Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Přehřívání e61 ?
Re: Přehřívání e61 ?
Hm na ten hlavni si doma netroufnu.. holt to odvezu zas k mechanikovi a necham si zkontrolovat i ten co je u prevodovky. Spis sem myslel, jestli vas nekoho nenapada co jinyho by to mohlo zpusobovat jeste...
Re: Přehřívání e61 ?
Vyndals po zime dekl pred chladicem ? 

Re: Přehřívání e61 ?



Re: Přehřívání e61 ?
Myse7 - jestli si netroufneš na obyčejnej termostat ...tak sis BMW neměl kupovat ... nebo u mechanika budeš hodně platit... toto je ještě banalita oproti tomu co tě čeká a nemine ... 
A snad automechanik dokáže najít problém ne ? Nebo je to franta z horní dolní co opravuje rezavé felicie kladivem a sadou klíčů ?
Najít problém s přehříváním je základní úkol při zkoušce na automechanika ... to musí umět vyučenej borec co vyleze ze školy.

A snad automechanik dokáže najít problém ne ? Nebo je to franta z horní dolní co opravuje rezavé felicie kladivem a sadou klíčů ?

Najít problém s přehříváním je základní úkol při zkoušce na automechanika ... to musí umět vyučenej borec co vyleze ze školy.

Re: Přehřívání e61 ?
Co to je za kecy ? Ukaz mi kolik lidi s bmw si umi vymenit termostat
3/4 si nevymeni ani svetlo.. Tak od toho tady to forum je, ne ? Aby si lidi rekli nejaky postrehy, ktery je napadnou nebo veci, co samy zazili.. Uz jsem tu cetl stovky prispevku, kdy lidi davali auta i do autorizaku a stejne jim to zmrvili.. nikdo neni vseved aby mu nemohlo neco uniknout. Ja mechanik nejsem, ale jsem zvedavej, zajima me to a rad bych ten problem pochopil a nasel. Tak se sam zajimam a snazim zjistovat abych nemusel jen cekat na termin u mechanika. Doma dilnu nemam. A pred barakem na silnici bys to asi nedelal ani ty, ne ? 


Re: Přehřívání e61 ?
Nerozciluj se hned. Před barakem jsem měnil svíčky, cívky, kola, a řemeny i termostaty a kdejaká čidla a nárazníky i dveře kompletoval apod. Pokud mas kamaráda s dílnou nebo garáž či zahradu kdekoliv se dá auto prizvednout a udělat spousty věci ...
Píšu ze mechanik pokud ti auto opravuje měl by vědět a opravit danej problem....Nemluvil jsem o tobě
Jinak před barakem na dedine dělali borci i go motoru
Důležité nebát se a nastudovat manualy k autu či videa jak se co děla ...
Učit se a učit se pokud té to bavi mas na půl vyhráno.
Píšu ze mechanik pokud ti auto opravuje měl by vědět a opravit danej problem....Nemluvil jsem o tobě

Jinak před barakem na dedine dělali borci i go motoru

Důležité nebát se a nastudovat manualy k autu či videa jak se co děla ...
Učit se a učit se pokud té to bavi mas na půl vyhráno.
Re: Přehřívání e61 ?
Bodejt by se nerozcilil...malokdo kdo si koupi takovy auto narozdil zde od Myseho vi, ze ma 30dA tri termostaty.
Ja se na hlavni termostat nejdriv taky bal sahnout, a pak sem jednou musel vyndat egr chladic...a pak uz to slo samo.
Ja se na hlavni termostat nejdriv taky bal sahnout, a pak sem jednou musel vyndat egr chladic...a pak uz to slo samo.
Re: Přehřívání e61 ?
Ja se nerozciluju, mluvim tak normalne. Taky mam rad srandu a z druhych si ji delam.. ale napsal si proste pitomost.
Spis mi proste zajima jak to funguje z logiky veci.. termostat u prevodovky je na vymeniku oleje prevodovky a vody v okruhu ne ? A je tam proc ? Proto aby voda chladila ten olej a nee naopak predpokladam.. takze i kdyby tam byl termostat porad zavrenej tak by to nemelo mit vliv na prehrati vody ne ? Jedine na prehrati automatu jestli to dobre chapu. Nebo ? O tohle mi jde vis.. abych pochopil jak to funguje a nedelal neco zbytecne. A ptam se tady proto, aby mi nekdo napsal, ze mel treba seklej hlavni termostat a delo se mu s teplotou uplne to samy(aha tak se na nej podivam) a nebo ze se to projevuje uplne jinak(hmm tak to tim nebude a nebudu zbytecne vypoustet vodu z okruhu nebo co tam vsechno v tom videonavodu bylo)
Mechanik bude mit cas treba az za 10 dni, tak mam cas neco vyzjistit sam.. nechci vesteni z koule, chapes ?
Spis mi proste zajima jak to funguje z logiky veci.. termostat u prevodovky je na vymeniku oleje prevodovky a vody v okruhu ne ? A je tam proc ? Proto aby voda chladila ten olej a nee naopak predpokladam.. takze i kdyby tam byl termostat porad zavrenej tak by to nemelo mit vliv na prehrati vody ne ? Jedine na prehrati automatu jestli to dobre chapu. Nebo ? O tohle mi jde vis.. abych pochopil jak to funguje a nedelal neco zbytecne. A ptam se tady proto, aby mi nekdo napsal, ze mel treba seklej hlavni termostat a delo se mu s teplotou uplne to samy(aha tak se na nej podivam) a nebo ze se to projevuje uplne jinak(hmm tak to tim nebude a nebudu zbytecne vypoustet vodu z okruhu nebo co tam vsechno v tom videonavodu bylo)

