Psal jsem ti, ať si nastduješ fyziku, než začneš plácat nesmysly.kalasnikov471 píše:... když se píst posune do nejvyšší polohy víme že se tlak zvýší třeba 17x když máš poměr 17:1, tak že měřák bude ukazovat kolem 17 barů ...
Kompresní tlak v motoru nelze snadno spočítat, protože:
1) není to adiabatický děj, dochází k výměně tepla stlačovaného plynu s okolím (teplo přechází ze stlačovaného vzduchu do bloku a hlavy motoru)
2) jsou netěsnosti v pístní skupině kolem kroužků, kolem sedel ventilů
3) zapomněl jsi na objem hadice a měřáku, tím se kompresní poměr o něco sníží
4) druhý, třetí, ... kompresní zdvih motoru dofukuje do měřáku se zpětným ventilem do zbytkového tlaku z minulého kompresního zdvihu
5) jedná se o děj dynamický, rázové vlny v sání mohou sací ventil "uzavřít" ještě před fyzickým dosednutím talíře ventilu do sedla