ten včerejšek je zas na report,
dělali jsme větší servisní akci na sedmě tomase777 s tím že v sobotu odjíždí na dovolenou ale prioritou je mít auto cajk a né ho mít nachystatné na dovolenou, samozřejmě by tím rád jel, tak jsme na tom dělali od rána do večera, kompletní přetěsnění motoru, montáž LPG, pak nějaká ramena, brzdovka, kodování, software, dodělání zásuvky do kufru, no prostě práce jak na kostele. tento týden už nám to auto běželo, a dělal se plyn, a tomáš se ptal jeslti to bude na pátek, to jsme sami nevěděli, při tak velké akci může malinká chybička znamenat že na tom budou další dva dny práce. jednou se nám třeba stalo že BMW dodalo z výroby prasklej rybniček, nešlo to vidět, ale teklo jak niagára, no a hned dva dny zdržení.
v pátek už jsem tomovi řekl že auto bude hotové, že si ho může vzít, to už na něj bylo moc pozdě a tak jsme se domluvili že si pro něj dorazí v sobotu ráno, sice tu máme velké hody, mají přijet kamarádi a známí, ale až na 12 hodin, a dopoledne chci na venkovské trhy koupit nějaké dobrotky, ale to se vše stihne. Toma jsem nabral v 8 ráno v Olomouci na nádraží, s tím že LPG mám naladěno jen na hrubo, a nemám druhého řidiče co by to se mnou sladil na hotovo, tak že si chvilku zajezdíme. Tak jsme jezdili, kecali, seřizovali. pohoda, pak mu během hodinky předám auto a mizím na trhy a hody, pohodová sobota může začit. Dorazili jsme na dílnu a do toho telefon, zákazník s E60 525 face 260 najeto, že jede do Řecka, u Bratislavy auto zdechlo a nejede. Jenže to auto tu bylo v týdnu na servis, dělali se základní věci, oleje, filtry, apod. od toho servisu ujelo 500km, tak si říkám nemohli jsme udělat něco špatně? špatně přitáhla hadička na palivovým filtru? to by stříkala nafta pod auto, ale zákazník volal že auto točí a pod autem je malá loužička oleje. tak jsme tomovi ukázal staré věci, vše mu vystětlil, co bylo jak poškozeny, opotřebeny, mezitím další telefony ze slovenska, od majitele auta, od jeho synovce který mu vše s autama vyřizuje. já postupně začal burcovat slovensko, od BMW Bratislava, kteří nemají technika o víkendu, takže nijak nepomůžou, přes TT-Simika který byl pryč, Peqpeka, taky pryč, Brumlu u nás, ten taky neměl čas, a Snejk mě už směroval že to budou rozvody, když teče oleje. no nic, tomáše jsem poslal na dovolenou, hody musí žena s dětma a návštěvama zvládnout beze mě, třeba stihnu alespon večerní ohnostroj ve 22hod. Pán u mě měl ještě E60 svého synovce na výměnu čelního skla, ale jelikož mi synovec ještě nedodal ani udaje pro pojištovnu, tak se na to ani nesáhlo. Dělám konfereční hovor s pánem i jeho synovcem, řešíme že by jsme vyměnili pojízdnou E60 za nepojízdnou, pán pojede do řecka a já už si tam někam poradím, má to teda dva problémy, E60 je na zimních, což není do řecka uplně ideální a druhak má rozbité sklo. no nic, je čas jednat, naházím plný kufr nářadím, velká gola sada, velký výjezdní kufr kde mam různé díly, spony, pásky, šrouby, apod, dva "raky", sedám do E60 a vyrážím směr Olomouc-Brno-Bratislava- Senec. U Olomouce kolona na 5min, U Vyškova 4km kolona, tak sjíždím na starou, najedu v Rousínově a pak už jsem si to valil bez problémů, že to je manuál, to mi až tak neva, teda snažit se s tím jet, u toho se aspon nečeho najíst, když jsem ještě ani nesnídal a je 11 hodin, to je zatrest, zlatej automat, navíc u E60 bez DD nejde moc pustit volant, jinak to jede pryč, to se mi u sedmy líbí, že si jede tak nějak sama. Ale suvěréně nejhorší jsou ty základní, to vůbec nechápu jak todle mohli pustit do světa, vždyt je to horší jak základní sedačky v E36, naprosto blbě tvarované, tvrdé, no hrůza, lituju pána že ho v tom čeká ještě tolik km. po 2 hodinách dojíždím do Sence, otáčím se a jedu na odpočívadlo kde pán stojí. motor točí, tlaky má, udělám rychlou diag. "camshaft sensor" a sakra, vyndám čidlo vačky. Poprosím zákazníka at mi zastartuje a je to jasný, motor se točí, ale vačka stojí, roztrhli se rozvody a motor se potkal. v tu chvíli je mi pána dost líto, ale taky jsem rád že v tom nemáme prsty když bylo auto u nás na servisu. no nic, je čas jednat, nejvíc jsem se bál toho že by pán řekl kašlu na dovolenou, to by byla škoda. Zavoláme asistenčku at si přijede pro ten vrak a začneme přehazovat kola z jedné E60 na druhou a zpět. je 35°C, děláme to na sluníčku, pod náma horkej asfalt do kterýho se ty raky uplně boří, a já blbec si ještě vzal černý tričko. nicméně za cca 20 min máme hotovo, přijíždí asistenčka, natahujem auto na odtahovku a u toho ještě přehazujem všechny věci z jedné E60 do druhé, sepíšem papíry a E60 už odjíždí. otázka ted z ní co teď se mnou, jede pro mě synovec F10kou, ale má to ještě 300km a s těma všema věcma nemužu čekat na benzínce, bych tam seděl s kuframa, počítačem, zvedákama a diagnostikama jak blázen. Navrhuju že si vezmu jen diagnostiky, bez zbytku vyjdu v pohodě a pán pojede do Řecka s mýma věcma, já pak pojedu stopem naproti synovci s F10 směr Trenčín, zoufalého mechanika by určitě někdo vzal. pán nakonec řekl že si pojedem na proti, přijde mi to jako blbost najíždět další km, ale jedem. synovec jede s F10 520d, takže mu to trvá, se potkáme ve Valašských klouboukách tak říká "To je slabý, s tím se nedá jet" (před dvouma hodinama jsem to řekl o jeho 530d,nebo 525d, ted neívm, taky je to slaby a nedá se s tím jet), no tak se přelodím do 520D, (krásnej sestup dne,ráno nejdřív 750Li, potom 530d a pak 520D).Pánovi popřeju štastnou cestu na dovolenou a vyrážíme domů.Po cestě si užíváme trvdých nepohodlných sedaček, vzrajícího interiéru a uřvaného slabého motoru. Někdy kolem 18 hodiny dojíždíme k našim, kde zrovna ojíždí vlastnemec s rodinou, ještě si mě vyfotí jak přijedu v 520D

. Vyrážím na oběd na hody, dám si grilovanou jehlu, pár piv, pak do toho zmoknu, ve 22 hod si užiju ohňostroj a vyrážím 5km pěšky domů, což když se dozví žena, tak mě v půlce cesty nabírá
to byl den, jsem zničenej, ale plnej zážitků.