Re: Přehřívání e61 ?
Pokud ti teplota vyleze nad určitou hodnotu musí sepnout ventilátor a začne dochlazovat.
Jak máš čistej chladič ?
Spíná ti ventilátor při jaké teplotě ? Zkus na místě na volnoběh pozorovat.
Vím že někomu teploměr zlobil a ukazoval nesmysl o několik stupňů. Nemusí to bejt tvůj případ ale pro jistotu si změř teplotu motoru měřákem. Na kovových částech motoru bys měl vidět alespon 103c+ pokud je vše špatně. Pokud je vše ok bude to kolem 90-95...
Nebo jinak zjisti si kolik má bejt teplota ideálně a v jaké teplotě a v jaké teplotě musí sepnout ventilátor .... mě u benzínu spíná kolem 102Celsia cca
Počítám u nafty by to mohlo bejt dříve kolem 98-100.
Pokud ti nefunguje ventilátor nakonec by mohl bejt zakopanej pes v něm případně ještě špinavej chladič .. vyčisti wappkou nebo stlačeným vzduchem opatrně.
Jak máš čistej chladič ?
Spíná ti ventilátor při jaké teplotě ? Zkus na místě na volnoběh pozorovat.
Vím že někomu teploměr zlobil a ukazoval nesmysl o několik stupňů. Nemusí to bejt tvůj případ ale pro jistotu si změř teplotu motoru měřákem. Na kovových částech motoru bys měl vidět alespon 103c+ pokud je vše špatně. Pokud je vše ok bude to kolem 90-95...
Nebo jinak zjisti si kolik má bejt teplota ideálně a v jaké teplotě a v jaké teplotě musí sepnout ventilátor .... mě u benzínu spíná kolem 102Celsia cca
Počítám u nafty by to mohlo bejt dříve kolem 98-100.
Pokud ti nefunguje ventilátor nakonec by mohl bejt zakopanej pes v něm případně ještě špinavej chladič .. vyčisti wappkou nebo stlačeným vzduchem opatrně.

Re: Přehřívání e61 ?
Filozof: A dyt psal ze mu sahara spusti na 100°C !
Myse: Co sem 6let chodim tak zde nikdo prehrivani u nafty neresil, spis naopak, tim rikam, ze asi nikdo takovou zkusenost jak ty nema a radit tezko. No pokud by to origo termostat vyresil, je to porad relativne levny reseni.
Myse: Co sem 6let chodim tak zde nikdo prehrivani u nafty neresil, spis naopak, tim rikam, ze asi nikdo takovou zkusenost jak ty nema a radit tezko. No pokud by to origo termostat vyresil, je to porad relativne levny reseni.
Re: Přehřívání e61 ?
Prečítaj si pár postrehov tu
https://www.bmwklub.sk/bmw7-e65-e66-e67 ... 16080.html
https://www.bmwklub.sk/bmw7-e65-e66-e67 ... 16080.html
Re: Přehřívání e61 ?
jirke to jsem přehlédl 
Takže sahara funguje dobře pokud spíná.
Ted už bych laboroval zda je čistej chladič ...ten dělá taky pár stupnů pokud je zanesenej jako že většina aut to má kdo nečistí každých pár let...
a potom dost vody v chladiči přeměřit zda neubejvá a zda tlakují hadice či jen v malém okruhu zda tlakuje a zda se ohřívají i ve velkém okruhu osahat nebo změřit bezdrátovým teploměrem hned budeš vidět kdy se ohřívají od kolika stupnů... pokud jsou studené je jasné že termostat je vadnej a neotevírá včas.
Podle toho co jsem zjistil by opravdu měla spouštět sahara kolem 98-100celsia což je u tebe v pohodě.
Taky neznám nikoho kdo by řešil přehřívání ...spíše opak a velkou spotřebu s problémy regenerací ten kdo má DPF 170kw verze a novější ...

