Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Zna ji nekdo?

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Zna ji nekdo?

#801 Příspěvek od JaraX »

zdann, ja se ptal v autorizáku jak řeší opravu VVT,když není jednoznačny že objednají díl za 60 a nebude to pak stejně OK.
a oni mi řekli že takové opravy nedělají, že pokud je něco na motoru, nacení se celý motor, zákazník uteče a oni mají klid.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Zna ji nekdo?

#802 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

no jasný, tak to je, je to banda loutek tam stejně...
Tohle tam dneska nikoho nezajímá. Je to společnost kotovaná na burze, takže management musí plnit nějaké kovenanty. Růst je to magické zaklínadlo. Ty nemáš oživovat starou 6er. Ty máš jít a koupit si novou. To že u dealera necháš 300€ za plastíky a úchytky není pro jejich business zajímavé. Cílí na jiného zákazníka. Na zákazníka, který si max každé 3 roky koupí nové moderní multimediální s lampičkama s logem ve dveřích. A to je uplně jiný zákazník než ten, který si doma v garáži opravuje 30 let starý kus
to víme, tak když je nezajímám, tak se divim, že pálí energii na to zatípavat nějakej tis, kterej stejně poběží nějak pro někoho dál a můžeš si ho stáhnout na každým rohu, jen pruděj... nic, asi už jsme si řekli všechno :D snad se i chápem...
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Zna ji nekdo?

#803 Příspěvek od Stepan1 »

jirka330i píše: jj...částečně to logické je- bmw už dávno není rodinná firma zaměřená na řidiče a fandy, ale globální marketingová korporace zaměřená hlavně na zisky, dividendy a cenu akcií (když se ovšem podívám na cenu akcii bmw za posledních 10let tak mne napadá otázka proč jsou tam kde jsou...)
když jsou teda tak chytří jak říkáš (osobně o tom mám velmi silné pochybnosti když jako ukázkový "mikro-vzorek" vezmu třeba jen vývoj software firmware za posledních víc jak 10let) jak teda pochopit jejich ojebávání na originálních náhradních dílech? Respektoval jsem přístup platit prémiovou cenu dejme tomu +30-60% vs druhoška za mírně lepší kvalitu...která je ve výrobních nákladech stála možna tak 5-10% navíc...takže si na tom pořd slušně mastili kapsy...a teď ti za stejnou cenu (pravidelně navyšovanou o hyperfinflaci) prodají průměrnou nebo podprůměrnou kvalitu? To už snad ani není vychytralost ale vychcanost...
Tak akcie jsou za posledních 10 let na nějakým dvojnásobku, trojnásobku oproti roku 2009. To na firmu, která na rozdíl od většiny konkurence není v žádným koncernu a nemá tak žádný synergie, sdílení nákladů (...) jde, ne? ;)
Do diskuse o kvalitě dílů se nebudu pouštět, nerozumím tomu.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: Zna ji nekdo?

#804 Příspěvek od vita11 Moderátor »

zddan01 píše:to víme, tak když je nezajímám, tak se divim, že pálí energii na to zatípavat nějakej tis, kterej stejně poběží nějak pro někoho dál a můžeš si ho stáhnout na každým rohu, jen pruděj... nic, asi už jsme si řekli všechno :D snad se i chápem...
Oni ho nezatípli. Oni před něho strčili paywall :D A věřím, že si to hromada servisáků zaplatí. U nás možná ne, ale víc na západ jo
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Zna ji nekdo?

#805 Příspěvek od Stepan1 »

zddan01 píše:já jsem se loni při svojí vyjímečný návštěvě autorizovanýho servisu bmw známýho schválně zeptal, kolik by to bylo u nich, vyndání N62, hlavy dolu, rozvody, těsnění nový, řekl, tohle vůbec neděláme, starý auto, nemáme znalosti, lidi na to, za který bysme se pak zaručili abys nám sem pořád nejezdil s reklamacema, že ti to někde teče
takže ani je, ani automobilku o peníze neobírám, velkej retrofit ti taky autorizák dělat nebude, ani většina mechaniků, to musí člověk všechno sám na svým autě, frajeři jenom mění olej za 10k a opravujou max neco po bouračkám přes pojištovny, který pak akorát kurví ceny :lol:
Fajn, tak v tomhle případě je neobíráš. Ale taky jim nic nepřinášíš ;)
Proč to nedělají? Protože je to taky na hovno kšeft. Dyť se podívej, kolik JaraX říká, že si sám vydělá. Když na fóru vidím (a vopravdu to nemyslím špatně, je to prostě realita) že jeden ze dvou největších odborníků na BMW v republice píše, že si není schopnej po 15 let v byznysu koupit ojetou M5 E60, kterou by chtěl, protože na ní prostě nemá, tak mi dojde, že je asi lepší kšeft měnit oleje na zánovních autech než dělat generální opravy motorů, ne?
Sorry, v prakticky žádným kšeftu (s vyjímkou možná letectví) ti nikdo nebude autorizovaně řešit servis na 20 let starým modelu.


