
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e90 preface (N52B30) - "brambor2"
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Co v tom měl za motorizaci? Já myslím, že časem by ta E90 M3 V8 (nepřímovstřik atmo) našla po Beskydoch využití. 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Brambor2 je e90 preface N52B30 190kW (motoricky "stock" od sání až po koncovku výfuku a nehodlám s tím nic dělat ref ME a STK), ale zkracený o ca 10% (je tam diff ze 130i). :lovestruck:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon 09.08.2010 00:00
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ta vec ma stejny vykon, vyssi vahu a jeste 4x4 pohon. Cekal bych, ze ho drtive ponizis a zesmesnis.pavproch píše:Fčíl sem byl na otočku až u PL hranic v jedné firmě (potenciální zákazník) a.... jak já su ráth za nefoukaných 6 hrnků s manuálem a bez EU pičičand... oach! Ne, ne a ne, opravdu si už žádné novější brmbrmbrm (= zasažené dnešní pokřivenou dobou) nekoupím....
Jo, a zkrácený brambor2 dynamicky stačí (ale ani o ň víc, nedojel sem na něj ani metr) na R36 v Supu II face (sem ho dojel a on asi měl chuť závodit, taxme se pěkně povozili skrz Beskydy).
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ale o 6deci (20%) větší objem..... 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
To všichni víme co jsou v těch Báwech za třílitry. Já se ptal na Superb, jestli byl TDI nějak splašeně načipovanej. Aha takže V6 3,6 čili benzin? Tak to jo ten jede. Jinak R36 je označení téhož pro Passat, ne?pavproch píše:Brambor2 je e90 preface N52B30 190kW (motoricky "stock" od sání až po koncovku výfuku a nehodlám s tím nic dělat ref ME a STK), ale zkracený o ca 10% (je tam diff ze 130i). :lovestruck:
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Jo, byl to šestihrnek benzín 4x4x AT čtyři laufy vzadu, já měl zato, že se ty motory značily R36 i u Supa, alen nemám patent na rozum.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
R36 je značení "lidového vozu", tedy Passata s 300 koňmi.
Ačkoli motor v Superbu je stejný FSI V6 s objemem 3,6l, má jen 260 koní.
Superb není moc těžký, pohon 4x4 v zatáčkách pomůže, mohl to mít upravené.. 330 žádný závoďák není, výkonově na cestě tedy může konkurovat tak 1:1, bohužel není důvod proč by měl Bawor navrch.
Ačkoli motor v Superbu je stejný FSI V6 s objemem 3,6l, má jen 260 koní.
Superb není moc těžký, pohon 4x4 v zatáčkách pomůže, mohl to mít upravené.. 330 žádný závoďák není, výkonově na cestě tedy může konkurovat tak 1:1, bohužel není důvod proč by měl Bawor navrch.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ja měl zato že haldex se připojuje při prokluzu.Stickler píše: pohon 4x4 v zatáčkách pomůže
Navic Pavproch má samosvor
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Jo, Quaife.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Enem otázka na krematorium v Pelhřimově, abych věděl, do čeho du...pavproch píše: jak já su ráth za nefoukaných 6 hrnků s manuálem a bez EU pičičand... oach!

Citace z článku na AF.cz:
Myslíte že u nás v Kocourkově v dohledném horyzontu něco takového "falsch-ekologisch" taky hrozí?Dánové se rozhodli, že zvýší daně uvalené na automobily se spalovacím ústrojím,...
K těmto počátečním investicím bude nově třeba připočítat tisíc dánských korun (3 600 Kč), jež budou majitelé benzinových a dieselových aut každoročně platit jako silniční daň. Navíc se každým rokem, a to až do roku 2030, bude navyšovat cena pohonných hmot o 1 DKK (3,60 Kč) za litr. Vlastnit vůz se spalovacím motorem tak bude stále dražší.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
I kdyby, než jezdit těmi elektrickými eko předraženými sračkami, radši budu platit jak mourovatý.. 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Já samozřejmě taky, ale jak píšu, ptám se co lze očekávat.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Možná mi rupne v kouli a budu zase experimentovat s podvozkem brambora2 (to "vlnkovaté" projíždění zatáček mě séře čímdáltímvíc) - už sem kdysik měl Koni FSD (yellows) nastavené na 2/3max tuhosti a dobrý (jízdně) ale nic moc životnost (přední 30tis, zadní 60tis km max).
Tak mě napadly Bilsteiny B6 (stavitelné) - dyž sem ale koukal na CZ web bilsteinu, tak mě překvapilo u předních, že nenabízí P a L (jako to bylo u Koni) ale UNI pro P i L stranu - je to normálníé nebo se nějak blbě dívám?
Podotázky - nemá s nima tady někdo zkušenost (jak - na jakou hodnotu - nastavit útlum + životnost)?
Tak mě napadly Bilsteiny B6 (stavitelné) - dyž sem ale koukal na CZ web bilsteinu, tak mě překvapilo u předních, že nenabízí P a L (jako to bylo u Koni) ale UNI pro P i L stranu - je to normálníé nebo se nějak blbě dívám?
Podotázky - nemá s nima tady někdo zkušenost (jak - na jakou hodnotu - nastavit útlum + životnost)?
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Ja vim, ze to je ohrana pisnicka a ze uz jsi na to negativne reagoval. Tohle uz ale taky resis ponekolikate, tak co se konecne nechat uvrtat do nakyho tricestnyho kw
?

