Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
AdamE39
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 11.11.2019 08:40

E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

#1 Příspěvek od AdamE39 »

Ahoj zdravím všechny, s kamarádem jsem našli E39 s motorizací M52B20 najeto 305xxx (ještě to je v LPG), ovšem má to pár chybiček, asi ta nejvíc co mě děsí tak je nepravidelné zahřívání motoru do provozní teploty a občasné nepravidelné přehřívání motoru. Auto budu teprve kupovat, když jsem byl na zkušební jízdě tak auto reps. motor zní pravidelně, krasný tichý chod(ten den se to ohřálo do provzní teploty zrovna). Myslím si že by to mohlo být termostatem, kamarádi kteří vlastní bmw mi řekli že by to mohl být termostat, popř vodní čerpadlo nebo ještě také chladičem (nafouklý). Mohlo by to být něco horšího nebo by to mohlo být výše uvedeným? Nenašel jsem nic podobného tady ve vláknech.
Budu rád za každou informaci co by mi pomohla zůžit výběr čím by to mohlo být.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

#2 Příspěvek od Filozof »

To může bejt více věcí. Pokud jsi to nekoupil tak ruce od toho pryč bude to jistě v zoufalém stavu pokud to takto majitel prodává bude těch kostlivců daleko více a počítám bude to pěknej vrak.

Motor bude mít špatné těsnění hlavy nebo termostat případně žere vodu to je klidně možné ale na netu jsou desítky nabídek na 5er a zrovna 520i ??? Docela nudná motorizace nevím proč se po takovém autě díváš ?

Když už tak 528i či 530i která jede moc pěkně a je tam už i zážitek za volantem a žerou stejně cca plus mínus pul litr až litr... motor má daleko větší sílu.
Případně 525i 141kw to byli taky fajn motory a co jsem si projel jede to podstatně líp a vrážet peníze do 520i je těžce nerentabilní pokud to není nějaká vůně v pěkné výbavě a toto je jedinný problém.

Asi tak já bych 520i neživil ani dostat to auto zadarmo takže pokud nemusíš nekupuj ho. ;)
AdamE39
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 11.11.2019 08:40

Re: E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

#3 Příspěvek od AdamE39 »

No pán mi říkal že těsnění je tam nové, takže by to znamenalo buď tedy těsnění špatně nasazené nebo termostat.... No moc jste mě nepotěšil :? :D
Auto má puchýř jen u blatníku na řidičově straně pod lištou, jinak jsou chycené je trochu zadní lemy, popraskaný zadní nárazník a promáčklé okolo pravé přední ledvinky cca 3 cm v průměru. jinak auto vypadá ve slušném stavu. Cena auta byla dost nízko, také důvod. (uvědomuji si riziko kvůli ceně...)
Toto auto bych vzal kvůli pohonu na LPG i když vím že to asi není správně a také první BMW. proto i tu motorizaci. na vyblbnutí teď přes zimu plně dostačující pro mě. Ovšem s tím aby auto přežilo ve zdraví.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

#4 Příspěvek od Filozof »

jako zimní auto si to dokážu možná představit z nouze ...ale já bych méně jak 190hp u 5er či 7er nechtěl.

Měl jsem 525i 141KW - 193koní to bylo moc fajn auto cca 7let a přes 200tis km jsem sním najezdil na LPG.
LPG je užasná věc měl jsem ve všech autech.

Teď mám 728i 1850kg cca stejně váží jako 528iA touring kamaráda a je to taková hranice ten výkon, V8 je fakt už zase jinde.
Jede to v 1-2 lidech přijatelně ale je to takové minimum co si dnes dokážu představit. Méně už bych nechtěl.

