Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Teplota automatu
Teplota automatu
Čau, jaká je provozní teplota oleje v automatu? Neměla by být blížící se teplotě vody?
Můj má okolo 60°C, ale auto se ohřívá v pohodě.
Kdyby byl špatný třetí chladič olej/voda, tak by spíš voda nedosahovala 90 ne ? To tam je hned, ale olej v automatu ne..
Můj má okolo 60°C, ale auto se ohřívá v pohodě.
Kdyby byl špatný třetí chladič olej/voda, tak by spíš voda nedosahovala 90 ne ? To tam je hned, ale olej v automatu ne..
Re: Teplota automatu
Myslím, že úplně o.k. Po dlouhé jízdě by mohla být asi větší.
Re: Teplota automatu
je zima a neviděl bych to jako problém. Spíše jsou problémy opačného charakteru a to že se přehřívá olej v motoru i automatu a tím se degradují aditiva a vlastnosti oleje se zhoršují.
Pak je tu rychle zaděláno na problém s automatem.
https://suvik.cz/clanky/zivotnost-autom ... dovky.html
Pak je tu rychle zaděláno na problém s automatem.
https://suvik.cz/clanky/zivotnost-autom ... dovky.html
Re: Teplota automatu
60 je málo, v tom výměníku je termostat, nejspíš je pořád otevřený a proto se to neohřeje... voda v chladiči nemá 90, ale klidně těch 60 za jízdy (dole)...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Teplota automatu
Filozof píše:je zima a neviděl bych to jako problém. Spíše jsou problémy opačného charakteru a to že se přehřívá olej v motoru i automatu a tím se degradují aditiva a vlastnosti oleje se zhoršují.
Pak je tu rychle zaděláno na problém s automatem.
https://suvik.cz/clanky/zivotnost-autom ... dovky.html
těch 60 jsem tam naměřil ještě v létě, teď ani nevím kolik, musím mrknout, ale asi zkusím vyměnit ten exchanger olej/voda....
Re: Teplota automatu
na 90 % máš v prdeli práve ten termostat ktorý je prišrobovaný na vymeniku ,riešil som si výmenu toho termostatu na e38 V8 ,spozoroval som po výmene že automat ide kultivovanejšie teda presnejšie radenie ale píšem o malej zmene k lepšiemu
Re: Teplota automatu
Kde to na e38 najdu? U V8 to bude asi u všech stejný ne?
Re: Teplota automatu
takmer presne pod altíkem . termostat ma prívod od vodnej pumpy a jeden vývod smerujúci k automatu ,najlepšie ked zhodíš šoferove koleso aj pod blatník a budeš mať krásny výhľad na výmenník je málinko pod úrovnou hlavného nosníku
Re: Teplota automatu
Jen se zeptám, na E39 540i žádný takový termostat nemám, jen výměník olej/voda, a motor je TU. Ne, že by mně to vadilo, o krám méně. Přitom jsem to na schematu chlazení M62 našel.
Re: Teplota automatu
ja mám 735í 1998/12 pred FL modely ten termostat nemali
Re: Teplota automatu
Filozofe ako všetko je to pekné ale ten Bod číslo 2 je totálna hlúposť pre prevodovky 4Hp 5 HP 6 HP to neplatí mám to overené Zas len Marketing nič viac ,Filozof píše:je zima a neviděl bych to jako problém. Spíše jsou problémy opačného charakteru a to že se přehřívá olej v motoru i automatu a tím se degradují aditiva a vlastnosti oleje se zhoršují.
Pak je tu rychle zaděláno na problém s automatem.
https://suvik.cz/clanky/zivotnost-autom ... dovky.html
Re: Teplota automatu
e38marko: Tak jasně že ruzné druhy olejů mohou fungovat podobně. Originální náplň je nejlepší ale je to asi podobné jako u olejů v motoru.
Marketing pokud vezmeme doslova je i výměna 50tis km. Několik lidí co znám mění 80-100tis km protože prostě lítá dálky a bez problému jejich auta mají přes 500 a 650tis km a stále jezdí spokojeně.
Takže já to beru tak že pokud jezdím po městě nebo tahám vozejk těžkej tak kolem 50-60k bych výměnu udělal pokud kombinovaně kolem 80tis km vyměnil olej jinak dálkaři v pohodě 100tis km.
Marketing pokud vezmeme doslova je i výměna 50tis km. Několik lidí co znám mění 80-100tis km protože prostě lítá dálky a bez problému jejich auta mají přes 500 a 650tis km a stále jezdí spokojeně.
Takže já to beru tak že pokud jezdím po městě nebo tahám vozejk těžkej tak kolem 50-60k bych výměnu udělal pokud kombinovaně kolem 80tis km vyměnil olej jinak dálkaři v pohodě 100tis km.