Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 530D E60 2005

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
diwisek
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: ned 24.02.2019 15:57

BMW 530D E60 2005

#1 Příspěvek od diwisek »

Premyslim koupit 530D s vysokym najezdem 400tis. Co vsechno se s timhle najezdem sype a na kolik me prijde preventivni oprava?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 530D E60 2005

#2 Příspěvek od Filozof »

nejhorší možná kombinace. A pokud se nevysral motor do ted tak to můžeš klidně čekat s velkým seznamem komponent co tam odchází. A počítej stím že rozvody málokdo dělal. Takže mít to zadarmo řeknu ok dáš si kilo bokem na servis ... ale kupovat to tak starou naftu ? Jedině od ověřeného člověka co vím přesně kolik toho měnil a ještě za výhodnou cenu. 98procent aut 530d na trhu jsou pojizdné vraky...

Proč to chceš kupovat ? Výhodná koupě ?

Jinak to tu bylo už nesčetněkrát řečeno zkus si počíst jarax i snejk se ktomu vyjadřovali dost často. Průběžně tam odchází spousty věcí nejdražší jsou DPF což už 2005 byl a pak spousty věcí na motoru co ovlivnují funkci auta.

Když už e60 tak benzínovou bych doporučil 530i nebo 330i e90 ten rozdíl jezdit za 7,5litru nafty nebo 9l benzínu není tak velký a stále je tu LPG.
A složitost nafty se spousty seroucíma se součástkama je děsivá.... defakto stále auto opravuješ...nebo jezdíš s polovrakem.
Kdo měl kluci kolem mě tak prodali a mají benzíny 3er nebo 5er či 7er. S naftou byli 3x větší problémy.
diwisek
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: ned 24.02.2019 15:57

Re: BMW 530D E60 2005

#3 Příspěvek od diwisek »

Filozof píše:nejhorší možná kombinace. A pokud se nevysral motor do ted tak to můžeš klidně čekat s velkým seznamem komponent co tam odchází. A počítej stím že rozvody málokdo dělal. Takže mít to zadarmo řeknu ok dáš si kilo bokem na servis ... ale kupovat to tak starou naftu ? Jedině od ověřeného člověka co vím přesně kolik toho měnil a ještě za výhodnou cenu. 98procent aut 530d na trhu jsou pojizdné vraky...

Proč to chceš kupovat ? Výhodná koupě ?

Jinak to tu bylo už nesčetněkrát řečeno zkus si počíst jarax i snejk se ktomu vyjadřovali dost často. Průběžně tam odchází spousty věcí nejdražší jsou DPF což už 2005 byl a pak spousty věcí na motoru co ovlivnují funkci auta.

Když už e60 tak benzínovou bych doporučil 530i nebo 330i e90 ten rozdíl jezdit za 7,5litru nafty nebo 9l benzínu není tak velký a stále je tu LPG.
A složitost nafty se spousty seroucíma se součástkama je děsivá.... defakto stále auto opravuješ...nebo jezdíš s polovrakem.
Je v paradnim m packetu za smesnou cenu 130tis
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 530D E60 2005

#4 Příspěvek od Filozof »

no dneska je dost aut 530d kolem 90-140k takže toto není směšná cena ... máš výpis výbavy a servisu co na tom bylo děláno ?
Proč to auto chceš ? Kolik najezdíš a jaké trasy za rok ?

Proč nechceš benzín ? Máš naftu zadarmo ? Pak bych to chápal snad.

Nebo koupě po strejdovi/kamarádovi či sousedovi... kterej má výpis servisu a auto v TOP stavu a výbavě. Pak ano.
Jinak je nafta těžce nerentabilní.
Turbo, vstřiky, DPF, seroucí se elektronika, podtlak, rozvody, ....atd.

https://www.bazos.cz/search.php?hledat= ... t&kitx=ano
Naposledy upravil(a) Filozof dne stř 28.08.2019 11:46, celkem upraveno 2 x.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: BMW 530D E60 2005

#5 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

diwisek píše:Je v paradnim m packetu za smesnou cenu 130tis
No dobře ale 50k,- si radši odložit do roka a do dne.. :) Jaká je to verze, jestli 170kW s DPF tak jestli se neměnily ty rozvody je to časovaná kasička.
Jinak E60 diesel vylítaný popelnice za 130k nejsou dnes žádnou vyjímkou ani po LCI. To bych možná ještě zachraňoval před vrakovištěm 535D.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: BMW 530D E60 2005

