Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Tesla a elektromobilita
Re: Tesla a elektromobilita
Jason z Engineering Explained v tomto videu pekne vedecky zhrnul všetky problémy, kvôli ktorým sa stále pre veľkú väčšinu ľudí oplatí kupovať autá so spaľovacím motorom a nie s elektromotorom.
Re: Tesla a elektromobilita
Trochu omladím téma. Nedávno jsem zaslechl o této stránce, kde si můžete půjčit nejnovější Model S, řídit ho a vyzkoušet si ho.
https://www.nejrychlejsitesla.cz
A myslím, že se zde někdo i ptal, kde se dají tyhle auta kdyžtak půjčit. Až bych našel čas tak bych si todle fakt vyzkoušel.
https://www.nejrychlejsitesla.cz
A myslím, že se zde někdo i ptal, kde se dají tyhle auta kdyžtak půjčit. Až bych našel čas tak bych si todle fakt vyzkoušel.
Re: Tesla a elektromobilita
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:53, celkem upraveno 1 x.
Re: Tesla a elektromobilita
tak třeba rovnou zde:
https://protech-e.cz/pronajem-vozu/tesl ... CUQAvD_BwE
nebo zde:
https://www.teslicka.cz/nabizime/zapujc ... jem-tesly/
https://protech-e.cz/pronajem-vozu/tesl ... CUQAvD_BwE
nebo zde:
https://www.teslicka.cz/nabizime/zapujc ... jem-tesly/
Re: Tesla a elektromobilita
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:53, celkem upraveno 1 x.
Re: Tesla a elektromobilita
Je to tam napsané, 14kč/km navíc no. nebo si to půjčit na ty 4 dny a jeslti to chápu dobře tak máš 1200km? (300km/den limit)
Re: Tesla a elektromobilita
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:54, celkem upraveno 1 x.
Re: Tesla a elektromobilita
Když ty i3 tak padají s cenou věřím tomu jak se to dostane kolem 200tis bude to masovější záležitost.
Už dnes se objevuje více a více elektomobilů na mobile.de apod.
REX mi dává smysl. Pokud jde jezdit i na benzín tak proč ne....člověk se cítí hned jistěji.
Jen bych na ten benzín bral aspon 300km dojezd případně si vozit kanystr v kufru
U manželky v práci mají nabíječku na elektroauta rovnou 2 a jsou uplně zdarma.
Zajímalo by mě jak poznám rychlost nabíjení u auta nebo u nabíječky. Je tam psáno kolik ampér či jakej výkon to má ?
Za 7-10let to bude celkem časté druhé auto v rodině .... případně padnou tak cenou dolů a zpoplatní staré auta tak vysoko že si je lidé začnou kupovat častěji.
Otázka je co je lepší ... elektromobil či auto nové na LPG co jede za 6litrů LPG na sto ? Např 1-1.2i motory u škodovky pokud se bavím o běžných lidech a ne podnikatelích co mají úlevy a počítají to trochu jinak.
Zatím je to pro LPG lepší a elektromobil je stále okrajovou záležitostí i díky ceně.
Za 300k novej elektromobil by už hodně zamíchal kartama.
Takže jak přijdou hodně levné dostupné elektromobily Bude to zase jinde.
Už dnes se objevuje více a více elektomobilů na mobile.de apod.
REX mi dává smysl. Pokud jde jezdit i na benzín tak proč ne....člověk se cítí hned jistěji.
Jen bych na ten benzín bral aspon 300km dojezd případně si vozit kanystr v kufru

U manželky v práci mají nabíječku na elektroauta rovnou 2 a jsou uplně zdarma.
Zajímalo by mě jak poznám rychlost nabíjení u auta nebo u nabíječky. Je tam psáno kolik ampér či jakej výkon to má ?
Za 7-10let to bude celkem časté druhé auto v rodině .... případně padnou tak cenou dolů a zpoplatní staré auta tak vysoko že si je lidé začnou kupovat častěji.
