Ahoj, chci se poradit. Moje 335i N55, výroba III/2010, najeto 165 tis.km. Nedávno začalo vysokofrekvenční pískání v motoru. Je to stálý zvuk, trochu se mění s otáčkemi. S mechanikem jsme zkontrolovali motor- nejedná se o řemeny, podezření je na PCV ventil nebo těsnění ventilového víka. Na netu a YT je o tom dost. Pokud se to potvrdí, někde vyměňují pouze "PCV valve"- ventil na vrchu víka, který se odřízne a vymění za neorigo (originálně je to 1 kus s víkem). Nebo rovnou vyměnit celé víko? Diagnostika neukazuje žádnou závadu. Díky za všechny rady.
Video: https://youtu.be/vGcACeNSOhA
https://youtu.be/tvblAsjxYGk
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
pískání v motoru N55
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: pískání v motoru N55
Jako pokud jde slyšet, že to jde z té membrány tak to za pokus stojí. Ty náhrady co jsou tak jsou povětšinou čínské výroby bohužel s nevalnou kvalitou. Někomu to fachčí v pohodě, někdo s tím pak má problémy. Zase kupovat víko za pytel a doufat, že to přestane (a ono třeba ne
) je taky blbý.
Není možný nějaký únik tlaku třeba, že by byla třeba trhlinka v charge pipe, IC ?

Není možný nějaký únik tlaku třeba, že by byla třeba trhlinka v charge pipe, IC ?
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: pískání v motoru N55
Ten zdroj zvuku nelze lehce identifikovat, je to spíše na levé, řidičově straně motoru, pravda je, že jsme našli ulomený úchyt hadice mezi intercoolerem a sáním, hadice se zdála ok. Auto jede normálně, jen mám pocit, že je trochu hlučnější. Do servisu jde za týden, tak se uvidí, za rady budu vděčný.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: pískání v motoru N55
Jestli myslíš ten držáček , který je na výtlakové hadici z cooleru, která je zajištěná o ventilátor, tak to je prdlý na hodně autech. Ono každý sundání ventilátoru je válka s tímhle držákem
Na straně řidiče pokud se to nezměnilo i po sundnání řemene, tak by to mohla dělat pumpa, která je hnaná od rozvodů. Ten zvuk se s otáčkama mění jen mimnimálně - tak bych ještě mrkl, jak se mění tlak na railu a jestli to má souvislost s tím zvukem třeba - že by to dělal regulační ventil, že by netěsnila úplně membrána. Je to taková rada nerada, ale ono se takový píčoviny hledají blbě

Na straně řidiče pokud se to nezměnilo i po sundnání řemene, tak by to mohla dělat pumpa, která je hnaná od rozvodů. Ten zvuk se s otáčkama mění jen mimnimálně - tak bych ještě mrkl, jak se mění tlak na railu a jestli to má souvislost s tím zvukem třeba - že by to dělal regulační ventil, že by netěsnila úplně membrána. Je to taková rada nerada, ale ono se takový píčoviny hledají blbě

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: pískání v motoru N55
Díky moc, předám toto mechanikům, já se do toho nepouštim.... K tý pumpě, nevím kterou myslíš, ale HPFP byla měněna předchozím majitelem ve 100 tis.km a vodní pumpu jsem nechal preventivně měnit já před půl rokem a pak to pracovalo ok.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: pískání v motoru N55
Je to spíš jen takovej tip kde hledat, pokud to nedělá příslušenství 
Víš jak to je s auto, doposud to fungovalo v pohodě a teď už ne ... to je tak se vším
Wasrůvka si myslím to nebude, tu máš na straně turba , na straně sání toho tolik zase není

Víš jak to je s auto, doposud to fungovalo v pohodě a teď už ne ... to je tak se vším

Wasrůvka si myslím to nebude, tu máš na straně turba , na straně sání toho tolik zase není

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: pískání v motoru N55
Tak příčinou pískání byla vadná vakuová pumpa. MattyX měl jsi pravdu. Po výměně v pořádku. Asi to není zrovna častá závada, snad to někomu pomůže. Není to zrovna levná legrace.