Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
Měl jsem tu možnost se pěkně projet s elektromobilem a musím říct, že ta technologie je fascinující. Každopádně u nějaký ten rok čtu jeden PR článek za druhým na technologii, která je finančně absolutně nezajímavá a vlastně krom jízdního prožitku nenabízí vůbec nic navíc. Kolem nás se hromadí tlak jak ty vozy, které nikdo nechce nacpat lidem. Na slonevsku to zadotovali a všem všichni utrhali ruce. V číné už dotace pozastavili a je tam brutální pokles.
Taky pozorujete tu smršť dezinformací? Například nulové emise. Nebo pořád ohledně akumulátorů. Tuhle jsem četl článek jak dosáhli zlomu s 250Wh na kg baterie. Moje baterie do notebooku má 260Wh / kg a to je 5 let stará..
Co si o té masáži myslíte?
Taky pozorujete tu smršť dezinformací? Například nulové emise. Nebo pořád ohledně akumulátorů. Tuhle jsem četl článek jak dosáhli zlomu s 250Wh na kg baterie. Moje baterie do notebooku má 260Wh / kg a to je 5 let stará..
Co si o té masáži myslíte?
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
Taky mě ta masáž z médií a hlavně EU celkem sere. Ale proti elektromobilu už nic nemám a teda Tesle fandím dost, protože je vidět, že změnila svět a přiměla 100leté automobilky dělak něco nového. Horší je, že pak se tyto automobilky jako VW staví do pozice s novým modelem ID3 jako Tesla Killer pro rok 2023, jenže to bude Tesla zase někde úplně jinde a je jinde v baterkách a hlavně v tom Battery management Systému strašně daleko a ta technologie jde dopředu každým měsícem.
A pak jsou články s tou ekologií, jak díky elektromobilům musejí děti v Kongu těžit Kobalt jen kvůli elektromobilům...přitom ten kobalt se tam těžil kvůli bateriím obecně, ale uděllo se z toho obrovské halo aby se lidi, co si tu Teslu fakt koupí a nabíjí si to doma na noční proud nebo z FVE tak aby se cítili špatně. Takoví lidé ty články asi nečtou.
No a největší sranda je pak číst ty diskuze pod články, jak je tam spousta chytrolínů a vědců, jak se to má dělat
Takže já elektromobilitě dost fandím, proč ne. Ten posun tam bude předpokládám hodně obdobný jako i monbilů či internetu, kde jen blázen si koupil první přenosný mobil a všeci mu nadávali, nebo se lidi připojovali na net přes telefonní drát a ostatní nechápali, co je na tom tak boží. Uběhlo 20 let a bez internetu je člověk jak bez končetin. Co bude za 20 let nevím, ale to už možná ani nebude ekonomicky výhodné nějaký elektromobil vlastnít, když to bude jezdit samo.
A pak jsou články s tou ekologií, jak díky elektromobilům musejí děti v Kongu těžit Kobalt jen kvůli elektromobilům...přitom ten kobalt se tam těžil kvůli bateriím obecně, ale uděllo se z toho obrovské halo aby se lidi, co si tu Teslu fakt koupí a nabíjí si to doma na noční proud nebo z FVE tak aby se cítili špatně. Takoví lidé ty články asi nečtou.
No a největší sranda je pak číst ty diskuze pod články, jak je tam spousta chytrolínů a vědců, jak se to má dělat

Takže já elektromobilitě dost fandím, proč ne. Ten posun tam bude předpokládám hodně obdobný jako i monbilů či internetu, kde jen blázen si koupil první přenosný mobil a všeci mu nadávali, nebo se lidi připojovali na net přes telefonní drát a ostatní nechápali, co je na tom tak boží. Uběhlo 20 let a bez internetu je člověk jak bez končetin. Co bude za 20 let nevím, ale to už možná ani nebude ekonomicky výhodné nějaký elektromobil vlastnít, když to bude jezdit samo.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
No jo nová doba, tady pár postřehů, to ID3 je prostě novoGolf design v elektrice na pojížďky "vokolo Štadtlu", což začíná nabízet každá automobilka (Opel, Jaguar, Japonci i zbytek Asie). Opravil bych, že tenhle hatchback není Tesla Killer. To je koncernové i podařené Porsche Taycan ("první elektrické sportovní Porsche", nebo co..), jež německej engeneering dotáhl opravdu dál, když k tomu přidali svou Deutsche kvalitu a nápady.
Nejhorší na tom pro automobilky je, že žádnej jejich elektromobil není ziskovej! V lepším případě je využívají jako PR reklamní taháky s přehlídkou techniky, OK. V horším slouží právě jako srážeč emisí a fin.nákladů ve flotile, jak jsou nuceni nízkoemisní vozy vyrýbět, aby neplatily drastické pokuty za překročení limitů (95g/km pro Euro6 od cca 2020).
Jak to má spočítaný Tesla nevím, ale vydělaly obrovský money prodejem jejich emisních povolenek (např. FIATu atd.), prodejem baterek atd. aby jim to vozidlo pak ekonomicky vycházelo ziskově.
Humbuk je kolem toho , protože je to zpolitizovaný EU/EK, která to nařizuje a tlačí automobilky do finančních i technických nesmyslů. Na druhé straně asi většina lidí při procházce městem nechce furt čuchat smrady z výfuků, takže jsou z toho protichůdný tlaky jako prase..
Nejhorší na tom pro automobilky je, že žádnej jejich elektromobil není ziskovej! V lepším případě je využívají jako PR reklamní taháky s přehlídkou techniky, OK. V horším slouží právě jako srážeč emisí a fin.nákladů ve flotile, jak jsou nuceni nízkoemisní vozy vyrýbět, aby neplatily drastické pokuty za překročení limitů (95g/km pro Euro6 od cca 2020).
Jak to má spočítaný Tesla nevím, ale vydělaly obrovský money prodejem jejich emisních povolenek (např. FIATu atd.), prodejem baterek atd. aby jim to vozidlo pak ekonomicky vycházelo ziskově.
Humbuk je kolem toho , protože je to zpolitizovaný EU/EK, která to nařizuje a tlačí automobilky do finančních i technických nesmyslů. Na druhé straně asi většina lidí při procházce městem nechce furt čuchat smrady z výfuků, takže jsou z toho protichůdný tlaky jako prase..
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
Musk je mistr markeťák a vůdce. Osobně si myslím, že v takhle katastrofální kvalitě by VW, Opel, Toyota neprodal vůbec nic a Musk to zvládá bravůrně. Prodávat auto za 2,7Milionu , kterýmu po 60 tis doslova odpadnou dveře je fakt umění. Poklona, ale on to fakt umí a ty lidi neskutečně krmí
. Ve dvouletý Tesle všechno vrže a to tak, že se s tim nedá bez psychofarmak ujet 10km.. Ten jejich slavnej televizor se seká tak, že je to fakt nepříjemný ovládat. Já bych s tou Teslou byl opatrnej. Podle mě je Musk mimozemšťan, kterej se chce vrátit na Mars, proto hloubí ty tunely a vymýšlí rakety a soláry.. Jinak si nedovedu vysvětlit jak někdo může na dobrý slovo sypat miliardy do jeho auto podniku, když výsledkem je taková katastrofa. Naopak v raketách je špička.
Já jsem spíš obecně rozezlen na tenhle trh, protože je založený na dotacích v USA, EU a Číně. Podle mě je to druhý zemědělství a jak to s nim dopadlo.


