Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
Ahoj, jsem tu nový, tak se omlouvám za možná špatně vložené vlákno, ale např. do "pokecu" nemám oprávnění..zvláštní...
Rád bych si zakoupil E46 ve verzi Cabrio..rok výroby od 2000 do 2003..jednoznačně benzínový motor a určitě šestiválec..
Obracím se na Vás s dotazem, na co si dát při koupi pozor..četl jsem pár recenzí apd..je sice hezké číst, že ten motor toho najedne hodně, ale jen když se předchozí majitel choval k autu dobře...To je rada k nezaplacení! jak mam asi vědět, jak se k autu člověk předemnou choval, když je z druhé strany republiky !
Zajímá mě, jaký motor by jste doporučili..nějaká úskalí dané E46 cabrio apd.. a hlavně, když nemáte ponětí jak se k tomu majitel choval, jaký nájezd km MAX je optimální, a jaký už by jste nezakoupili??
Jak je na tom takto "starý" automat? hrozí selhání, nebo vydrží dost? preferuji manual, ale vlastním dvě vozidla s automatem R.v. 2015 a nemohu si to vynachválit..
Co se týká střechy, garáž u domu není problém, ale v létě ji dost využívám.. nevadí tomu denně stání na slunci, dešti? o zimě se nebavím, to bude v garáži..
Co střecha..při delším stání, např. přes zimu, je lepší ji mít nataženou (je napnutá), nebo může být složená?
Budu rád za jakékoliv postřehy ohledna daného vozidla..
Asi to zásadní..při koupi se chci pohybovat v rozpočtu max 120 - 140 tis...
Rád bych si zakoupil E46 ve verzi Cabrio..rok výroby od 2000 do 2003..jednoznačně benzínový motor a určitě šestiválec..
Obracím se na Vás s dotazem, na co si dát při koupi pozor..četl jsem pár recenzí apd..je sice hezké číst, že ten motor toho najedne hodně, ale jen když se předchozí majitel choval k autu dobře...To je rada k nezaplacení! jak mam asi vědět, jak se k autu člověk předemnou choval, když je z druhé strany republiky !
Zajímá mě, jaký motor by jste doporučili..nějaká úskalí dané E46 cabrio apd.. a hlavně, když nemáte ponětí jak se k tomu majitel choval, jaký nájezd km MAX je optimální, a jaký už by jste nezakoupili??
Jak je na tom takto "starý" automat? hrozí selhání, nebo vydrží dost? preferuji manual, ale vlastním dvě vozidla s automatem R.v. 2015 a nemohu si to vynachválit..
Co se týká střechy, garáž u domu není problém, ale v létě ji dost využívám.. nevadí tomu denně stání na slunci, dešti? o zimě se nebavím, to bude v garáži..
Co střecha..při delším stání, např. přes zimu, je lepší ji mít nataženou (je napnutá), nebo může být složená?
Budu rád za jakékoliv postřehy ohledna daného vozidla..
Asi to zásadní..při koupi se chci pohybovat v rozpočtu max 120 - 140 tis...
Re: BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
V tom rozpočtu máš zahrnuty i náklady na počáteční servis, nebo ty máš ještě bokem?
Re: BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
Asi zálěží, kolik nějaký ten počáteční servis stojí..samozřejmě, že mám peníze na víc, ale nepředstavuji si, že koupím auto za 140 tisíc a dám do něj hned 20 tisíc .. nebo ano?
Poslední ojeté auto, které jsem kdy kupoval bylo v roce 2008..byl to Leon 1.9 TDi 110 Kw Top sport.. a krom výměny oleje a rozvodů (cca celkem 6 tisíc) to nic nechtělo..
Poslední ojeté auto, které jsem kdy kupoval bylo v roce 2008..byl to Leon 1.9 TDi 110 Kw Top sport.. a krom výměny oleje a rozvodů (cca celkem 6 tisíc) to nic nechtělo..
Re: BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
Musíš vzít v potaz že tohle je prostě staré auto, může se zdát že je v dobrém stavu a po servise, ale každou chvíli něco odchází.
Mrtvej ježek (odpor), zvadlá stahovačka okna, prasklá expanzka, celkově ty hadice v e46 jsou mizerné a mění se tak co dva roky, apod.
Náplně a filtry budeš chtít pro jistotu vyměnit vždycky hned po koupi, pak je třeba otázka na jakých kolech (pneu) to je, můžou být taky slušně sjeté, nebo to může prodávající dávat na zimákách, takže jen nové pneu tě na něco výjde. Dále samozřejmě pojištění, evidenčka atd.