Takže sahara funguje dobře pokud spíná.
Ted už bych laboroval zda je čistej chladič ...ten dělá taky pár stupnů pokud je zanesenej jako že většina aut to má kdo nečistí každých pár let...
a potom dost vody v chladiči přeměřit zda neubejvá a zda tlakují hadice či jen v malém okruhu zda tlakuje a zda se ohřívají i ve velkém okruhu osahat nebo změřit bezdrátovým teploměrem hned budeš vidět kdy se ohřívají od kolika stupnů... pokud jsou studené je jasné že termostat je vadnej a neotevírá včas.
Podle toho co jsem zjistil by opravdu měla spouštět sahara kolem 98-100celsia což je u tebe v pohodě.
Taky neznám nikoho kdo by řešil přehřívání ...spíše opak a velkou spotřebu s problémy regenerací ten kdo má DPF 170kw verze a novější ...
Re: Přehřívání e61 ?
Prostě je to termostatem, ale s tím je moc práce
Btw. neznám auto, kde by se termostat měnil lépe. Snad jedině m47, kde je to stejné, akorát ještě víc místa.

Btw. neznám auto, kde by se termostat měnil lépe. Snad jedině m47, kde je to stejné, akorát ještě víc místa.
Re: Přehřívání e61 ?
Sakra, mel jsem napsanej dlouhej příspěvek ale neslo mi to vkladat, tak na to kašlu
objednal jsem origo termostaty a v tydnu se snad dostanu na dilnu, tak pak uvidim. Z celyho srdce si preju aby to bylo tim 


Re: Přehřívání e61 ?
Tak hlavni termostat byl vadnej. I jak radil tady kolega, tak spodni hadice u chladice byla porad studena. Danej origo a hadice horka. JENŽE.....
teplota uz nejde pres 100 ale zatim max 98. A to staci kopec, predjizdeni nebo dalnice(140).. na rovine si to drzi 95. Ochlazuje se to rychleji nez predtim. Kazdopadne to porad neni ono. Kdyz jsem resil neco ohledne dpf, tak mechanik zjistil, ze je schvalne nejakym sroubkem nebo co zacpana nejaka hadicka k EGRu... wtf ? Ze nejspis byl vyrazenej ze hry
Je technicky možný, že neustale zavrenej EGR muze způsobovat prehrivani ?? Popripade da se z prostoru motoru nahmatat hadice chlazeni ty prevodovky za termostatem ? Abych jeste tohle vyloucil ? Koukal jsem tam, ale nevidel ho
diky za rady



Re: Přehřívání e61 ?
pokud je max 98C tak to není přehřívání. Zkus autu nakládat a pak zastavit a nechat pár minut na volnoběh...tam se projeví vysoká teplota a kam se až dostaneš.
I běžné auta na volnoběh spouští větrák a dochlazují v kolonách.... to je normální chování.
Pokud ti sepne větrák a dochladí z 99-102c na nížší teplotu je vše ok.
I běžné auta na volnoběh spouští větrák a dochlazují v kolonách.... to je normální chování.
Pokud ti sepne větrák a dochladí z 99-102c na nížší teplotu je vše ok.
Re: Přehřívání e61 ?
Zkousel jsem.. na 94-95 to dochladi právě.. to je přeci moc
Re: Přehřívání e61 ?
není, mně leze 530d i na 99 v koloně, při jízdě 89-92
Re: Přehřívání e61 ?
Ale ja mam pri jizde 95-98. A to tomu nedavam..
Re: Přehřívání e61 ?
A kolik by jsi tam chtěl mit?