#6 Příspěvek od Jirke »

Sam jsem E61 se 400000km mel (od 321000 do 423000km) a popravde na tom aute se toho moc nesralo.
Rocni prumerny investice do servisu vc. gum byly cca 40000,-.
Byl to 3.0d 145kw xdrive LCI.
diwisek
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: ned 24.02.2019 15:57

Re: BMW 530D E60 2005

#7 Příspěvek od diwisek »

Jirke píše:Sam jsem E61 se 400000km mel (od 321000 do 423000km) a popravde na tom aute se toho moc nesralo.
Rocni prumerny investice do servisu vc. gum byly cca 40000,-.
Byl to 3.0d 145kw xdrive LCI.
40000 rocne a moc se nesralo? Zase malo to neni
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: BMW 530D E60 2005

#8 Příspěvek od Jirke »

Jezdim ostre, takze gumy a brzdy horej, obcas koupim millers oil a taky necham vymenit olej v xdrive, diferakach i automatu. Plus sterace, renovace svetel, ramena, vakuova pumpa, zadni mech, baterka, kabelaz v 5.dverich, praskly pero, tlumice, zhaveni, termostaty....ja si to pisu do excelu, jinak bych si myslel taky ze to tolik byt nemuze.
Uživatelský avatar
Pilifo
Registrovaný
Příspěvky: 301
Registrován: ned 29.09.2013 00:00

Re: BMW 530D E60 2005

#9 Příspěvek od Pilifo »

Treba si uvedomiť, že stále kupuješ prémiové auto, aj keď už staré, takže ak to budeš chcieť udržiavať v dobrom stave s originálnymi dielmi a nie čínou, tak to nebude zadarmo.

Servis na Octávku vyjde určite lacnejšie...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 530D E60 2005

#10 Příspěvek od Filozof »

jak píše JIRKE tak to prostě je ...ještě bych mu napsal že 40k je hodně dobrá cifra ...ale tak těch 25-50k ty BMW vycházejí ... velmi dobré kusy co jezdí málo tak taky spolknou 20ku jak nic ...

Jen olej v automatu 11K plus olej v motoru 2K gumy třeba 2x a máme 20k.
Pak nějaké kapaliny ostřikovače , a rády termostaty odejdou a plus dalších pár desítek drobností ... i ty drobnosti stojí tisíce ...

A to bud rád Fko bys už vůbec neuservisoval.

Jinak je fakt velký rozdíl jezdit 10tis km ročně vs 35tis km ročně. Při 35tis km ročně jsem přestával být schopen servisovat mé auto ...cca 10-12k měsíčně palivo plus servis. To máš ročně 120 - 144tis kč.

Ted při nájezdu 13tis km ročně je to POUZE kolem 25-30tis za servis...a to si servisuji sám skoro vše 95procent věcí a je to benzín.
U nafty počítám by to bylo jistě více.

Si vem jen dojedeš na přezutí pneu a dáš 1litr. Pneumatiky 16-18" stojí levnější 12k NEXENY například. Premie kolem 25k.
Filtry vzduchové / kabinové a máš 1,5-2k pryč a to měníš co rok někdy i 2x ročně a je to jen spotřebák ...jsou desítky dílů a věcí co ani nevíš že budeš měnit u auta co má 400tis km je toho spousty co odejde ...

Otec u 530xd 06 rok měl roky kdy dával i 60-70k do servisu auta. Sešlo se pár dražších věcí a to je hned.
Stačí repas světel 12k , olej v automatu 11k pneumatiky 18k a máme 40k jak nic ...a kde je další servis ?

Vždy obdivuji mladé kluky co si myslí že si koupí vraždu za 130k a pak budou jezdit a usmívat se ... mno realita je jiná ...ty top kusy ... e60ky stojí kolem 200-260k i dnes plně servisované od lidí co do toho dali mraky peněz.

Proto je dnes pro kluka nejlepší benzín ...nejrozumější spotřeba je u 530i nebo 525i ale ta je slabší a žere stejně jak 530i. Zato se dají sehnat kolem 130-160k v pohodě. A navíc bych raději koukal na e90ky které jsou pro mladé lidi lepší i levnější na dílech než 5er ...je tam sice rozdíl jak u čeho kolem 20-30procent ...ale furt je to lehčí auto a dělané pro běžnou populaci na západě. takže 325-330i bude fungovat dobře pokud se vybere dobrý kus a lepší jak se trápit s 5er.
diwisek
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: ned 24.02.2019 15:57

Re: BMW 530D E60 2005

#11 Příspěvek od diwisek »

Filozof píše:jak píše JIRKE tak to prostě je ...ještě bych mu napsal že 40k je hodně dobrá cifra ...ale tak těch 25-50k ty BMW vycházejí ... velmi dobré kusy co jezdí málo tak taky spolknou 20ku jak nic ...