Pro tak staré auto je teba tu rezervu pro následující měsíce mít, ať už ti prodávající nakuká cokoliv (nasedni a jeď). Výhodou je pokud si můžeš základní věci vyměnit/spravit sám.
Mrtvej ježek (odpor), zvadlá stahovačka okna, prasklá expanzka, celkově ty hadice v e46 jsou mizerné a mění se tak co dva roky, apod.
Náplně a filtry budeš chtít pro jistotu vyměnit vždycky hned po koupi, pak je třeba otázka na jakých kolech (pneu) to je, můžou být taky slušně sjeté, nebo to může prodávající dávat na zimákách, takže jen nové pneu tě na něco výjde. Dále samozřejmě pojištění, evidenčka atd.
Pro tak staré auto je teba tu rezervu pro následující měsíce mít, ať už ti prodávající nakuká cokoliv (nasedni a jeď). Výhodou je pokud si můžeš základní věci vyměnit/spravit sám.
Re: BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
Teda z Vaseho popisu my to jako “drzak” auto neprijde..na to jak se o tom hodne pise na internetu..ze az na ramena je to nesmrtelne auto.
Fajn, a co dalsi veci na ktere se ptam..?:) bude nekdo vedet:)
Co se tyka naplni, to je jasne, ty se delaji vzdy po koupi auta.
Spis se ptam, co se pise vseobecne.. napr bouchani od zadku pri rozjezdu..nekde se psalo, ze je to normalni, nekde zase,bze je to zavada neceho
Jinak jake hadice vylozene myslis? Da se vetsina veci udelat v garazi svepomoci? Nebo to chce uz profesionalnejsi naradi apd..?
Fajn, a co dalsi veci na ktere se ptam..?:) bude nekdo vedet:)
Co se tyka naplni, to je jasne, ty se delaji vzdy po koupi auta.
Spis se ptam, co se pise vseobecne.. napr bouchani od zadku pri rozjezdu..nekde se psalo, ze je to normalni, nekde zase,bze je to zavada neceho
Jinak jake hadice vylozene myslis? Da se vetsina veci udelat v garazi svepomoci? Nebo to chce uz profesionalnejsi naradi apd..?
Re: BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
Hele, jedná se prostě o všechny díly které jsou z gumy nebo plastu, to jsou věci které 20 let nevydrží.
První generace mívala problém se zadní nápravou (obecně auta s motorem M52 tuším). Jinak motor je jednoduchý a spolehlivý, minimum elektroniky a kurvítek.
E46 ještě dost trpí na rez a na debilní populaci vesnickejch tunnerů, ale ti většinou nemají na nic lepšího než sedan v naftě. Každopádně bacha na neoriginální mpacket, ustřižené pružiny, repliky 19" kol, samolepky různě po autě apod. Po takovém člověku auto nechceš
Bouchání při rozjezdu normální není. Tyhle auta mají většinou nájezd 200-250k, cabria možná méně. Takže je třeba určitě zjistit co za věci se na něm poslední roky dělaly (brzdy, diff, silentbloky, chladič, těsnění pod hlavou, termostat, vodní pumpa, repas vanosu apod).
Třeba právě hadice k chladící soustavě, hadice sání apod. Některé jsou z takového blbého materiálu který moc nevydrží. Většinu těch hadic si dokážeš vyměnit sám, na youtube je plno návodů. Celkově hodně věcí dokážeš udělat sám se základním nářadím, nic není vyloženě zadeklovaný jako v nových autech, ke všemu je relativně dobrý přístup. Pokud máš zvedák, tak jseš úplně v cajku.
Auto jako takové celkem držák je, bylo navrženo a vyrobeno v době kdy se tolik nešetřilo, ale nemůžeš čekat že bude jezdit bez závad, zvlášť pokud předchozí majitel jen jezdil a neservisoval.
První generace mívala problém se zadní nápravou (obecně auta s motorem M52 tuším). Jinak motor je jednoduchý a spolehlivý, minimum elektroniky a kurvítek.
E46 ještě dost trpí na rez a na debilní populaci vesnickejch tunnerů, ale ti většinou nemají na nic lepšího než sedan v naftě. Každopádně bacha na neoriginální mpacket, ustřižené pružiny, repliky 19" kol, samolepky různě po autě apod. Po takovém člověku auto nechceš

Bouchání při rozjezdu normální není. Tyhle auta mají většinou nájezd 200-250k, cabria možná méně. Takže je třeba určitě zjistit co za věci se na něm poslední roky dělaly (brzdy, diff, silentbloky, chladič, těsnění pod hlavou, termostat, vodní pumpa, repas vanosu apod).
