
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N52B25 spotřeba oleje
Re: N52B25 spotřeba oleje
A když se člověk dostane na magické 1000km/1l oleje, protoze ta ujeta vzdalenost se po troskach stale snizuje, tak co dělat? 10w60, opravovat, hodit ze skaly nebo dal jezdit a az prestane bavit dolivat, tak poslat ze skaly? 

Re: N52B25 spotřeba oleje
neřešit je to už staré auto. Pokud motor nekouří nebo neteče moc z motoru prostě koupit olej ve větším balení a dolévat. Já taky doleju 2-3litry na 10tis km.
Je to hlavně dáno větší spotřebou při studených startech. Kdo startuje 4x denně jako já někdy tak se nesmí divit.
Jedna cesta 2500km a nevzalo si skoro nic z oleje ... ale poskakování po městě měsíc a pul litru doleju ikdyž je to třeba jen 500-800km... motám se kolem 10-20km denně a 3x týdně 50km ... 1-2x měsíčně 250km cesta po celé moravě.
Takže delší cesty auto žere méně oleje jako městský provoz to je prostě dané pro všechny kdo má cca 12let a více starší auto...
Takže chce to zjistit kde se ztrácí a zda teče nějaké těsnění nebo jej sežere auto.
Je to hlavně dáno větší spotřebou při studených startech. Kdo startuje 4x denně jako já někdy tak se nesmí divit.
Jedna cesta 2500km a nevzalo si skoro nic z oleje ... ale poskakování po městě měsíc a pul litru doleju ikdyž je to třeba jen 500-800km... motám se kolem 10-20km denně a 3x týdně 50km ... 1-2x měsíčně 250km cesta po celé moravě.
Takže delší cesty auto žere méně oleje jako městský provoz to je prostě dané pro všechny kdo má cca 12let a více starší auto...
Takže chce to zjistit kde se ztrácí a zda teče nějaké těsnění nebo jej sežere auto.
Re: N52B25 spotřeba oleje
Zdarec, motor n52b25a, spotřeba oleje 5w40 je už víc jak 1litr/1000km. Když přišlápnu na volnoběh, zakouří a smrdí po oleji, za jízdy od cca 4000ot/min vytvoří neprůhlednou bariéru. Má cenu řešit separátor a věci okolo nebo je to utiopie a značí to jednoznačně spotřebu přes pístní kruhy? Diky za reakce
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B25 spotřeba oleje
pořadí řešení (podle časové i finanční náročnosti):
1) separátor a ventildekl
2) gufera na ventilech
3) pístní kroužky
1) separátor a ventildekl
2) gufera na ventilech
3) pístní kroužky
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: N52B25 spotřeba oleje
Dotaz, akorat zacinam resit ze me ventil dekl trosku rosy na svody.
Takze ikdyz se vymenilo tesneni, je potreba koupit novej.
Mate nekdo tuseni kolik stoji tahle sranda?
Teda na n54
Diky
Takze ikdyz se vymenilo tesneni, je potreba koupit novej.
Mate nekdo tuseni kolik stoji tahle sranda?
Teda na n54
Diky
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B25 spotřeba oleje
č. dílu najdeš v ETK, např. pro E90
přepíšeš do ceníku Cartecu a budeš vědět v korunách, v tomto příkladu 10 829 Kč.
Staneš-li se řádným členem klubu, dá ti Cartec nezanedbatelnou slevu.
přepíšeš do ceníku Cartecu a budeš vědět v korunách, v tomto příkladu 10 829 Kč.
Staneš-li se řádným členem klubu, dá ti Cartec nezanedbatelnou slevu.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N52B25 spotřeba oleje
Pokud ti praskl, tak bohužel jedině novej. Ale v případě N54 jsem řešil několikrát špatně přetěsněný dekl, kdy pokud se ta dosedací plocha nepodlepí, tak to sere ten olej ven furt, je to dost náchylný 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N52B25 spotřeba oleje
Je zajímavé, že třeba já tyhle syndromy vůbec nemám. Mně akorát je cítit po studeném startu za autem spálený olej, vím to protože chodím zavírat bránu od vrat při odjezdu. Auto jsem používal na trasy 150+km a nebo naopak krátké do 5km. Měl jsem teorii, že snížením počtu studených startů se spotřeba sníží. Od září mám ještě další auto (e36 kompakt mimochodem:-) ), takže e90 už jezdí jen dlouhé trasy a je to furt stejné.Cert píše:Zdarec, motor n52b25a, spotřeba oleje 5w40 je už víc jak 1litr/1000km. Když přišlápnu na volnoběh, zakouří a smrdí po oleji, za jízdy od cca 4000ot/min vytvoří neprůhlednou bariéru. Má cenu řešit separátor a věci okolo nebo je to utiopie a značí to jednoznačně spotřebu přes pístní kruhy? Diky za reakce
Re: N52B25 spotřeba oleje
Jeste bych me dotaz: na separatoru je natrubek, na kterem je cepicka. K cemu to slouzi a da se pres nej nejak overit funkcnost separatoru,napr.podtlakovou pumpickou? Spotreba je ted cca litr na 100km.
Re: N52B25 spotřeba oleje
Na tohle přímo odpověď neznám, ale co vím tak mi kluci testovaly separátor tak, že při nastartovaném autě se odšroubuje víčko na dolévání oleje a motor musí změnit chod. Pokud auto chcípne nebo nezmění chod je separátor na výměnu. Jsem jen poučený lajk, žádný mechanik.
Re: N52B25 spotřeba oleje
Mam vyreseno: delal to separator oleje. Byl puvodni a nekdo plastove hadice nahradil gumovymi a problem byl na svete. Dal jsem separator s hadicemi z druhovyroby a olej okamzite prestal letat z vyfuku.
Rekapitulace: mel jsem spotrebu oleje 1litr/100km, od 3000ot/min za autem nebylo videt a delal to separator, konkretne tedy zmastene trubky
Rekapitulace: mel jsem spotrebu oleje 1litr/100km, od 3000ot/min za autem nebylo videt a delal to separator, konkretne tedy zmastene trubky
Re: N52B25 spotřeba oleje
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:29, celkem upraveno 1 x.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: N52B25 spotřeba oleje
Kterej chuj to opravoval a takový hadice vyrobil? To je nahovno v aftermarketu je dnes taková sračka, že si problémy každej vygeneruje co by s dobrýma dílama a postupama ani nevznikly.
Re: N52B25 spotřeba oleje
Aktuálně jsem měnil velkou disa klapku a zarazilo mě opět sání od oleje. Je to normální? Separátor jsem min.rok dával na zkoušku febi. Najeto asi 10t km a spotřeba oleje je cca 1L/1600km. Otázka na majitele n52- máte s origo separátorem po výměně také louže v sání? Má cenu zase kupovat nový, tentokrát origo? Díky za reakce
Re: N52B25 spotřeba oleje
febi je nesmysl, vubec to nefunguje, pouze origo, se všema hadicema a vyčistit vratku do vany.
Re: N52B25 spotřeba oleje
děkuji za reakci Jaraxi, z které usuzuji, že tedy origo má cenu koupit a pak nebude olej v sání (za předpokladu průchozího odtoku do vany)
Re: N52B25 spotřeba oleje
no a za předpokládu že je jinak všechno v pořádku, muže byt nějaky problém na vložce - pístu - kroužku který prostě moc tlačí do sání a pak to sebou bere i olej. ale všeobecně prostě neorigo sepárátory nefungujou, ani ty uplně jednoduchy na N62. kdyby někdo chtěl nějaky mam jich kýbl od ruznych značek, nic nefunguje, prodam za hubičku 

Re: N52B25 spotřeba oleje
rozumím a děkuji za rady 

Re: N52B25 spotřeba oleje
ty motorové věci nebrat neorigo, stejně jak nefungují neorigo vodní hadice, disa klapky, vanosovy solenoidy apod, todle prostě vyměnit za origo, nerepasovat!
těsnění fungují dobře elring, ale victor reinz nebrat, to je shit,
těsnění fungují dobře elring, ale victor reinz nebrat, to je shit,