Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
Zdravím,chci se zeptat jestli existuje nějaká možnost do diferenciálu z E39 520i obal tuším 188 jde nějak nacpat vyšší poměr třeba 4,x nebo něco většího než je tam origo? Díky za rady
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
Ano, jde to. Nejkratší OEM převod do diffu vel.188 je 4.29, pokud bys chtěl ještě kratší, musíš hledat v motorsportu - já jsem takhle zkrátit diff v m4Zlikovi (e89) z těch 4.29 na 5.00 (používá se pro hill climbing).
Jinak to lze řešit i výměnou celého diffu - takhle mám zkrácen diff v e90, kde jsem místo OEM diffu vel 188 pro 330i (myslím, že 3.27) použil stejně velký pro 130i (myslím, že 3.64) - je to ale dražší řešení. Výměna diffu je PnP.
Jinak to lze řešit i výměnou celého diffu - takhle mám zkrácen diff v e90, kde jsem místo OEM diffu vel 188 pro 330i (myslím, že 3.27) použil stejně velký pro 130i (myslím, že 3.64) - je to ale dražší řešení. Výměna diffu je PnP.
Re: Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
My zas na 535i dávali delší. Původní se rozsypal a k dispozici byl jen z TDS. 3,5l to ani nepoznal a žere míň.
Re: Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
Díky za reakci,teď jestli to vůbec půjde sehnat,jde mi o to aby byla lepší akcelerace,což bych tím kratším diferenciálem mohl dosáhnout.Nejaký tip kde bych takový převod mohl sehnat?
Re: Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
no 520i nechci ti brát iluze ale po dálnici pak budeš točit šílené otáčky ... např 525i točila docela hodně ale měla taky 141KW. Ta 110kw 520i není žádnej zázrak.
To už smysluplnější mi přijde vyměnit auto za 528i - 530i nebo 540i.... případně přehodit motor 2,8i M52b28 142kw s manuálem to jede hodně dobře oproti 520i je to fakt uplně jinde.
Takto vyměníš diff a po dálnici budeš hodně naštvanej točit 3500-4000ot někde u 130ti cca. což je docela kentus kdo zažil 1,6i oktávku tam ten motor byl taky chudák co chtěl vyskočit z auta.
To už smysluplnější mi přijde vyměnit auto za 528i - 530i nebo 540i.... případně přehodit motor 2,8i M52b28 142kw s manuálem to jede hodně dobře oproti 520i je to fakt uplně jinde.
Takto vyměníš diff a po dálnici budeš hodně naštvanej točit 3500-4000ot někde u 130ti cca. což je docela kentus kdo zažil 1,6i oktávku tam ten motor byl taky chudák co chtěl vyskočit z auta.
Re: Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
Hlavně e39 520i už má z fabriky kratší diff jak 523i/528i
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Re: Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
Že by 2,8 jela s E39 slušně? Mně teda nestačila ani v trojce. E28 předělaná ETA (2,7 pro neználky) jela pěkně 

Re: Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
Je to auto jen na občasný ježdění a hlavně okresky,je tam upravená jednotka Ecu Garage,jednohmota a teď chci zkusit ještě ten jiný převod. Na daily je v plánu 540i LPG nebo 530d.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
Tak to je jasný kolik má taková ETA koní/kg vs.E39?
Nejsnažší je myslím sáhnout po diffu z 528IA. Většinou automaty mívají kratší difce, ale zas ne o moc.
Nejsnažší je myslím sáhnout po diffu z 528IA. Většinou automaty mívají kratší difce, ale zas ne o moc.
Re: Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
ACDC - píšu oproti 520i to jede hodně slušně ... ne pro někoho kdo chce co nejvyšší výkon ...tam to je slabé to je jasné
325e - 2,7 motor ETA - jasně ten byl super a taky se upravoval a docela se mi líbil a jednu dobu jsem o něm uvažoval pak zvítězilo pohodlí a byla 525i 141kw
... nevím kdo to obrátil na střechu v BRNĚ tenkrát tu e30ku ale někdo tady z bandy nebo jsi to byl ty ?
... ještě že se nikomu nic nestalo ...je to už pěkných pár let zpátky ...
Taky si pamatuji ty našlapané e30 s V8 motory nebo M5 (M3) motorem ...to byl masakr ... nedalo se to udržet na silnici ...
520i je fakt lenoch to bych dnes už nechtěl.
Já jsem poměřoval sílu několikrát na rozjezd s 528iA vs 728iA a vyhrál jsem o auto ... váhově jsme na tom cca stejně asi mám v lepším stavu motor jinak si to neumím vysvětlit.
520i jsem řídil a je to fakt slabé.... min 525i ta už jede pocitově mnohem lépe ... u BMW mi sedí prostě 2,5i a víc.... samo že v 3er to jede o něco ještě líp.
Váha - převodovka a diff a další drobnosti dělají hodně.
A ted to prosím berte na běžné ježdění není to posudek na drifty ani bejt co nejrychlejší ...
Vím že jsou majitelé 540i a taky by raději silnější ....vždy si člověk na něco zvykne a chce lepší a vše mu přijde slabé.
Jinak toto je spíše pokec o retro autech. Koho to nezajímá at přeskočí vím že dneska N52b30 už je zase někde jinde případně N55 apod... kde jsou výkony už v jiné rovině.