520i v LPG je fakt jen na zimu jak píšeš a je to prostě první BMW za pár korun tak se stím trochu naučit zablbnout si na sněhu kde doporučuji kvalitní pneumatiky jinak je to o strach auto lítá jak splašené na náledí a starých pneu je to o život. U BMW to platí dvojnásob. Nejeden bavorák skončil na poli či v pangejtu protože ovládání auta je jiné a hodně lidí šetří na pneumatikách ...a starší 5let a pod 4mm na zimu prostě nepatří. Vyzkoušel jsem si rozdíl 6leté tvrdé s 5mm a nové 1-3roky ikdyž NEXENY tak super. Táhnou krásně auto do kopce a i na horách se člověk cítí jistě oproti starým pneu.
Výhoda LPG je pokud je plná nádrž LPG plus něco benzínu tak to krásně tlačí těch 30-50kg více váhy na zadní nápravu a vyjede to hodně.

Jinak to klidně může být termostat což dávám ale spíše 50na50. Základ je se podívat zda ubývá voda v chladiči. Zda jsou horké obě hadice pokud se motor zahřeje na cca 93-95celsia začíná termostat přepínat do velkého okruhu. Pak by měla bejt teplá i spodní hadice. Nejen ta horní po pravé ruce.

Klidně tykej tady je to zvykem na bmwklubu. ;)

Jinak tady manuál na 5er e39. Je tam spousty rad a návodů. Auto je jednoduché spousty věcí a běžného servisu zvládneš doma s gola sadou a základním nářadím každého chalupáře. :)
https://uloz.to/file/rsJ3fKk8/bentley-b ... manual-rar

Bohužel jsou to stará auta a hnijí ...to je jejich velké mínus.
AdamE39
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 11.11.2019 08:40

Re: E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

#5 Příspěvek od AdamE39 »

Děkuji moc za rady. Mám to právě na zimu, abych se naučil. Až našetřím peníze tak bych si chtěl koupit E30 ale to ještě tak rok budu šetřit, ale to zase odbíhám :D
Právě se tluču do hlavy že jsem se nepodíval, naty hadice jestli byly obě teplé když jsme s tím přijeli z přojížďky, ani jsem se nepodíval na expanzu jestli třeba není prasklá, uplně mi to vypadlo z hlavy všechno co jsem chtěl zkontrolovat. Prostě malý dítě který vidí to že na zimu něco sehnal..... :D
Pneu tam jsou nexeny zrovna na hliníkách r16, ještě k tomu má plechy r15 taky zimní ale vůbec netuším co to je za značku, ale na ty nexeny se ještě podívám jaký mají vzorek. LPG jsme měli v rodině a máme, je to strašná výhoda.

No zajedu tam ještě jednou a schválně se nato podívám pořádně, asi si napíši seznam aby mi to nevypadlo... :D Díky za rady a tipy a za manuál :)
vsemick
Registrovaný
Příspěvky: 133
Registrován: sob 20.11.2010 01:00

Re: E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

#6 Příspěvek od vsemick »

M52B20 v LPG momentálně používám jako daily. To auto je, jak to jen říct.. na BMW prostě neuvěřitelně líné. Je línější než M40. Ale já už mám odblbnuto a jezdím klobouka takže to beru jako pohodlná auto co mě doveze kam potřebuju a ktreré dokážu servisovat sám (za peníze bych je ale nekoupil).
Jestli se jen divně ohřívá a voda se neztrácí ta nemá smysl laborovat a rovnou vyměnit chladič+víčko+termostat (cca.2100+170+900,-Kč) a pro dobrý pocit pumpu(900,-Kč) plus kapalina (300,-) a ODVZDUŠNIT.
AdamE39
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 11.11.2019 08:40

Re: E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

#7 Příspěvek od AdamE39 »

Díky za radu, auto bylo za hubičku. Budu ho mít jen přes zimu. Pak ho pošlu dál. Mám v plánu potom jiné auto. A termostat se vyplatí vyměnit samotný nebo jsem koukal že se prodává s plastovým krytem. má cenu kupovat i s tím krytem? A ještě otázka, kupovat termostat s otevírací teplotou 97 nebo nizší? Našel jsem potom 92 a ještě něco okolo 80 stupňů celsia.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

#8 Příspěvek od Filozof »

osobně mám 93celsia. Ty M52 motory pak v létě drží kolem 95celsia což je přijatelné.

