Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e90 preface (N52B30) - "brambor2"

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#341 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Co v tom měl za motorizaci? Já myslím, že časem by ta E90 M3 V8 (nepřímovstřik atmo) našla po Beskydoch využití. ;)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#342 Příspěvek od pavproch »

Brambor2 je e90 preface N52B30 190kW (motoricky "stock" od sání až po koncovku výfuku a nehodlám s tím nic dělat ref ME a STK), ale zkracený o ca 10% (je tam diff ze 130i). :lovestruck:
J0HN3C
Registrovaný
Příspěvky: 203
Registrován: pon 09.08.2010 00:00
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#343 Příspěvek od J0HN3C »

pavproch píše:Fčíl sem byl na otočku až u PL hranic v jedné firmě (potenciální zákazník) a.... jak já su ráth za nefoukaných 6 hrnků s manuálem a bez EU pičičand... oach! Ne, ne a ne, opravdu si už žádné novější brmbrmbrm (= zasažené dnešní pokřivenou dobou) nekoupím....

Jo, a zkrácený brambor2 dynamicky stačí (ale ani o ň víc, nedojel sem na něj ani metr) na R36 v Supu II face (sem ho dojel a on asi měl chuť závodit, taxme se pěkně povozili skrz Beskydy).
Ta vec ma stejny vykon, vyssi vahu a jeste 4x4 pohon. Cekal bych, ze ho drtive ponizis a zesmesnis.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#344 Příspěvek od pavproch »

Ale o 6deci (20%) větší objem..... :idea:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#345 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

pavproch píše:Brambor2 je e90 preface N52B30 190kW (motoricky "stock" od sání až po koncovku výfuku a nehodlám s tím nic dělat ref ME a STK), ale zkracený o ca 10% (je tam diff ze 130i). :lovestruck:
To všichni víme co jsou v těch Báwech za třílitry. Já se ptal na Superb, jestli byl TDI nějak splašeně načipovanej. Aha takže V6 3,6 čili benzin? Tak to jo ten jede. Jinak R36 je označení téhož pro Passat, ne?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#346 Příspěvek od pavproch »

Jo, byl to šestihrnek benzín 4x4x AT čtyři laufy vzadu, já měl zato, že se ty motory značily R36 i u Supa, alen nemám patent na rozum.
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#347 Příspěvek od Stickler »

R36 je značení "lidového vozu", tedy Passata s 300 koňmi.
Ačkoli motor v Superbu je stejný FSI V6 s objemem 3,6l, má jen 260 koní.
Superb není moc těžký, pohon 4x4 v zatáčkách pomůže, mohl to mít upravené.. 330 žádný závoďák není, výkonově na cestě tedy může konkurovat tak 1:1, bohužel není důvod proč by měl Bawor navrch.
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#348 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

Stickler píše: pohon 4x4 v zatáčkách pomůže
Ja měl zato že haldex se připojuje při prokluzu.
Navic Pavproch má samosvor
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#349 Příspěvek od pavproch »

Jo, Quaife.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#350 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše: jak já su ráth za nefoukaných 6 hrnků s manuálem a bez EU pičičand... oach!
Enem otázka na krematorium v Pelhřimově, abych věděl, do čeho du... :twisted:

Citace z článku na AF.cz:
Dánové se rozhodli, že zvýší daně uvalené na automobily se spalovacím ústrojím,...

K těmto počátečním investicím bude nově třeba připočítat tisíc dánských korun (3 600 Kč), jež budou majitelé benzinových a dieselových aut každoročně platit jako silniční daň. Navíc se každým rokem, a to až do roku 2030, bude navyšovat cena pohonných hmot o 1 DKK (3,60 Kč) za litr. Vlastnit vůz se spalovacím motorem tak bude stále dražší.
Myslíte že u nás v Kocourkově v dohledném horyzontu něco takového "falsch-ekologisch" taky hrozí?
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#351 Příspěvek od Stickler »

I kdyby, než jezdit těmi elektrickými eko předraženými sračkami, radši budu platit jak mourovatý.. :|
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#352 Příspěvek od pavproch »

Já samozřejmě taky, ale jak píšu, ptám se co lze očekávat.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#353 Příspěvek od pavproch »

Možná mi rupne v kouli a budu zase experimentovat s podvozkem brambora2 (to "vlnkovaté" projíždění zatáček mě séře čímdáltímvíc) - už sem kdysik měl Koni FSD (yellows) nastavené na 2/3max tuhosti a dobrý (jízdně) ale nic moc životnost (přední 30tis, zadní 60tis km max).

