Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E66 745Li, katalyzátor banky 2

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

#1 Příspěvek od palciatko »

Bavko je z roku 2002, má aj plyn, ale ten som pre účely testovania vypol.

Žltá ponorka na prístrojovke, diagnostika vraví toto:

273D CDKKAT2 - Katalysator-Konvertierung (Bank2)
Error counter: 1
Logistic counter: 39
Mileage 343952 km
Abgasmassenfluss gefiltert Bank2(msabg2) 16.00 kg/h
relative Luftfuellung (rl) 13.50 %
Abgastemperatur Kat. aus Modell B2(tikatm2) 630.00 Grd C
Lambdasondenistwert korr. Bank2(lamzak2) 1.00 -
Signal oder Wert unterhalb Schwelle
Testbedingungen erfuellt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Diagnose gestoppt
Error code: 27 3D 82 02 00 00 01 27 A7 F2 04 12 88 10 FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
=============================================================

A neskôr toto:

273D CDKKAT2 - Katalysator-Konvertierung (Bank2)
P0430 Katalysator (Bank 2) - Wirkungsgrad unter Schwellwert
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 344880 km
Abgasmassenfluss gefiltert Bank2(msabg2) 24.00 kg/h
relative Luftfuellung (rl) 21.00 %
Abgastemperatur Kat. aus Modell B2(tikatm2) 645.00 Grd C
Lambdasondenistwert korr. Bank2(lamzak2) 0.94 -
Signal oder Wert unterhalb Schwelle
Testbedingungen erfuellt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Diagnose aktiv
MIL ein
Error code: 27 3D A2 11 04 30 01 28 A8 66 06 1C 8B 0F FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
=============================================================

Neviem, či sú vadné katalyzátory, váha vzduchu, lambdy... alebo niečo úplne iné.

Prikladám aj live dáta.
X-ová os - časová, minúty a sekundy

Na Y-ovej sú:
LMM - váha vzduchu
L_SONDE a L_SONDE_2 - lambdy pred katmi
L_SONDE_H a L_SONDE_2_H - lambdy za katmi
PWG_POT1_SPANNUNG - 2x plynový pedál
Legenda zodpovedá hodnotám kriviek v mieste ich pretnutia s vysokou čiernou vertikálnou čiarou.

Zaznamenané režimy: státie na parkovisku a prešliapnutie plynu, pomalá jazda z parkoviska, cesta cez mesto, mimo mesta, dialnica.

P.
Přílohy
07.png
07.png (37.94 KiB) Zobrazeno 16342 x
08.png
08.png (40.79 KiB) Zobrazeno 16342 x
06.png
06.png (46.6 KiB) Zobrazeno 16342 x
05.png
05.png (42.26 KiB) Zobrazeno 16342 x
04.png
04.png (46.89 KiB) Zobrazeno 16342 x
03.png
03.png (37.05 KiB) Zobrazeno 16342 x
02.png
02.png (37.26 KiB) Zobrazeno 16342 x
01.png
01.png (40.9 KiB) Zobrazeno 16342 x
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#2 Příspěvek od zzeli »

Ja tomu moc nerozumim, ale ta zelena a cervena cara by mely bejt podobny stejne jako jsou podobny obe modry cary. Prohodil bych lambdy nebo jejich kabely, jestli dosahnou a zkoumal co to udela. Pri te prilezitosti bych zkontroloval tesnost vyfuku mezi lambdami pred a za katem.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

#3 Příspěvek od palciatko »

Viem, čo myslíš. A myslím si to isté. Ale skúsil som vymeniť postkatalyzátorovú lamndu na banke 2, nepomohlo...

P.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#4 Příspěvek od palciatko »

Vymenil som aj zvyšné 3 lambdy (boli pôvodné) za BOSCH.

Resetol som komplet adaptácia motora, premazal chyby. Nepomohlo. Dostávam chybu katalyzátora (P0430).
Všimol som si, že pri jazde len na benzín sú aditívne a multiplikatívne adaptácie bánk 1 a 2 rozhádané.
Aditívne: +0.56, -0.61
Multiplikatívne: +1.03, +1.05

Pri jazde na plyn to hodí chybu chudobnej zmesi na banke 2.

