Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Podvozek e90 m-paket - alternativy?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Otázka na ty, co mají taky v garáži e90 m-paket.
brambor2 (e90 330i zadohrab MY2006) měl tehle setup z výroby, když sem ho převzal od předchozího majitele, dopřál jsem mu to samé, ale vše (pružiny, tlumiče, stabíky , uložení) nové díly z autorizáku.
Najeto už ca 15tis km a nejsem s tím podvozkem spokojen - je to uskákané, neklidné, nestabilní v zatáčkách (nejede to úplně 100% čistý plynulý oblouk) i vyšších rychlostech (kolem 200 to plave).
Jaké jsou možné alternativy?
Na bramborovi1 (e91 330i xDrive MY2011) sem původní oem podvozek nakonec (po několik neúspěšných pokusech a omylech) nahradil HR Sport pružinama (-25mm) a žlutýma tlumičema Koni nastavenýma na 2/3 max útlumu a to se mi jízdně vyloženě líbilo. Jen životnost Koni nic moc (přední max 30 tis km, zadní tak 60)
Pro e90 m-paket obojí (HR pružiny i Koni tlumiče) existují.
Než ale do toho pudu (zřejmě až jaro 2020) tak sonduju zkušenosti a názory.
Prosím filozofy aby tu ale nefilozofovali, pište sem jen ti, kteří opravdu e90 máte v garáži a máte praktické zkušenosti s alternativními podvozky.
brambor2 (e90 330i zadohrab MY2006) měl tehle setup z výroby, když sem ho převzal od předchozího majitele, dopřál jsem mu to samé, ale vše (pružiny, tlumiče, stabíky , uložení) nové díly z autorizáku.
Najeto už ca 15tis km a nejsem s tím podvozkem spokojen - je to uskákané, neklidné, nestabilní v zatáčkách (nejede to úplně 100% čistý plynulý oblouk) i vyšších rychlostech (kolem 200 to plave).
Jaké jsou možné alternativy?
Na bramborovi1 (e91 330i xDrive MY2011) sem původní oem podvozek nakonec (po několik neúspěšných pokusech a omylech) nahradil HR Sport pružinama (-25mm) a žlutýma tlumičema Koni nastavenýma na 2/3 max útlumu a to se mi jízdně vyloženě líbilo. Jen životnost Koni nic moc (přední max 30 tis km, zadní tak 60)
Pro e90 m-paket obojí (HR pružiny i Koni tlumiče) existují.
Než ale do toho pudu (zřejmě až jaro 2020) tak sonduju zkušenosti a názory.
Prosím filozofy aby tu ale nefilozofovali, pište sem jen ti, kteří opravdu e90 máte v garáži a máte praktické zkušenosti s alternativními podvozky.
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Je otazka kolik na to máš peněz. Pokud to úplně neřešíš a chceš fakt alternativu Mpaketu, na který se ti hezky pojede všude, tak BILSTEIN CLUBSPORT.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Kuju za tip
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Neví, prosím, někdo, zdali pro e90 m-paket RWD existují alternativní (aftermarket) "sportovní" (= výrazně tvrdší / tužší než OEM) pružiny, které by ale moc NEsnižovaly auto?
U těch HR Sport, které zmiňuju výše, píšou -35 / -20 mm (předek/zadek) a to je stejný údaj, jako byl u těch samých pružin, když sem je dal na brambora1 (e91 xDrive) a tam to sice skvěle fungovalo (jízdní vlastnosti), ale taky mě to neskutečně "sralo", protože každé parkování čumákem u obrubníku byl "potrat" resp. škrtnutí čumákem.
U těch HR Sport, které zmiňuju výše, píšou -35 / -20 mm (předek/zadek) a to je stejný údaj, jako byl u těch samých pružin, když sem je dal na brambora1 (e91 xDrive) a tam to sice skvěle fungovalo (jízdní vlastnosti), ale taky mě to neskutečně "sralo", protože každé parkování čumákem u obrubníku byl "potrat" resp. škrtnutí čumákem.
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Přidám se, chtěl sport progresivní, což jsou třeba Eibach Pro-kit, ale nemůžu jít o 2cm vpředu dolů, nevjedu pak do garáží, už teď drhnu...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
no, Mpaket je -35mm vepredu i vzadu oproti serii. Ja osobne jezdim na pruzinach Vogtland -40 predek, -25 zadek.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
No právě, že m-paket je už dost dole, proto to nechcu už víc snižovat.
Ledaže by se ten údaj u HR Sport pružin (-35/-20mm) vztahoval k OEM, non m-paket podvozku, pak by to bylo +/- stejné jak m-paket. Neví někdo, jak to je
Ledaže by se ten údaj u HR Sport pružin (-35/-20mm) vztahoval k OEM, non m-paket podvozku, pak by to bylo +/- stejné jak m-paket. Neví někdo, jak to je

Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Většinou jsou údaje o snížení uváděny k non M-paket podvozkům, pokud to není uvedeno jinak.
Jinak já jezdím na jediné dostupné alternativě pro Xdrive a to ST Suspensions -30/-25. Někdy plánuji celý stavitelný podvozek, ale toto zatím slouží dobře.
Jinak já jezdím na jediné dostupné alternativě pro Xdrive a to ST Suspensions -30/-25. Někdy plánuji celý stavitelný podvozek, ale toto zatím slouží dobře.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Údaje o snížení jsou odvozeny vždycky od seriových origo pružin(!) Jiná věc jakou motorizaci a výbavu máte, tzn. budou různý výsledky. Nejlíp jít přes origo BMW konfigurator pružin. Mezi serie a M-paketem je pružení sportfederung, to by nemuselo být tak nízko jak Mtech.
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
To se mi nezdá, vždycky jsem všude četl že Mpaket je cca 15mm nížeEsef píše:no, Mpaket je -35mm vepredu i vzadu oproti serii. Ja osobne jezdim na pruzinach Vogtland -40 predek, -25 zadek.
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Já měl pružiny AC Schnitzer (akorát jinak lakovaný Eibach pro kit) a auto mi přišlo poměrně nekomfortní a především už opravdu nízko. Řekl bych za hranicí nějaké rozumné světlé výšky pro běžný provoz, zatímco M paket mi přijde úplně v pohodě (přitom ten rozdíl moc velký není - na pohled bych to ani nepoznal). S OEM Mpaketem mi přijde auto celkově lepší (i při sportovní jízdě na okreskách). Takže jestli ti přijde auto teď "uskákané", snižování asi těžko může pomoct, pak bude auto tím spíš odskakovat. Na dálnici mi přijde E90 v obou konfiguracích při rychlostech 200+ taková ne úplně klidná, člověk by čekal pocit větší jistoty. Ale jestli je to podvozkem, nebo něčím jiným, to netuším. Jelikož opravdu funkční podvozky "na všechno" jsou nesmyslně drahé (Bilstein ClubSport dost přes 100 000 Kč, Ohlins ani hledat nebudu...), buď bych do toho nerejpal, nebo bych šel cestou náhrady za OEM tlumiče v podobě Bilstein B6 (je i nastavitelná verze), ale reference na to žádné nemám.
Případně by se dalo zaměřit i na další části podvozku. Hodně mě láká výměna silentbloků za tužší, dá se uvažovat i tužší stabilizátor(y).
Jaké máš kola? Já používám 18" na léto (poměrně lehké OZ Ultraleggera) s lehkými gumami 225/40 R18. Navíc mám přední brzdy z F3x Mka, takže neodpružené hmoty by měly být řekl bych o dost nižší, než u sériových disků a brzd, nedejbože nějakých 20-21" kol. A ani tak mi auto nepřijde moc "lehkonohé". Další věc, se kterou docela bojuji, je tlak v pneu - oficiálně doporučovaný v manuálu mi přijde šíleně vysoký. To je další věc, co může mít (negativní) vliv na chování auta.
Případně by se dalo zaměřit i na další části podvozku. Hodně mě láká výměna silentbloků za tužší, dá se uvažovat i tužší stabilizátor(y).