Třeba právě hadice k chladící soustavě, hadice sání apod. Některé jsou z takového blbého materiálu který moc nevydrží. Většinu těch hadic si dokážeš vyměnit sám, na youtube je plno návodů. Celkově hodně věcí dokážeš udělat sám se základním nářadím, nic není vyloženě zadeklovaný jako v nových autech, ke všemu je relativně dobrý přístup. Pokud máš zvedák, tak jseš úplně v cajku.
Auto jako takové celkem držák je, bylo navrženo a vyrobeno v době kdy se tolik nešetřilo, ale nemůžeš čekat že bude jezdit bez závad, zvlášť pokud předchozí majitel jen jezdil a neservisoval.
Re: BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
Tim najezdem jsi mel na mysli, ze max 250 tis je strop funkcnosti motoru? To by me zajimalo, jestli ma cenu kupovat cabrio uz s najezdem treba 220 tis.. me nevadi do vozidla investovat, ale abych po jedne sezone nemusel delat GO motoru.
Motory jsi rozepsal dobre..najezd a spolehlivost bude u vsech R6 ssi stejna vid?
Motory jsi rozepsal dobre..najezd a spolehlivost bude u vsech R6 ssi stejna vid?
Re: BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
Nn, myslel jsem ty vozy co se prodávají tak mívají právě takový nájezd, cabria méně protože v zimě se s nimi tolik nejezdí. Kolik se s nimi dá najezdit těžko říct, zatím prostě vesměs všechny jezdí
Člověk fakt musí něco hodně a dlouhodobě zanedbat aby ten motor odrovnal.
Do E46 se dávaly M52TU a M54 (nástupce), ale tuším že do spolehlivosti jsou na tom stejně a snad oba vyhrály i nějaké ocenění za nej motor roku nebo tak něco
U prohlídky je se třeba podívat jestli je motorový prostor suchý a nechčije z něho olej, ideálně to hodit na zvedák a nechat zkontrolovat, jak na tom je celý podvozek, nápravy, diferák apod. Ono se to může zdát vypucované ale dole to může být zanedbaný hnůj

Do E46 se dávaly M52TU a M54 (nástupce), ale tuším že do spolehlivosti jsou na tom stejně a snad oba vyhrály i nějaké ocenění za nej motor roku nebo tak něco

U prohlídky je se třeba podívat jestli je motorový prostor suchý a nechčije z něho olej, ideálně to hodit na zvedák a nechat zkontrolovat, jak na tom je celý podvozek, nápravy, diferák apod. Ono se to může zdát vypucované ale dole to může být zanedbaný hnůj

Re: BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
Dekuji ti za dost vycerpavajicich odpovedi..prosimte, kontrolka odstrikovace nezhasne ani po doliti..cim to? Ze by vadny senzor?
Jinak je mozne, ze i benzinovy motor pri rannim sychravem startu chvilku lehounce bile kouri?
Jinak je mozne, ze i benzinovy motor pri rannim sychravem startu chvilku lehounce bile kouri?
Re: BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
Jo, může to být vadným senzorem, možná to odhalí i diagnostika.
Ta bílá kouřivost je pro bmw celkem normální snad od počátku věků, nikdy jsem to nezjišťoval co tam někde kondenzuje že se tam dostane voda.
Ta bílá kouřivost je pro bmw celkem normální snad od počátku věků, nikdy jsem to nezjišťoval co tam někde kondenzuje že se tam dostane voda.
Re: BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
Ahoj,
Treba ti pomuzou moje zkusenosti, necim podobnym jsem si prosel. Pred 4 rokama jsem pocitil potrebu si koupit auto pro radost - nakonec jsem si po kratsim hledani z DE privezl 330i kabrio z 2003, nejeto 135 tis. Auto bylo od soukromnika, porad ho mam a dela mi radost.
1. Ujasni si na co auto chces a kolik najedes. Podle toho vybirej. Ja mam auto na kochacku, vejlety s rodinou a lesteni. V zavislosti na tom pisu tyhle svoje zkusenosti.
2. Motor rozhodne ne slabsi, auto je tezky a nepusobi hlavne dole v otackach vubec silne.
3. Automat pomalej.
4. M paket az nepohodlnej, pokud bych s autem jezdil v Cechach (coz nedelam), moc bych se rozmyslel. Ja mam 18ky kola, coz tomu nepomaha.
5. Chtel jsem auto pro 4, ale s mistem je to na hrane. I decka vzadu dost na tesno, napr. zadni operadla nejsou rovne ale spis do oblouku smerem k sedicimu, neni to pohodlne. Pro 2 ideal. Kufr celkem ok, az jsem se divil, kolik toho odvezu.
6. Servis, zavady - na netu najdes milion informaci o nejcastejsich problemech (separator, disa, spotrba oleje, stahovacky, tepelne stity atd.). Nejsou to vetsinou zasadni castky, ale je to 20 let stary auto, takze neco bude chtit. To hlavne u mechanickych veci, tam ja nesetrim.
Pak drobnosti casto kolem elektroniky, ktery se daji u sikulu vyresit za dobre - treba problemy s radiomodulem. Obecne je to jeste analogovy auto, servisu je dost a netu spousta informaci. Pokud si veci umis udelat sam a mas kde, je to veliky plus.
7. Urcite mit rezervu na pocatecni servis - u me 60 tis. jen to hvizdlo - komplet brzdy, baterka, zadni pera, filtry atd. A to jsem koupil rozhodne ne levne!
8. Strechu - urcite nenechavat dlouho (tydny) dole, hlavne nezavirat mokrou. Stani venku nevadi, pokud se o platno staras (impregnace, cisteni).
Tolik moje zkusenosti. Z toho, co jsem vykoukal na netu, slusny kabria 330i s paketem a rozumnym najezdem zacinaji v DE na €10 000.
Kdyz tak se ptej.
Treba ti pomuzou moje zkusenosti, necim podobnym jsem si prosel. Pred 4 rokama jsem pocitil potrebu si koupit auto pro radost - nakonec jsem si po kratsim hledani z DE privezl 330i kabrio z 2003, nejeto 135 tis. Auto bylo od soukromnika, porad ho mam a dela mi radost.
1. Ujasni si na co auto chces a kolik najedes. Podle toho vybirej. Ja mam auto na kochacku, vejlety s rodinou a lesteni. V zavislosti na tom pisu tyhle svoje zkusenosti.
2. Motor rozhodne ne slabsi, auto je tezky a nepusobi hlavne dole v otackach vubec silne.
3. Automat pomalej.
4. M paket az nepohodlnej, pokud bych s autem jezdil v Cechach (coz nedelam), moc bych se rozmyslel. Ja mam 18ky kola, coz tomu nepomaha.
5. Chtel jsem auto pro 4, ale s mistem je to na hrane. I decka vzadu dost na tesno, napr. zadni operadla nejsou rovne ale spis do oblouku smerem k sedicimu, neni to pohodlne. Pro 2 ideal. Kufr celkem ok, az jsem se divil, kolik toho odvezu.
6. Servis, zavady - na netu najdes milion informaci o nejcastejsich problemech (separator, disa, spotrba oleje, stahovacky, tepelne stity atd.). Nejsou to vetsinou zasadni castky, ale je to 20 let stary auto, takze neco bude chtit. To hlavne u mechanickych veci, tam ja nesetrim.
Pak drobnosti casto kolem elektroniky, ktery se daji u sikulu vyresit za dobre - treba problemy s radiomodulem. Obecne je to jeste analogovy auto, servisu je dost a netu spousta informaci. Pokud si veci umis udelat sam a mas kde, je to veliky plus.
7. Urcite mit rezervu na pocatecni servis - u me 60 tis. jen to hvizdlo - komplet brzdy, baterka, zadni pera, filtry atd. A to jsem koupil rozhodne ne levne!
8. Strechu - urcite nenechavat dlouho (tydny) dole, hlavne nezavirat mokrou. Stani venku nevadi, pokud se o platno staras (impregnace, cisteni).
Tolik moje zkusenosti. Z toho, co jsem vykoukal na netu, slusny kabria 330i s paketem a rozumnym najezdem zacinaji v DE na €10 000.
Kdyz tak se ptej.
Re: BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
Kde se dani zjistit cisla nahradnich dilu? Respektive napriklad ten drzak skrze ktery prochazi bezpecnostni pas, jak je uchycena na sedadle...
Taky ten plastovy kryt ovladani sklapeni sedadla..
Taky ten plastovy kryt ovladani sklapeni sedadla..
Re: BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
Celkem to tady ostatní shrnuli pěkně.
