
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E90 330i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte 17.12.2019 00:14
BMW E90 330i
Ahoj, asi před týdnem jsem koupil BMW E90 330i s 228 000 km. Asi do 220 000 km to má servisní historii z Německa, takže z toho můžu vyčíst, co se tam měnilo. I přesto bych se rád zeptal, zda nevíte, na jaké náklady, ohledně tohoto nájezdu kilometrů, se mám připravit, nebo obecně, v jakých intervalech je nutné něco vyměnit. Případně o nasměrování na podobný příspěvek na tomto fóru, pokud už existuje. Je to moje první BMW a nerad bych něco zanedbal. Zároveň bych se rád zeptal, zda nevíte, kde sehnat nějakou uživatelskou příručku k tomuto autu. Děkuji vám 

Re: BMW E90 330i
Ahoj, než spekulovat, moje čistá zkušenost s podobnou E92 335i se stavem kilometrů, když jsem jí kupoval, 197.000km.
- dekarbonizace motoru
- výměna svíček
- výměna cívek
- výměna vaček a jejich uložení
- kompletní utěsnění motoru od oleje
- výměna oleje a filtrů v motoru
- výměna oleje v rozvodovce
- výměna chladiče a sahary
- výměna servo nádržky
- výměna nízkotlaké palivové pumpy
- výměna pružin a tlumičů
- výměna silentbloků
- výměna ramen P+Z
- výměna brzdových kotoučů a destiček P+Z
... Snad jsem na nic nezapomněl, samozřejmě spolu s tím milion dalších drobných dílů. Ještě mě čeká výměna oleje v převodovce (automat), čehož se bojím, protože nevím v jakém je stavu a výměna turb, čehož jsi ušetřen. No a samozřejmě další věci, které si auto připraví.
No a k tomu dalších milion menších věcí, které si každý může opravit doma (drobné závady, nedostaly a estetika) a dalších milion úprav podle chuti.
Kolem a dokola, spolu s náklady na provoz je to drahý koníček
- dekarbonizace motoru
- výměna svíček
- výměna cívek
- výměna vaček a jejich uložení
- kompletní utěsnění motoru od oleje
- výměna oleje a filtrů v motoru
- výměna oleje v rozvodovce
- výměna chladiče a sahary
- výměna servo nádržky
- výměna nízkotlaké palivové pumpy
- výměna pružin a tlumičů
- výměna silentbloků
- výměna ramen P+Z
- výměna brzdových kotoučů a destiček P+Z
... Snad jsem na nic nezapomněl, samozřejmě spolu s tím milion dalších drobných dílů. Ještě mě čeká výměna oleje v převodovce (automat), čehož se bojím, protože nevím v jakém je stavu a výměna turb, čehož jsi ušetřen. No a samozřejmě další věci, které si auto připraví.
No a k tomu dalších milion menších věcí, které si každý může opravit doma (drobné závady, nedostaly a estetika) a dalších milion úprav podle chuti.
Kolem a dokola, spolu s náklady na provoz je to drahý koníček

