Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě BMW e90 320d M47
Koupě BMW e90 320d M47
Zdravím,
Mohl bych tady poprosit o radu? Zvažuji momentálně koupi prvního auta, přemýšlím o bmw 320d s motorem M47 v automatu. Jelikož je to první auto, nedokážu říct, jaký bude roční nájezd, ale předpokládám +- 10 tkm. Auto bych spíš používal o víkendu/někam na výlet po Evropě. Nevím, jestli je to dobrá volba. Sice jsem četl, že M47 je vcelku povedený a neporuchový motor, ale nechci narazit na kus, který by sesypal celý za půl roku. Rozpočet plánují 120-130 tis + cca 10 tis na první prohlídku a výměnu naplní. Ještě se mi líbí 120d se stejným motorem, slyšel jsem, že technicky jsou víceméně stejné, akorát 1er je lehčí a více “sportovní”.
Děkuji všem za rady
Mohl bych tady poprosit o radu? Zvažuji momentálně koupi prvního auta, přemýšlím o bmw 320d s motorem M47 v automatu. Jelikož je to první auto, nedokážu říct, jaký bude roční nájezd, ale předpokládám +- 10 tkm. Auto bych spíš používal o víkendu/někam na výlet po Evropě. Nevím, jestli je to dobrá volba. Sice jsem četl, že M47 je vcelku povedený a neporuchový motor, ale nechci narazit na kus, který by sesypal celý za půl roku. Rozpočet plánují 120-130 tis + cca 10 tis na první prohlídku a výměnu naplní. Ještě se mi líbí 120d se stejným motorem, slyšel jsem, že technicky jsou víceméně stejné, akorát 1er je lehčí a více “sportovní”.
Děkuji všem za rady
- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Koupě BMW e90 320d M47
M47 je výborný motor, obzvlášť jeho pozdější verze jako je e90. Sám ho mam v e46 a rozhodně se za půl roku nezačne sypat pokud je v pořádku. Před tím než koupíš svoje první auto, zavez ho k mechanikovi s dobrou pověstí a zaplať mu aby ti všechno zkontroloval a řekl jestli to stojí za to nebo ne. Tohle ti ušetří pln nervů a peněz.nno1810 píše:Sice jsem četl, že M47 je vcelku povedený a neporuchový motor, ale nechci narazit na kus, který by sesypal celý za půl roku.
Proč si kupovat první auto a pak jezdit po výkendech, čím budeš jezdit přes týden, autobusem?nno1810 píše:Auto bych spíš používal o víkendu/někam na výlet po Evropě.

První auto a výlety po evropě...

Auto musí jezdit, obzvlášť diesel aby se dobíjela baterka a nezačalo ti všechno zarezávat. Diesel potřebuje velmi dobru baterku, pokud s tím budeš jezdit jednou za půl roku, budeš mít večně vybytou baterku a na palivu nic tím neušetříš protože budeš mít velmi malý nájezd.
Ale kyby jsi opravdu jezdil někam daleko, do práce, na nákupy a najížděl těch 10,000km+ tak to má smysl.
120d je malý auto na město a nepohodlný na dálky, e90 je velký sedan který se hodí na dálky/město.nno1810 píše:Ještě se mi líbí 120d se stejným motorem
Pokud hodláš jezit někam daleko rozhodně e90. 1 sérii bych si koupil s benzínovým motorem protože diesel na ní bude dost těžký, a auto bude jezdit většinou po měste na což se benzín hodí vic.
130,000kč je za e90 320d moc peněz, a 10,000 za prohlídku výměnu náplní je taky moc. Olej + filtr stojí 600, brzdová kapalina pár stovek, chladící taky pár stovek, filtry taky pár stovek, měl by jsi se vejít do +/- 2000 + práce.nno1810 píše:120-130 tis + cca 10 tis na první prohlídku a výměnu naplní
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: Koupě BMW e90 320d M47
Pri takhle malym najezdu absolutne nechapu smysl koupe naftovyho ctyrvalcovyho BMW
Tim spis, pokud resis i sportovnost...