Jen olej v automatu 11K plus olej v motoru 2K gumy třeba 2x a máme 20k.
Pak nějaké kapaliny ostřikovače , a rády termostaty odejdou a plus dalších pár desítek drobností ... i ty drobnosti stojí tisíce ...

A to bud rád Fko bys už vůbec neuservisoval.

Jinak je fakt velký rozdíl jezdit 10tis km ročně vs 35tis km ročně. Při 35tis km ročně jsem přestával být schopen servisovat mé auto ...cca 10-12k měsíčně palivo plus servis. To máš ročně 120 - 144tis kč.

Ted při nájezdu 13tis km ročně je to POUZE kolem 25-30tis za servis...a to si servisuji sám skoro vše 95procent věcí a je to benzín.
U nafty počítám by to bylo jistě více.

Si vem jen dojedeš na přezutí pneu a dáš 1litr. Pneumatiky 16-18" stojí levnější 12k NEXENY například. Premie kolem 25k.
Filtry vzduchové / kabinové a máš 1,5-2k pryč a to měníš co rok někdy i 2x ročně a je to jen spotřebák ...jsou desítky dílů a věcí co ani nevíš že budeš měnit u auta co má 400tis km je toho spousty co odejde ...

Otec u 530xd 06 rok měl roky kdy dával i 60-70k do servisu auta. Sešlo se pár dražších věcí a to je hned.
Stačí repas světel 12k , olej v automatu 11k pneumatiky 18k a máme 40k jak nic ...a kde je další servis ?

Vždy obdivuji mladé kluky co si myslí že si koupí vraždu za 130k a pak budou jezdit a usmívat se ... mno realita je jiná ...ty top kusy ... e60ky stojí kolem 200-260k i dnes plně servisované od lidí co do toho dali mraky peněz.

Proto je dnes pro kluka nejlepší benzín ...nejrozumější spotřeba je u 530i nebo 525i ale ta je slabší a žere stejně jak 530i. Zato se dají sehnat kolem 130-160k v pohodě. A navíc bych raději koukal na e90ky které jsou pro mladé lidi lepší i levnější na dílech než 5er ...je tam sice rozdíl jak u čeho kolem 20-30procent ...ale furt je to lehčí auto a dělané pro běžnou populaci na západě. takže 325-330i bude fungovat dobře pokud se vybere dobrý kus a lepší jak se trápit s 5er.
11k za ojel do prevodovky? 530i tvoji porad raketu, 525i se prodavaj za normalnich 150k
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... sfmr=false
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: BMW 530D E60 2005

#12 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Jenže k čemu je dobré si koupit sociální edici e60 predLCI s 1/2 mega najeto ve stavu rozkladu?
Kdyz e60 tak LCI a min. sport sedačky nebo lépe komforty, jinak je to zoufalství a budeš z toho auta jen otrávenej... a pokud to má být jediné auto, tak musí mít sklopné zadní sicny nebo tažné, jinak v tom nic neodvezeš... a bez digi klima je to pak neprodejný... a bez Mpaketu ti na to zavolají leda kikáni (a to jen když bude v bílé nebo zlaté) ;-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 530D E60 2005

#13 Příspěvek od Filozof »

Ano je to běžná taxa firem co dělají automaty olej s filtrem u 6ti kvaltu zf stávalo 10k teď už 11,5k.
U staré převodovky 5ti kvalt zf jsem platil měsíc zpátky 6,6k
530i je žádanej motor 525i je 160kw a nejede špatně musel by jsi se svezt, jsou ale často méně vybavené jak 530i a 545i
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 530D E60 2005

#14 Příspěvek od Filozof »

ale třeba touring jsem našel za 140k ...pořeší se LPG nádrž za pár tisic a filtry a pár drobností jezdí to levně jak litrová fabie.
Je tam L7 logic audio system a střed výbavy no ale pro začátek auto za pár korun s dobrým audiem... pro mladého 100x lepší jak nafta...