P.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#5 Příspěvek od palciatko »

Keď nové lambdy, tak potom aj nová váha vzduchu - aj keď to problém neodstránilo.

Pri športovom režime sa chyba objaví po cca 130km, pri pohodovej jazde po cca 70km.
A mám pocit, že banka1 a banka2 nepracujú úplne rovnako (korekcie dávok paliva, časy vstrekovačov, natočenie excentrov). Možno netesnosť na saní, ktorá má vplyv pri nízkych otáčkach.

Ventilové kryty tesnia, už skôr som menil viečko oleja, o-krúžky na mierke oleja, tesnenia čidla vačky, tesnenia čidla excentrov, membrány som kontroloval včera.

P.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#6 Příspěvek od palciatko »

Vymenil som ventilové tesnenia, zatiaľ najazdených cca 500km, chyba pretrváva.

Pri práci sa mi podarilo zlomiť Y-rúrku (časť vedúca za banku 1) sekundárneho systému vzduchu (SAS). Všimol som si, že časť vedúca za banku 2 bola trochu prasknutá už skôr.
Podozrivé je, že diagnostika nehlási žiadnu chybu ohľadom SAS. Vzduchová pumpa funguje, počuť ju pri studenom štarte. Možno to má súvis s poradím subsystémov pri nastavovaní readiness statusov.

Takže ma čaká výmena Y-rúrky, tesnení pod saním a dám aj nové o-krúžky vstrekovačov.
Ešte pozriem kontrolný SAS ventil - či neostáva na banke 2 otvorený (aj keď to by pre-kat lambda mala zistiť), ale už mi nič iné nenapadá (len vadný kat).

Obrázek

Obrázek

P.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#7 Příspěvek od JaraX »

a že bys poděkoval :D :D :D :D :D
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#8 Příspěvek od palciatko »

JaraX, ďakujem za odbornú technickú pomoc a telefonickú psychickú podporu :)

P.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#9 Příspěvek od Jaris330D »

A co tomu bylo? Vetsinou tu pisem o vyreseni.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#10 Příspěvek od laik »

Toto není myšleno konkrétně na palciatko :!:
Klasika, on to vyřešil a jestli by to někomu pomohlo má silně na háku. :roll: Naštěstí je tu většina, co se podělí o strasti i zkušenosti a mělo by to tak zůstat. Jinak tu budou popsány stránky jen hovnama, pokud budou chybět informace.
Myslím info všeobecné. Popisovat tady konkrétní postup nebo návod na opravu by bylo zcestné a nemůže to nikdo po nikom chtít.
Jarisi, jestli má na klíčové průsery JaraX fintu, určitě nám to tady do posledního detailu nevykvoká. To by mohl ten jeho krám zavřít. :lol: Důležité je, že víme kam zajet :D a hlavně, že nám je ochotný pomoct.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#11 Příspěvek od palciatko »

JaraX mi teraz pomohol s výmenou ventilových tesnení. (Ale otravoval som ho aj predtým) Preto som mu ďakoval.

Postup výmeny ventilových tesnení - niečo od JaraX-a, google, voľne dostupné workshop manuals z webu, vlastná hlava - počas rozoberania a skladania.
Myslím, že som technicky celkom zručný, ale tie ventilové tesnenia bol masaker, robil som to sám, po večeroch, trvalo mi to skoro mesiac, plánoval som to na týždeň.
Demontáž, montáž, kontrola časovania, výroba prípravku na pružinu (jeden ventil mi trval 20 až 30 minút - je ich tam 32, lahôdka boli ventile na kraji motora na valci 4 - to som si dal matrac a ľahol na motor).
A stačí drobná nepozornosť a prúser je na svete. Oplatí sa riskovať, keď tu máme profíkov?

