Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 TDS - mrtvé nad 2000

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#181 Příspěvek od vypuk »

Nekontroloval jsem to dneska, jel jsem z Kopřivnice přes Frenštát a podobné kopce, nahorudolůnahorudolů, dojedu k tescu a cítím chladící kapalinu, mrknu a spodní hadice dole, voda pryč, teplota furt v polovině, dolil jsem 6 litrů destilky. Jak to budu rozebírat, tak zkusím v horké lázni ten termostat, jestli otevírá, jestli náhodou za ty tři roky na vzduchu prostě nezatuhnul. Jako napadá mě, že to furt hnalo přes malý okruh, i když to vyteklo, ale to by snad v expanzce něco bylo. Žádná kontrolka že není voda, teplota v polovině, žádný úbytek výkonu(že by se to přehřívalo).. je to zvláštní, hodně zvláštní.
Ono v těchhle vedrech to kontrolovat je taky celkem risk, nevíš jestli je to teplé od toho vedra pod kapotou nebo fakt od vody :?
Ta hadice mi fakt příjde, že se snažila voda protlačit přes termostat a proto šla dolů zrovna ona, ale kdoví. Jak to rozeberu, budu hned chytřejší.
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#182 Příspěvek od patrikE39 »

pěkná vířivka... no jestli to před rozebráním netlakovalo tak při skládání jsi udělal něco špatně.. nic jiné v tom nebude.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#183 Příspěvek od vypuk »

Jasný no, furt jsem akorát doufal v to, že nebudu muset rozebrat, srovnat, vyměnit těsnění, šrouby... Ale jako oproti rozvodům je tohle už (aspoň pro mě) procházka růžovým sadem :lol: tohle už budu dělat na servisu, počasí se už nějak sére :?
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#184 Příspěvek od Spejbl »

:D Docela by mě zajímalo, jak tato několika stranková epopej skončila? :D
Jestli pak raději příště netrávit čas jinak. :D
jozzocz
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 30.07.2015 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#185 Příspěvek od jozzocz »

Neskončila :lol:
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#186 Příspěvek od vypuk »

No, skončila tak, že zatím jezdím s povoleným víčkem a semtam doleju vodu :D A to se mi teď ozval známej, co na 328i e36 nak*rvu jenom vyměnil těsnění a nechal staré šrouby... instantní mlha :lol:
Teď jsem akorát nedávno řešil plechy na předek no, plus ty přední tlumiče a zadní ložisko budu muset taky dát dokupy... sešlo se toho dost. Plus každý den lítám 25km do a 25km z práce...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#187 Příspěvek od Filozof »

vypuk: Čím jezdíš více tím více se toho objeví u těch starých aut co máme ...znám to dobře já jezdil 55km do práce a odpoledne 55km z práce a nestačil jsem servisovat auto ... co měsíc několik věcí ... bylo to za trest ...tam je opravdu nejlepší nové či zánovní auto třeba koncern a doma mít nějaké auto pro radost od BMW.

Servisem jsem byl některé měsíce i 3-4tis co měsíc... celkově cca 8-10tis měsíční náklady na auto s palivem. :lol:

Není nad to mít práci do 10km od baráku to je prostě skvělá věc... já osobně ted 4km. Tak snad to dlouho vydrží ... pro benzín ideální.

Ty šrouby se dávají nové. JARAX TO TADY LIDEM PSAL TISICKRAT ... kdo nečte nic neví a pak jsou problémy... případně se zeptat na postup když nevím :lol:

Já bych takto žít nemohl. Motor musí fungovat. Když blbne nějaká kravina člověk to muže klidně řešit nějakej měsíc ale co se týče motoru a brzd to jsou věci co se musí řešit urgentně nebo to auto tě někde nechá a pak je šlus. A řeš to v dešti/mlze či v blátě 50km od baráku... například. :lol:

Když se má něco podělat tak v tu nejhorší dobu a chvili ...znám to 5er mě vyškolila. :lol:
jozzocz
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 30.07.2015 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#188 Příspěvek od jozzocz »

Motor musí fungovat. To jo.
Ale vy neznáte Vypuka :lol: :lol: :lol:
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#189 Příspěvek od vypuk »

Filozof - no jak to tak čtu, tak mě čekají celkem zajímavé časy :D Jo, s tím motorem máš pravdu, práci jsem měl tak nějak podobně jak ty posledních 10 let. Ale když se nikde nehneš, nedá se jinak než jít jinam, nabrat zkušenosti a mít prachy a mezitím třeba šňupat po čemsi blíž, momentálně si moc vybírat nemůžu no :?
A taky jsem uvažoval nad nějakou záležitostí na plyn čistě kvůli dojezdu do práce. Ale zrovna ta moje e39 není něco, co by se dalo označit za víkendovku, natož tds :D Ale radost dělá, tojo...až na to dolívání vody a její tlakování to jezdí furt. Holt někde jsem zapomněl bordel/nedbal a takhle to dopadlo no ;) Z nebe učený nespadl :D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#190 Příspěvek od Filozof »

Vypuk: Až se ti ktomu přidá dalších pár věcí co se posere na autě a po pár měsících dalších pár věcí ...budeš dost naštvanej .... no třeba ti to auto bude dávkovat po jednom. :lol:
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#191 Příspěvek od vypuk »

Jinak takový dotaz - jak bez přípravku stlačit ten napínák na vrchní řetěz? Stačí na to šroubovák a zatlačit na hranu té horní vodící lišty?
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#192 Příspěvek od vypuk »

Tak si odpovím sám - stlačit šroubovákem to jde při zatlačení z vrchu mimo plochu kudy jde řetěz ;)

Hokus pokus číslo dvě. Je tam vyfocené i to razítko na šestém válci. Šroub č. 13 a 6 šel o něco snadněji povolit, jinak všechny šrouby byly stejně dotáhlé. Kolem toho tmelu, co jsem dal místo těsnění na prsa utíkala voda, i když se tam dost pěkně vytvaroval. Co už, už je tam nový O kroužek od bmw.
Navíc to vypadá, že se ani neměl šanci "napéct" za celou dobu ten silikon, co je na těsnění, což se taky divím.
https://photos.app.goo.gl/EfBCBQoA8VQ54BcZ9
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#193 Příspěvek od patrikE39 »

já na tu lištu mám zabrousou pásovinu z rámu ruční pilky.. jinak našel jsi nekde nejaký problém? razítko na 6 pístku jsem měl taky... co prasklinky na hlavě okolo výfukových ventilů a od komůrek smerem k ventilum?
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#194 Příspěvek od vypuk »

Na šestém jdou vidět stopy od vody plus to bylo jakési oprskané, na prvním jde vidět jakýsi nános, tak tam šel jakýsi olej.

Hlava šla na srovnání(byl tam celkem hrubý brus z prvního rovnání, tak to možná bude teď lepší), otlakování(prý až příští týden bude, jsem v pořadí, předemnou je nějakých 70-80 hlav) + ventily a dosedací plochy. Blok teď beru hodně jemným šmirglem ať se leskne jak prdel, původně jsem to čistil obyč benzínem. Včera jsem dal díry pro šrouby do takového stavu, že se teď už opravdu z nich dá jíst. Rez tam byla na dně, se vzduchem a čističem na brzdy už to tenkrát dělám opravdu poctivě.
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#195 Příspěvek od patrikE39 »

hlavně pořádně zkontroluj rovinu bloku a jestli neni u zádních válců propadlý.
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#196 Příspěvek od vypuk »

Tak složeno zpět, v galerce nové fotky. ALE průser - všechno složeno jako předtím, nafta jde k vstřikům a stejně točí naprázdno :? A to zrovna, když potřebuju motor na té půl hodiny nastartovat a pak udělat těch posledních 90° na šroubech hlavy.
Z trubky od egr jde nespálená nafta a jen to točí. No napoprvé to blaflo(když jsem dělal ty rozvody a skládal poprvé) na druhé startování, trubky jsem snad odvzdušnil dobře.
Ještě mě napadá - na hlavě jsem zapomněl sundat žhavičky a vrátili mi je v pytlíku i s vodítky ventilů a dalšími věcmi co se dělaly a bylo to v oleji. Je možnost, že by ty žhavičky šly s*át díky tomu?
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#197 Příspěvek od patrikE39 »

žhavičky zkus jestli fungují.. už je docela kosa a bez žhavení komurkáč nenahodíš.. stačí aby 2 nešli a už to nechytá.. hlavně když je budeš zkoušet tak je odpoj protože v relé žhavené jsou všechny kontakty spojené a když by bylo 5 špatných a 1 dobrý a měl by jsi je zapojené tak by to na každém jiskřilo/naměřil by jsi odpor. .. a trubky máš ke vstřikům namontvané ve správném pořadí?
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#198 Příspěvek od Spejbl »

:D Hale a neotočil jsi si motorem opačně, tedy proti směru otáčení a není to zas skončený?
Žhavičky zkus venku rozsvítit přes drát a uvidíš.
Teda tohle je hotové nekonečné martyrium. :D
vypuk
Registrovaný
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 24.04.2008 00:00

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#199 Příspěvek od vypuk »

patrike39 - právě to žhavení mě trklo snad jako první věc, po které bych měl jít. Ale ty žhavičky jsou asi dva roky nové, tak mě napadá jen, že se prolily olejem, jak byly v sáčku s vodítky ventilů a dalšími díly, co mi tam měnili. Nechal jsem to zrobit komplet :D

Spejbl - no to mi povídej. Zadní ložisko vyměněné, přední tlumiče a uložení taky, tři týdny čekám na hlavu a pak otočím klíčkem s tím, že "kur*a, však předtím to blaflo napodruhé" a ono nic... :D No hnuté to nebude, nastaveno vše, díra zaaretovaná, přípravek sedl, šroub na kole dotáhnutý. No zkusím to zítra rozhodit a DOUFÁM, že už mi to další vrásky dělat nebude..

Dneska už toho moc nevymyslím, jdu pokračovat v přípravách na zimu, ať mi nemrzne pozadí.. :D
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

Re: E39 TDS - mrtvé nad 2000

#200 Příspěvek od patrikE39 »

odpoj konektor na relé žhavení a přímo v konektoru uvidím 6 silných pinů které jsou na žhaviče a multimerem si je proměř.. každy by měl mít odpor kolem 1,3 ohm
Odpovědět