že by komunita lidí, co ty starý auta maj nic nepřinášela, to bych neřek, oni si za ty díly nechaj zaplatit dobře a o kvalitě jsme si řekli svoje, ten tis někdo předpokládám ukrad a dal online, krást se nemá, ale už se stalo bohužel, tak to zatípnu a dám, za takovou cenu, že si to nikdo nekoupí? spočítali si, ti chytří, kolik lidí si to koupí a kolik jen tak naserou?
Tak minimálně se ten, kdo to ukradl, už nedostane k příručkám na nový modely ne?
A ty lidi, který naserou, ty jim udělají co? Nekoupí si tu novou M5, kterou by si jinak určitě koupili?
Navíc, jedna věc je "zaplatit dobře" a druhá věc je, aby na tom ta fabrika vydělala. Ty vidíš, že dáš stovky EUR za nějakej malej díl, ale ta automobilka s tím má tři prdele vícenákladů, které musí do tý prodejní ceny promítnout. Představ si, že bys měla začít vyrábět nějakej interiérovej díl na Z3. Kup si vstřikolis a můžeš začít. Kolik jich vyrobíš? Když nevíš, kolik jich budeš schopnej prodat, za jakou dobu, ale zase víš že je budeš muset nesmyslně dlouho skladovat, než si pro něj někdo přijde... Vyrábět je individuálně už vůbec nedává cenu, by ti nikdo nezaplatil... A tak.

Jenom k autům si holt pár lidí nadělalo citový vztahy a teď jsou nasraný, když s nima "jejich love brand" vymrdává.

pár tisíc, desitek tisíc? to neni málo a navíc to vymrdávání mi přijde zbytečný, to je proč se na tom točim
BMW za minulej rok prodalo 2,5milionu aut. Pochybuju, že si většina zákazníků kupuje víc než 1 nový BMW každý 2-3 roky. Reálně tak mají třeba 5-7 milionů aktivních zákazníků. Pár desítek tisíc lidí, kteří navíc s jejich reálnýma zákazníkama nemají průnik , protože málo kdo kupuje nový 7er a zároveň v garáži suší 540i E39, je vlastně irelevantní.
zisk je v pořádku, když v 50. letech byli na chcípnutí, tak přestali dělat ty velký V8 auta a přišli s neue Klasse, taky se to možná někomu nelíbilo, jako ted, když dělaj suv a fwd, ale budiž, to mi nevadí; kvalita, co jde dolu, to je prostě realita, ceny tech aut už jsou právě tech 15plus let stejný, tak se to prostě musí někde projevit, s tim nic nenaděláme, to byť nerad prostě dokážu pochopit
No, tak se chápem :)
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Zna ji nekdo?

#806 Příspěvek od jirka330i »

Tak akcie jsou za posledních 10 let na nějakým dvojnásobku, trojnásobku oproti roku 2009. To na firmu, která na rozdíl od většiny konkurence není v žádným koncernu a nemá tak žádný synergie, sdílení nákladů (...) jde, ne? ;)
Do diskuse o kvalitě dílů se nebudu pouštět, nerozumím tomu.
no nevim...samorejme zalezi na obdobi na ktere se divame a uhlu pohledu, 2009 byl zacatek financni krize kdy vsechny akcie padly o vic jak 50%...takze jsem se snazil podivat na ekonomicky stabilnejsi obdobi nekdy od zacatku 2012 (neni to 10 let....vim)...tam nejakou dobu akcie skutecne rostly (pozitivni vysledek ekonomiky, globalizace, suv, znasobeni modelovych rad, zisku ze 4hrncovych jednotek vyrabenych v PSA, zavedeni predokolky atd atd atd)...az na nejakych 120euro/akcie....ale na zacatku 2020 tuto hodnotu urcite nemely (opet neberu obdobi covidu ktery s akciemi zahybal)...
No uvidime, budoucnost ukaze kam se to posune a jak budou na novy marketinkovy pristup bmw reagovat stavajici iphone ovce pote co jim zamrzne pritok penez od tatinku na sexy hracky (a pote co firmy jako lidl prestanou nakupovat bmw sluzebaky i za tech minus 35%)...kazdopadne mame kazdy moznost kvalifikovane volby a to je dobre :D
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Zna ji nekdo?

#807 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Půl roku tady nenapsal nikdo ani čárku a najednou taková smršť :-)

Já ten TIS neznám - ale je tam něco jiného nebo lepšího než je v Istě? Měl jsem za to, že v té Istě jsou všechny postupy na opravy obsažené.
Je v něčem ten TIS lepší?
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Zna ji nekdo?

#808 Příspěvek od Stepan1 »

Tak se podívej na akcie jiných automobilek, třeba od toho 2012.
GM od 2020 vyrostlo o nějakých 20%, Ford klesá, VW je +- na svým a BMW taky. Takže to asi nedělají až tak špatně, ne? ;)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Zna ji nekdo?

#809 Příspěvek od JaraX »

Gerchan píše:Půl roku tady nenapsal nikdo ani čárku a najednou taková smršť :-)

Já ten TIS neznám - ale je tam něco jiného nebo lepšího než je v Istě? Měl jsem za to, že v té Istě jsou všechny postupy na opravy obsažené.
Je v něčem ten TIS lepší?
taky tady nebyl jarax
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Zna ji nekdo?

#810 Příspěvek od jirka330i »

a taky mirny pozitivni prinos karanteny a lockdown ;) :D
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Zna ji nekdo?

#811 Příspěvek od jirka330i »

Gerchan píše:Já ten TIS neznám - ale je tam něco jiného nebo lepšího než je v Istě? Měl jsem za to, že v té Istě jsou všechny postupy na opravy obsažené. Je v něčem ten TIS lepší?
vyhoda TIS byla asi prave ta online dostupnost...ale taky myslim ze vse z TIS je dostupne offline v ISTA...
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Zna ji nekdo?

#812 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

a šel TIS :lol: :lol:
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Zna ji nekdo?

#813 Příspěvek od jirka330i »

Stepan1 píše:Tak se podívej na akcie jiných automobilek, třeba od toho 2012.
GM od 2020 vyrostlo o nějakých 20%, Ford klesá, VW je +- na svým a BMW taky. Takže to asi nedělají až tak špatně, ne? ;)
srovnavat bmw s mainstreamem se taky da....a vlastne uz je to i realita....mam ale pocit ze akcionari cekali od bmw (soude podle vyrocnich zprav a proklamovanych vizi, strategii a planu) vykon akcii blizsi treba Tesla ;)
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Zna ji nekdo?

#814 Příspěvek od Stepan1 »

A co BMW je jinýho, než mainstream? 320d, 520d, nějaký malý Xka? X5 je oproti Touaregu vtip.
Navíc VW zahrnuje i Audi, Bentley...

Tesla je úplně mimo, anomálie. S nima bych BMW nesrovnával.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Zna ji nekdo?

#815 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

Stepan1 píše: Fajn, tak v tomhle případě je neobíráš. Ale taky jim nic nepřinášíš ;)
Proč to nedělají? Protože je to taky na hovno kšeft. Dyť se podívej, kolik JaraX říká, že si sám vydělá. Když na fóru vidím (a vopravdu to nemyslím špatně, je to prostě realita) že jeden ze dvou největších odborníků na BMW v republice píše, že si není schopnej po 15 let v byznysu koupit ojetou M5 E60, kterou by chtěl, protože na ní prostě nemá, tak mi dojde, že je asi lepší kšeft měnit oleje na zánovních autech než dělat generální opravy motorů, ne?
Sorry, v prakticky žádným kšeftu (s vyjímkou možná letectví) ti nikdo nebude autorizovaně řešit servis na 20 let starým modelu.


já to po nich ani nechci, 100 € za hodinu je taxa pro mě nedostupná, ale nikoho neobírám, správně :thumbsup:

Tak minimálně se ten, kdo to ukradl, už nedostane k příručkám na nový modely ne?
A ty lidi, který naserou, ty jim udělají co? Nekoupí si tu novou M5, kterou by si jinak určitě koupili?
Navíc, jedna věc je "zaplatit dobře" a druhá věc je, aby na tom ta fabrika vydělala. Ty vidíš, že dáš stovky EUR za nějakej malej díl, ale ta automobilka s tím má tři prdele vícenákladů, které musí do tý prodejní ceny promítnout. Představ si, že bys měla začít vyrábět nějakej interiérovej díl na Z3. Kup si vstřikolis a můžeš začít. Kolik jich vyrobíš? Když nevíš, kolik jich budeš schopnej prodat, za jakou dobu, ale zase víš že je budeš muset nesmyslně dlouho skladovat, než si pro něj někdo přijde... Vyrábět je individuálně už vůbec nedává cenu, by ti nikdo nezaplatil... A tak.


to je jasný, proto to zdražujou, že to musí držet na skladě, obzvlášt pro auto, co jich už zbylo pár tisíc, proto taky za bauset chtěji 8,5K, víme; problém je jinde, v tom, že čekáš stejnou/podobnou kvalitu a dostaneš něco ošizenýho, co nesedí, viz to těsnění madla, kdybych to věděl, starý bych nevyhazoval
Porsche někde uvádělo, že díly na starý modely bude tisknout v menších seriích na 3D tiskárně, vydávaji navody pro starý modely, to BMW nedělá, proč? mohlo by, pak za to chtěj překupníci balík

BMW za minulej rok prodalo 2,5milionu aut. Pochybuju, že si většina zákazníků kupuje víc než 1 nový BMW každý 2-3 roky. Reálně tak mají třeba 5-7 milionů aktivních zákazníků. Pár desítek tisíc lidí, kteří navíc s jejich reálnýma zákazníkama nemají průnik , protože málo kdo kupuje nový 7er a zároveň v garáži suší 540i E39, je vlastně irelevantní.

to je ale právě smutný

zisk je v pořádku, když v 50. letech byli na chcípnutí, tak přestali dělat ty velký V8 auta a přišli s neue Klasse, taky se to možná někomu nelíbilo, jako ted, když dělaj suv a fwd, ale budiž, to mi nevadí; kvalita, co jde dolu, to je prostě realita, ceny tech aut už jsou právě tech 15plus let stejný, tak se to prostě musí někde projevit, s tim nic nenaděláme, to byť nerad prostě dokážu pochopit
No, tak se chápem :)
:)
trochu mi přijde, a jasně, nevidíme se, neznáme se, nemusí to tak bejt, že trochu tvrdíš, že vlastně mít starý auto, bavit se tim, zkoušet si to sám opravovat, je špatně, protože někomu přinášim minimální zisk, ale tohle tady neni business, to je prostě zábava, něco, co děláme pro radost, já ty auta a máme ještě jedno bmw, nemám pro to, abych je měl na kšeft, rád si je udržuju, popovídám s podobnýma lidma, jezdim s nima, mám je jako hobby a nebudu se prostě cejtit trapně a méněcenně proto, že si nekoupim nový a mrzí mě, že se někdo takhle na mě může dívat (ted myslim BMW, ne tebe :) )

a ještě dodám, vážim si ohromně zákazníku, co si to to auto koupí jako první, díky nim ho pak můžeme mít i my/já :D a respektuju i to, že se automobilka z důvodu konkurenceschopnosti rozhodne vyrábět něco, co už nevydrží tolik jako dřív, jen si říkám, přoč mi to pak zbytečně komplikuje, když si na mě nic nevezme, ani já jí
Naposledy upravil(a) zddan01 dne pon 12.10.2020 12:48, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2611
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Zna ji nekdo?

#816 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

JaraX píše:
Gerchan píše:Půl roku tady nenapsal nikdo ani čárku a najednou taková smršť :-)

Já ten TIS neznám - ale je tam něco jiného nebo lepšího než je v Istě? Měl jsem za to, že v té Istě jsou všechny postupy na opravy obsažené.
Je v něčem ten TIS lepší?
taky tady nebyl jarax
Dyk jasně...v pořádku....s tebou to tu zase ožilo...za mě :thumbsup: :thumbsup:

Nějak ten můj dotaz zapadl v debatě o akciích BMW... :-) Je tedy v něčem ten TIS lepší než Ista? Přicházím o něco, když ho nemám?
Uživatelský avatar
jirka330i
Registrovaný
Příspěvky: 111
Registrován: stř 26.06.2019 08:38
Bydliště: Beskydy

Re: Zna ji nekdo?

#817 Příspěvek od jirka330i »

Stepan1 píše:A co BMW je jinýho, než mainstream? 320d, 520d, nějaký malý Xka? X5 je oproti Touaregu vtip.
Navíc VW zahrnuje i Audi, Bentley...

