Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Se zapojenou váhou nejede, bez ní ano M52B25
Se zapojenou váhou nejede, bez ní ano M52B25
Ahoj,
Před několika měsíci jsem začal pozorovat snížení výkonu (občas to nemělo tah) a nepravidelný volnoběh ( auto se třáslo) . Brzda ukázala jen 165koni. Diagnostika zjistila chybu váhy vzduchu. Starty bez problémů, spotřeba také. Narychlo ( kvůli časove tísni) jsem koupil v autokelly váhu vzduchu Starline, která byla skladem. Po zapojení se srovnal volnoběh, ale při rozjezdu to mělo tendenci chcipat ( musel jsem hodně přidávat plyn) a strašně to cukalo od 1000 do 3000 od, prostě fakt skákalo jak starý žigulík nebo š120. Po překročení 3000ot, to najednou vystřelilo jak z praku. Tak jsem ten Starline odevzdal zpět do autokelly. Koupil jsem jinde váhu Delphine, která by měla být lepší. Po zapojení auto drží volnoběh, při rozjezdech už tolik necuka, ale zase do 3000ot to netáhne. Po překročení 3000 a dosažení 5500 táhne pořádně ale po 5500 zase ztratí tah.
No, pak jsem váhu odpojil úplně - odpojil konektor a světu div se, auto jede! Má tah od spodu, křivka je krásná, vůbec necuka, volnoběh horší, houpe, ale furt lepší než s původní rozbitou váhou ( origo z 1995). Ale cítím vůní nespáleného benzínu.
Nemáte někdo zkušenosti s podobnou situací? Můžu jezdit bez váhy? Smrad benzínu asi znamená bohatou směs...
Jo, zjistil jsem že předešlý majitel dál vstriky z M52B28 (růžové).
Díky za každou radu
Před několika měsíci jsem začal pozorovat snížení výkonu (občas to nemělo tah) a nepravidelný volnoběh ( auto se třáslo) . Brzda ukázala jen 165koni. Diagnostika zjistila chybu váhy vzduchu. Starty bez problémů, spotřeba také. Narychlo ( kvůli časove tísni) jsem koupil v autokelly váhu vzduchu Starline, která byla skladem. Po zapojení se srovnal volnoběh, ale při rozjezdu to mělo tendenci chcipat ( musel jsem hodně přidávat plyn) a strašně to cukalo od 1000 do 3000 od, prostě fakt skákalo jak starý žigulík nebo š120. Po překročení 3000ot, to najednou vystřelilo jak z praku. Tak jsem ten Starline odevzdal zpět do autokelly. Koupil jsem jinde váhu Delphine, která by měla být lepší. Po zapojení auto drží volnoběh, při rozjezdech už tolik necuka, ale zase do 3000ot to netáhne. Po překročení 3000 a dosažení 5500 táhne pořádně ale po 5500 zase ztratí tah.
No, pak jsem váhu odpojil úplně - odpojil konektor a světu div se, auto jede! Má tah od spodu, křivka je krásná, vůbec necuka, volnoběh horší, houpe, ale furt lepší než s původní rozbitou váhou ( origo z 1995). Ale cítím vůní nespáleného benzínu.
Nemáte někdo zkušenosti s podobnou situací? Můžu jezdit bez váhy? Smrad benzínu asi znamená bohatou směs...
Jo, zjistil jsem že předešlý majitel dál vstriky z M52B28 (růžové).
Díky za každou radu
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Se zapojenou váhou nejede, bez ní ano M52B25
Ta váha si myslím, že je modelovej případ kdy je v prdeli. Používal bych to odpojené jen na nejnutnější přesuny, může to domrvit katy a dál rozhodit výkon Daniela Lambdy. Na diag by mělo jít vidět kolik saje. A hlavně by to chtělo spíš zkusit origo váhu VDO z BMW, ne? S tou věřím, že to zase pojede.
S vstřikama nemyslím, že by byl zásadní problém. Jednotka si to zreguluje resp. nevím čeho chtěl výměnou dosáhnout.. Myslel jsem dokonce, že jsou pro M52 vstřiky stejné.
Ps. Kolik to má mít koní se sáním M50? Taky se chystám brzo na brzdu před/i po. A výfuk je origo 323i ?
S vstřikama nemyslím, že by byl zásadní problém. Jednotka si to zreguluje resp. nevím čeho chtěl výměnou dosáhnout.. Myslel jsem dokonce, že jsou pro M52 vstřiky stejné.