325e - 2,7 motor ETA - jasně ten byl super a taky se upravoval a docela se mi líbil a jednu dobu jsem o něm uvažoval pak zvítězilo pohodlí a byla 525i 141kw
... nevím kdo to obrátil na střechu v BRNĚ tenkrát tu e30ku ale někdo tady z bandy nebo jsi to byl ty ?
... ještě že se nikomu nic nestalo ...je to už pěkných pár let zpátky ...

Taky si pamatuji ty našlapané e30 s V8 motory nebo M5 (M3) motorem ...to byl masakr ... nedalo se to udržet na silnici ...
520i je fakt lenoch to bych dnes už nechtěl.
Já jsem poměřoval sílu několikrát na rozjezd s 528iA vs 728iA a vyhrál jsem o auto ... váhově jsme na tom cca stejně asi mám v lepším stavu motor jinak si to neumím vysvětlit.
520i jsem řídil a je to fakt slabé.... min 525i ta už jede pocitově mnohem lépe ... u BMW mi sedí prostě 2,5i a víc.... samo že v 3er to jede o něco ještě líp.
Váha - převodovka a diff a další drobnosti dělají hodně.
A ted to prosím berte na běžné ježdění není to posudek na drifty ani bejt co nejrychlejší ...
Vím že jsou majitelé 540i a taky by raději silnější ....vždy si člověk na něco zvykne a chce lepší a vše mu přijde slabé.
Jinak toto je spíše pokec o retro autech. Koho to nezajímá at přeskočí vím že dneska N52b30 už je zase někde jinde případně N55 apod... kde jsou výkony už v jiné rovině.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 940
- Registrován: úte 02.09.2003 00:00
- Bydliště: ČB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
Hmotnostní rozdíl mezi E39 a E38 je minimálně 250 kg, to je rozdíl sedět v autě sám nebo tři dospělí chlapi k tomu. K sedmičce se ta 2.8i hodí cca stejně jako ta 2.0i do pětky. 4.4 je naproti tomu fakt svižná, tam mě pokaždý pobavilo jak i s tím dvoutunovým parníkem třikrát mávne rafika otáčkoměru a je tam 160.
Pokud auto se zkráceným diferákem nejezdí pravidelně po dálnici, pak bych se toho diferáku až tak nebál, bude to rozdíl půl litru, ale E39 je odjakživa cesťák a ne na rally po kroucených okreskách, ne? Poslední co k tomu na okresce jakž takž bylo v pětce, byla E34, pak na to BMW vyrábělo zejména trojky, a pak i jedničky, s dvaapůlí a vejš, ne pětky s dvoulitrem.
Pokud auto se zkráceným diferákem nejezdí pravidelně po dálnici, pak bych se toho diferáku až tak nebál, bude to rozdíl půl litru, ale E39 je odjakživa cesťák a ne na rally po kroucených okreskách, ne? Poslední co k tomu na okresce jakž takž bylo v pětce, byla E34, pak na to BMW vyrábělo zejména trojky, a pak i jedničky, s dvaapůlí a vejš, ne pětky s dvoulitrem.
Re: Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
Redbaron to ale mluvíš o plně vybavené sedmičce s V8 nebo V12.
Moje má na váze 1826kg což jsem si osobně vážil samotné auto.
Rozdíl váhový mezi 750i vs 728i je opravdu velký jak píšeš 200-300kg není problém. Dost dělá i výbava a long či krátká případně manuál vs automat.
Např 728i manuál holota výbava váží kolem 1,75tuny. jo je to 7er a pokud se srovná s plne vybavenou 750i v longu tak je tam klidně 400kg rozdíl mezi sedmičkama v základu manuálu a plnou výbavou a V12 s automatem.
Kamarádova 528iA touring má 1754kg na váze, má tam dost vysokou výbavu je to kombík automat a sám jsem se divil že rozdíl je pár desítek kg.
Takže rozdíl mezi námi je nějakých 72kg cca.
528i manuál v základu váží kolem 1550kg to je taky fakt. takže i 5er má rozdíl klidně dle výbavy a provedení sedan/touring kolem cca 200kg.
Moje má na váze 1826kg což jsem si osobně vážil samotné auto.
Rozdíl váhový mezi 750i vs 728i je opravdu velký jak píšeš 200-300kg není problém. Dost dělá i výbava a long či krátká případně manuál vs automat.
Např 728i manuál holota výbava váží kolem 1,75tuny. jo je to 7er a pokud se srovná s plne vybavenou 750i v longu tak je tam klidně 400kg rozdíl mezi sedmičkama v základu manuálu a plnou výbavou a V12 s automatem.
Kamarádova 528iA touring má 1754kg na váze, má tam dost vysokou výbavu je to kombík automat a sám jsem se divil že rozdíl je pár desítek kg.
Takže rozdíl mezi námi je nějakých 72kg cca.
528i manuál v základu váží kolem 1550kg to je taky fakt. takže i 5er má rozdíl klidně dle výbavy a provedení sedan/touring kolem cca 200kg.
Re: Bmw E39 520i jiný poměr převodu.
Myslím, že ta E28 mohla vážit tak o 150kg? míň. Ale byla v plný palbě, bez srandy, mimo airbag měla asi vše. ABS, klimu, el. šíbr, centrál, BC, check kontrol, okna přední el., no prostě co tenkrát bylo. Co neměla, jsem dodělal. Škoda jí, ale prostě shnila úplně.