Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E46 tlaky

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 tlaky

#21 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

kalasnikov471 píše:... když se píst posune do nejvyšší polohy víme že se tlak zvýší třeba 17x když máš poměr 17:1, tak že měřák bude ukazovat kolem 17 barů ...
Psal jsem ti, ať si nastduješ fyziku, než začneš plácat nesmysly.
Kompresní tlak v motoru nelze snadno spočítat, protože:
1) není to adiabatický děj, dochází k výměně tepla stlačovaného plynu s okolím (teplo přechází ze stlačovaného vzduchu do bloku a hlavy motoru)
2) jsou netěsnosti v pístní skupině kolem kroužků, kolem sedel ventilů
3) zapomněl jsi na objem hadice a měřáku, tím se kompresní poměr o něco sníží
4) druhý, třetí, ... kompresní zdvih motoru dofukuje do měřáku se zpětným ventilem do zbytkového tlaku z minulého kompresního zdvihu
5) jedná se o děj dynamický, rázové vlny v sání mohou sací ventil "uzavřít" ještě před fyzickým dosednutím talíře ventilu do sedla
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: E46 tlaky

#22 Příspěvek od horan »

Objem hadicky měřáku eliminuje právě ten zpětný ventil. Je potřeba ale vic otáček.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 tlaky

#23 Příspěvek od MattyX Moderátor »

kalasnikov471 píše:
MattyX píše:
MattyX píše:30 bar je v píči, ale 20bar kompresní tlak je v pohodě protože kopresní poměr má 19:1 :D
Když máš v jenom válci 20 bar a v druhým 30 máš problém a když si myslíš že ne tak máš ještě jeden problém. Obecně by rozdíl mezi válcemi neměl být větší než 10%.
Jenže já netvrdím narozdíl o tebe, že 20 je cajk a že to je správně, už v první odpovědi píšu, že ten válec se s ostatními spíše táhne :)
Jen ty tu jedeš svoje proti všem :D snad úplně každej motor má vyšší kompresní tlak, než kompresní poměr, pokud není rozbitej a k tomu nepotřebuju barometrický výpočet, ale stačí si vzít ten tlakoměr do ruky a mrknout do tisu :)
Každopádně ty máš svůj svět a nemá cenu dál to řešit :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: E46 tlaky

#24 Příspěvek od ph132008 »

Kalašnikove, ty umíš krásně jakoby odborně a důvěryhodně vysvětlovat něco, co prostě není pravda. Kompresní poměr třeba 17:1 znamená, že mezi úvratěma je poměr prostoru nad pístem 17:1, a ne, že je v horní úvrati nad pístem 17x větší tlak, než v atmosféře. A maximální tlak ve válci se nikdy neměří jednou otáčkou motoru. To snad vidíš i na tom videu, co jsi sem dal.
Tamir
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: stř 08.05.2019 09:17

Re: E46 tlaky

#25 Příspěvek od Tamir »

Zdar borci a u tohodle motoru je to jak s tlaky? https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ne/6ytbQyK

Nějak z té tabulky nejsem moudrý :D :D , minimum 10-11 a čím víc tím hůř/líp?
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

Re: E46 tlaky

#26 Příspěvek od jazet »

Čím víc, tím líp.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E46 tlaky

#27 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Minimum je 10-11 , samozřejmě optimílní je kolem 14-15 :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět