Ahoj,
Takže v mezicase jsem koupil nějaký obyc přední kardan. Kopnul ho tam.
Prdel je dostat ten kardan ven. Je to na milimetr. Devka nový kardan je však asi o 5mm delší. Možná méně. Takže jsem musel povolit a trochu posunout uložení převodovky.
Nicméně nový kardan je tam. Vůle v uložení do xdrivu víceméně asi stejná. Buď je tedy opotřebení i na hřídeli xdrivu nebo je ta vůle asi normální ?!
Nicméně díky tomu, že kříže na novém kardanu chodí hezky (nepočítají kuličky jak kříže na starém kardanu = nedrhnou) tak zmizely vibrace za jízdy.
Nyní je v plánu hodit původní kardan do nějakého kardan servisu na prohlídku a kalkulaci opravy. Kříže jsou na výměnu určitě. Tisicihran nevím no. Opotřebení je vcelku minimální. Jen jsou otlačené hrany zubu od záběru. Nevím na kolik na těsno to v tom tisicihranu má být
Uvidíme
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přední kardan E70 4,8i
Re: Přední kardan E70 4,8i
těžko se popisujou vůle. kolik kde má být, to musí člověk cítit.
a to jsi koupil tu jebku z áček ve zlíně o které jsem psal že jsem byl na prohlídce? jak se třepala jak kurva na němca?
ta X5 co tu ted mám má kardan asi 1cm vůli, ale je to spíš v rozvodovce, nicméně jsem neměl zatím vubec čas to ani pořádně zkontrolovat. radši bych to zapálil a je klid
a to jsi koupil tu jebku z áček ve zlíně o které jsem psal že jsem byl na prohlídce? jak se třepala jak kurva na němca?
ta X5 co tu ted mám má kardan asi 1cm vůli, ale je to spíš v rozvodovce, nicméně jsem neměl zatím vubec čas to ani pořádně zkontrolovat. radši bych to zapálil a je klid
Re: Přední kardan E70 4,8i
jo jo, to je ona
bouchlá na zadek, ne moc dobře opravená, vadný senzor klepání - teď už je mrtvý uplně, měřil jsem ho ale ještě nevyměnil ač už je doma. a třepe se. teda teď už se netřepe mi příjde vůbec po tom co jsem vyměnil kardan, přední nápravu, pneu a tak. ještě nějakou péči dostane. bohužel lepší jsem nesehnal.
mam v pi*i. když se to bude srát, pude z domu a koupím escalade. zatím je to "dobrý"
dělal jsem video na první stránce. hýbe se právě kardan v hřídeli xdrivu. hřídel xdrivu je pevná, tam je vůle opravdu minimální. mele se ten kardan v hřídeli xdrivu. když chytneš za hřídel xdrivu jako já na videu tak ta se ani nehne. když budeš cloumat za ten kloub kardanu na straně xdrivu tak ten se mele. tak 1cm.
když se kříže nechtějí hýbat, protože drhnou, tak se to podle mě v tom uložení do xdrivu rozvibruje. když jsou kříže ok. tak ne. nezdá se mi totiž že by ty zuby byly na tom tisícihranu tak opotřebované. dělal jsem i fotky ale na tech fotkách to skoro není vidět, proto je ani nepřikládám.
tady ta videa:
https://youtu.be/gOeymykW-uI
https://youtu.be/Yotjb2S5Vfc

mam v pi*i. když se to bude srát, pude z domu a koupím escalade. zatím je to "dobrý"
dělal jsem video na první stránce. hýbe se právě kardan v hřídeli xdrivu. hřídel xdrivu je pevná, tam je vůle opravdu minimální. mele se ten kardan v hřídeli xdrivu. když chytneš za hřídel xdrivu jako já na videu tak ta se ani nehne. když budeš cloumat za ten kloub kardanu na straně xdrivu tak ten se mele. tak 1cm.
když se kříže nechtějí hýbat, protože drhnou, tak se to podle mě v tom uložení do xdrivu rozvibruje. když jsou kříže ok. tak ne. nezdá se mi totiž že by ty zuby byly na tom tisícihranu tak opotřebované. dělal jsem i fotky ale na tech fotkách to skoro není vidět, proto je ani nepřikládám.
tady ta videa:
https://youtu.be/gOeymykW-uI
https://youtu.be/Yotjb2S5Vfc
Re: Přední kardan E70 4,8i
Tak byl jsem v kardan servisu s tím starým kardanem a borec říkal že kříže vyměnit, tisicihran neřešit, hlavně namazat před montáži. Je prý ok.
Co jsme ještě debatovali že kardan o 1cm prodloužit aby zabíral ten tisicihran kousek dal. Ale když ho o 1cm prodlouží tak se obavám ho tam nedostanu. Už teď je to na milimetr
Co jsme ještě debatovali že kardan o 1cm prodloužit aby zabíral ten tisicihran kousek dal. Ale když ho o 1cm prodlouží tak se obavám ho tam nedostanu. Už teď je to na milimetr
Re: Přední kardan E70 4,8i
To jsme presne delal u e53, prodlouži se, aby zabíal dál v tisícihranu, hlavně je potřeba to poté dobre vyvážit.