Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 tlaky
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 tlaky
To máš jednoduchý, na stránce 202 servisního manuálu který jsi dostal s autem je napsaný že komprese modelu 320d 100kW je 19 bar.
Na 2 válcích kde máš 20 bar je to celkem v pohodě ale nejspíš je kolem pístních kroužků trochu usazenin od běžného ježdění což není třeba řešit, a v těch kde máš 30 bar je něco hodně špatně, možná moc usazenin a nebo ti tam zatýká olej/voda, rozbitý ventil.
Nestartuj motor dokud neodstraníš závadu, mohl by jsi ohnout ojnice kdyby tam byla nějaká tekutina.

Na 2 válcích kde máš 20 bar je to celkem v pohodě ale nejspíš je kolem pístních kroužků trochu usazenin od běžného ježdění což není třeba řešit, a v těch kde máš 30 bar je něco hodně špatně, možná moc usazenin a nebo ti tam zatýká olej/voda, rozbitý ventil.
Nestartuj motor dokud neodstraníš závadu, mohl by jsi ohnout ojnice kdyby tam byla nějaká tekutina.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 tlaky
To je zase rada
30Bar je v pohodě
To co se uvádí v tabulkách je minimální hodnota pod kterou by to nemělo jít
Pokud by jsi tam měl míň jak 19bar, pak už budou i horší starty atd.
(benzín v dobrém stavu má 14bar
)
Celkově se ten válec s ostatními spíše táhne než aby vyráběl takový výkon - horší stav těsnosti spalováku (kroužky, blok, podpálené ventily)

30Bar je v pohodě


(benzín v dobrém stavu má 14bar

Celkově se ten válec s ostatními spíše táhne než aby vyráběl takový výkon - horší stav těsnosti spalováku (kroužky, blok, podpálené ventily)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: E46 tlaky
Těch 19bar v manuálu je něco jako přípustná spotřeba oleje 1l/1000km - obojí je špatně a je to tam jen kvůli ochraně výrobce.
30 je ok, 20 je málo.
30 je ok, 20 je málo.
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 tlaky
Velmi se mýlíte pánové. V kníže je napsaná přesná hodnota, žádná minimální.
Většina Dieslových motorů má kompresi 16-21bar, 30 bar je absurdní hodnota a odchylka 10 bar ještě víc v jakýmkoliv motoru a ne v pohodě.
To mají v BMW tak špatnou kvalitu je jeden píst má o 10 bar vyšší kompresi?
Budeme přemýšlet logicky, nafta se vzněcuje teplem vzduchu ve spalovací komoře který vytváří stlačení vzduchu. Podle "minimální hodnoty" v knížce jak říkáte vy se vzduch ohřeje na dostatečnou teplotu pro vznícení nafty při tlaku 19 bar který se vyvine když je píst v nejvyšším bodě cyklu, čili úplně nahoře aby se mohl stlačit dolů.
Pokud je komprese ve 2 pístech 30 bar, nafta se vznítí mnohem dřív než píst bude úplně nahoře. Náhlý zvýšení tlaku na píst (z předčasnýho vznětu) bude vyvíjet veliký tlak na klikový hřídel, nehledě na zvýšený tlak na hlavu válců atd... V podstatě: ničíš motor.
Příklad: Tady v tom videu pán měří kompresi na Dieslovým motoru Mercedes Benz OM617, 5 válců, objem 3 litry a komprese 21:0.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... 617_engine
Komprese všech válců je skoro přesně 21 bar. (Začíná na 3:40)
@PaPe Bawo Klidně se zajdi zeptat ke specialistům na dieselový motory, třeba tam kde dělají Tatry.

Většina Dieslových motorů má kompresi 16-21bar, 30 bar je absurdní hodnota a odchylka 10 bar ještě víc v jakýmkoliv motoru a ne v pohodě.


Budeme přemýšlet logicky, nafta se vzněcuje teplem vzduchu ve spalovací komoře který vytváří stlačení vzduchu. Podle "minimální hodnoty" v knížce jak říkáte vy se vzduch ohřeje na dostatečnou teplotu pro vznícení nafty při tlaku 19 bar který se vyvine když je píst v nejvyšším bodě cyklu, čili úplně nahoře aby se mohl stlačit dolů.
Pokud je komprese ve 2 pístech 30 bar, nafta se vznítí mnohem dřív než píst bude úplně nahoře. Náhlý zvýšení tlaku na píst (z předčasnýho vznětu) bude vyvíjet veliký tlak na klikový hřídel, nehledě na zvýšený tlak na hlavu válců atd... V podstatě: ničíš motor.
Příklad: Tady v tom videu pán měří kompresi na Dieslovým motoru Mercedes Benz OM617, 5 válců, objem 3 litry a komprese 21:0.
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes- ... 617_engine
Komprese všech válců je skoro přesně 21 bar. (Začíná na 3:40)
@PaPe Bawo Klidně se zajdi zeptat ke specialistům na dieselový motory, třeba tam kde dělají Tatry.

Naposledy upravil(a) TurboShnek dne čtv 13.02.2020 19:27, celkem upraveno 2 x.
Re: E46 tlaky
Já se do toho nechci srát, ale nafta se ti nemůže vznítit dřív, protože je vstříknuta až v okamžiku, kdy se vznítit má. To není motor s karburátorem, k-jetronicem...... co saje celou dobu při pohybu pístu dolů a otevřeném sacím ventilu.


