.. tady fakt ne.. pak tady informuj jak ti jde skládání.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#130 Příspěvek od vypuk »

Skládání jde tak, že jsem zalomil šroub na svodech mezi pátým a šestým válcem směrem k bloku... Dopr...
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#131 Příspěvek od patrikE39 »

bez jednoho šroubu to svody budou těsnit. nechej to tak.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#132 Příspěvek od vypuk »

Jako jo, chtěl jsem to udělat, to se musím přiznat :D Ale když už to dělám, tak chci, aby aspoň ty svody těsnily, když už je vše ostatní zfušované :D (sranda).
No ne, ale u těch svodů bych byl rád v absolutním "suchu", že to třeba za nějakou dobu nezrobí ještě větší bordel, přecijen tam jde (aspoň, co si tak myslím) velký tlak a nerad bych, abych se zařadil do statistik kategorie "auta v plamenech".
V pondělí se prý mám dostavit i s hlavou k jednomu, co dělá hlavy a vše okolo, říkal do telefonu že to umí a není problém, že cca 200-300, podle práce. Tak uvidíme, ale stejně si myslím, že bylo fakt zbytečné ty svody sundávat v té dílně.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#133 Příspěvek od vypuk »

Taaak, zdárnej konec se blíží, vše je na svém místě, auto startuje(ač mě vyděsilo napoprvé, když nechtělo chytnout a pak jsem zjistil, že nejsou dotáhnuté matky na vstřicích :lol: ), nechal jsem ho podle papíru 25minut brblat ať se zahřeje, a teď by mě zajímalo - při tom posledním dotahování má být motor ještě teplý, nebo to nechat vychladnout? Myslím, že těch dalších 90° bude celkem peklíčko :D
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#134 Příspěvek od Spejbl »

Za tepla nééé. Nech to vychladnout a pak.
Záleží jaké si dával šrouby, určitě bych to ještě pak jednou zkontroloval jestli se nepovolily, po nějaké zkušební jízdě kdy to pořádně prohřeješ a vystřídáš různé zátěže motoru.
A mazal si závity olejem, nějak normálně? :D ono to namazání hodně ovlivní utahovací moment.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#135 Příspěvek od vypuk »

Jj, tak 1cm špičkou do oleje, nechat okapat.. To by snad mělo být ok, ne? :/
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#136 Příspěvek od Spejbl »

:) Nooo, lepší by bylo, aby se to dostalo po celé délce závitu a pak je nechat minutku poležet na hadru, aby ten přebytečný olej stekl.
A vyfoukal si ty závity v bloku, aby tam nebylo svinstvo či nějaká kapalina?
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#137 Příspěvek od Spejbl »

:D spíš moc nechápu, že to bylo skončený ty rozvody dopředu.....?
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#138 Příspěvek od vypuk »

Jako snažil jsem se z nich dostat co tam bylo, pár dní v dírách byly strčené cáry hadru, aby to vysály, což zvládly perfektně. Mokro tam rozhodně nebylo. Bordel možná nějaký, ale viděl jsem dno těch "závitů" v bloku.

Taky jsem to nějak nechápal :D Ale ten napínák byl asi už dost slabej, když jsem stlačil lištu v pohodě šroubovákem a teď se to skoro nehne :lol:
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#139 Příspěvek od patrikE39 »

tak hlavně že se podařilo ;) ... má motor i nějak značně tišší chod? na kolik tě vyšly řetězy, lišty a napínák?
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#140 Příspěvek od vypuk »

Ty, úplné ticho, klid, až jsem byl překvapený jak to dokáže být potichu :lol: febi sada byla za 5500,- a celkově materiál mě stál 8k. Šrouby pár stovek, gufero na kliku taky tak, těsnění na prsa tuším 500,- a těsnění pod hlavu 1018,-. Hlava rovnání 700,- , vytáhnutí šteftu a 7 nových 500,-. 12 matek na svody 72,- .
Odpovědět