Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Jak tady každou chvíli někdo shání starší trojku a jako "ideál" se tu radí E90 a N52 v manuálu. Docela mě zaujala tahle 330i. Sice to nemá m-paket, ale jinak výbava solidní.
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 90484.html
Ještě tahle 325i nevypadá zle až tu barvu interiéru.
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 39597.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 90484.html
Ještě tahle 325i nevypadá zle až tu barvu interiéru.
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v% ... 39597.html
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 8
- Registrován: pon 15.10.2018 11:55
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Ahoj, chystám se pořídit e92 335i s N55b30. Chtěl bych spíše manuální převodovku, ale všímám si, že většina kousků je v automatu s pádlama. Máte s tím někdo zkušenost? Jak to jezdí, jakou to má prodlevu po sešlápnutí plynu? Dá se s tím zablbnout stejně jako s manuálem? Dík za odpověď
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Pánové, dovolím si vytáhnout jedno starší téma.
Chci se zas po nějaké době vrátit k BMW a dávám si dohromady informace o E92 a E93, v nouzi E91 (E90 se mi prostě absolutně nelíbí), pouze šestiválec, benzín, manuál a zadohrab. Auto má sloužit na normální ježdění do práce (do 20 km jedna cesta), nájezd do 15 000 km/rok a jezdit bude rozhodně celoročně. A jelikož všechny svoje auta mám vždycky docela dlouho (5 a víc let, E30 jsem měl přes 8 let), je pro mě v podstatě nejdůležitější spolehlivost.
Primárně by se mi zamlouvala spíš E93, ale jak moc je znát její vyšší váha?
A co motor - podle všeho, co jsem kde našel, by E93 měly být vybavena vždy motorem N53, je tak?
A propos - jak je to se svépomocnym servisem? Všechny auta si vždy servisuju sám, jen pokud se toho sejde víc, nebo věci do kterých se mi bez kloudnýho vybavení a zvedáku nechce (takže rozvody, spojka, a pod.) nechávám dělat.
Díky za info, klidnšě mi napište své postřehy a typycké problémy pro E92/E93 - hlavně odlišnosti od E90/E91.
Chci se zas po nějaké době vrátit k BMW a dávám si dohromady informace o E92 a E93, v nouzi E91 (E90 se mi prostě absolutně nelíbí), pouze šestiválec, benzín, manuál a zadohrab. Auto má sloužit na normální ježdění do práce (do 20 km jedna cesta), nájezd do 15 000 km/rok a jezdit bude rozhodně celoročně. A jelikož všechny svoje auta mám vždycky docela dlouho (5 a víc let, E30 jsem měl přes 8 let), je pro mě v podstatě nejdůležitější spolehlivost.
Primárně by se mi zamlouvala spíš E93, ale jak moc je znát její vyšší váha?
A co motor - podle všeho, co jsem kde našel, by E93 měly být vybavena vždy motorem N53, je tak?
A propos - jak je to se svépomocnym servisem? Všechny auta si vždy servisuju sám, jen pokud se toho sejde víc, nebo věci do kterých se mi bez kloudnýho vybavení a zvedáku nechce (takže rozvody, spojka, a pod.) nechávám dělat.
Díky za info, klidnšě mi napište své postřehy a typycké problémy pro E92/E93 - hlavně odlišnosti od E90/E91.
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Tady Hanz sepsal kuchařku, najdeš hodně informací (teda jen pro N54/N55):
https://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=101583
https://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=24&t=101583
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Díky za odkaz. Zapomel jsem napsat, že 335i je pro mě asi mimo, jednak pro mě asi mimo cenu (počítám 300 kKc maximální strop pro nákup) a pak je pro mě 335 asi zbytecna, přijde mi že svym nájezdem bych to auto spíš trapil
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Tak dle informací zde od odborníků byl poslední docela spolehlivý 6-válec N52, který se dělal jen do r. 2007. Takže minimálně 13-leté auto, kde už lze asi čekat cokoli, pokud ti jde hlavně o spolehlivost, tak nevim... Ale zase, když si věci uděláš sám, proč ne. Hezké kousky 330i se snad stále dají najít, ze SRN je vozí např. člen M3maniac se skvělými referencemi.ERV píše:Díky za odkaz. Zapomel jsem napsat, že 335i je pro mě asi mimo, jednak pro mě asi mimo cenu (počítám 300 kKc maximální strop pro nákup) a pak je pro mě 335 asi zbytecna, přijde mi že svym nájezdem bych to auto spíš trapil
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Právě proto jsem se ptal, jestli se e93 alespoň okrajové dělala s N52. Podle všeho, co jsem kde načetl tak ne. Jestli je to tak, tak je potom má otázka na projev váhy mimo.
Nicméně co jsem tak různě četl, tak n52b25 je náchylnější na spotřebu oleje než n52b30, je to tak? Jakej to má důvod?
Jde i o to, že auta s N52b25 jsou levnější - proto, že motor je problémové jsi? Nebo je to jen o kultu?
Nicméně co jsem tak různě četl, tak n52b25 je náchylnější na spotřebu oleje než n52b30, je to tak? Jakej to má důvod?
Jde i o to, že auta s N52b25 jsou levnější - proto, že motor je problémové jsi? Nebo je to jen o kultu?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Viz odkaz co sem dával výše - Wiki píše, že N52B30 200 kW se do e93 dávala:
200 kW (268 bhp) Applications:
2006–2010 E83 X3 3.0si
2006-2010 E70 X5 3.0si, xDrive30i
2007-2010 E63/E64 630i
2006-2007 E90/E92/E93 330i, 330xi
Re: rada pro koupi (typ, palivo, atd.)
Tak auta s N52B25 jsou levnější než n52b30 hlavně proto, že 2.5 vs 3.0, 160 vs 190 kW.. b25 třeba zrovna na ten olej trpí víc, ale tak ta cena je snad jako všude jinde logicky vyšší u silnějšího většího motoru.. já osobně jsem vzal kvůli nákupní ceně teda taky jen b25 a určitě nelituji, skvělý motor.. jasně, že teď bych radši měl b30 a nebo uz rovnou 335i a nebo vlastně proč ne rovnou 550i no a tak to může pokračovat donekonečna...ERV píše:Právě proto jsem se ptal, jestli se e93 alespoň okrajové dělala s N52. Podle všeho, co jsem kde načetl tak ne. Jestli je to tak, tak je potom má otázka na projev váhy mimo.
Nicméně co jsem tak různě četl, tak n52b25 je náchylnější na spotřebu oleje než n52b30, je to tak? Jakej to má důvod?
Jde i o to, že auta s N52b25 jsou levnější - proto, že motor je problémové jsi? Nebo je to jen o kultu?
Každopádně do 300 si myslím, že se pěkná 330i určitě nechá najít...