Otázka je co je lepší ... elektromobil či auto nové na LPG co jede za 6litrů LPG na sto ? Např 1-1.2i motory u škodovky pokud se bavím o běžných lidech a ne podnikatelích co mají úlevy a počítají to trochu jinak.
Zatím je to pro LPG lepší a elektromobil je stále okrajovou záležitostí i díky ceně.
Za 300k novej elektromobil by už hodně zamíchal kartama.

Takže jak přijdou hodně levné dostupné elektromobily Bude to zase jinde.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesla a elektromobilita
c) je správně, elektromobil s palivovým článkem na methanol. Emisemi jsou pouze vodní pára a CO2, infrstrukturu na distribuci máme neboť je stejná jako pro ropná paliva, provoz víceméně shodný s elektromobilem s baterkami krom otravně dlouhého častého dobíjení a trapně krátkého dojezdu.Filozof píše:... Otázka je co je lepší ... elektromobil či auto nové na LPG co jede za 6litrů LPG na sto ? ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Tesla a elektromobilita
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:54, celkem upraveno 1 x.
Re: Tesla a elektromobilita
Koupil jsem si Teslu model s 90d, když ji v krátkosti srovnám s 545i touringem, tak:
Tesla je:
- výrazně bezpečnější jak aktivně tak pasivně
- výrazně pohodlnější
- mnohem větší zadní kufr (asi 740l) + k tomu přední kufr asi 140l
- má rovnou podlahu, takže vzadu se dá lépe natáhnout nohy
- má lepší audio (porovnávám premium audio s L7 proffesional z e61)
- tišší v nízkých rychlostech a na nerovnostech
- výkon
- spotřeba
V BMW je lepší:
- sedačky a celkově posez mi přijde lepší v BMW. Možná ještě nejsem na teslu zvyklý.. ale je hodně nízká a podlahu má trochu výš
- výhled z auta - z tesly mi připadá horší výhled, možná jsem ještě nenašel optimální pozici
- řízení - aktivní řízení u e61 je super. Tesla má mnohem delší převod řízení, kormidluje se asi jako sedma, nebo možná ještě víc. V tesle mi navíc připadá trochu tupé ve středové poloze.
- naklánění - BMW se trochu méně naklání, ale jen verze s dynamic drive
- vychytávky v interieru jsou různé háčky, úchyty, blbosti. V tesle není nic.. Jak to říct. Škodovka je simply clever, bmw někde uprostřed a tesla na konci.
- světla - ještě jsem vlastně moc nejezdil v noci, ale zdá se mi že tesla má nic moc světla i když jsou to full led.
- bmw mi připadá tišší ve vyšších rychlostech. Možná je to jen pocitově, protože v tesle více vynikne zvuk kol a vzduchu
- lépe se nastupuje, tesla nezvedne volant pro nástup a výstup i když je el.
- lépe se dávají dětské sedačky a zapínají děti
- má head up display
Výkon - masakr, ještě jsem si nezvykl. Hlavně ta okamžitá reakce. 545i vedle toho vůbec nejede a najednou vše strašně trvá, než podřadí, než se vytočí...
Dojezd - dle stylu jízdy kolem 400km, eko i 500. Na prase i méně než 300. Takže naprosto stejně jako 545i z 62l nádrží na LPG.
LPG ale doma nenatankuju, v tesle můžu mít každé ráno plnou za pár kč a nebo po cestě někam dál nabít na superchargeru zdarma
Servis - v tesle není třeba řešit výměny oleje, motor, výfuk, alternátor a.t.d. a brzdové destičky vydrží věčně. Rekuperace je tak silná, že brzdy používám většinou jen při zastavení.
Naopak odcházejí paměťové čipy v tom velkém displeji, poloosy, vzduchové podvozky, zasouvací kliky u starších modelů..
Tesla je:
- výrazně bezpečnější jak aktivně tak pasivně
- výrazně pohodlnější
- mnohem větší zadní kufr (asi 740l) + k tomu přední kufr asi 140l
- má rovnou podlahu, takže vzadu se dá lépe natáhnout nohy
- má lepší audio (porovnávám premium audio s L7 proffesional z e61)
- tišší v nízkých rychlostech a na nerovnostech
- výkon
- spotřeba
V BMW je lepší:
- sedačky a celkově posez mi přijde lepší v BMW. Možná ještě nejsem na teslu zvyklý.. ale je hodně nízká a podlahu má trochu výš
- výhled z auta - z tesly mi připadá horší výhled, možná jsem ještě nenašel optimální pozici
- řízení - aktivní řízení u e61 je super. Tesla má mnohem delší převod řízení, kormidluje se asi jako sedma, nebo možná ještě víc. V tesle mi navíc připadá trochu tupé ve středové poloze.
- naklánění - BMW se trochu méně naklání, ale jen verze s dynamic drive
- vychytávky v interieru jsou různé háčky, úchyty, blbosti. V tesle není nic.. Jak to říct. Škodovka je simply clever, bmw někde uprostřed a tesla na konci.
- světla - ještě jsem vlastně moc nejezdil v noci, ale zdá se mi že tesla má nic moc světla i když jsou to full led.
- bmw mi připadá tišší ve vyšších rychlostech. Možná je to jen pocitově, protože v tesle více vynikne zvuk kol a vzduchu
- lépe se nastupuje, tesla nezvedne volant pro nástup a výstup i když je el.
- lépe se dávají dětské sedačky a zapínají děti
- má head up display
Výkon - masakr, ještě jsem si nezvykl. Hlavně ta okamžitá reakce. 545i vedle toho vůbec nejede a najednou vše strašně trvá, než podřadí, než se vytočí...
Dojezd - dle stylu jízdy kolem 400km, eko i 500. Na prase i méně než 300. Takže naprosto stejně jako 545i z 62l nádrží na LPG.
LPG ale doma nenatankuju, v tesle můžu mít každé ráno plnou za pár kč a nebo po cestě někam dál nabít na superchargeru zdarma

Servis - v tesle není třeba řešit výměny oleje, motor, výfuk, alternátor a.t.d. a brzdové destičky vydrží věčně. Rekuperace je tak silná, že brzdy používám většinou jen při zastavení.
Naopak odcházejí paměťové čipy v tom velkém displeji, poloosy, vzduchové podvozky, zasouvací kliky u starších modelů..
Re: Tesla a elektromobilita
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:54, celkem upraveno 1 x.
Re: Tesla a elektromobilita
Jako že ti pojišťovna udělá z auta ekonomickou totálku? No je třeba mít auto pojištěné...
Důležité je, že jsou ta auta výrazně bezpečnější než ropáky
Důležité je, že jsou ta auta výrazně bezpečnější než ropáky
Re: Tesla a elektromobilita
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:54, celkem upraveno 1 x.
Re: Tesla a elektromobilita
Pořád to nějak nechápu, co je to za problém?
Ty chceš snad jezdit v opravovaném autě po bouračce?
Když do tebe náhodou někdo ťukne, tak je lepší, že tě vyplatí aby sis mohl koupit nebourané auto, než kdyby tě nutili to opravit.
Samotná tesla taky nemá moc ráda opravované bouračky, pokud neprojdou autorizovanou kontrolou. Auta se střeleným airbagem, preventivně deaktivuje a musejí být buď pořádně opravené se zárukou, nebo jsou odepsané jako totálky.
Ty chceš snad jezdit v opravovaném autě po bouračce?
Když do tebe náhodou někdo ťukne, tak je lepší, že tě vyplatí aby sis mohl koupit nebourané auto, než kdyby tě nutili to opravit.
Samotná tesla taky nemá moc ráda opravované bouračky, pokud neprojdou autorizovanou kontrolou. Auta se střeleným airbagem, preventivně deaktivuje a musejí být buď pořádně opravené se zárukou, nebo jsou odepsané jako totálky.
Re: Tesla a elektromobilita
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:54, celkem upraveno 1 x.
Re: Tesla a elektromobilita
Ale jo, chápu kam míříš. Někdo tu škodu vždy musí uhradit a jakýkoli ťukanec na tesle vyjde na opravu ještě o dost více než na bmw.
Tesla má celý předek plastový. Stačí malý ťukanec (někdy i drbnout do vyššího obrubníku) a rozletí se křehký plastový rám pod nárazníkem, ten sebou vezme 3 chladiče + úchyty světel a hned je to za 200k.
U 545i jsem se bál, že když se něco stane, tak pojišťovna hodí podle nějaké tabulky cenu 180tis mínus cena vraku, přitom sehnat takové v tomhle stavu by vyšlo nejméně na 400tis (na bazoši je jediná pěkná e61 kromě mé za 330tis a věřím že i takové auto spolkne 50-100tis jako nic).. na druhou stranu koupit to nikdo nechce ani za 250..
Docela by mě zajímalo jak se bude pojišťovna stavět k tomu, když někde náhodou škrábnu baterku a tesla řekne tohle se neopravuje, škrábancem padá záruka, musíme dát novou za statisíce..
Tesla má celý předek plastový. Stačí malý ťukanec (někdy i drbnout do vyššího obrubníku) a rozletí se křehký plastový rám pod nárazníkem, ten sebou vezme 3 chladiče + úchyty světel a hned je to za 200k.
U 545i jsem se bál, že když se něco stane, tak pojišťovna hodí podle nějaké tabulky cenu 180tis mínus cena vraku, přitom sehnat takové v tomhle stavu by vyšlo nejméně na 400tis (na bazoši je jediná pěkná e61 kromě mé za 330tis a věřím že i takové auto spolkne 50-100tis jako nic).. na druhou stranu koupit to nikdo nechce ani za 250..
Docela by mě zajímalo jak se bude pojišťovna stavět k tomu, když někde náhodou škrábnu baterku a tesla řekne tohle se neopravuje, škrábancem padá záruka, musíme dát novou za statisíce..
Re: Tesla a elektromobilita
Pokiaľ by si mal na auto zjednanú havarijnú poistku a cena opravy by neprevýšila zostatkovú hodnotu auta, tak by to poisťovňa preplatila.
Totálka sa vyhlasuje len v prípade, že cena opravy je vyššia ako zostatková hodnota auta, tzn. je lacnejšie kúpiť podobné a nepoškodené auto, ako opravovať to poškodené.
Totálka sa vyhlasuje len v prípade, že cena opravy je vyššia ako zostatková hodnota auta, tzn. je lacnejšie kúpiť podobné a nepoškodené auto, ako opravovať to poškodené.
Re: Tesla a elektromobilita
Není to tak úplně pravda. Velkou roli hraje za kolik se auto může prodat.
Např. Auto je pojištěno na 1,5M, škrábne se baterka, případně vznikne jiná škoda, která nemá až tak podstatný vliv na hodnotu auta, ale opravit autorizovaně by stála nesmysl.
Pojišťovna řekne - výměna baterky by stála 500tis, auto se škrábnutou baterkou je prodejné za 1,3M
Tak raději vyplatí 1,5M - spoluúčast a auto si prodá v aukci a stojí ji to jen 200tis.
Pro pojišťovnu je to ekonomická totálka i když auto je plně pojizdné, ale je třeba škráblé na blbém místě.
Např. Auto je pojištěno na 1,5M, škrábne se baterka, případně vznikne jiná škoda, která nemá až tak podstatný vliv na hodnotu auta, ale opravit autorizovaně by stála nesmysl.
Pojišťovna řekne - výměna baterky by stála 500tis, auto se škrábnutou baterkou je prodejné za 1,3M
Tak raději vyplatí 1,5M - spoluúčast a auto si prodá v aukci a stojí ji to jen 200tis.
Pro pojišťovnu je to ekonomická totálka i když auto je plně pojizdné, ale je třeba škráblé na blbém místě.
Re: Tesla a elektromobilita
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 17:55, celkem upraveno 1 x.