A ako v príspevku s foto píšem -> ono to je ešte stále pokazené, stále dostávam nízku účinnosť katalyzátora na banke 2.
Ventilové tesnenia som menil kvôli vysokej spotrebe oleja, ktorý potom kontaminuje/ničí lambdy a kat.
Tesnenia boli pôvodné - gumenná časť bola stvrdnutá. Známa vec u N62 motorov.

Neviem, či je kat naozaj vadný, alebo či len blbne nejaký senzor, prípadne je niekde netesnosť.
Mám tam nové lambdy, novú váhu vzduchu.
Ak by bol kat vadný, tak dúfam, že po tejto oprave začne pomaly ožívať.
Nový kat stojí okolo 1000EUR, + výmena nie je jednoduchá. Mám však istotu, že to problém odstráni? (Možno test infrateplomerom)

Dnes som sa hrabal v INPE. Adaptácie valvetroniku 0,25 (a to mám pomaly 400 000 km).
Nepáčia sa mi adaptácie/pozície vačiek - banka1 75°, banka2 69°. Takisto podľa statusov ide banka2 občas na bohatú zmes (lambda 0,98).

Pozitívne je, že diagnostika už hlási chybu SAS. Diely na výmenu už mám nachystané.

Ešte môžem prehodiť vstrekovače a čidlá vačiek...

Riešenie problému "nízka účinnosť katalyzátora" ešte stále nemám, ináč by som ho sem napísal. (Viď iné mnou otvorené témy, riešenia tam sú uvedené, ak na danej veci ešte nepracujem.)

P.
laik
Registrovaný
Příspěvky: 1711
Registrován: pát 21.06.2013 00:00

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#12 Příspěvek od laik »

Vyčerpávající reakce. Super. ;)
To ale fakt nebylo na tebe. Máš to v prvním řádku pro jistotu.
Já myslil, že jste vyřešili ty rozdíly na bankách, proto jsem to napsal, jak jsem napsal, že tak vysokou "matematiku" nemusí každý zveřejnit.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#13 Příspěvek od Jaris330D »

Pěkný, díky za odpověď, člověk by řekl, že je to raz - dva a ona to nebude sranda.
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#14 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Zdravím: také jsem sledoval jak postupoval s výměnou dílů a co tomu nakonec bylo jsem se nedozvěděl - škoda byl to napínavý příběh, osobně bych napsal co tomu bylo.
mobilman Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 220
Registrován: stř 22.11.2006 01:00
Bydliště: Ostrava / E60 545i

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#15 Příspěvek od mobilman Člen Klubu »

Tak sorry už je to OK. :D
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#16 Příspěvek od soukupadam »

Tak co tomu bylo?
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#17 Příspěvek od palciatko »

Neviem. Chyba bohužiaľ pretrváva, pozerám, že pekne dlho (4r, 100 000km).

Postupne sa pridáva aj katalyzátor na banke 1.

Chyba oboch katalyzátorov nabehne pri rovnakom počte km.

Takisto multiplikatívne adaptácie narástli asi o 10% (1.1).

Ale na emisnej sa ma chlap pýtal, že koľko to má km, lebo to má emisie ako nový motor :D

Nevzdávam sa, ale neviem, či jediné riešenie nebude čiastočná GO motora (hlavy, rozvody, pretesnenie, SAS). Alebo tie katy schrústalo LPG.

P.
koki
Registrovaný
Příspěvky: 541
Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#18 Příspěvek od koki »

A co takhle ty katy nechat vyčistit. Když jsi vyměnil gufera ventilů.
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#19 Příspěvek od kupca »

No nevím jestli vyčistit. Měl jsem stejnou chybu. Katy byly spálené. :-( Dal jsem jiné a je to v pořádku. Někde mám i fotky...
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

#20 Příspěvek od soukupadam »

Tak mě to vyhazuje chybu katu bank 2, nejdřív po ujetí několika desítek kilometrů, teď už po chvilce jízdy. Emise 3 měsíce zpátky jak novej motor.
Když odpojim váhu, tak ta chyba se nevyskytne, takže asi problém se směsí, VVT, vanos, vačky .
Odpovědět