Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E65 chyba abs senzoru
E65 chyba abs senzoru
Ahoj,
750i hlásí chybu snímače rychlosti pz kola. (všechny související sytémy tedy nefunkční)
-to čidlo bylo vyměněno. Chyba přetrvává.
Podezření je tedy na řídícím modulu ABS.
Z dostupných info vyplývá, že pravděpodobně stačí "předrátovat" pajšl uvnitř ABS modulu a bude vše ok.
Takto jsem auto včetně info výše dostal.
Autama se již delší dobu nezabývám, bylo to (na mém E36) jen mé hoby, takže nyní jsem nainstaloval IstaD a v týdnu se na to chci mrknout (až mi dojde diag. kabel).
Chci postupovat takto:
1) Proměřit osciloskopem signál na konektoru řj ABS od "vadného" snímače kola.
2) Pokud nebude signál přítomen, tak prohodím dráty v konektoru modulu mezi PZ a LZ kolem a provedu nové měření.
3) Pokud zjistím, že závada je stále hlášena (a viděna) na PZ kole, kuchnu jednotku a zkusím, přepájet/předrátovat.
4) Pokud to nepomůže vyměním modul za jiný z vrakáče
Mé dotazy:
A) Jsou kroky 1) a 2), pakliže je to standardní problém, nutné? Nebo to mám kuchnout rovnou a ušetřit si čas?
B) Je nějaké riziko poškození ABS modulu při manipulaci a opravě? (že se musí vyříznout servisní otvor vím)
C) Je nutné po výměně modulu nějaké spešl překódování nebo si s tím poradí BMW tools / Ista ?
D) Je u nás (CZ) někdo, kdo se "repasí" tohoto modulu za rozumnou cenu zabývá?
Díky za jakékoliv odpovědi
750i hlásí chybu snímače rychlosti pz kola. (všechny související sytémy tedy nefunkční)
-to čidlo bylo vyměněno. Chyba přetrvává.
Podezření je tedy na řídícím modulu ABS.
Z dostupných info vyplývá, že pravděpodobně stačí "předrátovat" pajšl uvnitř ABS modulu a bude vše ok.
Takto jsem auto včetně info výše dostal.
Autama se již delší dobu nezabývám, bylo to (na mém E36) jen mé hoby, takže nyní jsem nainstaloval IstaD a v týdnu se na to chci mrknout (až mi dojde diag. kabel).
Chci postupovat takto:
1) Proměřit osciloskopem signál na konektoru řj ABS od "vadného" snímače kola.
2) Pokud nebude signál přítomen, tak prohodím dráty v konektoru modulu mezi PZ a LZ kolem a provedu nové měření.
3) Pokud zjistím, že závada je stále hlášena (a viděna) na PZ kole, kuchnu jednotku a zkusím, přepájet/předrátovat.
4) Pokud to nepomůže vyměním modul za jiný z vrakáče
Mé dotazy:
A) Jsou kroky 1) a 2), pakliže je to standardní problém, nutné? Nebo to mám kuchnout rovnou a ušetřit si čas?
B) Je nějaké riziko poškození ABS modulu při manipulaci a opravě? (že se musí vyříznout servisní otvor vím)
C) Je nutné po výměně modulu nějaké spešl překódování nebo si s tím poradí BMW tools / Ista ?
D) Je u nás (CZ) někdo, kdo se "repasí" tohoto modulu za rozumnou cenu zabývá?
Díky za jakékoliv odpovědi
Re: E65 chyba abs senzoru
- na hodně jetých E65 odcházejí DSC moduly, poznáš to tak že to nejdřív dělá jen za tepla.
- modul repasuje místní člen Falcon z Prahy, posílá i poštou, tím bych to bral za vyřešené
- vadné ABS čidlo jsem viděl jen 1x proti cca 6-7ks DSC jednotek, takže čidlo je nepravděpodobny.
- modul repasuje místní člen Falcon z Prahy, posílá i poštou, tím bych to bral za vyřešené
- vadné ABS čidlo jsem viděl jen 1x proti cca 6-7ks DSC jednotek, takže čidlo je nepravděpodobny.
Re: E65 chyba abs senzoru
U me se tahle chyba projevila po vymene loziska. Takze se muselo dat jine a pak to bylo ok.
Re: E65 chyba abs senzoru
Zkus tu DSC jednotku znova pripojit a odpojit. Takovej zoufalej pokus. Obcas je to auto zahadny. Mne v lete porad baterku odpojuje PM Logic. Jakmile se ochladi, tak to prestane delat. Ale vim na 100%, ze to dela zesik.
Re: E65 chyba abs senzoru
Běžná závada E65. Ale stím repasem nemám moc dobré zkušenosti, buď bych koupil nový který se dá sehnat už kolem 10K nebo jetý cca za 2tis a buď vydrží nebo ne..... Jen pozor některé moduly z rozdílných roků výroby proti autu vyžadují přepsání VIN jinak se se nepříhlásí do vozu, řešil jsem tohle minulý týden.
Re: E65 chyba abs senzoru
ono je to hlavně záváda naft, tam to odchází dřív, ten modul se peče od turba, vím že i u E38, E39 si lidi dělali ochranný plech. u benzínů to není tak časté, ale jak už to má přes 300tkm tak se to objevuje.
Falcon mi jich pár dělal, fakt nějakých 6-7ks třeba, jednu kdysi nezvládl a opravil do pár dní, jinak všechny OK a vše funguje na výbornou.
Falcon mi jich pár dělal, fakt nějakých 6-7ks třeba, jednu kdysi nezvládl a opravil do pár dní, jinak všechny OK a vše funguje na výbornou.
Re: E65 chyba abs senzoru
Ja mam svoju akurat na repase tak snad to bude okej:)myslim ze falcon na to dava aj zaruku takze pohode..robil mi uz aj listu prahovu individual a svieti si spokojne..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: E65 chyba abs senzoru
No jeste ze ty benziny jsou tak studene
A naftou to fakt neni, ani teplotou to neni... Ale proc si do te ropy zase nekopnout, ze jo 




Re: E65 chyba abs senzoru
hele, na naftach jsem to řešil vždycky, peklo se to nad turbem, u E3x to byl fakt průser, pak to u E6x přesunuli dal, ale stejně nafty mají větší problem. V8 nafta na tom bude lip.
Re: E65 chyba abs senzoru
Díky všem za rady.
Že je vadná jednotka se dalo poznat okamžitě s multimetrem.
Pokoušel jsem se to opravit sám, ale neuspěl jsem, povedlo se mi odpálit kontaktní plochu na jednom SMD kondíku.
Důvod, proč tyto jednotky odchází, patrně není teplotou, ale vibracemi.
Uvnitř modulu se nachází velká deska hybridního integrovaného obvodu. Ta je napojena na konektor tenkými stříbrnými drátky. A ty se právě i přes svou měkkost lámou.
Jelikož se jedná o častou závadu a Bosh to evidentně neřeší, jedná se o zcela regulerní kurvítko.
Pokud někdo řeší problém s čidlem ABS, doporučiji před jeho výměnou proměřit u konektoru jednotky ohmetrem porty kol směrem k jednotce i k čidlům. Tam kde nejsou 4x stejné hodnoty, je závada. ( v mém případě všude cca 40kOhm, mimo port LZ kola na jednotce - rozpojeno))
Největší problém v opravě je, že na straně k IO jsou děsně malé kontakty pokryté stříbrem (asi), ke kterému běžná cínová pájka nechytá a nelze tak vytvořit kvalitní spoj.
Je to ale nutné nejdříve perfektně očistit od rosolovitého silikonu, kterým je čip přelit, což je taky pěkný opruz.
Tady je vidět krásná oprava:
Má tam ale na kontaktech ještě volné měděné plochy. U toho mého modulu byly ty plošky na čipu mnohem menší. Aji bych věřil, že je to snaha výrobce zamezit opravám.
Jako kvalitní opravu/repasi bych asi bral nahrazení drátů licnami, připájenými stříbrem CNC laserem.
Že je vadná jednotka se dalo poznat okamžitě s multimetrem.
Pokoušel jsem se to opravit sám, ale neuspěl jsem, povedlo se mi odpálit kontaktní plochu na jednom SMD kondíku.
Důvod, proč tyto jednotky odchází, patrně není teplotou, ale vibracemi.
Uvnitř modulu se nachází velká deska hybridního integrovaného obvodu. Ta je napojena na konektor tenkými stříbrnými drátky. A ty se právě i přes svou měkkost lámou.
Jelikož se jedná o častou závadu a Bosh to evidentně neřeší, jedná se o zcela regulerní kurvítko.
Pokud někdo řeší problém s čidlem ABS, doporučiji před jeho výměnou proměřit u konektoru jednotky ohmetrem porty kol směrem k jednotce i k čidlům. Tam kde nejsou 4x stejné hodnoty, je závada. ( v mém případě všude cca 40kOhm, mimo port LZ kola na jednotce - rozpojeno))
Největší problém v opravě je, že na straně k IO jsou děsně malé kontakty pokryté stříbrem (asi), ke kterému běžná cínová pájka nechytá a nelze tak vytvořit kvalitní spoj.
Je to ale nutné nejdříve perfektně očistit od rosolovitého silikonu, kterým je čip přelit, což je taky pěkný opruz.
Tady je vidět krásná oprava:
Má tam ale na kontaktech ještě volné měděné plochy. U toho mého modulu byly ty plošky na čipu mnohem menší. Aji bych věřil, že je to snaha výrobce zamezit opravám.
Jako kvalitní opravu/repasi bych asi bral nahrazení drátů licnami, připájenými stříbrem CNC laserem.
Re: E65 chyba abs senzoru
Jak říkáš. Není problém teplota, ale vibrace. Mám tu dvě alfy Romeo. Jedna benzín, druhá nafta. Jednotky umístěny na druhé straně motoru než jsou svody/turbo a přesto v obou ulámané drátky. Občas fungovaly. Stačilo otevřít jednotku a spendlikem se dotknout vodiče a hned jde vidět jak je odpadlej.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: E65 chyba abs senzoru
Pritom by stacilo tak malo, jen tam dat konektor, stejne jako je to v DME, DDE a jinych. Samodomo repase je mozna, ovsem dost pracna a neverim ze se to neulomi znova. Proto je ma nechut k temer jakymkoliv repasim tak obrovska. Nejlepsi je sehnat druhou s co nejmensim najezdem.
Re: E65 chyba abs senzoru
no určitě to není jen otřesama, ta teplota na to bude mít vliv, material ohříváním a chlazením ztrácí vlastnosti.
zas tak velké kurvítko mi to nepřijde, po 300tkm se posere jen málo kdy, kdyby to auto bylo dokonaly, co by jsme spravovali
zas tak velké kurvítko mi to nepřijde, po 300tkm se posere jen málo kdy, kdyby to auto bylo dokonaly, co by jsme spravovali

Re: E65 chyba abs senzoru
Třeba bych si konečně dal černej strop, nebo dodělal ACC, nebo monitor z FL, nebo....... 

Re: E65 chyba abs senzoru
nesmíte kupovat vylítaný hujdy
i když mě už se z toho vylítaná hujda stává taky, 300tkm
ale zatím se to furt nesere. ted mám 4 to závadu za 5let , a to je dečka v sedačce.
bohužel co se týče vylepšení už mi celkem dochází inspirace, už tam tak nějak všem mám a už to tak nějak umí vše.




i když mě už se z toho vylítaná hujda stává taky, 300tkm

ale zatím se to furt nesere. ted mám 4 to závadu za 5let , a to je dečka v sedačce.
bohužel co se týče vylepšení už mi celkem dochází inspirace, už tam tak nějak všem mám a už to tak nějak umí vše.
Naposledy upravil(a) JaraX dne pon 25.11.2019 11:39, celkem upraveno 1 x.
Re: E65 chyba abs senzoru
Teď to přijde 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: E65 chyba abs senzoru
Mam tady mrtvou DSC z auta ktere melo svych prvnich 67k, taky vylitana hujda? Jelikoz jsem nekde pozbyl bezkontaktni teplomer tak to zmerit neumim, ale moc bych chtel vedet jakou teplotau bude mit povrch dsc jednotky po nejake delsi jizde. Ja verim tomu ze ta teplota nema na funkci zivocichare zadny vliv.
Moje ma 284k km a zasadni dily co se serou mam vsechny skladem a nedam je z ruky co to auto budu mit.
Moje ma 284k km a zasadni dily co se serou mam vsechny skladem a nedam je z ruky co to auto budu mit.
Re: E65 chyba abs senzoru
Takze vsichni, co mate 300 000 km na hrbu mate vylitane hujdy a je to zrale na srotak. Pak, ze se to nesere
.
Ja mam pry pres 500 000 km, takze to ani na tom srotaku nebudou chtit.
.
No a ti, co maji pod 300 000 km s tim vubec nejezdite, takze nechapu, proc ste si to koupili.
Sorry musel jsem si rypnout

Ja mam pry pres 500 000 km, takze to ani na tom srotaku nebudou chtit.

No a ti, co maji pod 300 000 km s tim vubec nejezdite, takze nechapu, proc ste si to koupili.
Sorry musel jsem si rypnout

Re: E65 chyba abs senzoru
Jen tu prevodovku me schovej.matiz píše:Mam tady mrtvou DSC z auta ktere melo svych prvnich 67k, taky vylitana hujda? Jelikoz jsem nekde pozbyl bezkontaktni teplomer tak to zmerit neumim, ale moc bych chtel vedet jakou teplotau bude mit povrch dsc jednotky po nejake delsi jizde. Ja verim tomu ze ta teplota nema na funkci zivocichare zadny vliv.
Moje ma 284k km a zasadni dily co se serou mam vsechny skladem a nedam je z ruky co to auto budu mit.
Re: E65 chyba abs senzoru
hele to moje auto za 150tkm fakt nic nechtělo, takže ono to přijde, žadne DSC, žadné ASK, žadny Logic, žadny softclose, hydrokufr, nic se prostě neposralo a jednou se to posere
matiz ja myslim že tak 80-90°C bude mít určitě.
jak je pak možny když se vysere po 60tkm že to je otřesama? jezdil jen po polnačce?
matiz ja myslim že tak 80-90°C bude mít určitě.
jak je pak možny když se vysere po 60tkm že to je otřesama? jezdil jen po polnačce?