Ps. Kolik to má mít koní se sáním M50? Taky se chystám brzo na brzdu před/i po. A výfuk je origo 323i ?
Re: Se zapojenou váhou nejede, bez ní ano M52B25
váhu vzduchu jen origo jaká tam má být, Bosch, VDO nic jinýho, nějaký ty Delphi, Starline apod vůbec nefungují, vyhozené peníze.
evidentně máš problém se směsí, základ je kontrola všech netěsností, a to že jsou tam 2,8i vstřiky je taky problém, dají ti víc paliva, pak máš chudou směs.
ještě můžeš zkusit odpojit lambdy, jeslti se to chová stejně.
evidentně máš problém se směsí, základ je kontrola všech netěsností, a to že jsou tam 2,8i vstřiky je taky problém, dají ti víc paliva, pak máš chudou směs.
ještě můžeš zkusit odpojit lambdy, jeslti se to chová stejně.
Re: Se zapojenou váhou nejede, bez ní ano M52B25
Děkuji Toticovi a Jaroxiovi,
Už mám poresenou origo novou váhu , tak uvidíme jak to pojede. O výkon jsem se začal zajímat, až když mi klesl, ale pocitově, když s rozbitou váhou to má 165ps, tak s dobrou jsem měl více, možná 180ps? Fakt nevím, hrabalo to i na dvojku, při rozjezdu teď už ne, pokud origo váha bude fungovat, tak zase brzda a dám vědět, kolik to má. Vstriky na 323i a 325i jsou dle ETK stejně a mají zelenou barvu. Vstriky na 328i mají barvu růžovou. Váha vzduchu dle ETK je stejná pro 323i a 328i, ale ne pro 325i.co jsem prošel ještě internet, tak vstriky 328i mají 330cc a jsou pro jinak tvarované sání, vstriky zelené (323i/325i) mají 350cc. Střední díl výfuku mám origo i s katem, koncovka M3 (3.2).
S těma lambdama to je dobrý nápad - vyzkouším.
Jinak s BMW se chystám do Běloruska a zpět, to je cca 3000km , a rád bych auto dál dohromady před odjezdem. Už mám dokonce aj běloruské vízum
Už mám poresenou origo novou váhu , tak uvidíme jak to pojede. O výkon jsem se začal zajímat, až když mi klesl, ale pocitově, když s rozbitou váhou to má 165ps, tak s dobrou jsem měl více, možná 180ps? Fakt nevím, hrabalo to i na dvojku, při rozjezdu teď už ne, pokud origo váha bude fungovat, tak zase brzda a dám vědět, kolik to má. Vstriky na 323i a 325i jsou dle ETK stejně a mají zelenou barvu. Vstriky na 328i mají barvu růžovou. Váha vzduchu dle ETK je stejná pro 323i a 328i, ale ne pro 325i.co jsem prošel ještě internet, tak vstriky 328i mají 330cc a jsou pro jinak tvarované sání, vstriky zelené (323i/325i) mají 350cc. Střední díl výfuku mám origo i s katem, koncovka M3 (3.2).
S těma lambdama to je dobrý nápad - vyzkouším.
Jinak s BMW se chystám do Běloruska a zpět, to je cca 3000km , a rád bych auto dál dohromady před odjezdem. Už mám dokonce aj běloruské vízum
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Re: Se zapojenou váhou nejede, bez ní ano M52B25
Vyzkoušel jsem origo novou váhu vzduchu a auto jede jaka, má dobrý tah a spotřeba klesla, o cca 1,5l. Takže potvrzuji, že koupě jakékoliv váhy vzduchu z druhovýroby je nesmysl. Jedině origo
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Re: Se zapojenou váhou nejede, bez ní ano M52B25
jj to ty zkoušenosti, prostě když denně vyměníš mraky dílů, tak už víš co musí být jen origo, co musí byt LMI, co Febi apod.
80 procent dostupných dílu na BMW je shit.
třeba na E65 když dáš ramena Meyle, nevydrží ani 5000km, dáš tam LMI dražší o 20 procent a vydrží 150tkm.
tak to dobře dopadlo.
co v tom bělorusku? pak napiš nějakej report
80 procent dostupných dílu na BMW je shit.
třeba na E65 když dáš ramena Meyle, nevydrží ani 5000km, dáš tam LMI dražší o 20 procent a vydrží 150tkm.
tak to dobře dopadlo.
co v tom bělorusku? pak napiš nějakej report