Jak poznáš, že se o to majitel staral? No moc to nepoznáš, ale pár indícií můžeš pochytit. Jak ti odepisuje, jak s tebou majitel jedná, jeslti ti odpovídá krátce a stručně, nebo ti na jednoduchou otázku napíše sloh (třeba jako já, když jsem prodával auto), jestli ti k tomu napíše, co všechno dělal atd. Samozřejmě pokud hledáš v DE tak tohle všechno asi padá, ale třeba i v DE ti na otázky pěkně soukromník odpoví. No a pak jendání osobní na místě u prohlídky.
A jeslti ti bude 20tis stačit na prvotní servis je opět relativní. Pokud s tím po koupi zajedeš do servisu a jen jim řekneš, vyměnte mi olej, náplně a filtry, tak ti to bude stačit bohatě. Pokud s tím přijedeš za BMW fachmanem co mrkne a vidí co je špatně, nebude ti stačit ani 100tis, pokud bys to chtěl mít v top stavu. Na starých autech se vždy něco najde. Ale třeba taky to auto může být celkem cajk. Nikdy nevíš.
A ideálně je to koupit s někým, kdo tomu opravdu (ale opravdu) rozumí. Ale ani to není záruka toho, že takové auto ti odborník schválí a bude to úplně bez investic. Pokud se to auto nezvedne a neprohlídně pořádně (fyzicky mrknout na spoustu věcí, odmontovat něco z motoru atd) tak jistotu nemáš nikdy.
Jak poznáš, že se o to majitel staral? No moc to nepoznáš, ale pár indícií můžeš pochytit. Jak ti odepisuje, jak s tebou majitel jedná, jeslti ti odpovídá krátce a stručně, nebo ti na jednoduchou otázku napíše sloh (třeba jako já, když jsem prodával auto), jestli ti k tomu napíše, co všechno dělal atd. Samozřejmě pokud hledáš v DE tak tohle všechno asi padá, ale třeba i v DE ti na otázky pěkně soukromník odpoví. No a pak jendání osobní na místě u prohlídky.
A jeslti ti bude 20tis stačit na prvotní servis je opět relativní. Pokud s tím po koupi zajedeš do servisu a jen jim řekneš, vyměnte mi olej, náplně a filtry, tak ti to bude stačit bohatě. Pokud s tím přijedeš za BMW fachmanem co mrkne a vidí co je špatně, nebude ti stačit ani 100tis, pokud bys to chtěl mít v top stavu. Na starých autech se vždy něco najde. Ale třeba taky to auto může být celkem cajk. Nikdy nevíš.
A ideálně je to koupit s někým, kdo tomu opravdu (ale opravdu) rozumí. Ale ani to není záruka toho, že takové auto ti odborník schválí a bude to úplně bez investic. Pokud se to auto nezvedne a neprohlídně pořádně (fyzicky mrknout na spoustu věcí, odmontovat něco z motoru atd) tak jistotu nemáš nikdy.
Re: BMW E46 Cabrio - pomoc s výběrem
Tak jsem vozidlo poridil.. nakonec za celkem dobre penize...
Tak ze ke zkusenym uzivatelum bych mel par zakladnich dotazu...
Strecha vsude perfektne licuje, zajizdi i vyjizdi bez problemu. Ale presto sem si vsiml, ze v kufru vozidla byl mokry koberec..kdyz jsem sklopil v kufru tu stresni zabranu , tak na bokach systemu sklapeni bylo lehce mokro.. cim to muze byt. ??
Nejede pojezd ridicovi sedacky, jsou plne elektricke. Pri zmacknuti tlacitka M se rozsviti, ale zadne dalsi tlacitko nereaguje. Cim by to mohlo byt??? Jinak vyhrev v sedacce funguje a sedadlo spolujezdce normalne funguje. Tot vse, jedine dva neduhy kterymi se zabyvam:(
Tak ze ke zkusenym uzivatelum bych mel par zakladnich dotazu...
Strecha vsude perfektne licuje, zajizdi i vyjizdi bez problemu. Ale presto sem si vsiml, ze v kufru vozidla byl mokry koberec..kdyz jsem sklopil v kufru tu stresni zabranu , tak na bokach systemu sklapeni bylo lehce mokro.. cim to muze byt. ??
Nejede pojezd ridicovi sedacky, jsou plne elektricke. Pri zmacknuti tlacitka M se rozsviti, ale zadne dalsi tlacitko nereaguje. Cim by to mohlo byt??? Jinak vyhrev v sedacce funguje a sedadlo spolujezdce normalne funguje. Tot vse, jedine dva neduhy kterymi se zabyvam:(