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Bilsteiny mají obecně problém, že časem se u toho USD systému objeví vůle mezi pístnící a jejím obalem a ty tlumiče pak na nerovnostech začínají nepříjemně cvakat 
Třícestné KW by tady v případě kolegy znamenalo V4 , která se pro E90 ani nedělá a výroba comeptitionu na míru, kterej vlastně bude komfortní a s cenou 170tis je prostě mimo
Pro normálního smrtelníka stačí i dvoucestné tlumiče, drtivá většina uživatelů s lowspeed a highspeed rebound neumí pracovat, takže netřeba si komplikovat život
Pokud chceš co největší životnost, pak musíš jít do seriového sachsu
Já na KW mám zatím odježděno sotva jednu sezonu, tak uvidíme kam se dostaneme 

Třícestné KW by tady v případě kolegy znamenalo V4 , která se pro E90 ani nedělá a výroba comeptitionu na míru, kterej vlastně bude komfortní a s cenou 170tis je prostě mimo


Pokud chceš co největší životnost, pak musíš jít do seriového sachsu


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Kuju. Jak to tak sleduju, tak buď znova zkusím Koni nebo se na to vyséřu.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Já dal teď na e92 335i Sachs pro M-paket, o 1cm nižší horní uložení a max spokojenost...
ještě lze seriznout sériové dorazy, aby byl delší pracovní zdvih, prip dát kratší... hraje to roli hlavně u zadních (Mpaket je v ready stavu asi jen 1 cm od dorazu, navíc se dává i pevnější horní uložení od Monroe, které eliminuje zhoupnutí po propružení).
ještě lze seriznout sériové dorazy, aby byl delší pracovní zdvih, prip dát kratší... hraje to roli hlavně u zadních (Mpaket je v ready stavu asi jen 1 cm od dorazu, navíc se dává i pevnější horní uložení od Monroe, které eliminuje zhoupnutí po propružení).
“Ability is what you're capable of doing.”
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Mám tam OEM m-paket tlumiče z autorizáku (čili Sachs, jestli chápu správně co je tu výše naspáno ?!?) a sice životnost (asi) dobrá, ale nemožnost štelovat útlum a silně mi tím pádem na nich vadí ten jejich malý útlum.
(Místo OEM m-paket pružin sem tam dal Eibachy Sport pružiny o 15mm kratší a s tuhostí pružin = tvrdostí podvozku sem už fčíl na 100% spokojen)
Koni FSD (nastavené na 2/3 max útlumu) tlumí výrazně, ale výrazně líp (měl sem je asi 100tisk km na sníženém bramborovi1, takže na 100% vím co od nich čekat a jak je nastavit). Proto (pokud se rozhodnu do toho "gabat") pudu zase do nich (i za cenu, že přední budu měnit za nové s každou druhou výměnou woleje (á 15t km).
Ale kuju za snahu poradit.
(Místo OEM m-paket pružin sem tam dal Eibachy Sport pružiny o 15mm kratší a s tuhostí pružin = tvrdostí podvozku sem už fčíl na 100% spokojen)
Koni FSD (nastavené na 2/3 max útlumu) tlumí výrazně, ale výrazně líp (měl sem je asi 100tisk km na sníženém bramborovi1, takže na 100% vím co od nich čekat a jak je nastavit). Proto (pokud se rozhodnu do toho "gabat") pudu zase do nich (i za cenu, že přední budu měnit za nové s každou druhou výměnou woleje (á 15t km).
Ale kuju za snahu poradit.
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Rozumím, Koni Sport stáhnuté na max to nejsou, ale asi už stárnu 

“Ability is what you're capable of doing.”
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: e90 preface (N52B30) - "brambor2"
Už zase fantazíruju....
m4Zlik (e89, N52B30) má "kouzelný" přepínač Normal - Sport - Sport+, které přepne mj. podvozek (EDC), ale hlavně ve Sport resp. Sport+ udělá z N52 úplně "jiný" motor (rychlejší, dravější reakce) zatímco brambor2 (taky N52B30) tohle kouzelné talčítko nemá....
Takže (logická, že
) otázka: Je tu někdo, kdo by dokázal ten "kouzelný" přepínač dobastlit (jen dvoupolohový přepínač + jiná/druhá mapa v ECU) do e90 N52B30 preface (po přepnutí jen "ostřejší" motor, bez EDC)?
.... zatímco bez přepnutí by N52B30 byl 100% stock = bez problémů na STK/ME.....
m4Zlik (e89, N52B30) má "kouzelný" přepínač Normal - Sport - Sport+, které přepne mj. podvozek (EDC), ale hlavně ve Sport resp. Sport+ udělá z N52 úplně "jiný" motor (rychlejší, dravější reakce) zatímco brambor2 (taky N52B30) tohle kouzelné talčítko nemá....
Takže (logická, že

.... zatímco bez přepnutí by N52B30 byl 100% stock = bez problémů na STK/ME.....