Naposledy upravil(a) Stickler dne úte 17.12.2019 08:05, celkem upraveno 1 x.
Re: BMW E90 330i
Jaký máš roky výroby, respektive je to motor N52 (před facelift asi do roku 2006) nebo N53 (facelift od roku 2007)
Pokud N52 tak mám stejné auto, resp motor a já kupoval s nájezdem 170tis.
Motorově na tom asi nejvíce odchází:
- vodní pumpa, který je elektrická(cca vydrží kolem 120-150tis, nekdy mnohem míň, někdy víc) a její prvotní nefunkčnost poznáš asi jen dle diagnostiky. Když vypoví službu jen tak z ničeho nic, tak ti akorát začně svítit varovná kontrolka o přehřívání motoru a to asi nechceš. Cena za druhovýrobu od Pierburg i s hliníkovými šrouby cca 8500Kč a když už by se to měnilo tak bych dal i nový termostat a chladící kapalinu
- velká DISA klapka - může být už rozpadená/uvolněná. Dá se poznad diagnostikou nebo vymontováním, je to celkem easy job a výměna je taky na pár chvil, když si nastuduješ, jak se sundává. Tady jedině origo za 8000Kč
- Separátor oleje + hadice + startér/alternátor + malá DISA - tady už tomu až tak nerozumím, ale jakmile by se mělo měnit jedno z toho, je ideální počítat s výměnu všeho tohodle, kvůli tomu, že je to na stejném místě a ušetřilo by se teoreticky za práci. malá DISA je myslím taky za 8tis origo, separátor oleje nevím, ale pokud je originální/starý(špatně funkční tak se doporučuje to nechat vyměnit včetně hadic a když už tam člověk/mechanik je tak ideálně i ten startér (ten už není taková darda a je to myslím za 3500kč ale teď střílím od boku)
- pokud máš automat tak olej v automatu + víko+filtr cca co 60tis km ideálně
Tohle jsou asi ty hlavní věci na motoru. Za mě ta vodní pumpa byla pro mě strašákem a měl jsem origo, takže tu jsem měnil, měl jsem i rozpadenou DISA klapku. Separátor a ten zbytek mi zatím funguje a olej mi auto žere v normě takže jsem zatím neřešil
A pak spotřebák jako svíčky, brzdy, pneu olej filtry, a díly podvozku (tlumiče, uložení, ramena, hardyspojky, silentbloky atd ale tam bych já měnil až je to na výměnu)
Zde na foru je toho celkem mraky, ale není zde ucelené vlákno ohledně tohoto motoru a ty témata se dost míchají, ale pokud najdeš téma s nápisem "rada před koupí" jakou E9x" a podobně tak se tam dočteš více informací.
Pokud N52 tak mám stejné auto, resp motor a já kupoval s nájezdem 170tis.
Motorově na tom asi nejvíce odchází:
- vodní pumpa, který je elektrická(cca vydrží kolem 120-150tis, nekdy mnohem míň, někdy víc) a její prvotní nefunkčnost poznáš asi jen dle diagnostiky. Když vypoví službu jen tak z ničeho nic, tak ti akorát začně svítit varovná kontrolka o přehřívání motoru a to asi nechceš. Cena za druhovýrobu od Pierburg i s hliníkovými šrouby cca 8500Kč a když už by se to měnilo tak bych dal i nový termostat a chladící kapalinu
- velká DISA klapka - může být už rozpadená/uvolněná. Dá se poznad diagnostikou nebo vymontováním, je to celkem easy job a výměna je taky na pár chvil, když si nastuduješ, jak se sundává. Tady jedině origo za 8000Kč
- Separátor oleje + hadice + startér/alternátor + malá DISA - tady už tomu až tak nerozumím, ale jakmile by se mělo měnit jedno z toho, je ideální počítat s výměnu všeho tohodle, kvůli tomu, že je to na stejném místě a ušetřilo by se teoreticky za práci. malá DISA je myslím taky za 8tis origo, separátor oleje nevím, ale pokud je originální/starý(špatně funkční tak se doporučuje to nechat vyměnit včetně hadic a když už tam člověk/mechanik je tak ideálně i ten startér (ten už není taková darda a je to myslím za 3500kč ale teď střílím od boku)
- pokud máš automat tak olej v automatu + víko+filtr cca co 60tis km ideálně
Tohle jsou asi ty hlavní věci na motoru. Za mě ta vodní pumpa byla pro mě strašákem a měl jsem origo, takže tu jsem měnil, měl jsem i rozpadenou DISA klapku. Separátor a ten zbytek mi zatím funguje a olej mi auto žere v normě takže jsem zatím neřešil
A pak spotřebák jako svíčky, brzdy, pneu olej filtry, a díly podvozku (tlumiče, uložení, ramena, hardyspojky, silentbloky atd ale tam bych já měnil až je to na výměnu)
Zde na foru je toho celkem mraky, ale není zde ucelené vlákno ohledně tohoto motoru a ty témata se dost míchají, ale pokud najdeš téma s nápisem "rada před koupí" jakou E9x" a podobně tak se tam dočteš více informací.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte 17.12.2019 00:14
Re: BMW E90 330i
Děkuji vám za rady, pánové. Mám od toho hodně papírů v Němčině, co se měnilo a neměnilo, takže si je musím přeložit a snad zjistím, že se některé z těchto věcí už měnily.
Nicméně ještě bych se rád zeptal.. poslední dny se mi stává, že když odněkud přijedu, z motoru, respektive z "ledvinek" mi stoupá velice jemný bílý kouř. Skutečně velice jemně. Napadlo mě, že to bude asi tím teplotním rozdílem, jelikož motor je horký a venku je zima. Ale raději se ptám, zda s tím nemáte zkušenosti. Děkuji. 


-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: BMW E90 330i
Nesmrdí v kabině spálený olej? To by kapal z ventivíka na horký svody. Nebo se někde odpařuje nějaká voda. 
Je ale potřeba opravdu prozradit co v tom je za motor, jakýho roku výroby, popř.kW ? Stačí posledních 7 znaků VIN code.

Je ale potřeba opravdu prozradit co v tom je za motor, jakýho roku výroby, popř.kW ? Stačí posledních 7 znaků VIN code.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte 17.12.2019 00:14
Re: BMW E90 330i
Olej nikde nesmrdí. Napadlo mě, jestli to nebude třeba spálená voda z ostřikovačů. Má to i ostřikovače světel, takže je možné, že se něco dostane i pod kapotu a pak se to odpařuje. A je to 2006, čili N52, se 190kw.
Naposledy upravil(a) karelzouhar dne úte 17.12.2019 11:26, celkem upraveno 1 x.
Re: BMW E90 330i
Z mých ledviken se nikde nekouří. To bych si nejspíše všimnul takže tipuju že teplotním rozdílem to nebude, že by se jen tak kouřilo z motoru. Kdyžtak otevři kapotu a zkus pátrat, ale jestli je to fakt hodně málo tak třeba nenajdeš nic.
A ostřikovače světel mám taky, ale mám je přes diag vyplé, takže netuším, jestli to může být ta voda z ostřikovačů. Kolega má stejné auto a ten je má zaplé a skoro pořád mu při ostřiku skla šplíchá ostřik i na světla a pořád dolívá kapalinu, tak možná je to tím jak to tam chstně kotel ostřiku tak se to třeba dostane na chaldič nebo něco teplejšího.
A mě vůbec ty ostřiky světel nijak nechybí, s autem jezdím často na wapku takže udužuju auto relativně v čistotě
A když to teda ošplouchnu na wapce teď v zimě tak se mi taky kouří z kapoty a možná i z lednivek. Až pojedu tento týden zase ošplouchout tak se na to můžu zaměřit.
A ostřikovače světel mám taky, ale mám je přes diag vyplé, takže netuším, jestli to může být ta voda z ostřikovačů. Kolega má stejné auto a ten je má zaplé a skoro pořád mu při ostřiku skla šplíchá ostřik i na světla a pořád dolívá kapalinu, tak možná je to tím jak to tam chstně kotel ostřiku tak se to třeba dostane na chaldič nebo něco teplejšího.
A mě vůbec ty ostřiky světel nijak nechybí, s autem jezdím často na wapku takže udužuju auto relativně v čistotě

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4
- Registrován: úte 17.12.2019 00:14
Re: BMW E90 330i
Ten chladič, to bude nejspíš ono, doufám. Dneska jsem se na to právě díval, bylo to asi 5 minut poté, co jsem ty ostřikovače použil. Děkuji vám, pánové, za rady 

Re: BMW E90 330i
Dají se ty ostřikovače světel vypnout například přes ISTU ?
Hrozně mě to vytaci, stříká to skoro furt a zasere to celou kapotu a bok.
Díky za info.
Hrozně mě to vytaci, stříká to skoro furt a zasere to celou kapotu a bok.
Díky za info.
Re: BMW E90 330i
Pokud se nepletu tak přes NCS Expert v jednotce
JBBF (2JBBF) - SCHEINWERFERREININUNG změň aktiv na nicht_aktiv
JBBF (2JBBF) - SCHEINWERFERREININUNG změň aktiv na nicht_aktiv
Re: BMW E90 330i
Mají samostatnou pojistku, také je mám odpojené, je to k ničemu, větší efekt má otření při tankování...
Ta pára může být z hadičky, která vede nad chladičem od expanzky, musí se sundat ten plast kryt/sací vedení... nebo prostě praská chladič, jestli se ti ztrácí chl. voda
Ta pára může být z hadičky, která vede nad chladičem od expanzky, musí se sundat ten plast kryt/sací vedení... nebo prostě praská chladič, jestli se ti ztrácí chl. voda
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: BMW E90 330i
Ja mam za to ze z toho by se kouřit proste nemělo.
Ja jsem to taky řešiĺ. Prvně jenom lehce kouř skrze Ledvinka žádný smršť oleje. Až pak se ukázalo ze víko uz po těch letech bylo lehce zkroucený a maličko rosilo na svody. Takze nove těsnění a víko a kouř je pryc. Ale je to na n54 teda.
Ja jsem to taky řešiĺ. Prvně jenom lehce kouř skrze Ledvinka žádný smršť oleje. Až pak se ukázalo ze víko uz po těch letech bylo lehce zkroucený a maličko rosilo na svody. Takze nove těsnění a víko a kouř je pryc. Ale je to na n54 teda.
Re: BMW E90 330i
Čichni k tomu! Jak smrdi olej nad vis. Jak smrdi fridex jestli nevis tak si nekdy za studena otevri expanzku. Jak smrdi voda do ostrikivacu, to poznas urcite....hned budes vedet o co jde. Pak uz jen tu netesnost najit a vymenit ten spravny dil...
Re: BMW E90 330i
Ahoj,
automat převodovky v E90 330i konkrétně v letech 05-07 nesou označení GA6HP19Z a ZF6HP19,je tam rozdíl ? byl tam nějaký průser ?
díky za objasnění
automat převodovky v E90 330i konkrétně v letech 05-07 nesou označení GA6HP19Z a ZF6HP19,je tam rozdíl ? byl tam nějaký průser ?
díky za objasnění