Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
F10 predni brzdy vymena
Re: F10 predni brzdy vymena
A ty sportovnejsi jsou drazsi ci levnejsi? Ja taky s tim autem planuju najet jeste tak 60t km a pak ho prodat...
Re: F10 predni brzdy vymena
většinou stejně drahý a dražší, ale brždění není stejně komfortní jak origo.
to že chceš auto prodat ještě neznamená že bys měl něco ojebat.
to že chceš auto prodat ještě neznamená že bys měl něco ojebat.
Re: F10 predni brzdy vymena
já teda žil v tom že v bmw maj díly akorát s tučnou přirážkou (tak jako všechno) jinak že jdou sehnat stejný díly jinde za daleko lepší cenu, to jsem měl mylnou představu ? 

Re: F10 predni brzdy vymena
No o té přirážce určitě ne 

Re: F10 predni brzdy vymena
u aktuálních modelů - což už Fxx není, ale Gxx je, koupíš vše kvalitní jen v origu, náhrada je blbost. u Fxx už BMW málo co vyrábí, resp vyrábí jen to co pasuje z Gxx, co nepasuje, tak kupuje od externích dodavatelů, ten musí bmw splnit nějaké charakterní kriteria a jsou vysoká. takže např brzdy pro BMW dodává převážně Galfer/Jurid/Textar, ovšem pokud koupíš Textar v BMW krabičce, a pak Textar v druhovýrobě, nejedná se o stejné brzdy, ty origo jsou z jiných směsí a vydrží víc i líp fungují. naopak třeba u ramen je kvalita stejná a nemá smysl kupovat originál. čím víc servisuješ BMW a čím víc o tom víš, tím větší procento BMW dilů dodáváš zákazníkům a tím méně peněz vydělášjofrey píše:já teda žil v tom že v bmw maj díly akorát s tučnou přirážkou (tak jako všechno) jinak že jdou sehnat stejný díly jinde za daleko lepší cenu, to jsem měl mylnou představu ?

Re: F10 predni brzdy vymena
dik za osvetleni:)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 941
- Registrován: ned 26.03.2006 01:00
- Bydliště: Klatovy (navždy) :)
- Kontaktovat uživatele:
Re: F10 predni brzdy vymena
Ahoj, jestli můžu přispět svojí zkušeností, tak jsem koupil (na e61) vrtaný Zimermanny a světe div se, po cca. 20k km zvlněný jak ...
Takže opravdu nic nevymejšlet, taky jsem si myslel že budu chytřejší, a rovnou vyměnit za originály.
A propó, někde tu byl kontakt na myslím Cartec Praha, kde ti nacenní díly + nějaká sleva pro klub. Má někdo? A platí ještě? Díky
Takže opravdu nic nevymejšlet, taky jsem si myslel že budu chytřejší, a rovnou vyměnit za originály.
A propó, někde tu byl kontakt na myslím Cartec Praha, kde ti nacenní díly + nějaká sleva pro klub. Má někdo? A platí ještě? Díky
Re: F10 predni brzdy vymena
SpokyKT: Většinou se nanese destička a zapeče se na kotouč. Ten potom stačí očistit a zase vše funguje počítám bude to tento případ jako dalších 90procent tzv. zvlněných kotoučů.
Vysvětluje to spousty odborných článků ohledně brzd a kotoučů. Destičky se zapékají na kotouč to je ten problém. A lidé si pak myslí že mají zvlněný kotouč.
Takže škoda vyhazovat ty zimmermany nechal bych to odborně očistit a při montáži dát přesně a změřit házivost kotouče po montáži. Skoro nikdo to nedělá běžně ale už někteří měli problém i zde.
http://www.mjauto.cz/poskozeni-brzdovych-kotoucu
Zimmermany si celkem pochvalují kluci na různých BMW pokud jsou tam kvalitní desky vydrží to hodně i sportovní jízdu. Asi jde i o použití destiček a další aspekty.
Jinak originál vždy funguje nejlépe a ideálně to je jasné stím to vyjelo z fabriky.
Vysvětluje to spousty odborných článků ohledně brzd a kotoučů. Destičky se zapékají na kotouč to je ten problém. A lidé si pak myslí že mají zvlněný kotouč.
Takže škoda vyhazovat ty zimmermany nechal bych to odborně očistit a při montáži dát přesně a změřit házivost kotouče po montáži. Skoro nikdo to nedělá běžně ale už někteří měli problém i zde.
http://www.mjauto.cz/poskozeni-brzdovych-kotoucu
Zimmermany si celkem pochvalují kluci na různých BMW pokud jsou tam kvalitní desky vydrží to hodně i sportovní jízdu. Asi jde i o použití destiček a další aspekty.
Jinak originál vždy funguje nejlépe a ideálně to je jasné stím to vyjelo z fabriky.
Re: F10 predni brzdy vymena
To jsou zase howna...Filozof píše:SpokyKT: Většinou se nanese destička a zapeče se na kotouč. Ten potom stačí očistit a zase vše funguje počítám bude to tento případ jako dalších 90procent tzv. zvlněných kotoučů...
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Re: F10 predni brzdy vymena
je to vědecky podložené ... tzv nános brzdového obložení do kotouče při stání po prudkém brždění ... stačí si přečíst nějaké odborné články.
a jinak mluv slušně nejsi tady v hospodě Vlasto ....
http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf
a jinak mluv slušně nejsi tady v hospodě Vlasto ....

http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf
Re: F10 predni brzdy vymena
zrovna v tomdle má dle mého pravdu.Vlasta píše:To jsou zase howna...Filozof píše:SpokyKT: Většinou se nanese destička a zapeče se na kotouč. Ten potom stačí očistit a zase vše funguje počítám bude to tento případ jako dalších 90procent tzv. zvlněných kotoučů...
Re: F10 predni brzdy vymena
Jo, očistit soustruhem...
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 941
- Registrován: ned 26.03.2006 01:00
- Bydliště: Klatovy (navždy) :)
- Kontaktovat uživatele:
Re: F10 predni brzdy vymena
Cooo? Tvl na tom kotouči není ani náznak nějaký hmoty z destičky, schválně sundám kolo a hodím sem foto,desky jsem dával Ate s příměsí keramiky ( prej se míň špiní kola) haha, další tahák na prachy...
Re: F10 predni brzdy vymena
změřil bych tlouštku kotouče na několika místech budou vidět rozdíly.
Tam kde je více jak originální kotouč což je možné tak to místo je nános brzdových destiček které se zapekly do kotouče a způsobují tzv. zvlnění kotouče...
Někdy bývá problém u náboje kola a jeho házivosti. Už to taky nejeden člověk řešil po několikátém zkroucení kotoučů.
Pěkné jednoduché video ohledně měření házivosti jak kotouče tak náboje, někteří to neznají tak je dobré měřit obojí, každý na to kašle a vyjímky měří pouze kotouče ikdyž může být problém jinde.
Tam kde je více jak originální kotouč což je možné tak to místo je nános brzdových destiček které se zapekly do kotouče a způsobují tzv. zvlnění kotouče...
Někdy bývá problém u náboje kola a jeho házivosti. Už to taky nejeden člověk řešil po několikátém zkroucení kotoučů.
Pěkné jednoduché video ohledně měření házivosti jak kotouče tak náboje, někteří to neznají tak je dobré měřit obojí, každý na to kašle a vyjímky měří pouze kotouče ikdyž může být problém jinde.
Re: F10 predni brzdy vymena
Tak. On má sice Filozof trochu pravdu, ale fakt nejde o pouhé očištění. Ona se teplotou, resp. nerovnoměrným chladnutím a zapečením materiálu z desek, změní struktura materiálu i několik desetin pod povrch kotouče. I při soustružení to pak kolikrát v jednom místě chvěje, jak má materiál v různých místech kotouče různé vlastnosti. Ale kdo je trpělivej, může klidně pár desetin z kotouče vzít ocelákemVlasta píše:Jo, očistit soustruhem...

Re: F10 predni brzdy vymena
Zajímavý, že takhle se chovaj všechny druhovýrobní kotouče, co jsem kdy na BMW vyzkoušel. A originály to prostě nedělaj...
Pravděpodobně je rovná ten nápis BMW na krabici... 
Teď vážně - dej tam originály a vůbec nepřemýšlej, vyjde to opravdu nejlevněji. Jestli si chceš auto nechat ještě těch 60 tis. km, tak ty brzdy buď teď uděláš origo a budeš to prodávat s brzdama v půlce životnosti a nebo je budeš dělat do té doby ještě dvakrát a budeš to stejně prodávat s kopajícíma...
Já osobně bych neměl čas každého půl roku dělat brzdy...


Teď vážně - dej tam originály a vůbec nepřemýšlej, vyjde to opravdu nejlevněji. Jestli si chceš auto nechat ještě těch 60 tis. km, tak ty brzdy buď teď uděláš origo a budeš to prodávat s brzdama v půlce životnosti a nebo je budeš dělat do té doby ještě dvakrát a budeš to stejně prodávat s kopajícíma...
Já osobně bych neměl čas každého půl roku dělat brzdy...
Re: F10 predni brzdy vymena
Já mám tuhle zkušenost už z Mondea V6...Jergus píše:Zajímavý, že takhle se chovaj všechny druhovýrobní kotouče, co jsem kdy na BMW vyzkoušel. A originály to prostě nedělaj...
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Re: F10 predni brzdy vymena
tak jasně na Fko bych taky dával originál. Kdo je členem má ještě slevu slušnou.
Jinak jsem mířil na SpokyKT kterej psal o e61 kde dával zimmermanny a zajímalo by mě jaké dával desky ještě. Zda ty samé nebo nějaké jiné.
Mě osobně se u aut 5er a 7er osvědčila kombinace ATE + ATE kotouče a desky. Ale omylem jsem vzal TRW k ATE kotoučům a začli za půl roku pískat. Pak se zvlnil jeden kotouč. Očistil se u borce co to dělá jemným smirkem ... fungovalo to nějakou dobu asi 20tis km a zase ten samej kotouč začíná. Asi to zase očistím a dám jim šanci ještě rok.
Zajimavé je, že u 5er jsem měl přes 120tis kotouče v pohodě a zvlnili se po opravdu brutálním brždění z 180km/h na 0....v koloně stojící na dálnici pak jsem blbec neznalý před 10lety chvilku postál na brzdě a malér byl na světě... z kolony na dálnici jsem odjížděl a už mírně vibrovaly brzdy a ten den to prostě začlo kopat dost.
Pak mi to servisák stáhnul o kousek a další asi dva roky jsem stím v pohodě jezdil a jen vyměnil desky snad ještě 40tis kotouče zvládli.
Jinak jsem mířil na SpokyKT kterej psal o e61 kde dával zimmermanny a zajímalo by mě jaké dával desky ještě. Zda ty samé nebo nějaké jiné.
Mě osobně se u aut 5er a 7er osvědčila kombinace ATE + ATE kotouče a desky. Ale omylem jsem vzal TRW k ATE kotoučům a začli za půl roku pískat. Pak se zvlnil jeden kotouč. Očistil se u borce co to dělá jemným smirkem ... fungovalo to nějakou dobu asi 20tis km a zase ten samej kotouč začíná. Asi to zase očistím a dám jim šanci ještě rok.
Zajimavé je, že u 5er jsem měl přes 120tis kotouče v pohodě a zvlnili se po opravdu brutálním brždění z 180km/h na 0....v koloně stojící na dálnici pak jsem blbec neznalý před 10lety chvilku postál na brzdě a malér byl na světě... z kolony na dálnici jsem odjížděl a už mírně vibrovaly brzdy a ten den to prostě začlo kopat dost.
Pak mi to servisák stáhnul o kousek a další asi dva roky jsem stím v pohodě jezdil a jen vyměnil desky snad ještě 40tis kotouče zvládli.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 941
- Registrován: ned 26.03.2006 01:00
- Bydliště: Klatovy (navždy) :)
- Kontaktovat uživatele:
Re: F10 predni brzdy vymena
Tak desky byly nakonec tyhle:
a foto koutočů, nevím jestli z toho bude něco poznat.
Kód: Vybrat vše
https://www.autorozvody.cz/cs/hledani/1/5/237912051/sada-brzdovych-desticek-kotoucova-brzda/130387
Kód: Vybrat vše
https://photos.app.goo.gl/8PX9JifVAxtB21Sw8
Re: F10 predni brzdy vymena
z jedné fotky nepoznáš nic. ale přijde mi že tam vidím vertikální čáry (destičky)
viz toto
https://www.stangnet.com/mustang-forums ... pg.580881/
viz toto
https://www.stangnet.com/mustang-forums ... pg.580881/