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Se zapojenou váhou nejede, bez ní ano M52B25
No origo váha je fakt drahá, ale aspoň funguje jak má! To je u starých modelů pořád jistota kvality. Taky E36 nadělím brzo novou, originální VDO na zkoušku zda ožije jako za mlada
Jak se auto moc nepoužívá nějak povadlo, ale na to má původní MAF po 20ti letech celkem nárok .. 
Mě by zajímala data z brzdy teď. Snad výkon/spotřeba po zajetí drží!
Ps: 8800,- za 13621703275
..adoprdele


Mě by zajímala data z brzdy teď. Snad výkon/spotřeba po zajetí drží!
Ps: 8800,- za 13621703275

Re: Se zapojenou váhou nejede, bez ní ano M52B25
JaraX píše:jj to ty zkoušenosti, prostě když denně vyměníš mraky dílů, tak už víš co musí být jen origo, co musí byt LMI, co Febi apod.
80 procent dostupných dílu na BMW je shit.
třeba na E65 když dáš ramena Meyle, nevydrží ani 5000km, dáš tam LMI dražší o 20 procent a vydrží 150tkm.
tak to dobře dopadlo.
co v tom bělorusku? pak napiš nějakej report
váhu vzduchu jsem koupil cestou do běloruska, v podstatě jsem vyjel autem, které fungovalo špatně a váhu jsem sehnal v Trutnově, vyšla na 1500kč a je nová, myslím, že to je nejlepší kup na bmw, který jsem udelal během 4 let.
Co se tyče Běloruska....no...neskutečná jízda, pařba, zajímavé situace, lidé, místa...byl to totální úlet se vším všudy, jako ve flmu Pařba ve Vegas

Report dám zvlášť do jiné sekce, ale věřte mi, že jsem si to užíl na 110%! Bawo mě nenechalo, celkem jsem ujel 4484,1km. Až na zpáteční cestě po dálnici z Liberce mi za jízdy vylétl celý levý blinkr, důvod nechápu, jakoby ho něco vytlačilo, takže teď sháním blinkry.
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Re: Se zapojenou váhou nejede, bez ní ano M52B25
dost podobný problém řeším teď
,auto mi přijde jak kdyby bez výkonu,ale od určitých otáček cca od 3500 to táhne jak má,v servisu mi řekli,že to bude tím,že mi tam chybí "nějáká" trubka na přívod studeného vzduchu a motor si prý přisává teplý proto je to takový línější...

Re: Se zapojenou váhou nejede, bez ní ano M52B25
Já jsem objevil škvíru mezi klapkou a sáním, motor si přsával vzduch a auto nejelo jak má. A tuto závadu jsem našel už po výměně váhy vzduchu.
Ucpi sáčkem přívod vzduchu z airboxu a zkus foukat přes nějakou hadicku, abys ten motor jakoby natlakovál vzduchem, můžeš použít i kompresor. Pak jsem použil mýdlovou tekutinu ( koupeno v Hornbachu ) na objevení úniku vzduchu ( např. Pneu). Stříkal jsem vsude na motor a našel jsem právě tu škvíru. Docela jednoduchý způsob a u mě zafungoval
Ucpi sáčkem přívod vzduchu z airboxu a zkus foukat přes nějakou hadicku, abys ten motor jakoby natlakovál vzduchem, můžeš použít i kompresor. Pak jsem použil mýdlovou tekutinu ( koupeno v Hornbachu ) na objevení úniku vzduchu ( např. Pneu). Stříkal jsem vsude na motor a našel jsem právě tu škvíru. Docela jednoduchý způsob a u mě zafungoval
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Se zapojenou váhou nejede, bez ní ano M52B25
Existuje jednodušší způsob: Jakýkoli hořlavý a těkavý spray, např. čistoč na brzdy. Necháš motor běžet na volnoběh a místa potenciálního přisávání vzduchu postupně postříkáš. V místě, kde stoupnou otáčky motoru je přisávání, hořlavina se dostala do sacího traktu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Se zapojenou váhou nejede, bez ní ano M52B25
Hořlavin se bojím, to abych měl po ruce hasičak
Ale zajímavá věc...když jsem sundal klapku, tak těsnění bylo hrozně úzké a neprikryvalo celou plochu spoje (klapka/sání M50), jakoby se těsnění mělo skládat ze dvou částí, ale jedna chyběla. Byl tam namazanej těsnící tmel, který samozřejmě nedržel. Tak jsem rozebral klapku origo M52, kterou jsem měl ve sklepě, vyndal jsem těsnění a šup do auta. A teď to drží.. provedl jsem znovu zkoušku foukáním do motoru a teď tlak drží dobře a dlouho.
Projel jsem to a konečně mám dobrý pocit z motoru, auto má pořádný tah

Ale zajímavá věc...když jsem sundal klapku, tak těsnění bylo hrozně úzké a neprikryvalo celou plochu spoje (klapka/sání M50), jakoby se těsnění mělo skládat ze dvou částí, ale jedna chyběla. Byl tam namazanej těsnící tmel, který samozřejmě nedržel. Tak jsem rozebral klapku origo M52, kterou jsem měl ve sklepě, vyndal jsem těsnění a šup do auta. A teď to drží.. provedl jsem znovu zkoušku foukáním do motoru a teď tlak drží dobře a dlouho.
Projel jsem to a konečně mám dobrý pocit z motoru, auto má pořádný tah
ex rx-7, ex Passat B5, ex E39 (M54), ex 2 x Nissan Murano
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)
Teď: Citroen Grand Picasso + E36 323i, sání M50)