https://auto.bazos.cz/inzerat/106727093 ... rv2005.php

Muselo by se vidět ale je to taky člen klubu a fanda do aut.
diwisek
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: ned 24.02.2019 15:57

Re: BMW 530D E60 2005

#15 Příspěvek od diwisek »

Filozof píše:ale třeba touring jsem našel za 140k ...pořeší se LPG nádrž za pár tisic a filtry a pár drobností jezdí to levně jak litrová fabie.
Je tam L7 logic audio system a střed výbavy no ale pro začátek auto za pár korun s dobrým audiem... pro mladého 100x lepší jak nafta...

https://auto.bazos.cz/inzerat/106727093 ... rv2005.php

Muselo by se vidět ale je to taky člen klubu a fanda do aut.
Kombiky vrzou a zadni vzduchovy podvozek taky dotovat nepotrebuju. Jinak v pohode
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 530D E60 2005

#16 Příspěvek od Filozof »

nevím jak to myslíš vržou ale otec má 530xd tour a nevrže nic.

Jo měchy se kupují v 460tis km se měnili oba dva. Ale to máš 12k oba dohromady a pohoda dalších aspon 300tis km.
Vržou jedině pokud mají špatné zadní kosti a to dělají i sedany e60. Defakto u spousty BMW se ti to může stát.

Jinak tam nic nevrže. Kombíkem jsem najezdil pár tisíc a jak píšu otec jej má. :lol:
diwisek
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: ned 24.02.2019 15:57

Re: BMW 530D E60 2005

#17 Příspěvek od diwisek »

Filozof píše:nevím jak to myslíš vržou ale otec má 530xd tour a nevrže nic.

Jo měchy se kupují v 460tis km se měnili oba dva. Ale to máš 12k oba dohromady a pohoda dalších aspon 300tis km.
Vržou jedině pokud mají špatné zadní kosti a to dělají i sedany e60. Defakto u spousty BMW se ti to může stát.

Jinak tam nic nevrže. Kombíkem jsem najezdil pár tisíc a jak píšu otec jej má. :lol:
Znamy ma 530d a rika ze mu to vrze. Jaky motor je spolehlivejsi 525i nebo 530i? Asi 525i ne jestli je to stekny motor a nizsim vykonem
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: BMW 530D E60 2005

#18 Příspěvek od Itchythefirst »

525i i 530i muzou mit bud M54, N52 nebo N53. Z tech je nejlepsi volba N52. Rozdily ve spolehlivosti mezi N52B25 a N52B30 jsou minimalni, pokud vubec nejaky... Rozdil mezi N52 a N53 je propastnej, takze 525i(N53) muze byt mnohem drazsi na udrzbu nez 530i(N52)...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: BMW 530D E60 2005

#19 Příspěvek od Filozof »

m54 170kw trpěla na spotřebu oleje to už fakt dneska nebrat.

N52b25 i n52b30 obojí jsou v pohodě a oba dva mají nejúspornější provoz ve spojení s LPG to jezdí fakt jako nejlevnější auta na trhu ...ala fabie či fiat panda. kteří jezdí kolem 5l na sto.

S LPG se motáš kolem 10-12litrů LPG na sto a dnes je cena kolem 12,80 - 14,50kč za plyn což je prostě moc fajn.

Kombík bych klidně vzal a jestli někomu vrže je to jen o konrétním autě. Má prostě někde problém co neřeší... a měl by řešit často zadní kosti co jsem taky měnil u obou aut. Vrže to pak jak stará almara.
diwisek
Registrovaný
Příspěvky: 104
Registrován: ned 24.02.2019 15:57

Re: BMW 530D E60 2005

#20 Příspěvek od diwisek »

Filozof píše:m54 170kw trpěla na spotřebu oleje to už fakt dneska nebrat.

N52b25 i n52b30 obojí jsou v pohodě a oba dva mají nejúspornější provoz ve spojení s LPG to jezdí fakt jako nejlevnější auta na trhu ...ala fabie či fiat panda. kteří jezdí kolem 5l na sto.

S LPG se motáš kolem 10-12litrů LPG na sto a dnes je cena kolem 12,80 - 14,50kč za plyn což je prostě moc fajn.

Kombík bych klidně vzal a jestli někomu vrže je to jen o konrétním autě. Má prostě někde problém co neřeší... a měl by řešit často zadní kosti co jsem taky měnil u obou aut. Vrže to pak jak stará almara.
Naposledy upravil(a) diwisek dne čtv 29.08.2019 20:50, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět