Zdravim, v zime se mi motor neohrival, tak jsem vymenil vsechny 3 termostaty a hned se to zlepsilo. Od ty doby si hlidam teplotu kazdou jizdu a zacalo se mi to hřát az na 99° pri klidny jizde po rovine nebo mensiho kopce.. v tu chvili jsem sundaval nohu z plynu (110 km/h) a podrazoval na petku.. pak se to drzi kolem 96-97.. z kopce se zchladi klidne na 87, ale pak zase 99. Vic mam strach. Vsiml jsem si i ze ubivala voda a divne rezonoval motor. Vyměnil jsem vodní pumpu, cimz jsem doufal ze vyresim jak prehrivani tak vodu, ale samozrejme ze NE. Zvuk uz je ok ale motor se porad i pri jizde 60-110 hreje na 99.. Nekdo nejaky napady prosim, co jinyho by to jeste mohlo bejt? 530D lci e61
Muze se takle projevovat ruply tesneni pod hlavou ?
Hosi tak ja se z toho snad vom*dam uz.. Novy tesneni pod hlavou, srovnani hlavy, pretlakovani, novy cidlo kapaliny,.. a stejne se mi to do kopce ohreje az na 104. Na rovine 98. A to sem tomu ani nedaval, klidna jizda stovkou. Podle diag teplota oleje a teplota vody stejna. Teplota oleje v převodovce 87. Mereno na miste po jizde kdyz byla teplota vody 97. Hadice mekky. Pred vymenou tesneni byly tvrdy. Pred pul rokem meneny vsechny termostaty(3) a vodni pumpa ktera tekla.. chladic byl vyndanej a ocistenej od necistot. Voda z nej vytekla v pohode a cista. Prosim vas, napada vas jeste neco ?? Muze to bejt od dpf, nebo ze by byl i novej termostat v hajzlu ?
Ohřej hlavní termostat a měř, v kolika stupních začne otevírat. Měl by začít někde kolem 88° a při plném otevření by měla být škvíra mezi termostatem a držákem kolem 5 až 6mm (zkus imbus klíčem).
Jako jak ho mam ohrat a sledovat ?
Sahara pres diag spustit sla. Kdyz ale zastavim, mam 100° tak nebezi.. nevim pri kolika by mela spinat. A hlavne, tu by to za jizdy potrebovat nemelo ne ? Kdyz je treba 15 stupnu a jedu pianko.. zaluzie nevim co myslis
Jo a jeste co je mi divny.. teplota oleje a teplota vody je neustale totozna.. meni se uplne stejne. V praci mame oktavku a tam je teda teplota oleje nezavisla na teplote vody. Aspon podle budiku.. Jak to mate vy ? Mi to prijde jak kdyby oboji bylo napojeny na cidlo teploty oleje
Normalne v zalozce teplota oleje motoru.. cumel do toho kamos kdyz ja ridil. Tam neni cidlo na teolotu oleje ? Nejsem vseved, ani nemachruju, jen se ptam kazdopadne to se dostavame jinam od hlavního problemu, co by mohlo zpusobovat to prehrivani..
Myse7 píše:Jako jak ho mam ohrat a sledovat ?
Sahara pres diag spustit sla. Kdyz ale zastavim, mam 100° tak nebezi.. nevim pri kolika by mela spinat. A hlavne, tu by to za jizdy potrebovat nemelo ne ? Kdyz je treba 15 stupnu a jedu pianko.. zaluzie nevim co myslis
Hodit do kastrolu a ohřát. Na to snad není třeba nějakej podrobnější návod
nemáš to zavzdušněný ještě ...neboli bylo to pořádně skutečně pořádně odvzdušněné?
Obě hadice jsou teplé jak mají ?
Na kolik je termostat 88C ?
Jinak já měnil 2 termostaty a až třetí fungoval jak měl. Tak jen aby jsi neměl taky špatnej termostat ...ideálně opravdu vyzkoušet jak radí kluci.
Ono je to dneska všechno dělané tak ve spěchu a kvalita se může lišit i u stejného výrobce je nějaká tolerance ... a quality technik jistě nekontroluje vše ... občas projdou kusy do prodeje co tam nemají co dělat. Pak se člověk jen nasírá a řeší problém s autem jako ty.
Hadice jsou pekne mekky prave.. to se neodvzdusnuje samo ? Dneska jsem zkusil ten termostat egru v hrnci a krasne se otevrel jeste driv nez byly videt vubec nejaky bublinky.. na hlavni termostat si doma sam netroufnu, k tomu se asi jen tak nedostanu ne ? Zaluzie tam vubec nemam jak psal tady kolega predtim.. jo a ta sahara spina nekdy nad 100 myslim. Vevnitr nebyla slyset, venku pak jo.. ale tu by to prece za jizdy potrebovat nemelo ne ?