Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

---

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

---

#1 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne sob 20.11.2021 22:56, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
El_Fuego Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 422
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: termostat

#2 Příspěvek od El_Fuego Člen Klubu »

Bylo to pospaný někde v sekci 7er. Jarax s tím má zkušenosti, dokonce si vyvinul svůj vlastní snížený termostat
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

Re: termostat

#3 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne sob 20.11.2021 22:56, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: termostat

#4 Příspěvek od Filozof »

Bavíme se o to už pár let. Prodává to i ECS tuning jako upgrade pro motory co se hřejou zbytečně kolem 110C.

Pokud se dá 88-90C termostat teplota se reálně drží pár stupňů nad termostatem 93 max 95C což je ideální pro motor a nepřehřívá se.
neničí se komponenty motorů a nemusí se řešit spousty problémů.
V UK a na západě už na to došli dávno před 10-13lety že model 840i má nižší termostat 91C a neničí se tam spousty komponent jako u dalších motorů M62 ... pak postupně i na novější motory které se taky hřejí příliš. Je to takové kurvítko.

Spotřeba se nepatrně zvedne o 0,2 - 0,4L u V8 což člověk nijak nepozná ale ten klid a pohoda na cestách s netlakovanejma hadicema a motorem na hranici zavaření je parádní. Navíc neodchází plastové vodící lišty gumové těsnění atd. A hlavně motor necvaká při vysoké teplotě jako často problém některých motorů. Má potom krásný klidný chod. Jedna z věcí co bych určitě vyměnil u V8.
Do čr to došlo poslední rok dva možná tři a postupně se rozrůstá lidí co mají snížený termostat. Přínos je veliky. ;)

například i zde se prodává.
https://www.ecstuning.com/b-genuine-eur ... 48542~geb/

Nebo pak Jarax s Tannerem mají vymyšlené termostaty.
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: termostat

#5 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Nenašel jsem vlákno přímo na snížený termostat, tak píšu sem.

Koupil jsem od Tannera snížený termostat a konečně jsem se dostal k tomu ho tam dát - e63 650i.
Kamarád koupil snížený termostat od Logicseven. Tak jsme je dali oba do hrnce a zkusili povařit. A ten od Tannera začal otevírat už kolem 90st a ten od logicu vůbec nic. Až když teplota vzrostla na asi 97-98st (víc jsem z vody v hrnci nevymáčknul - podle teploměru tedy) tak ten od Logicu byl lehce pootevřený, zatímco ten od Tannera už plně otevřený....
Takže jsme pak bylo zvědaví, jak se budou chovat v autě...

Ještě s origo termostatem jsem udělal dvě projížďky, abych měl srovnání - na silnici I.třídy. cca 40km:

1) venku bylo teplo tak 35 st.C, měl jsem zapnutou teplotu vody na budíkách + jsme ukládali data. Výsledek dle očekávání = když pohodová jízda, tak termostat držel teplotu kolem 102-105 st.C. Když jsem na to začal šlapat, tak šla teplota dolů...až třeba k 92 st.C. Ale jakmile jsem zvolnil tempo, tak opět a celkem rychle 102-105st....

2) ta samá trasa, ale venku bylo kolem 25 st.C. Teplota při klidné jízdě opět 102-105 st.C. Snažil jsem se i zvýšit tempo, ale moc to nešlo...byl dost provoz....takže jen sešlápnout, předjet a zase noha z plynu....takže se to auto nedostalo moc do větší zátěže....takže, ať jsem se snažil sebevíc, teplota motoru nešla pod 100 st.C....ani jednou...spíš pořád 102-105...

No a po montáži sníženého termostatu jsem jel opět stejnou trasu (venkovní teplota 25 st.C), opět zapnutá teplota vody v budíkách + jsme nahrávali data.
Výsledek - když jsem jel klidnou jízdu, tak teplota vody kolem 89-91 st.C. Když jsem na to šlapal - nebyl provoz, takže to šlo dobře - převážně rychlost kolem - 140-180km/h, tak teplota opět 89-91 st.C.
Takže za mě absolutně super.

Pro srovnání termostat od Logicseven drží při klidné jízdě cca 95 st.C.
Přílohy
IMG_20190707_192448.jpg
IMG_20190707_192448.jpg (1.81 MiB) Zobrazeno 8685 x
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat

#6 Příspěvek od JaraX »

ještě jste měli zkusit zátěž, já si totiž všiml že ten od logic je v zátěži za tepla asi jen pořád pootevřený a normálně to vyleze třeba na 102°C, což se s tannerovym zatím nestalo.
Uživatelský avatar
Petr55 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 162
Registrován: ned 01.02.2009 01:00

Re: termostat

#7 Příspěvek od Petr55 Člen Klubu »

Zatez jsme samozrejme zkouseli. Ja ma ten od logic7, zkousel jsem toho opravdu hodne, cca stovky km. Jizdu po dalnici, okresku, v klidu, vysokou zatez, jizdu po meste, stani nekolik minut na miste, vcetne logovani nejen teploty motoru, ale i dalsi veliciny o kterych jsem si myslel, ze na to maji vliv a taky se to potvrdilo. Logic7 vetsinu casu drzi 95, na tech 101 to vyleze jen ve velmi specifickem pripade a jen na chvili, stejne tak to umi spadnout na 90, taky za specifickych podminek a ne na dlouho. Osobne s timhle nemam problem, ale nikdo tady nezna napriklad slozeni slitiny z ktery je blok, pisty, krouzky,......, nevi najisto, co udela snizeni teploty, o 5, 10, ci vice stupnu. Jsou to jen pokusy, od kterych ocekavame prodlouzeni zivotnosti komponent jako jsou treba tesneni, plasty kolem, snizeni starnuti oleje,... atd. Jen me mrzi, ze to nikdo nedokazal rict, napsat, jak se to presne a kdy chova a musel jsem si to zkusit. Ale ted to beru jako pozitivum, protoze jsem se zase neco dozvedel.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: termostat

#8 Příspěvek od Filozof »

ještě volnoběh někde na rozpálené cestě či simulace kolony v kopci ve vedrech při spalování LPG. S vyplou či zaplou klimou.
Docela by mě zajímalo kam se teplota dostane a kdy zasahuje vrtule a začne točit max.
Ale je super když se to drží kolem 90stupnů. Je tam stále slušná rezerva takže i při vedrech to snad nebude nad 100celsia.

Jen pro představu. Serie 728i M52 termostat 93Celsia. Konstantně drží 95celsia. Pokud je vedro silnice vše rozpálené 34celsia na volnoběh teplota vyleze k 102-104celsia a tam zasahuje vrtule co to ochladí na cca 98celsia.

Pokud jedu rychle či pomalu držíme se 95celsia.
Kolony vedra kopce velice pomalá jízda krokem dostaneme se na 98-102celsia ...někdy vyjimečně při stání i 104celsia a zasahuje vrtule co ochladí na 98celsia.
Vše tedy na LPG.

Docela by mě zajímala teplota v extrému na LPG když se jede pomalu kolony kopce velké a teplota nad 30-35celsia kam se to až vyšplhá a kdy zasáhne vrtule.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

Re: termostat

#9 Příspěvek od TANN3R »

Petr55: Teď teda vlastně nevím, jestli je to snížení teploty podle tebe pozitivní věc nebo ne?

Jednoduše, já jsem nedělal nějaké rozbory, ale prostě při blbnutí mi 130°+ na oleji přišlo už dost (automatová 645ci, takže bez chladiče oleje). Snížením teploty vody spadl i olej na, pro mě, přijatelné hodnoty.
Nedělal bych z toho nějakou extra vědu. Jsou sedmy, co mají s 5w-30 najeto 500k km s origo termostatem a pak jsou zas auta, co jezdí s origo zaseknutým termostem na 70° furt. Funguje všechno, co je ideální se můžeme fakt jenom hádat. Pro nás, uživatele veteránů, to snížení teploty má podle mě spíš jen benefity.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: termostat

#10 Příspěvek od Filozof »

určitě jsou to velké benefity. Je obrovský rozdíl jezdit 105-115celsia nebo 91celsia... to je propastný rozdíl a už na to došli v BMW mechanici když se jim vraceli první M62ky co měli nové termostaty oproti M60 které takto fungovali. A staré M60ky viz 840ky či 740i neměli žádné problémy protože 91celsia otevření termostatu bylo ideálně navržené v 80-90létech. Až později došli nato kolik škody napáchali tyto kurvítka co nechají motor přehřívat do extrémů.

Například Mpower e46 M3 má termostaty 79-80 celsia protože se počítá stím že se tomu motoru bude nakládat. Ale stejně tak se stím dá jezdit napohodu a nemá to žádný vliv. Uškodit může jen vysoká teplota a přehřívání těchto motorů.

Osobně beru že od 98roku kdy to začli zavádět do prvních V8 a potom dál i R6 apod je to prostě kurvítko které pomáhá ten motor rychleji oddělat a mohl by se sepsat klidně seznam věcí co vše odchází mnohem dříve... A Tanner apod. se jen snaží co nejlépe tomuto předejít za což velká pochvala že se ta osvěta šíří klubem. ;) :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat

#11 Příspěvek od JaraX »

hlavně i origo termostat si výhřev dost rabluje s teplotou, takže bych se tím vubec netrápil.
Uživatelský avatar
Petr55 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 162
Registrován: ned 01.02.2009 01:00

Re: termostat

#12 Příspěvek od Petr55 Člen Klubu »

Tanere, ja s tebou defakto souhlaism, jinak bych tam ten termostat nedaval, ikdyz mam prd najeto a najedu rocne maximalne 10 a jezdim spis jen dlouhy trasy, vejlety,... 130 stupnu jsem na oleji mel jen jednou a to na chvili, kdyz mi odesel ventilator chlazeni, jinak nikdy za provozu, asi to malo honim :-). Samozrejme, ja jsem psal ze to chapu i kvuli teplotam oleje, ne jen kvuli samotny teplote motoru. V dobr kdy jsem ja objednaval ten z USA, privezl mi ho znamy co tam zije, takze jsem neplatil postu, jste ho myslim jeste nenabizeli, mozna jste ho jen montovali lidem do aut, ktera k vam jezdi. Pokud ten L7 selze, rad si koupim tvuj, jen jsme chtel rict, ze veda to docela je, ti lide co to musej resit nejsou zzadny dementi, to je ti asi jasny, maj strasne protichudny zadani, spotreba, zivotnost, emise, bla, bla, bla, flotilovy emise,..... Takze, ja tomu rozumim a je jasny ze cim vic je to rozpaleny, samozrejme v ramci navrhu, tak tim je to efektivnejsi, cili nizsi spotreba a emise, proto se to vyhani tak vysoko. Me spis mrzelo, ze se tady psalo, dej snizeny termostat bude to ok, ale nikde dalsi informace, ja jsem si udella spoustu logu a zkusebnich jizd s puvodnim termostatem a pak i s tim snizenym a jsem rad protoze jsem zjistil dpst zajimavych veci co na to rizeni teploty ma vliv, kdyby to tady bylo popsany, omlouvam se pokud je, ja sem moc nechodim, tak bych nerekl jediny slovo, nadruhou stranu asi rozumim i tomu ze nemate jen tohle, ja taky ne mam tri prace, rodinu, konicky... Takze defakto ja s tebou v jadru souhlasim, jen rikam, ze veda to je, akurat mame asi jeste malej reprezentativni vzorek, aby se neco treba mohlo projevit. Napriklad ty posledni trivalce VW se dotestpovavali tady v ustavu paliv a maziv, na ruzny stavy. Jeden z testu byl ohrati na provozni teplotu a pak se do chladiciho okruhu vehnalo medium o minus 20 stupnu, motor to vydrzel, strucne receno,... a tech testu je spousta a mnoho hodin, takze, veda to podle me je. Ted nekdo bude rikat, no kdyz to vydrzel ten trival tak nase motory nejaky kolisani a mnohem nizsi teplotu snesou jak nic, no, ja to od stolu rikat nechci, tak to myslim :-). Coz neni nic ve zlym vuci tobe nebo nikomu jinemu!
Uživatelský avatar
Petr55 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 162
Registrován: ned 01.02.2009 01:00

Re: termostat

#13 Příspěvek od Petr55 Člen Klubu »

Filozofe, ano ja jsem zkousel puvodni i snizeny termostat i ve vedru, stat na miste treba 10 minut, nebo popojizdet, mam kde to tady zkouset :-). A pokud jde o nejaky "preslapy" automobilky, no nekdy se proste v realu ukazou jeste jiny veci nez ve fazi navrhu a testu, jak jsme psal v minulym prispevku, motory na stolicich dostavaj neskutecny zahul a nic, ale v provozu to lidi poprevej, lidi dovedou nekdy strasny veci :-D. Tim se nezastavam automobilnky, jen rikam, ano nekdy se neco ukaze jako ne idealni smer.
Uživatelský avatar
Petr55 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 162
Registrován: ned 01.02.2009 01:00

Re: termostat

#14 Příspěvek od Petr55 Člen Klubu »

Jarax, ano pravda, je tam nejaka hystereze, ale neprislo mi to u toho originalu nejak markantni, bylo to docela rychly. nevim samozrejme, ja mam jen svoje auto, treba to nekomu delalo vetsi brikule. Ja mel bezne standardne vetsinu casu s originalem 103 stupnu, kdyz jsem zacal blbnout na okresce, samozrejme olej motoru vylezl ke 120 a chvili to tam vydrzelo, to je jasny, je to olej a voda vyskocila o par stupnu vejs nad 103 a pak sup hned dolu k 90, pak to zas na chvili vylezlo kdyz jsem zvolnil a zas dolu, olej logicky spadl az po chvili klidny jizdy. Ted to skoro nic neudela, kdyz jsem tomu vcera daval na vejlete, tak to bylo furt kolem 95, semtam to spadlo k 90 a jen jednou to dolezlo na 101 a to jak jsem rikal za specifickyho stavu a to je, pomale rostouci zatez, vyjezd pomalu na jested. Ale jakmile jsem zastavil, zacalo to padat, coz odpovida i tomu co jsem vyporoval tady pri testu popojizdeni po meste nebo postavani i treba 10-15 minut na miste,.... Ja jsem zatim spokojenej jak to funguje, ja to ale budu sledovat i dal.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: termostat

#15 Příspěvek od Filozof »

Petr55 píše: motory na stolicich dostavaj neskutecny zahul a nic, ale v provozu to lidi poprevej, lidi dovedou nekdy strasny veci :-D. Tim se nezastavam automobilnky, jen rikam, ano nekdy se neco ukaze jako ne idealni smer.
No právě na stolici to jede chvilku tam vydrží i 550i f10 která taky prošla testy na stolici ale ve skutečnoti je to ZMRD motor od výroby. Vše bylo navrženo tak že se to při používání rozesere na kaši. A když ne jedna věc tak dalších xy poddimenzovaných součástek. A taky to vydrželo na stolici. Takže to bych nebral jako měrnou minci.

No a protože nikdo neřeší 1-2deci paliva navíc a mikroskopicky horší emise a raději ochrání motor před GO dříve jak ve 250-300tis km... prostě pokud je slabý článek v motoru a ví se o něm je lepší jej nahradit kvalitní náhradou díky které motor vydrží podstatně více km a mnohem déle.

Třeba u těch starejch M60 vs M62TU motorů řešili jak je možné že ty staré potvory jsou v pohodě a tyto se nám serou a dělají spousty neduhů cvakají motory a lámou se vodící lišty a dalších několik projevů včetně chlazení které dosahovalo kritických hodnot... mno jedinnej markantní rozdíl byl v termostatech 91C vs elektronicky řízený. O oleji 5w30 se ještě nebavíme jakou dělá paseku v benzínech a karbonuje ...

No je to jedna věc ale celkem podstatná. Pokud by se udělal kompletní rozbor motoru jistě by se našlo ještě při GO motoru co se dá vylepšit atd. Ale pokud prostě motor funguje 300-400tis km a víc je to OK.
Uživatelský avatar
Petr55 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 162
Registrován: ned 01.02.2009 01:00

Re: termostat

#16 Příspěvek od Petr55 Člen Klubu »

Kdepak Filozofe, ty motory tam dostavaji fest pohulit, napriklad motor dv6 PSA, je to dyzl pro predstavu, na testu kterej si ted nevybavim jak se jmenuje, beha 50h, z toho myslim 2x20h v kuse na plny plyn!!! To ti prijde malo? Mimo jine, tech testu je vic samozrejme. Pokud jde o viskozitni tridu oleje, moje sestka jezdila na 5w30 cca 35000km, olej se menil prumerne po 4-5 tisicich km, cili to je ok. Ale nekteri tam lejou treba 10w60, coz je nesmysl, olej motor neochladi, ba naopak ta 60 ma veljou hths a klade zbytecne velky odpor mezi pistem a valcem, to neni vubec olej pro N62, ikdyz to topi. Dalsi vec, proc selhavaj urcity dily, listy treba? No jasny, kazdej dnesni produkt je vice a vice optimalizovan na planovanou zivotnost, tenhle obor uz existuje vic nez 50 let tak jeste aby to nebylo dohnany skoro k dokonalosti. A cemu se divit, dyt ti prvni majitele to nechtej mit deset let a najet pul mice, kokoti by to chteli menit co tri roky a pak zahodit, proc by to vyrobce dimenzov
al na dalsich sto let... Delame si to sami, my lidi. Navic, s tim selhavanim dilu, malo kdo ma u ojetiny jistotu, ze to jeho auto ma ty km co jsou na budiku, stane se i to ze to ma vic, ale auto jako takovy je zachovaly a majitel picuje, ze to vydrzelo jen 200 ale ono to ma uz 400, jezis, o tom bych mohl psat litanie... No a N63, byla to nova vyvojova vetev, turbodmychadla mezi valci a katy skoro nahore, to bylo kazdymu trochu technicky smiyslejicimu jasny, ze to bude trpet, ze to bude jak pec rozpaleny. Ale holt vsichni chtej vykon a kroutak a hned a bez prodlevy tak se do toho slo. A nikdo nechce mebot olej po 5, 10, vsichni i ti vatari slysej na 30000 km interval, pritom ten olej s filttem stoji hovno, tak to dopadlo, jak to dopadlo no. Jeste k tomu rozebrani motoru, nikdo nevime jak jsem zminil slozeni smesi bloku, pistu, krouzku, kdovi jak moc to tesni pri 90 a jak moc pri 105,..., napriklad, rozumis, ja jsem jen uvazoval nahlas, ale i ja jsem samozrwjme sel do toho snizenyho t
ernostatu, jen jsem rekl, ze tohle nikdo nevime. Dalo by se dlouho povidat, ale vsechno je to obraz nasi milovany spotrebni spolecnosti. Tak si ty nase auta drzme co to jde.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat

#17 Příspěvek od JaraX »

Petr55
v dost bodech s tebou nesouhlasím
- k čemu je ti test něčeho v nějaké zátěží, když se to pak zničí jiným vlivem? to je třeba zrovna u těch N63, uděláš super spodek, ale zanese se vstřik, odmastí válec a je po super spodku. To je jako ten test co dělal ted náš společný kamarád Martin Vaculík, je hrozně fajn že to malé TSI po 100tkm nemá v motoru skoro žádné opotřebení, ale takový test vůbec o ničem nesvědčí, protože ve 110tkm může odejít vstřik jak se TSI hrozně rádo stává a ve 110tkm může být ten motor na totálku.
- 5w30 je pro N62 naprosto nevhodný motor (pro nějaké sportovní použití), já už měl u svojí 645i několikrát přes 130°C, což by u 5W30 znamenalo už nejspíš i ztrátu mazacího filmu a poškození motoru, o přepalování a karbonování se vůbec nebavím. třeba na Transfagarašanu jsem musel prostě po takových 20-30km zastavit a nechat to vydýchat, uvařil jsem brzdy i olej a to jsem měl 10W60, která mi už tak snižila teplotu oleje, no zásadní chyba byla že jsem nedodělal olejovej chladič, pokud si to nechám, tak tam určitě půjde.
- neznám nikoho komu by odešel motor díky sníženýmu termostatu, resp komu by odešel na bloku (už máme přes 45 snižených termostatů v provozu jen u mých zákazníků), ale znám mraky lidí kterým praskla expanzka, hadice, trubka, apod a taky dost lídi kterým to prasklo a jeli dál až zkurvili motor. taky znám dost lidí kterým se řešili gufera a další těsnění v důsledku vysoké teploty motoru a taky nevhodného oleje.
- N62 měří teplotu oleje přímo na odlitku vodní pumpy, celá voda pak teče do rybníčku, kde je docela dost vody a pak se to distribuuje dál po motoru, ty sice vidíš velkou změnu na pumpě, protože tam není skoro žádný materiál a minimum vody, ale pokud bys měřil teplotu vody v bloku, ty změny nebudou tak prudké, mezitím už se to dost smíchá.
- se zbytkem souhlasím.
Uživatelský avatar
Petr55 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 162
Registrován: ned 01.02.2009 01:00

Re: termostat

#18 Příspěvek od Petr55 Člen Klubu »

Jaraxi, ano, rozumim ti co myslis tim testem ve 100 tkm. Vim co je vanova krivka, cili ano, fatalni porucha muze prijit ve 110 tkm. Ale taky by mohl nekdo udelat test na 200 a fatalni porucha by prisla ve 220,...., Idealni by bylo tak 300, aspon. Na druhpu stranu, kdo neco takovyho z tech novinaru v republice dela? Nikdo! Jen se vozej a rozbijej casto auta. Vratme se zpet. Olej s vissi viskozitou nesnizi teplotu motoru, to by me zajimalo jak bys mi to chtel technicky vysvetlit, muzem se sejit ja si to rad poslechnu. Myslim, ze nam je snad jasny, ze to je o hths a pevnosti mazaciho filmu kvuli vysokootackovym motorum, jako jsou treba ty z divize motorsportu, teda byly. Chapu ze 45i muze mit teplotu oleje i pres 130, toho jsem ja nedosahl a to se umim radne povozit, nedaleko od teba napriklad cervenohorsky sedlo, tam jezdim rad. Pouzivam motul 5w40, ale spis kvuli zakladovymu oleji, ne ani kvuli ty viskozite, ona stejne po par tisicich klesne, navic ja menim olej cca po 5000. Jinak ano mate zasebou 45 motoru, vsechna cest, ikdyby sto motoru, ja se klanim, vazne, ale furt to nejsou ty stovky tisic vyrobenych. Ja ten prinos nezpochybnuju prece, to furt vypada, jakobyste mi rikali, ze to zpochybnuju, jen konstatuju, ze nikdo nevi co presne se v tom materialu deje. To je fakt. Ne kritika! Dyt i ja ho tam mam, jen mam o 5 stupnu vic. A co je lepsi ci horsi globalne, zda 90 ci 95 uz tuplem nikdo nerekne. Neberte to furt jako ze na vas nekdo utoci. David popsal svoji zkusenost, ja zase moji, ja tomu navic venoval dost casu pred a po. Cekal bych takovy informace i od tebe treba, kdyz to montujes, ale chapu, ze to lidi asi nezajima, me proste jo.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: termostat