Re: Koupě BMW e90 320d M47
Ak už si rozhodnutý pre motorizáciu (ktorá ti inak neposkytne príliš športové zvezenie), tak ja by som ti poradil skôr počítať s vyššou sumou pre prvotný servis. Totiž ak chceš automat, tak len samotná výmena oleja a filtra vyjde cez 10k Kč, ak to dáš do servisu, kde dajú origo olej a origo novú vaňu s filtrom. A to je jeden z odporúčaných úkonov podobne ako výmena oleja a filtrov v motore.
Do toho môžeš vymeniť ten spomínaný motorový olej, všetky filtre, olej v diferenciále, brzdovku, žhaviče s riadiacou jednotkou (častý problém pri naftách), nejaké tesnenia a s prácou môžeš byť kľudne nad 20k Kč.
Ak by si si to všetko robil sám doma v garáži, tak to samozrejme vyjde lacnejšie, ale predpokladám, že podobne ako väčšina priemerných motoristov na to nemáš buď priestory, alebo skill, alebo oboje.
Do toho môžeš vymeniť ten spomínaný motorový olej, všetky filtre, olej v diferenciále, brzdovku, žhaviče s riadiacou jednotkou (častý problém pri naftách), nejaké tesnenia a s prácou môžeš byť kľudne nad 20k Kč.
Ak by si si to všetko robil sám doma v garáži, tak to samozrejme vyjde lacnejšie, ale predpokladám, že podobne ako väčšina priemerných motoristov na to nemáš buď priestory, alebo skill, alebo oboje.
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: Koupě BMW e90 320d M47
Ted jsem precetl i ten zbyteknno1810 píše:...Auto bych spíš používal o víkendu/někam na výlet po Evropě. Nevím, jestli je to dobrá volba...

Ne, neni to dobra volba ani omylem. Naftovy R4 bawo jako vikendovku bych nechtel ani za trest. Co mozna usetris na spotrebe zaplatis na servisu, plus to bude mit zvuk jak Zetor na steroidech a pojede to podobne :-\ Jako prvni BMW by ti to mohlo totalne znechutit pristup ke znacce.
V trojce klidne manual, ale rozhodne necekej, ze manual ma nizsi naklady na provoz. Ona takova spojka a dvojhmota vyjde na vic, nez vymena oleje v automatuPilifo píše:Totiž ak chceš automat, tak len samotná výmena oleja a filtra vyjde cez 10k Kč, ak to dáš do servisu, kde dajú origo olej a origo novú vaňu s filtrom.

Re: Koupě BMW e90 320d M47
Dekuji vsem za rady.
S tou vikendovkou byl jsem nepresny. Mel jsem spis na mysli, ze nebudu mit takovy obrovsky najezd - povaha me prace ja takova, ze obcas pracuji nekde na jinem kraji Prahy, kam dojizdim 20 km tam a zpatky, a nekdy jsem v centru, kam se autem vubec nevyplati. Nechtel jsem rict, ze autem jezdit nebudu - spis, ze nebudu mit kazdy den 100 km. Ale tech 10 tkm tak nejak urcite vyjde.
Co se tyka motoru, tak 120d nabizi podle me dobry pomer vykon/spotreba, ale pokud uvadite, ze se kvuli takovemu malemu najezdu mit naftu nevyplati, tak nevim. Sice jsem o tom slysel, ale nevim kde je ta hranice, kde prohrava benzin a vyhrava nafta. Jinak jako treti variantu muzu uvest i vubec jiny model - e46 s M54 (nejlepe 330i - to je moje touha a je uz, podle vas, fakt sportovni, aspon byla nekdy ve sve dobe). Ale ta spotreba ve meste 13l/100km to mi prijde dost. A i celkovy model je jeste vice moralne zastaraly jak e90, tudiz teoreticky i poruchovost by asi byla vyssi, ale nejsem mechanik..
Opravovat auto sam bohuzel nedokazu - nemam ani garaz, ani skill, ani casovy prostor. Takze uz si vlastne zamyslim, jestli mam vubec jit do BMW. Obcas jezdim koncernovymi vozy v praci a ty jsou podle me urcene jen na svezeni z bodu A do B, zadne emoce.
Manual nemam moc rad - sice s nim problem nemam a v praci jezdim, kdyz je potreba, ale do sveho osobniho auta bych ho nedaval (i kdyz vim, ze do BMW je nejlepsi). Co se tyka oleju a filtru v prevodovce, tak sada olej+filtr od ZF original stoji 5 tis Kc, nevim, jestli dalsich 5 teda bude prace?
Diky moc
S tou vikendovkou byl jsem nepresny. Mel jsem spis na mysli, ze nebudu mit takovy obrovsky najezd - povaha me prace ja takova, ze obcas pracuji nekde na jinem kraji Prahy, kam dojizdim 20 km tam a zpatky, a nekdy jsem v centru, kam se autem vubec nevyplati. Nechtel jsem rict, ze autem jezdit nebudu - spis, ze nebudu mit kazdy den 100 km. Ale tech 10 tkm tak nejak urcite vyjde.
Co se tyka motoru, tak 120d nabizi podle me dobry pomer vykon/spotreba, ale pokud uvadite, ze se kvuli takovemu malemu najezdu mit naftu nevyplati, tak nevim. Sice jsem o tom slysel, ale nevim kde je ta hranice, kde prohrava benzin a vyhrava nafta. Jinak jako treti variantu muzu uvest i vubec jiny model - e46 s M54 (nejlepe 330i - to je moje touha a je uz, podle vas, fakt sportovni, aspon byla nekdy ve sve dobe). Ale ta spotreba ve meste 13l/100km to mi prijde dost. A i celkovy model je jeste vice moralne zastaraly jak e90, tudiz teoreticky i poruchovost by asi byla vyssi, ale nejsem mechanik..
Opravovat auto sam bohuzel nedokazu - nemam ani garaz, ani skill, ani casovy prostor. Takze uz si vlastne zamyslim, jestli mam vubec jit do BMW. Obcas jezdim koncernovymi vozy v praci a ty jsou podle me urcene jen na svezeni z bodu A do B, zadne emoce.
Manual nemam moc rad - sice s nim problem nemam a v praci jezdim, kdyz je potreba, ale do sveho osobniho auta bych ho nedaval (i kdyz vim, ze do BMW je nejlepsi). Co se tyka oleju a filtru v prevodovce, tak sada olej+filtr od ZF original stoji 5 tis Kc, nevim, jestli dalsich 5 teda bude prace?
Diky moc
Re: Koupě BMW e90 320d M47
Tu máš autorizák ZF, kde máš najväčšiu istotu, že ti tam dajú originál olej a vaňu a cena aj s prácou je 10k-11,5k Kč bez DPH. Môžeš skúšať hľadať aj lacnejšie servisy, ale kvôli ušetrenej tisícke sa to veľmi neoplatí.
https://www.zf-pakra.cz/osobni-vozidla- ... aplni#cena
https://www.zf-pakra.cz/osobni-vozidla- ... aplni#cena
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: Koupě BMW e90 320d M47
Za 20 km se ti diesel v zime ani nezahreje.nno1810 píše:S tou vikendovkou byl jsem nepresny. Mel jsem spis na mysli, ze nebudu mit takovy obrovsky najezd - povaha me prace ja takova, ze obcas pracuji nekde na jinem kraji Prahy, kam dojizdim 20 km tam a zpatky, a nekdy jsem v centru, kam se autem vubec nevyplati. Nechtel jsem rict, ze autem jezdit nebudu - spis, ze nebudu mit kazdy den 100 km. Ale tech 10 tkm tak nejak urcite vyjde.
Ten pomer vykon/spotreba, tam nevychazi zle, ale spotreba je pri tvem najezdu asi to uplne posledni, co by te melo zajimat. Jestli usetris 1Kc na km, pak rocnim provozem usetris 10000Kc, ktere obratem nasypes do servisu nafty. Plus je projev toho motoru fakt tragickej. Asi bych si nedokazal ospravedlnit dat tolik penez za naftovou R4, co si hraje na stredni tridu, ale mista je v ni jak v Octaviinno1810 píše: Co se tyka motoru, tak 120d nabizi podle me dobry pomer vykon/spotreba, ale pokud uvadite, ze se kvuli takovemu malemu najezdu mit naftu nevyplati, tak nevim. Sice jsem o tom slysel, ale nevim kde je ta hranice, kde prohrava benzin a vyhrava nafta. Jinak jako treti variantu muzu uvest i vubec jiny model - e46 s M54 (nejlepe 330i - to je moje touha a je uz, podle vas, fakt sportovni, aspon byla nekdy ve sve dobe). Ale ta spotreba ve meste 13l/100km to mi prijde dost. A i celkovy model je jeste vice moralne zastaraly jak e90, tudiz teoreticky i poruchovost by asi byla vyssi, ale nejsem mechanik..

Naftova R4 ma tech emoci zhruba stejne, jen v tech koncernovych autech bude vic mista.nno1810 píše:Takze uz si vlastne zamyslim, jestli mam vubec jit do BMW. Obcas jezdim koncernovymi vozy v praci a ty jsou podle me urcene jen na svezeni z bodu A do B, zadne emoce.
Za me osobne nema smysl kupovat takovyhle BMW. Kdyz uz chci E9x, tak pro nejakou radost z jizdy, protoze prakticky to moc neni(drahy servis, malo mista...). A kdyz uz si kupuju auto pro radost z jizdy tak bych nekupoval R4 naftu

Jestli je pro tebe pri tomto najezdu:
1) Prioritni spotreba -> pak bych se vyprdnul na BMW, protoze te prvni servis uplne oholi.
2) Prioritni radost z jizdy -> pak bych se vyprdunl na R4 naftu a vzal neco s dospelym motorem (benzin a alespon R6). Na ty spotrebe te to zas tolik navic nevyjde a radosti se s tim uzije nasobne vic. Uplne vidim, jak poridis 320d a po prvnim tydnu se tu budes ptat na cip

3) Prioritni spotreba a radost z jizdy -> pak bod 2 a nechat to zplynovat

- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Koupě BMW e90 320d M47
Na BMW fóumu vždycky vyhrává benzín, protože emoce, a nějaký mystický drahý opravy nafty po roce atd... zkrátka kup si 3 litr benzín všechno ostatní stojí za nic.nno1810 píše: Co se tyka motoru, tak 120d nabizi podle me dobry pomer vykon/spotreba, ale pokud uvadite, ze se kvuli takovemu malemu najezdu mit naftu nevyplati, tak nevim. Sice jsem o tom slysel, ale nevim kde je ta hranice, kde prohrava benzin a vyhrava nafta.

Pokud bydlíš v Praze jediný emoce který budeš mít bude stání v zácpě, vyjedeš za Prahu a tvoje emoce budou předjíždění kamionů (pokud nepojedeš v neděli) a jízda z 50 na 80 protože u nás jsou obce 2km za sebou.
nno1810 píše:Jinak jako treti variantu muzu uvest i vubec jiny model - e46 s M54 (nejlepe 330i - to je moje touha a je uz, podle vas, fakt sportovni, aspon byla nekdy ve sve dobe).
Ne, žádný sportovní e46 330inno1810 píše:Opravovat auto sam bohuzel nedokazu

Ty bydlíš v Praze a budeš jezdit po Praze, nemůžeš si nic opravit sám. Pro tebe je důležitý praktický auto na parkování, nízký povinný ručení, malá spotřeba paliva a něco co se nebude srát aby jsi nemusel mechanikům pořád nosit zlatý cihly. Naftu neber protože v Praze pořád křičí o emisních zónách a s naftou by jsi na to mohl za chvíli doplatit.
Kup si 1 sérii s malým, spolehlivým benzínovým motorem v dobrým stavu, a s manuální převodovkou protože 90% automatických převodovek odchází kvůli přehřátí. Zácpa = přehřátí, rozbitá automatická převodovka = $$$$. Myslím že ti takový auto bude dělat radost, na emoce, sportovní jízdy a podobný blbosti se vybodni.

e90 se slabým benzínovým motorem neber, stojí za hovno.
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: Koupě BMW e90 320d M47
No pak vyvstava otazka, proc vlastne kupovat bawo?kalasnikov471 píše:Na BMW fóumu vždycky vyhrává benzín, protože emoce... ...zkrátka kup si 3 litr benzín všechno ostatní stojí za nic.

Mysticke vstriky? Mysticke CR cerpadlo? Mysticke zhavice? Mysticky EGR? U N47 mysticke rozvody? Mysticke spony v palivovy soustave u N57? No jak mysliskalasnikov471 píše:...a nějaký mystický drahý opravy nafty...

Re: Koupě BMW e90 320d M47
A ještě bych chtěl vidět ten spolehlivý malý benzinový motor 

- TurboShnek
- Registrovaný
- Příspěvky: 629
- Registrován: sob 01.08.2015 00:00
- Bydliště: Hlavní město piva
Re: Koupě BMW e90 320d M47
To je to samý jako říct proč si kupovat Rolex hodinky za $5000, a ne rovnou za $400,000. BMW jé daleko víc než jenom motor, a kvůli těm ostatním věcem se mi líbí, ale taky se mi líbí týdně tankovat za 200 korun, BMW pro lidi jako já mají produkt a o to víc se mi líbí.Itchythefirst píše:
No pak vyvstava otazka, proc vlastne kupovat bawo?![]()
Otázka je spíš proč kupovat v Praze auto.


Máš pravdu N47 stojí za hovno, já jsem měl na mysli M47 o kterým psal Pražák.kalasnikov471 píše:Mysticke vstriky? Mysticke CR cerpadlo? Mysticke zhavice? Mysticky EGR? U N47 mysticke rozvody? Mysticke spony v palivovy soustave u N57? No jak myslis

V tom se nevyznám ale snad existuje něco rozumnýho.kalasnikov471 píše:A ještě bych chtěl vidět ten spolehlivý malý benzinový motor

EDIT: @nno1810 Mimochodem, předpokládám že jsi nedávno udělal řidičák tak že bych ti doporučil si zatím nekupovat velmi silný auto a vyvádět blbosti jinak taký můžeš zažit úplně jiný emoce v nemocnici. Ty se teď musíš soustředit a naučit správně řídit, předvídat, parkovat, kontrolovat si tekutiny, vzduch v pneumatikách atd... ne závodit. Tady v ČR si musíš dávat OBROVZKÝ POZOR na silnici protože naši řidiči jsou jedny z nejhorších co jsem viděl v civilizovaným světě. Kromě toho, utratíš na to plno peněz tak proč to hned napálit někam do stromu. 80-100KW ti na začátek bohatě stačí.
Za pár let až získáš zkušenosti, budeš vědět přesně co se ti v autech líbí a nelíbí si koupíš lepší.

Re: Koupě BMW e90 320d M47
.... moje první auto co jsem koupil 525i 141KW ideální auto pro mladého kluka aby se naučil jezdit s rozumem i rychle, i driftem v zatážce a naučil se něco opravit atd.... měl jsem ho 7let a nejlepší škola života nikdy sem neměl havárku a předtím jsem řídil několik firemních aut ... od opel astra 1,7td 66kw a občas oktávka 1.9.... nebo transit, Takže člověk měl průpravu věděl jak se chovají běžná auta a jak BMW jaký je rozdíl v náhonech ... pneumatikách atd.
Já si myslím že pro začátek dnes ideální nějakej 2,5i benzín R6 ... M54 nebo novější N52 motor co je v 325i ale předtím ještě i jiné auta vyzkoušet at vidí ty rozdíly. Jak se chová krásně neutrálně v zatáčce ... jak se chovat v driftu nechtěném/ chtěném... třeba na mokré vozovce či sněhu případně na mokrém listí... je to dobrá škola života a ty motory jsou tak akorát kdo má rozum se stím pěkně naučí a sžije.
Nävíc 2,5i jde i dobře prodat a v 3er to jezdí moc pěkně... oproti 320d která je mnohem poruchovější a není to takovej zážitek za volantem.
Já si myslím že pro začátek dnes ideální nějakej 2,5i benzín R6 ... M54 nebo novější N52 motor co je v 325i ale předtím ještě i jiné auta vyzkoušet at vidí ty rozdíly. Jak se chová krásně neutrálně v zatáčce ... jak se chovat v driftu nechtěném/ chtěném... třeba na mokré vozovce či sněhu případně na mokrém listí... je to dobrá škola života a ty motory jsou tak akorát kdo má rozum se stím pěkně naučí a sžije.
Nävíc 2,5i jde i dobře prodat a v 3er to jezdí moc pěkně... oproti 320d která je mnohem poruchovější a není to takovej zážitek za volantem.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě BMW e90 320d M47
Ahoj, připojim se k témátu. Po delší sobě se chci opět vrátit k vrtuli a konkrétně k e91. Co jsem se tak dočetl, tak většinou je doporučovaný 325i a i 325D. Ale stejně se v těch motorech nevyznám. Jen teda ne 320D po FL. A z benzínu bych nerad turbomotory
Člověk z toho vlaku jednoou vyskočí a pak se nestačí divit 


- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: Koupě BMW e90 320d M47
325i je bud:
- Celkem dobra neprimovstrikova atmosfera N52, delala se do roku 2007.
nebo:
- Ne uplne povedenej atmosferickej primovstrik N53.
Z toho je mnohem levnejsi na servis ta N52. Ta se da doporucit.
325d je bud:
- Stara M57 o ketry ti moc nereknu
nebo:
- Nebo novejsi N57. Tam se obcas podela cerpadlo a posle spony no celyho palivovyho systemu, takze oprava za minimalne 150kKc.
Naftu v trojce bych nedoporucoval, podle me to vubec nema smysl. S 3er se ani neda najet tolik, aby tam vubec byla znat nejaka uspora za palivo
- Celkem dobra neprimovstrikova atmosfera N52, delala se do roku 2007.
nebo:
- Ne uplne povedenej atmosferickej primovstrik N53.
Z toho je mnohem levnejsi na servis ta N52. Ta se da doporucit.
325d je bud:
- Stara M57 o ketry ti moc nereknu
nebo:
- Nebo novejsi N57. Tam se obcas podela cerpadlo a posle spony no celyho palivovyho systemu, takze oprava za minimalne 150kKc.
Naftu v trojce bych nedoporucoval, podle me to vubec nema smysl. S 3er se ani neda najet tolik, aby tam vubec byla znat nejaka uspora za palivo

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3103
- Registrován: pon 23.04.2007 00:00
- Bydliště: Vimperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě BMW e90 320d M47
Díky, koukat budu po n52ce. Tuším 330i 325i je též trilitr ze?
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: Koupě BMW e90 320d M47
325i:
- N52B25: 2,5L
- N53B30: 3.0L
330i:
- N52B30: 3.0L
- N53B30: 3.0L
- N52B25: 2,5L
- N53B30: 3.0L
330i:
- N52B30: 3.0L
- N53B30: 3.0L
Re: Koupě BMW e90 320d M47
Z vlastní zkušenosti bych v e90/e91 taktéž nedoporučil M47 a už vůbec ne v kombinaci s automatem.
tato kombinace absolutně kazí radost z jízdy
Z vlastní zkušenosti (pokud to tedy musí být nafta) bych doporučil 325d s M57 (malá spotřeba, velký výkon, kultivovaný chod a zvuk).
tato kombinace absolutně kazí radost z jízdy

Z vlastní zkušenosti (pokud to tedy musí být nafta) bych doporučil 325d s M57 (malá spotřeba, velký výkon, kultivovaný chod a zvuk).
Re: Koupě BMW e90 320d M47
Čau lidi, chtěl bych jako druhé auto bmw 3, 325i , motor N52 ? Co jsem se dočetl, tak asi nejlepší motor. Je lepší E90, nebo E46 a lepší manuál nebo automat, co je tam na servis drahé a náchylné, rozvody se mění při kolika km, kdy se u manuálu dělá spojka a kdy automat ? Na co se zaměřit, předem díky za odpovědi, kdyby měl někdo tip na konkrétní auto, tak díky, pecik