Ty 97C už drží teplotu kolem 98-99 někdy i 100celsia což v kolonách a parnech drží dokonce lehce přes 100 a to je špatně pro motor a komponenty a chlazení.
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

#9 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

Mam na m52 (singlevanos) rf termostat 92° jak má být od znacky Behr.
Real teplota dle diagnistiky/servisniho menu mam teplotu 99-102°

Mám koupený a přisti tyden pujde namontovat z m50 temostat na 88° tak jsem zvědav jaka bude realná teplota

To: Adam
Jestli máš m52b20 tak ti stači jen termostat cca 92°
m52b20tu tak termostat je včetně platového
domečku
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

#10 Příspěvek od Filozof »

LUBEC: Tak bud ti termostat nefunguje nebo máš hodně zanesenej chladič. já mám chladič zánovní dneska už a termostat rok. A vše funguje jak má. 93celsia překročí max o 1-2stupně celsia. Celé léto jsem jezdil 94-95C. V horku 30+ to po chvilce vylezlo lehce k 100-102c...

V zimě max 95c zatím co pozoruji.

Takže pokud máš 92c je něco špatně pokud ti to hicuje ke 99-102c
Uživatelský avatar
Mir3k
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: sob 10.03.2012 01:00
Bydliště: Havířov

Re: E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

#11 Příspěvek od Mir3k »

nemá nic špatně,ukazuje mi to to samé a mám vše nové 8-)
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

#12 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

Dnes jsem namomtoval na m52b28 "snížený termostat 88°"
a teplota se tetka drží 90-93°

Jo a vodni pumpa zn. Hella je 125tis km total na kašu.
Dalši měním po 100 tis
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
AdamE39
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 11.11.2019 08:40

Re: E39 520i M52B20 nepravidelné ohřívání motoru

#13 Příspěvek od AdamE39 »

Ahoj všem,

tak auto jsem vzal. odtáhlo se ke mě na plac.
První naco jsem přišel tak bylo to je v chladícím systému byly pouze maximálně tak 4l místo 10,5....
Vyměnil jsem tedy termostat a při výměně jsem si hned všiml že všechny trubky a domek termostatu a i vodní čerpadlo byly potažené takovým "bílím šlemem"..
Všiml jsem si že v autě je lahvička na záplatu chladiče proti úniku, tak jsem si myslel že to bud to..
Vše jsem otřel, nalil obyč vodu nechal pročisit. Takhle 2x. Potom nalil znovu vodu ale s příměsí čištiče chladící soustavy. vypustil a potom nalil chladící zimní směs.
Řádně jsem systém odvzdušnil.
další etapa byla výměna těsnění olejového domku. Sundal jsem i separator, vyčistil, vyměnil jsem hadici k separatoru.
Bohužel olej stále uniká...
Minulý týden když jsem se byl projet tak před jízdou jsem otevřel víko expanzky a viděl jsem mastné skrvny.... Dále po jízde jsem pro zkoušku zkusil odvzdušnit systém a bylo tam docela dost vzduchu... tak jsem to ještě znovu projel a zase tam byl vzduch... Takže jsem tak nějak začal přemýšlet čím by to mohlo být ještě.
Dospěl jsem k výsledku že by to nejpravděpodobněji mohlo být fouknuté těsnění pod hlavou... Víko ventil deklu také bude potřeba nejspíš vyměnit.
Myslíte si také že by to mohlo být těsnění pod hlavou vlivem toho že fouklo když tam byl nedostatek vody?
Přijde mi to jako jediné řešení asi.. Teď ještě otázka zda nepraskla ještě hlava... Ale to by se voda dostávala do spalovacího prostoru ne?
Nebo tak nemusí byt?
Samozřejmě bych hlavu dal na srovnání a zkoušku těsnosti. Ale stále nevím jak silné potom těsnění koupit když už bylo těsnění měněno podle pána...
Budu rád za všechny rady. Chystám se nato tento nebo příští víkend
Odpovědět