Já jsem spíš obecně rozezlen na tenhle trh, protože je založený na dotacích v USA, EU a Číně. Podle mě je to druhý zemědělství a jak to s nim dopadlo.
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
Doporučuji se nejdřív s nějakou Teslou/i3 svézt, než opakovat bláboly z internetu...
“Ability is what you're capable of doing.”
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
Elektromobilem mám najeto málo, jezdí se s tím fajn, avšak od koupě mě odrazují jen dvě vlastnosti, zato fatální: krátký dojezd na dobití a dlouhé dobíjení na omezeném počtu stanic. "Okolo komína" je to OK, avšak většina elektroaut nedá "na otočku" Praha-HK a zpět, ani jeden nedá Praha-Brno a zpět, jet s tím na dovolenou na jih k moři je utopie.
Podobně je to dnes s mobilními telefony, málokterý moderní vydrží při normálním používání (něco internetu, emaily, ...) déle než dva dny. Jsou "sexy" placaté, ale bez externího zdroje se s nimi na dovolenou jet nedá.
Podobně je to dnes s mobilními telefony, málokterý moderní vydrží při normálním používání (něco internetu, emaily, ...) déle než dva dny. Jsou "sexy" placaté, ale bez externího zdroje se s nimi na dovolenou jet nedá.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 13:24, celkem upraveno 1 x.
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
Jsem zvedavej až bude 10-20procent aut elektromobilů jak se pohne cena elektřiny ... někdo pokles zisku z ropy musí zaplatit...
Dnes už jsou technologie kdy auto dojede 600-800km jen se to testuje viz he3da atd.
Myslím že to krutě všichni zaplatíme v cenách elektřiny
Dnes už jsou technologie kdy auto dojede 600-800km jen se to testuje viz he3da atd.
Myslím že to krutě všichni zaplatíme v cenách elektřiny
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
Jj, máme pořád uvažování “ale co kdybych”... jako chápu, že to není pro každého, ale tak pro 80% řidičů těch 50-100 km bude naprosto dostačující... nabíjení v 90% doma (tady je největší fail, že i nově budované stavby nemusí mít povinně alespoň vytažený kabel), problem solved...
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
To je ovšem hluboká filozofická myšlenka. A co teprve poplatit přístavbu Temelína a Dukovan? Bude hůř no, nezbude peněz ani na elektriku..Filozof píše:..jak se pohne cena elektřiny ... někdo pokles zisku z ropy musí zaplatit...
Myslím že to krutě všichni zaplatíme v cenách elektřiny

Nevím o té Herdě se spíš mluví, než jsou výsledky, prej to byl nebo je nějakej podvod či co..Filozof píše:Dnes už jsou technologie kdy auto dojede 600-800km jen se to testuje viz he3da atd.
Ty dlouhý dojezdy mají technologie právě Číňani už a spol. Taky Tesla to docela vylepšuje. Dřív se říkalo psychologická hranice 500km a stejně se to šidilo, jak se spotřebama. Přes 300km poctivej dojezd je OK, stejně pak většinou zastavíš a dáš si elektrocafé.
Teď jenom, aby na benzin pumpách daly nabíjecí rychlostojany a je to.
Naposledy upravil(a) Totic dne stř 18.12.2019 22:05, celkem upraveno 2 x.
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 13:24, celkem upraveno 1 x.
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
uvědomte si že masivní rozšíření elektormobility = výrazně zdražení.
prostě někde ta spotřební dan bude chybět ,takže to zas tak růžový nebude.
prostě někde ta spotřební dan bude chybět ,takže to zas tak růžový nebude.
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
HE3DA je revoluční a má patenty ochranné a je to špička ve světě. High Energy 3D Accumulator. V překladu to znamená vysokokapacitní 3D baterie.
Spolupracuje sní i NASA pro kterou dělají baterii pro lunární vozidlo...v roce 2020 dojde většímu rozšíření trhu s prodejem baterii.
https://www.he3da.com/single-post/2019/ ... iTech-2019
tady článek pro ty co to zajímá.
https://www.he3da.com/single-post/2019/ ... 9i%C5%A1li
Spolupracuje sní i NASA pro kterou dělají baterii pro lunární vozidlo...v roce 2020 dojde většímu rozšíření trhu s prodejem baterii.
https://www.he3da.com/single-post/2019/ ... iTech-2019
tady článek pro ty co to zajímá.
https://www.he3da.com/single-post/2019/ ... 9i%C5%A1li
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
HE3DA vyrábí baterie které nehoří a mají vysokou tepelnou i cyklickou odolnost ale pouze 200Wh na kg, takže jsou do elektromobilů nevhodné. Jsou to super baterie do UPS atd..
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
Jeď se ti svézt do německého bazaru po 100 000 km nájezdu. Doporučuju ti to také. Většinou to má orvaný homokineťáky a celý podvozek mlátí. Plasty skáčou. Uvnitř jako v BMW po 500 000 km.. Doporučuju projížďku..Hanz píše:Doporučuji se nejdřív s nějakou Teslou/i3 svézt, než opakovat bláboly z internetu...
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
50-100 km je možná pro dojíždění za prací, ne pro víkend na chatu či dovolenou, na to je dnes třeba druhé auto. Jenže města mají plná parkoviště už dnes a dvojnásobek aut nepoberou - NON solved.Hanz píše:... pro 80% řidičů těch 50-100 km bude naprosto dostačující... nabíjení v 90% doma (tady je největší fail, že i nově budované stavby nemusí mít povinně alespoň vytažený kabel), problem solved...
Nebíjení doma? V městské uliční zástavbě? Utopie. NON solved.
Pro masové využití je současný stav této technologie nepoužitelný.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?

všechno jde když se chce....

Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
Já bych se spíše díval na to, jak ten současný stav změnit na vyhovující
to je obecně problém naší mentality, perfektně vidíme problémy, ale už ne cílový/požadovaný stav... o snaze jej dosáhnout ani nemluvě...
Třeba já osobně změnil rozhodnutí jednoho developera k implementaci přípojek do projektu... na férovku to chtěli bez nich... tzn. reálně by se nikdo opět v novém projektu nemohl připojit... protože měnit pak již hotovou stavbu (tahat 3f kabel od bytového rozvaděče do garáží) je sci-fi...

Třeba já osobně změnil rozhodnutí jednoho developera k implementaci přípojek do projektu... na férovku to chtěli bez nich... tzn. reálně by se nikdo opět v novém projektu nemohl připojit... protože měnit pak již hotovou stavbu (tahat 3f kabel od bytového rozvaděče do garáží) je sci-fi...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
Kdo z vás by si ted' koupil tlačítkový telefon co vydrží 14 dní bez nabíjení? Si vzpomeňte když přišly ty první smartfouny, jak jsme se tomu všichni smáli, že takovou cihlu přece nebudeme nosit po kapsách. A dneska, čím větší, tím víc adidas.
Já osobně si myslím, že bude zajímavé sledovat, jak se to bude měnit ten automobilní průmysl. A když Tesla bude mít fabriku v DE u berlína, tak to je sakra strategický krok. Tam naberou ty němce, kterí mají ty zkušenosti z VW/Audi/BMW/Mercedesu a snad to půjde i tou kvalitou nahoru. Baterky jdou nahoru pořád, Tesla model 3 dnes je úplně jinde oproti TM3 před 3 lety co se týče použité technologie a baterií.
Já osobně si myslím, že bude zajímavé sledovat, jak se to bude měnit ten automobilní průmysl. A když Tesla bude mít fabriku v DE u berlína, tak to je sakra strategický krok. Tam naberou ty němce, kterí mají ty zkušenosti z VW/Audi/BMW/Mercedesu a snad to půjde i tou kvalitou nahoru. Baterky jdou nahoru pořád, Tesla model 3 dnes je úplně jinde oproti TM3 před 3 lety co se týče použité technologie a baterií.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč je kolem elektromobility tolik humbuku?
Ne každý staví nový vlastní domek, značná část populace žije v bytových městskýc domech a pak to bude vypadat jako na fotce od Filozofa.Hanz píše:Já bych se spíše díval na to, jak ten současný stav změnit na vyhovujícíto je obecně problém naší mentality, perfektně vidíme problémy, ale už ne cílový/požadovaný stav... o snaze jej dosáhnout ani nemluvě...
Třeba já osobně změnil rozhodnutí jednoho developera k implementaci přípojek do projektu... na férovku to chtěli bez nich... tzn. reálně by se nikdo opět v novém projektu nemohl připojit... protože měnit pak již hotovou stavbu (tahat 3f kabel od bytového rozvaděče do garáží) je sci-fi...
Mimochodem, délku dojezdu ani čas dobíjení nezměníš jen změnou uvažování, mentalitou

Stačilo by vyrábět telefony o 10-20 gramů těžší, ve prospěch akumulátoru.m4zzy píše:Kdo z vás by si ted' koupil tlačítkový telefon co vydrží 14 dní bez nabíjení? Si vzpomeňte když přišly ty první smartfouny, jak jsme se tomu všichni smáli, že takovou cihlu přece nebudeme nosit po kapsách. A dneska, čím větší, tím víc adidas.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition