Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW G30/G31 zkušenosti
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Jj, šestka má aj pre mňa kontroverzný dizajn. Na druhej strane to môže byť pre niekoho aj plus.
Rázvor kolies je o 10 cm dlhší ako u 5ky. Takže priestorovo je na tom na zadných sedadlách určite lepšie.
Rázvor kolies je o 10 cm dlhší ako u 5ky. Takže priestorovo je na tom na zadných sedadlách určite lepšie.
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Teda LuboX, teď jsi mi nasadil brouka do hlavy. Já vůbec 6 GT neřešil, ale teď koukám, že ona je uvnitř fakt lepší než pětka. A když člověk přežije ten míň sportovní look, tak ten kufr je pochopitelně úžasnej. Tohle je ideální auto pro rodinu 
Začínám o tom dost uvažovat. Jsme nicméně u stejného problému jako u G30, tedy na českém trhu je hrozně málo aut, konkrétně u G32 asi tři, které za něco stojí
Cenově trochu nad mým limitem, ale třeba to teď bude klesat. Rozhodl jsem se, že volbu G30 vs G32 rozseknu až podle toho, jaký konkrétní dobře vybavený kus půjde nejlíp sehnat za dobrý peníze.
Co se týče srovnání, tak G32 má mnohem víc místa na nohy, lepší průměrnou výbavu (která se často jmenuje jinak, myslím, že třeba Adaptive Drive se v podstatě jmenuje Executive Drive apod.), nesrovnatelně větší kufr pochopitelně. G30 je o něco svižnější a víc sexy. Jinak moc rozdílů nevidím, komfortní budou na adaptivním podvozku obě a těch 250 kW jakžtakž stačí i na tu šestku... ve 40 letech už nejsem závodník

Začínám o tom dost uvažovat. Jsme nicméně u stejného problému jako u G30, tedy na českém trhu je hrozně málo aut, konkrétně u G32 asi tři, které za něco stojí

Co se týče srovnání, tak G32 má mnohem víc místa na nohy, lepší průměrnou výbavu (která se často jmenuje jinak, myslím, že třeba Adaptive Drive se v podstatě jmenuje Executive Drive apod.), nesrovnatelně větší kufr pochopitelně. G30 je o něco svižnější a víc sexy. Jinak moc rozdílů nevidím, komfortní budou na adaptivním podvozku obě a těch 250 kW jakžtakž stačí i na tu šestku... ve 40 letech už nejsem závodník

Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Sakra, už aj ja mám chrobáka
A mne sa práveže G32 páči. Pár mesiacov nazad som ju viac študoval, nakoľko sa mi dizajn páči o mnoho viac ako F07 - to je pre mňa jednoducho krabica. A nakoľko ja touring nechcem, tak G32 je pre mňa asi ešte lepšia voľba ako G30. Len aj cenovka je vyššia a zatiaľ ich je strašne málo a v 640d ešte menej, ale už som začal sledovať aj tú

A mne sa práveže G32 páči. Pár mesiacov nazad som ju viac študoval, nakoľko sa mi dizajn páči o mnoho viac ako F07 - to je pre mňa jednoducho krabica. A nakoľko ja touring nechcem, tak G32 je pre mňa asi ešte lepšia voľba ako G30. Len aj cenovka je vyššia a zatiaľ ich je strašne málo a v 640d ešte menej, ale už som začal sledovať aj tú

Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Docela bych si sjel pro tohle:
https://www.mdecoder.com/decode/BC98437
Tuší někdo, jestli to má adaptivní tlumiče? Má to S2VR Two-Axle Air Suspension (vzduchový podvozek, posun 20mm/-10mm), ale nejsem schopen dohledat, jestli to zahrnuje i adaptivní tlumiče, nebo jestli je nutno mít Executive Drive.
U G30 to byly buď Dynamic Damper Suspension (nebo tak nějak), případně rozšířená Adaptive Drive. Ale nevím, jestli u šestky je to analogicky nebo jestli jsou adaptivní tlumiče až v té nejvyšší Executive Drive...
https://www.mdecoder.com/decode/BC98437
Tuší někdo, jestli to má adaptivní tlumiče? Má to S2VR Two-Axle Air Suspension (vzduchový podvozek, posun 20mm/-10mm), ale nejsem schopen dohledat, jestli to zahrnuje i adaptivní tlumiče, nebo jestli je nutno mít Executive Drive.
U G30 to byly buď Dynamic Damper Suspension (nebo tak nějak), případně rozšířená Adaptive Drive. Ale nevím, jestli u šestky je to analogicky nebo jestli jsou adaptivní tlumiče až v té nejvyšší Executive Drive...
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
No vo výbave máš S2VR, čo je adaptívny vzduchový podvozok, takže áno. Narozdiel od G30 tam máš akurát mechy namiesto tlmičov ako v G11 napríklad.
To si našiel na Mobile.de?
To si našiel na Mobile.de?
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Takže je to v důsledku to samé jako "adaptive suspension" v G30, jen řešené technologicky jinak? "Executive drive" tedy není nutnost, je to jen něco, co pomáhá třeba v zatáčkách, tedy analogie Adaptive Drive v G30? (Jde mi o to, jestli z hlediska komfortu a jízdních vlastností je ten adaptivní vzduchový podvozek ta část výbavy, která stačí). Mně to furt nějak nepřijde... měchy regulují "jen" výšku podvozku, ale adaptivní tlumiče jsou to, co řeší třeba průjezd zatáčkou, ne?
Ano, v Německu, nechci dávat přímý odkaz, ale je to velmi levné auto a ta výbava dle VIN mi přijde docela dostatečná. Parking i driving assistant ve verzi plus, adaptivní podvozek, H&K audio, Mpaket. Chybí větrání a masáže a nezávislé topení, ale když mi nechyběly doteď, tak to bez nich přežiju, parkuju v garáži.
Ano, v Německu, nechci dávat přímý odkaz, ale je to velmi levné auto a ta výbava dle VIN mi přijde docela dostatečná. Parking i driving assistant ve verzi plus, adaptivní podvozek, H&K audio, Mpaket. Chybí větrání a masáže a nezávislé topení, ale když mi nechyběly doteď, tak to bez nich přežiju, parkuju v garáži.
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Podľa mňa je to takto:
G30 má 4 možnosti konfigurácie, a to:
1. stock
2. M-sport
3. adaptívny podvozok (EDC - režimy comfort a sport)
4. adaptive drive (EDC + aktívne stabilizátory)
G32 má 3 možnosti:
1. stock (ortodoxné tlmiče)
2. adaptívny podzovok (avšak na vzduchu)
3. executive drive ( adaptívny vzduchový podvozok + elektronické stabilizátory)
Podľa mňa sú posledné 2 konfigurácie ekvivalenty. Akurát s tým rozdielom, že G32 je na vzduchu.
G30 má 4 možnosti konfigurácie, a to:
1. stock
2. M-sport
3. adaptívny podvozok (EDC - režimy comfort a sport)
4. adaptive drive (EDC + aktívne stabilizátory)
G32 má 3 možnosti:
1. stock (ortodoxné tlmiče)
2. adaptívny podzovok (avšak na vzduchu)
3. executive drive ( adaptívny vzduchový podvozok + elektronické stabilizátory)
Podľa mňa sú posledné 2 konfigurácie ekvivalenty. Akurát s tým rozdielom, že G32 je na vzduchu.
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Jo, to zní velmi pravděpodobně a přesně takhle si to taky myslím. Takže z hlediska jízdních vlastností je ale vlastně nejlepší mít vždycky tu nejvyšší variantu, ne? Adaptivní podvozek zahrnuje "aktivní tlumiče", zatímco executive drive zahrnuje "adaptivní stabilizátory s elektronicky řízenou tuhostí". No je to pro mě trochu španělská vesnice, jak přesně se co kdy bude chovat.
Jinými slovy s adaptivním vzduchovým podvozkem v G32 to bude luxusní jízda na nerovnostech, ale chce to v zatáčkách na okreskách moc neriskovat
Jinými slovy s adaptivním vzduchovým podvozkem v G32 to bude luxusní jízda na nerovnostech, ale chce to v zatáčkách na okreskách moc neriskovat

Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Elektromechanické stabilizátory eliminujú náklony v zákrutách tým, že sú natáčané proti sebe, a teda vnútornú stranu tlačia dole a vonkajšiu odľahčujú.
Bude to dosť pohodlné na vzduchu, to sa báť nemusíš.
Kedy ideš pre to?
Bude to dosť pohodlné na vzduchu, to sa báť nemusíš.

Kedy ideš pre to?

Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Až zjistím, jak to provést technicky. Aktuálně se nedá vycestovat do zahraničí
Nebo nějak menším podvodem dá, ale neexistují autobusy, vlaky. Takže jedině se na nějaký falešný papír s někým svézt autem nebo dát dovozci s plaťákem 500 EUR a ani jedno se mi moc nechce. Zkusím naťuknout prodejce - umí prý auto dovézt kamkoliv po Německu, tak třeba půjde ho nějak dovézt k českým hranicím a mezitím třeba za pár dnů se režim hlídání hranic zase změní a dojdu si pro to pěšky 
My to oproti vám máme těžší ještě v přeměně CZK na EUR, kterou já potřebuju pořešit z účtu na účet, nikoliv cash. Takže jedině platba předem a trochu risk, když člověk nevidí auto dopředu. Ale je to autorizovaný prodejce BMW s dobrou pověstí...
Jdu napsat prodejci, jestli ho něco napadne


My to oproti vám máme těžší ještě v přeměně CZK na EUR, kterou já potřebuju pořešit z účtu na účet, nikoliv cash. Takže jedině platba předem a trochu risk, když člověk nevidí auto dopředu. Ale je to autorizovaný prodejce BMW s dobrou pověstí...
Jdu napsat prodejci, jestli ho něco napadne

Re: BMW G30/G31 zkušenosti
OK. No výbava je celkom v pohode, ak ti to vyhovuje. Mne by chýbalo webasto, možno ventilované sedačky (aj keď neviem, či je to zrovna zdravé nechať si fúkať na kríže) a samozrejme B&W audio. Masáž tiež nepotrebujem. Keď je cena super, tak potom fajn. Ale asi by ma mierne odrádzal nájazd km, no ak je záruka, tak to bude v pohode.
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Webasto / ventilace ti úplně rozumím, na druhou stranu v G30 jsem webasto měl (využil jsem výjimečně) a bílá kůže ve světlém autě není tak špatná, abych se nějak extrémně potil, navíc nenajezdím noc. Asi bych to díky té nízké ceně přežil. Záruka myslím není (standardní roční se při exportu nedává), na druhou stranu pokud je cena třeba o 5000 EUR nižší než srovnatelné auto s roční zárukou, tak věřím, že se vyplatí spíš ten levnější kousek.
Jinak já bych bral B&W a Night Vision, ale pokud ta auta jsou na prodej dvě v celém Německu, mají blbou barevnou kombinaci a stojí tak o 8000 EUR víc, tak prostě mi to za to nestojí... Tak 2000 EUR bych připlatil, ale 8000 ne.
G30 jsem mimochodem kupoval s nájezdem 130 tisíc km a auto bylo jako nové. (Než mi ho teda po půl roce nabourali na totálku). Nakonec jsem byl rád, že jsem vzal levné auto, protože pojišťovny moc štědré nebyly...
Jinak já bych bral B&W a Night Vision, ale pokud ta auta jsou na prodej dvě v celém Německu, mají blbou barevnou kombinaci a stojí tak o 8000 EUR víc, tak prostě mi to za to nestojí... Tak 2000 EUR bych připlatil, ale 8000 ne.
G30 jsem mimochodem kupoval s nájezdem 130 tisíc km a auto bylo jako nové. (Než mi ho teda po půl roce nabourali na totálku). Nakonec jsem byl rád, že jsem vzal levné auto, protože pojišťovny moc štědré nebyly...
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Jaká pojišťovna tu totálku vyplácela ?
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Allianz. Ještě to není úplně uzavřený, odmítli mi proplatit parkovný v jejich smluvní odtahovce, což mi přišlo tak směšně absurdní, že je to snad možný jen v ČR.
Auto zaplatili tak jako že levně, ale protože jsem ho i levně koupil, tak jim nic nevyčítám. V podstatě to odpovídalo, tratný jsem jen na tom, že musím prodej vraku dát do daně z příjmu. To je na delší diskusi, to už by bylo offtopic, řešil jsem to kdyžtak dlouze na E46 klubu.
Auto zaplatili tak jako že levně, ale protože jsem ho i levně koupil, tak jim nic nevyčítám. V podstatě to odpovídalo, tratný jsem jen na tom, že musím prodej vraku dát do daně z příjmu. To je na delší diskusi, to už by bylo offtopic, řešil jsem to kdyžtak dlouze na E46 klubu.
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Tak ja hlavne webasto chcem hlavne z jedného dôvodu, a to je kvôli príhrevu motora. Že by som vyslovene potreboval vyhriať introš, to ani nie. Ono u nás zas taká zima nebýva, ako si pamätám niekoľko desiatok rokov dozadu. V aktuálnom aute nemám webasto, ale keď si pustím výhrev sedačky, tak za minútu je horúca, čo úplne postačuje. Takže priorita je zohriať rýchlo motor a hlavne u mojej zvolenej motorizácie - nafťáka. Mal som požičaný nedávno Passat C6 2.0 TDI, ktorý mal webasto bez funkcie nezávislého kúrenia a ten motor sa ohrial fakt bleskovo. Rýchlejšie jak môj benzínový.MrScully píše:Webasto / ventilace ti úplně rozumím, na druhou stranu v G30 jsem webasto měl (využil jsem výjimečně)
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Tak jsem vyměkl a zítra se jedu podívat na jednu G30, která mě zaujala nadstandardní výbavou. Jestli ji koupím, tak se pak pochlubím.
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Však daj VIN 

Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Nechci to úplně prozrazovat, protože ještě auto nemám doma (a koupě se kvůli administrativě o pár dnů posunula), ale tady je výbava:
http://download.browse.cz/bmw.txt
Nějaké "jízdní" věci chybí, naopak z hlediska komfortu to má velkou většinu věcí. Night Vision, Nappa s větráním i masáží, parking plus, driving s cruise stop&go, aux heating, adaptivní tlumiče, samozřejmě Mpaket (vlastně velkou většinu existujících paketů), H&K, záruku. Moc se těším na Night Vision. Dokázal bych si představit dvě tři další věci ve výbavě, ale zase jich mohlo deset jiných chybět, tahle je určitě nadprůměrná.
http://download.browse.cz/bmw.txt
Nějaké "jízdní" věci chybí, naopak z hlediska komfortu to má velkou většinu věcí. Night Vision, Nappa s větráním i masáží, parking plus, driving s cruise stop&go, aux heating, adaptivní tlumiče, samozřejmě Mpaket (vlastně velkou většinu existujících paketů), H&K, záruku. Moc se těším na Night Vision. Dokázal bych si představit dvě tři další věci ve výbavě, ale zase jich mohlo deset jiných chybět, tahle je určitě nadprůměrná.
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Ale sa ty bojíš zverejniť to VIN
Vyzerá fajn nabitá. Čo je to ACC + Stop&Go? Ja som mal za to, že sú len 2 možnosti, a to klasický CC (na volatne nie je nastavenie vzdialenosti) a potom ACC, ale tento tvoj je úplne inak značený a tú položku som práveže ešte vo výbave ani nepostrehol, hoci na volante tlačidlá nechýbali.

Vyzerá fajn nabitá. Čo je to ACC + Stop&Go? Ja som mal za to, že sú len 2 možnosti, a to klasický CC (na volatne nie je nastavenie vzdialenosti) a potom ACC, ale tento tvoj je úplne inak značený a tú položku som práveže ešte vo výbave ani nepostrehol, hoci na volante tlačidlá nechýbali.
Re: BMW G30/G31 zkušenosti
Z VIN je vidět barevná kombinace a pak už není problém auto dohledat v inzerci
Nechci to dávat veřejně, než to koupím (pokud to koupím - ale zatím to tak vypadá, pokud prodejce popsal stav auta přesně a pokud nebude prodej moc protahovat, jsem obecně netrpělivý člověk
.
Já jsem původně trval na Driving Assistant Plus, které jsem měl v minulém autě. Nicméně velká většina toho je přímo v Driving Assistantu: brždění při nebezpečném přiblížení k autu, přibrždění v případě chodce, upozornění na mrtvé úhly, varování před opuštěním jízdního pruhu, maximální účinek brždění v případě nebezpečí atd.
Ta "plus" verze přidává myslím jen to semiautonomní řízení, kdy prostě pustíte volant a auto jede samo. Vzhledem k tomu, že tahle fíčura funguje asi jen dvacet sekund, než se ozve varování, tak bylo to sice cool, ale přestalo mě to bavit a v podstatě jsem to nepoužíval. Je to fajn mít, ale není to must have. Zároveň plus verze obsahuje právě to AC Stop & Go, které ale nicméně lze koupit samostatně k základnímu Driving Assistantu a to je to automatické udržování rychlosti v kolonách - což naopak důležitá věc je.
Takže chápu to tak, že s touhle kombinací obsáhnu cca 80% Driving Assistantu Plus a jediné, o co přicházím, je to, že v rámci pruhu musím prostě držet volant. Lane Departure Warning zůstává, ale nemůžu volant pustit úplně. Je to trochu škoda, byl jsem zvyklý pustit volant a třeba se napít, ale není to nic, bez čeho bych nemohl žít


Já jsem původně trval na Driving Assistant Plus, které jsem měl v minulém autě. Nicméně velká většina toho je přímo v Driving Assistantu: brždění při nebezpečném přiblížení k autu, přibrždění v případě chodce, upozornění na mrtvé úhly, varování před opuštěním jízdního pruhu, maximální účinek brždění v případě nebezpečí atd.
Ta "plus" verze přidává myslím jen to semiautonomní řízení, kdy prostě pustíte volant a auto jede samo. Vzhledem k tomu, že tahle fíčura funguje asi jen dvacet sekund, než se ozve varování, tak bylo to sice cool, ale přestalo mě to bavit a v podstatě jsem to nepoužíval. Je to fajn mít, ale není to must have. Zároveň plus verze obsahuje právě to AC Stop & Go, které ale nicméně lze koupit samostatně k základnímu Driving Assistantu a to je to automatické udržování rychlosti v kolonách - což naopak důležitá věc je.
Takže chápu to tak, že s touhle kombinací obsáhnu cca 80% Driving Assistantu Plus a jediné, o co přicházím, je to, že v rámci pruhu musím prostě držet volant. Lane Departure Warning zůstává, ale nemůžu volant pustit úplně. Je to trochu škoda, byl jsem zvyklý pustit volant a třeba se napít, ale není to nic, bez čeho bych nemohl žít