Jaké máš kola? Já používám 18" na léto (poměrně lehké OZ Ultraleggera) s lehkými gumami 225/40 R18. Navíc mám přední brzdy z F3x Mka, takže neodpružené hmoty by měly být řekl bych o dost nižší, než u sériových disků a brzd, nedejbože nějakých 20-21" kol. A ani tak mi auto nepřijde moc "lehkonohé". Další věc, se kterou docela bojuji, je tlak v pneu - oficiálně doporučovaný v manuálu mi přijde šíleně vysoký. To je další věc, co může mít (negativní) vliv na chování auta.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Jezdím v zimě i v létě na staggered 18" (225/40 vepředu a 255/35 vzadu), v zimě OEM Styling 193, v létě Ultraleggera.
Foukám (mám odzkoušeno) vepředu 2.5, vzadu 2.8 atm (zastudena).
Momentálně to vidím tak, že na jaře na ten podvozek půjdu ve dvou krocích:
Napřed (ale najednou) tam dám tužší stabíky HR (vepředu i vzadu) a žluté Koni (nastavené na 2/3max útlumu - to už mám vyzkoušeno, že je pro mě jízdně OK) ale nechám OEM m-paket pružiny.
Dyž se mi to nebude líbit (jízdně), tak následně tam dám HR Sport pružiny (-35 a -20 proti non m-paket podvozku, čili předek půjde dolů nějakých 20 a zadek 5 mm) .
Půjdu na to takle step-by-step, i když to bude znamenat 2x práci a 2x geoška.
Foukám (mám odzkoušeno) vepředu 2.5, vzadu 2.8 atm (zastudena).
Momentálně to vidím tak, že na jaře na ten podvozek půjdu ve dvou krocích:
Napřed (ale najednou) tam dám tužší stabíky HR (vepředu i vzadu) a žluté Koni (nastavené na 2/3max útlumu - to už mám vyzkoušeno, že je pro mě jízdně OK) ale nechám OEM m-paket pružiny.
Dyž se mi to nebude líbit (jízdně), tak následně tam dám HR Sport pružiny (-35 a -20 proti non m-paket podvozku, čili předek půjde dolů nějakých 20 a zadek 5 mm) .
Půjdu na to takle step-by-step, i když to bude znamenat 2x práci a 2x geoška.
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Ještě jsou různá horní uložení, nižší až o 10mm, s menším množstvím gumy okolo “pístnice”.
- Přílohy
-
- A176A526-7887-46D2-AE8E-1715C0443739.jpeg (134.12 KiB) Zobrazeno 5707 x
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
To by se mi hodilo.. To jest LMI seriový uložení, nebo dělají něco extra?
Chci zůstat též s E60 u M-paket podvozku, myslím, že je na sport naladěnej dobře. Pro někoho tuhý, ale s komfortem 5er jsem spokojen.
Nerad bych snižoval za každou cenu např. s ProKitem apod., aby to pak poskakovalo jak koza. Z výše zmíněnýho důvodu - BMW konfigurátor pružin by měl zaručit snížení / komfort podle váhy. Jen pro 530i je jich 5-7 druhů, kdežto Eibach, H&R atd. jsou jedny pro motorizaci. Takže nižší uložení, nebo misky u tlumičů by bylo fajn.
Chci zůstat též s E60 u M-paket podvozku, myslím, že je na sport naladěnej dobře. Pro někoho tuhý, ale s komfortem 5er jsem spokojen.
Nerad bych snižoval za každou cenu např. s ProKitem apod., aby to pak poskakovalo jak koza. Z výše zmíněnýho důvodu - BMW konfigurátor pružin by měl zaručit snížení / komfort podle váhy. Jen pro 530i je jich 5-7 druhů, kdežto Eibach, H&R atd. jsou jedny pro motorizaci. Takže nižší uložení, nebo misky u tlumičů by bylo fajn.
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
jak uz tady zaznel ohlins road and track (stoji cca 60tis. pro e9x), nechces ho zkusit? ohlinsu bych veril vic nez kombinaci koni, hr stabiky atd. cenove ohlins nebude moc vys nez nez tvuj zamysleny set. na 130i sem mel hr stabiky a bilstein b12 pro kit, komfort nebyl idealni (podvozek byl prkenny) a na sport zase malo tuhy, ohlins me hodne lakal,ale na e87 neni v nabidce. vsichni ohlins chvali...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Dík za tip. Jakou může mít ohlins (tlumiče) životnost? Nevýhoda těch Koni je právě jejich nicmoc život - vepředu 30, vzadu 60 t km.
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
neznam zivotnost. obecne tyhle kvalitni tlumice jdou repasovat (cca 3-4tis. za tlumic to stoji napric znackama, hadam ze u ohlinsu to bude za podobne penize), coz velka vyhoda oproti napr. koni. ohlins ma ceske zastoupeni, vede ho fajn clovek co opravdu zna. pripadne tlumice umi prenastavit dle pozadavku, zrepasovat... zkus se tam poptat.
http://www.ohlins-czech.cz/sluzby/
za 55tis. pro e9x
http://www.ohlins-czech.cz/road-and-tra ... 2005-2013/
http://www.ohlins-czech.cz/sluzby/
za 55tis. pro e9x
http://www.ohlins-czech.cz/road-and-tra ... 2005-2013/
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Upřímně netuším. Snažil jsem se teď najít přesně papírovej rozdíl, ale našel jsem akorát celkovej rozdíl ve vejšce auta 40mm mezi nejvyšší a nejnižší možnou variantou.Bzuker píše:To se mi nezdá, vždycky jsem všude četl že Mpaket je cca 15mm níže
Každopádně za sebe můžu říct, že pokud bych chtěl jízdu bez starostí, tak bych nešel asi víc jak -20mm. Jak jsem teď -40mm vepředu/25mm vzadu tak občas musím najíždět na retardery lehce ze strany a některé parkovací místa s moc velkým nájezdovým obrubníkem, či parkovací domy s moc ostrým zlomem jsou pro mě už pass když jedu sám, natož naloženej lidma. Je to otázka ale kudy jezdíte a jestli se do takových situací vůbec dostanete.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Přesně, souhlas.
Což mě vede k (oprášení) myšlenky, že v prvním kole tam nechám OEM m-paket pružiny, jen dám tužší stabíky a Koni Yellows (nastavené na 2/3 max tuhosti) a uvidím, co to udělá. Až když mě to neuspokojí, tak tam dám nějaké tvrdší (a kratší) pružiny. Že to (případně) bude dvojí práce a geoška vzal čert.
Což mě vede k (oprášení) myšlenky, že v prvním kole tam nechám OEM m-paket pružiny, jen dám tužší stabíky a Koni Yellows (nastavené na 2/3 max tuhosti) a uvidím, co to udělá. Až když mě to neuspokojí, tak tam dám nějaké tvrdší (a kratší) pružiny. Že to (případně) bude dvojí práce a geoška vzal čert.

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Podvozek e90 m-paket - alternativy?
Až/jestli teda ten Covid přežijem (já z toho po úspěšné chemoterapii teda mám lufty jaxfiň, kterej bacil kolem mě letí, toho chytím), tak už opravdu budu dělat ten podvozek na bramborovi2.
Výše psané už zase neplatí, m-paket podvozek čímdáltímvíc nesnáším, uskákané, houpavé, nejisté...
Momentálně se stále kloním k variantě HR Sport pružiny (-15mm oproti m-paket a jsou výrazně tvrdší), Koni FSD (nastavené na 2/3max tuhosti - mám vyzkoušeno) + HR Sport stabíky.
Vysvětliffka: Stavitelný podvozek nechcu, naopak chcu tlumiče, co se dají "snadno" koupit nové/náhradní (mám velký nájezd, čili musím myslet i na obnovu)
Bude mít ještě někdo nějaký tip?
Výše psané už zase neplatí, m-paket podvozek čímdáltímvíc nesnáším, uskákané, houpavé, nejisté...
Momentálně se stále kloním k variantě HR Sport pružiny (-15mm oproti m-paket a jsou výrazně tvrdší), Koni FSD (nastavené na 2/3max tuhosti - mám vyzkoušeno) + HR Sport stabíky.
Vysvětliffka: Stavitelný podvozek nechcu, naopak chcu tlumiče, co se dají "snadno" koupit nové/náhradní (mám velký nájezd, čili musím myslet i na obnovu)
Bude mít ještě někdo nějaký tip?