Tesla je úplně mimo, anomálie. S nima bych BMW nesrovnával.
no tak ve vyrocnich zpravach oni sami sebe prezentuji jako premium/superpremium...

a s ohledem na to ze je to globalni automotive korporace tak akcionare fakt nezajima jestli jsou ty 4 kola pohanena elektromotorkem, trihrncem nebo parou...jde jim o vysi dividendy a trvaly rust ceny akcie vyssi nez dany (v tomto pripade premiovy) segment trhu...

na druhou stranu je zejmena diky EU regulacim zrejme ze to kam se momentalne dostavaji spalovaci motory neni vysledkem cileneho vyvoje automobilek...to ze jedni plati pokuty za uvadeni 6valcu na trh a druzi dostavaji vysoke dotace z nasich dani na elektromobilitu (jejiz transparentni ekologicnost neni zase az takova hitparada jak nam Brusel tvrdi...uz jen to dobijeni baterek elektrinou z uhelnych elektraren u nas je zajimave tema) je uz uplne jine tema na ktere mame taky vsichni trosku odlisny pohled...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Zna ji nekdo?

#818 Příspěvek od JaraX »

Gerchan píše:
JaraX píše:
Gerchan píše:Půl roku tady nenapsal nikdo ani čárku a najednou taková smršť :-)

Já ten TIS neznám - ale je tam něco jiného nebo lepšího než je v Istě? Měl jsem za to, že v té Istě jsou všechny postupy na opravy obsažené.
Je v něčem ten TIS lepší?
taky tady nebyl jarax
Dyk jasně...v pořádku....s tebou to tu zase ožilo...za mě :thumbsup: :thumbsup:

Nějak ten můj dotaz zapadl v debatě o akciích BMW... :-) Je tedy v něčem ten TIS lepší než Ista? Přicházím o něco, když ho nemám?
TIS je hlavně přehlednej, ISTA ti zase nabídne opravu na základě chyby a ISTA+ má i nějaky videa na opravu.
Stepan1
Registrovaný
Příspěvky: 973
Registrován: čtv 01.06.2017 19:56

Re: Zna ji nekdo?

#819 Příspěvek od Stepan1 »

zddan01 píše: trochu mi přijde, a jasně, nevidíme se, neznáme se, nemusí to tak bejt, že trochu tvrdíš, že vlastně mít starý auto, bavit se tim, zkoušet si to sám opravovat, je špatně, protože někomu přinášim minimální zisk, ale tohle tady neni business, to je prostě zábava, něco, co děláme pro radost, já ty auta a máme ještě jedno bmw, nemám pro to, abych je měl na kšeft, rád si je udržuju, popovídám s podobnýma lidma, jezdim s nima, mám je jako hobby a nebudu se prostě cejtit trapně a méněcenně proto, že si nekoupim nový a mrzí mě, že se někdo takhle na mě může dívat (ted myslim BMW, ne tebe :) )

a ještě dodám, vážim si ohromně zákazníku, co si to to auto koupí jako první, díky nim ho pak můžeme mít i my/já :D a respektuju i to, že se automobilka z důvodu konkurenceschopnosti rozhodne vyrábět něco, co už nevydrží tolik jako dřív, jen si říkám, přoč mi to pak zbytečně komplikuje, když si na mě nic nevezme, ani já jí
Ale dyť já ti neberu, že je to tvoje hobby. Já bych taky rád měl nějakýho veteránka, nicméně za současný situace na to nemám čas, nervy, prostory, zručnost a vlastně v tom segmentu, co by mi uměl už udělat radost, tzn. ///M, ani možnost do toho ty prachy teď vrážet. Takže vlastně nemám vůbec nic :lol:
Jenom vysvětluju, proč tě v tom BMW nehodlá, ze zcela logických důvodů, podporovat. Podporovat Tě by znamenalo mít náklady, který se nikdy a nijak nevrátí. Proto to nedělají.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: Zna ji nekdo?

#820 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

ale já přece jen chtěl, aby bmw nechalo někde u někoho cizího na serveru běžet tis, já od nich nechci, aby se mnou mělo nějaký náklady a podporovalo mě, kdyby to běželo u nich, oni by to udržovali, updatovali, tak neřeknu :roll:

nic, už jsem si pěkně pobrečel, jdu zkouknout nějaký 6 na inzerci a bejt tady on topic :D
Odpovědět