Mám zkušenost o oběma auty. Ještě půl rok zpátky jsme měl E46 330i kterou jsem v únoru upgradoval na E91 330xi.
Nejsem žádný závodník ani typ řidiče, který pozná přesně co je to za typ posilovače a podobné veci, ale budu psát z pohledu řidiče, který si sem tam zajede na okruh (za dob E46 a většinou Vysoké mýto, žádné velké okruhy).
E46 jesm měl cca 4 roky, sedan, bez empaket, stříbrná, facelift 2002, najeto 235tis v době koupě a 299 při prodeji. Měl jsem v ní i LPG takže jsem neřešil spotřebu a to auto si na sebe víceméně na sebe vydělalo. Měl jsem ji rád, kufr byl tak akorát, jelo to, když se na to šláplo, zvuk to mělo boží, sem tam něco pozlobilo ale za celou tu dobu jsem měnil jen pár věcí a vyloženě spotřebák nebo prevence. O tom motoru i autě je na internetu mrtě návodů a YT kanálů, jak si dost věcí udělat sám a já třeba zvládl vyměnit chladící okruh doma v garáži s minimem vybavení podle YT videa a podobně, Je to víceméně profláklé auto a do 200tis včetně servisu (takže třeba za 160tis) si myslím pořídíš mrtě káru s Mpaketem v sedanu, po faceliftu, možná i s pěknou barevnou kombinací.
U té
330i je asi největší problém papání oleje a v lepším případě je to olejový separátor, v horším případě to asi žere olej jinde a pak už asi nezbývá nic jiného, než rozebrat motor /koupit ojetý nebo na to prodět a prostě tam ten olej lít. Ikdyž ta moje měla 299tis, tak jízda byla pořád docela v pohodě, na podvozku nikde nic nebouchalo, nevrzalo, sem tam nějaké vibrace, zvuk motoru i výkon v pohodě. Třeba jsem měl štěstí.
Pak jsem pořídíl E91 jelikož na Vysočině přes zimu jsem s RWD do práce denně nejezdil a ani bych nezajel do své garáže kvůli stavu cesty, silničářům a vlastně poloze garáže. I s Audi quattrem tam mám porblém zajet, takže auto přes zimu nejezdilo. Proto jsem taky koupil E91 330xi. Ale tam už jsem si dost přilpatil, jelikož těch předface E9x modelů, co mají N52 motor moc není, ak dyž už třeba je, tak pak záleží na výbavě a barevné kombinaci, Mpaketu. Já mám Le mans blau, interiér v kůži dakota terra, Mpaket origo, 2 lité sady pneu, docela dobrou výbavu a cena byla 285tis. Ikdyž je ten N52 relaitvně vychvalovaný motor, tak oproti předchozímu v E46 330i je tam pár věcí, za které se dá mnohonásobně víc peněz. Elektrická vodní pumpa + termostat -> 15tis u E9x, 2 tis u E46, DISA klapky, olejový separátor je cenovkou taky někde jinde než u E46. Je to prostě novější auto tak s tím člověk musí počítat, že ta vstupní investice, pokud budou tyto komponenty na výměnu, se více prodraží u E9x něž u E46. Já kupoval s 170tis na hrbu a to je takové období, kdy se serou tyto elektronické vecičky jako vodní pumpa, měl jsem taky rozletěnou velkou DISA klapku a hned jsem byl na částce 25tis. Když jsem měnil komponenty na chladícím okruhu u E46, celkem jsem za to dal 10tis, udělal si to sám v garáži, něco se naučil a měl dobrý pocit. Tam jsem měnil hadice, kladky, expanzku, termostat, vodní pumpu, svíčky, tesnění olej, domlku a pod víkem ventilů atd.
Mě se třeba nikdy ta generace E9x a i ty E6x nelíbily. Exteriérem míň oproti E46 a interiérově mi to přišlo vyloženě hnusné. Jenže to bylo taky 10 let zpátky a teď, když to auto mám, tak si člověk zvykne a teď se mi to i líbí. Je E9x je prostě dospělejší auto, větší, bytelnější. Volant je třeba tlustší, což se mi líbí, páčka tempomatu mě taky dost vysírá, na volantu to bylo myslím mnohem lepší a intuitivnější, na páčky blinkrů a jejich odlišné funkci oproti jiným autům jsem si zvykl už při řízení novějších BMW (ale poprvé to byl šok, proč to jako zůstane v té poloze výchozí a bliká to) a chce to trochu zvyk. I ten zvuk toho blikání mi příjde takový uživatelsky lepší, že neotravuje ale slyšíš ho. To samé neexistuje zde teo hnusné kvičení/pištění v případě, že třeba spolujezdec nemá pás nebo otevře dveře dřív, než auto stojí. Ozve se normálně gong a ne to hlasité pištění co vzbudí i mrtvého. A exteriérově se mi to auto v Mpaketu líbí a i ten kompík mě příjde krásný. Pak s tou modrou barvou a hnedým interiérem je to pak autoporno (aspoň pro mě

)
U e46 je taky dost vyskytující se koroze. Mě začala reznoud na zadním blatníku pod víčkem nádrže, a potom to začalo kvést i na obou zadních lemech. Nic hrozného, ale prostě to rezne. U e91 jsem měl zase dost orezlý podvozek, ten mi JaraX behem sevisu (a instalace LPG) obrousil a ošetřil tak, že by to mohlo na pár let vydržet. Karoserii mám ale bez koroze tak ťuky ťuk a snad to vydrží.
Pokud tedy máč rozpočet max do 200tis, tak za ty prachy samozřejmě seženeš e9x, ale asi to už bude dost olítané, možná bez výbavy a asi budeš hledat déle. V tomto rozpočtu kooupíš krásnou zachovalou E46, sedan a možná i kupé, pěkně to poservisuješ a možná ti neco zbyde.
Teď máš v inzerci nabídku od člena efrankie (je i na e46klubu) stříbrná 330i sedan v mpaketu, s pěknými koly, garážované, neorezlé, sice dost km, ale tam bych se toho nebál.