Tak mě napadly Bilsteiny B6 (stavitelné) - dyž sem ale koukal na CZ web bilsteinu, tak mě překvapilo u předních, že nenabízí P a L (jako to bylo u Koni) ale UNI pro P i L stranu - je to normálníé nebo se nějak blbě dívám?

Podotázky - nemá s nima tady někdo zkušenost (jak - na jakou hodnotu - nastavit útlum + životnost)?
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#354 Příspěvek od tommee »

Ja vim, ze to je ohrana pisnicka a ze uz jsi na to negativne reagoval. Tohle uz ale taky resis ponekolikate, tak co se konecne nechat uvrtat do nakyho tricestnyho kw :) ?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#355 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Bilsteiny mají obecně problém, že časem se u toho USD systému objeví vůle mezi pístnící a jejím obalem a ty tlumiče pak na nerovnostech začínají nepříjemně cvakat :)

Třícestné KW by tady v případě kolegy znamenalo V4 , která se pro E90 ani nedělá a výroba comeptitionu na míru, kterej vlastně bude komfortní a s cenou 170tis je prostě mimo ;) Pro normálního smrtelníka stačí i dvoucestné tlumiče, drtivá většina uživatelů s lowspeed a highspeed rebound neumí pracovat, takže netřeba si komplikovat život ;)
Pokud chceš co největší životnost, pak musíš jít do seriového sachsu ;) Já na KW mám zatím odježděno sotva jednu sezonu, tak uvidíme kam se dostaneme :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#356 Příspěvek od pavproch »

Kuju. Jak to tak sleduju, tak buď znova zkusím Koni nebo se na to vyséřu.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#357 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Já dal teď na e92 335i Sachs pro M-paket, o 1cm nižší horní uložení a max spokojenost...
ještě lze seriznout sériové dorazy, aby byl delší pracovní zdvih, prip dát kratší... hraje to roli hlavně u zadních (Mpaket je v ready stavu asi jen 1 cm od dorazu, navíc se dává i pevnější horní uložení od Monroe, které eliminuje zhoupnutí po propružení).
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#358 Příspěvek od pavproch »

Mám tam OEM m-paket tlumiče z autorizáku (čili Sachs, jestli chápu správně co je tu výše naspáno ?!?) a sice životnost (asi) dobrá, ale nemožnost štelovat útlum a silně mi tím pádem na nich vadí ten jejich malý útlum.

(Místo OEM m-paket pružin sem tam dal Eibachy Sport pružiny o 15mm kratší a s tuhostí pružin = tvrdostí podvozku sem už fčíl na 100% spokojen)

Koni FSD (nastavené na 2/3 max útlumu) tlumí výrazně, ale výrazně líp (měl sem je asi 100tisk km na sníženém bramborovi1, takže na 100% vím co od nich čekat a jak je nastavit). Proto (pokud se rozhodnu do toho "gabat") pudu zase do nich (i za cenu, že přední budu měnit za nové s každou druhou výměnou woleje (á 15t km).

Ale kuju za snahu poradit.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#359 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Rozumím, Koni Sport stáhnuté na max to nejsou, ale asi už stárnu :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"

#360 Příspěvek od pavproch »

Už zase fantazíruju....

m4Zlik (e89, N52B30) má "kouzelný" přepínač Normal - Sport - Sport+, které přepne mj. podvozek (EDC), ale hlavně ve Sport resp. Sport+ udělá z N52 úplně "jiný" motor (rychlejší, dravější reakce) zatímco brambor2 (taky N52B30) tohle kouzelné talčítko nemá....

Takže (logická, že :twisted: ) otázka: Je tu někdo, kdo by dokázal ten "kouzelný" přepínač dobastlit (jen dvoupolohový přepínač + jiná/druhá mapa v ECU) do e90 N52B30 preface (po přepnutí jen "ostřejší" motor, bez EDC)?

.... zatímco bez přepnutí by N52B30 byl 100% stock = bez problémů na STK/ME.....
Odpovědět