Re: E46 tlaky
Presne tak
Re: E46 tlaky
Klašnikove, ty jsi mi ale odborník 

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 tlaky
Číslo 19 v manuálu je kompresní tlak nebo kompresní poměr?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 tlaky
To taky není úplně pravda, u moderních motorů se nafta se nevstřikuje do válce až v okamžiku kdy se má vznítit jako u starých dieselů kdy pumpou prostě točila kliková hřídel a trvale vstřikovala naftu několik stupňů před nebo přímo v 'top dead center'.horan píše:Já se do toho nechci srát, ale nafta se ti nemůže vznítit dřív, protože je vstříknuta až v okamžiku, kdy se vznítit má. To není motor s karburátorem, k-jetronicem...... co saje celou dobu při pohybu pístu dolů a otevřeném sacím ventilu.
Říkal jsi si někdy, proč má stará e46 320d tak složitý elektronický čerpadlo VP44, a proč některý motory mají common-rail a drátky který vedou ke vstřikům když je to tak jednoduchý? Protože u moderních dieselů načasování řídí počítač a někdy vstřikuje naftu dřív, někdy později aby se zajistilo optimální spalování, co nejnižší emise atd... proto je důležitý aby byla správná komprese se kterou počítač - počítá ne o 10 barů vyšší.

Načasování potom mění když dělají 'čip-tuning'.
EDIT: Tady je o tom dobrý článek:
https://highwayandheavyparts.com/n-1278 ... iming.html
V manuálu je kompresní poměr 19:1, což bude odhadem něco kolem 19-20 bar tlaku.Francis píše:Číslo 19 v manuálu je kompresní tlak nebo kompresní poměr?
Re: E46 tlaky
Já myslím, že se bavíme o 320d 100kw, který rozhodně nedokáže vrstvit směs. Tak proč píšeš teď o CR? Reagoval jsem na to, že si psal o samozápalech.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 tlaky
Tak to rozhodně nebude ani odhadem ani empirickým měřením zdravého motoru a ani výpočtem. Kompresní poměr a kompresní tlak je něco jiného. Nastuduj si fyziku děje v motoru.kalasnikov471 píše:V manuálu je kompresní poměr 19:1, což bude odhadem něco kolem 19-20 bar tlaku.Francis píše:Číslo 19 v manuálu je kompresní tlak nebo kompresní poměr?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 tlaky
320d 100kW má čerpadlo VP44 který ovládá načasování a dávky nafty pomocí 2 malých válečku. Tyhle válečky se časem opotřebují, často špatnou naftou a proto na VP44 lidi naříkají. Později VP44 nahradili common-railem protože je to mnohem jednodušší systém.horan píše:Já myslím, že se bavíme o 320d 100kw, který rozhodně nedokáže vrstvit směs. Tak proč píšeš teď o CR? Reagoval jsem na to, že si psal o samozápalech.
http://dodgeram.org/tech/dsl/ISB/Vp44.htm
Tak nám prozraď jaká tam má být komprese.Francis píše:Tak to rozhodně nebude ani odhadem ani empirickým měřením zdravého motoru a ani výpočtem. Kompresní poměr a kompresní tlak je něco jiného. Nastuduj si fyziku děje v motoru.

Re: E46 tlaky

Asi jedeme každej na jiný frekvenci.
Re: E46 tlaky
Motor M57:
Compression ratio 18:1, compression 20 - 25 bar (operating
temperature)
Compression ratio 18:1, compression 20 - 25 bar (operating
temperature)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 tlaky
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 tlaky
Data z praxe, např.: https://www.picoauto.com/support/topic15271.html#p58991
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 tlaky
Teď ještě najít informace o správným motoru protože M47TU a M47T2 mají jiný obsah válců, zdvih pístu a poměr 17:1. U M47TU 17:1 má být komprese nad 16 bar, něco mi říká že u 19:1 to bude pa ra pam pam kolem 19 bar.MattyX píše:Achjo...![]()
a někdy stačí tak málo ...
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ne/65dfH08

Kód: Vybrat vše
(of all cylinders roughly same value)

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 tlaky
Kámo , poměr 19:1 nemá vůbec nic společnýho s 19bar tlakem ani omylemkalasnikov471 píše:Teď ještě najít informace o správným motoru protože M47TU a M47T2 mají jiný obsah válců, zdvih pístu a poměr 17:1. U M47TU 17:1 má být komprese nad 16 bar, něco mi říká že u 19:1 to bude pa ra pam pam kolem 19 bar.MattyX píše:Achjo...![]()
a někdy stačí tak málo ...
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ne/65dfH08![]()


Najdi si v TISu přesně ten motor co tě zajímá a najdeš si přesný parametry, ale jen nemíchej jabka s hruškama tvl


Už chybí aby se přidal ještě jeden místní špekulant a bude to topový

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: E46 tlaky
Tak to se mýlíš, poměr komprese je o kolik se stlačí vzduch ve válci od nejnižší do nejvyšší polohy pístu. Když je píst v nejnižší poloze víme že je v něm stejný tlak vzduchu jako atmosféry čož je přibližně 1.01325 bar na úrovni moře, čili 0 na měřáku, a když se píst posune do nejvyšší polohy víme že se tlak zvýší třeba 17x když máš poměr 17:1, tak že měřák bude ukazovat kolem 17 barů.MattyX píše:Kámo , poměr 19:1 nemá vůbec nic společnýho s 19bar tlakem ani omylem![]()
Samozřejmě že je plno faktorů podle kterých se vypočítá přesný tlak ve fabrice který může být 16.5 nebo 17.9, ale když nikde není k dispozici jako u M47, nezbývá než se orientovat takhle, tohle doma v garáži bohatě stačí.
Když máš v jenom válci 20 bar a v druhým 30 máš problém a když si myslíš že ne tak máš ještě jeden problém. Obecně by rozdíl mezi válcemi neměl být větší než 10%.MattyX píše:30 bar je v píči, ale 20bar kompresní tlak je v pohodě protože kopresní poměr má 19:1![]()