#19 Příspěvek od JaraX »

- mě naopak těší že ses tomu věnoval, já na takové věci nemám, mam rozjetých tolik různých projektů, vždycky nějakou krabici s nějakyma věcma, jak to auto udělat lepší, co se udělá, vyvine, vymyslí, otestuje a bude prodávat, mám sotva čas na vývoj, a už vůbec ne na testování, proto třeba nechci ty termostaty prodávat ve velkým mimo servis, naopak jsem rád že je mám pod kontrolou, třeba v sedmách do roku 2003 se zblázní výhřev, a tam ho prostě nemůžeš zapojit, protože to pak drží třeba 75°C,
- ty martinovi testy si rád čtu, mě se na mě líbí že to jedinej člověk co znám co tomu fakt rozumí, ví o autech všechno, často sice nesouhlasím s jeho názory, ale jinak je dobrý si přečist co vše se v autě opotřebí za danné kilometry. Bohužel pro většinu lidí vyzní že 1.0 TSI je skvělý motor když ve 100tkm nemá prakticky žádné opotřebení, ale už ti nikdo nenapíše že většina těch motorů umře na vstřiky nebo jinou závadu co poškodí motor a ne na skutečné opotřebení válce, na to už motory dávno neumíraj. a pak ti lidi řeknou, dívej, to TSI nemá ve 100tkm prakticky žádný opotřebení, to najede 500tkm, ale přitom málo který najede přes 200tkm.
víš co tím chci říct?
- viskozita oleje ti srazí teplotu, měl jsem nějakou tribotechniku nastudovanou, ale uspěšně jsem to zapoměl, třeba tanner připomene. kažodpádně jsem pozoroval snížení teploty při přechodu z 5W30 na 10W60 stejně tak když vyměním 10W60 za novou.
Uživatelský avatar
Petr55 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 162
Registrován: ned 01.02.2009 01:00

Re: termostat

#20 Příspěvek od Petr55 Člen Klubu »

Ano rozumim ti naprosto presne jak to myslis a par lidi co mi rikalo hele ten trival je ok podle toho testu. Tak jsem je varoval ze 0-100 neni jako 100-200 atd. Cili presne vim kam miris. K ty tribotechnice, ja to i studoval, ale uz je to taky let a nepouzivam to ale lecos si pamatuju a hlavne jsem se v ty dobe setkal s par kapacitama v oboru ktety treba resili oleje pro obrovsky firmy jako CD, nebo autobusovy dopravce, tam bylo brutalne moc ruznych vzorku vseho moznyho. A taky naprosto chapu to vytizeni, vim o cem mluvis, ja to mam obcas na ukor rodiny a uz se taky musim krotit. K tomu oleji, ano, po vymene je to dycky trochu jiny nevim jak teplota to jsem nezkoumal ale treba 40 se cca po par tisicich viskozitne priblizi k tem kvalitnejsim 30. Proc neleju 60 do svyho motoru protoze nevim co to realne udela, znam tu teorii a protoze nechci skokovy zmeny, proto jsem i rad ze ten L7 termostat je "jen" o 8 niz nez byl origo. A i to je pekny rozdil, napriklad pro olej kazdych 10 stupnu nahoru je cxa 50 procent zivotnosti dolu, brano priblizne. No nekdy az pojedu vasim krajem bych se uz rad zastavil a poznal te osobne a trochu pohovoril, to je dycky lepsi, protoze text nekdy nevyjadri dostatecne tu myslenku co chce clovek rict.
Odpovědět