Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N55 - pomoc s výběrem oleje
N55 - pomoc s výběrem oleje
Zdravím všechny,
jaký nejvhodnější olej zvolit pro N55 motor? 5W40ka bude asi nejlepší tipuju, ale je důležité, aby splňoval BMW LongLife-01 nebo 04 cerfitikaci? Brouzdal jsem trochu po zahraničních fórech a většina lidí se tam shodovalo, že ta LL certifikace je důležitá, ale vím, že v tomto 100 lid 100 různých názorů.
Předem díky
Petr
jaký nejvhodnější olej zvolit pro N55 motor? 5W40ka bude asi nejlepší tipuju, ale je důležité, aby splňoval BMW LongLife-01 nebo 04 cerfitikaci? Brouzdal jsem trochu po zahraničních fórech a většina lidí se tam shodovalo, že ta LL certifikace je důležitá, ale vím, že v tomto 100 lid 100 různých názorů.
Předem díky
Petr
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
ani jsi nenapsal v jakém autě, kde se s tím, jak se s tím jezdí atd.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Na specifikaci LongLife nehleď a měň olej v normálních intervalech do 15k km.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Je to 640i (F13)...nechtěl jsem to dávat do názvu, protože tohle je sekce pro 5kove řady, ale kdybych to postnul do 6kove sekce, nejspíš by si toho ani nikdo nevšiml vzhledem k tomu, jaka je tam aktivita.JaraX píše:ani jsi nenapsal v jakém autě, kde se s tím, jak se s tím jezdí atd.
Co se týče jízdy, najedu asi jen tak 10 tisíc ročně, povětšinou kratší popojížďky ve městě/z města do sousedních dědin atd., jen zřídka dálky/dálnice. Jezdím takovou normální jízdu, spíš klidnější, žádnou pilu.
Naposledy upravil(a) dEstr0y3r dne sob 31.10.2020 04:38, celkem upraveno 1 x.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Nejde ani tak o fakt, že "by měl" LL olej vydržet 30 tisíc km, což je samozřejmě nesmysl, ale spíš o fakt, že to je specifikace oficiálně schválená výrobcem a lít tam neschválený olej asi není nejlepší nápad (alespoň z toho, co jsem se dočetl na bimmerfest atd).Francis píše:Na specifikaci LongLife nehleď a měň olej v normálních intervalech do 15k km.
Najedu cca 10 tisíc ročně, takže měním olej stejně jednou ročně.
Nakonec jsem se rozhodl pro Total 5W30 LL-40 + Liqui Moly Ceratec.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
5w30 je nesmysl, jak pojedeš delší trasu jak 20-30km tak už budeš karbonovat motor. Dle tvého stylu bych dal 5W40
a ten ceratec bych tam nelil, ten motor na to není postavený, mužeš mu klidně ubližit.
a ten ceratec bych tam nelil, ten motor na to není postavený, mužeš mu klidně ubližit.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Karbonovat motor? Vždyť je 5W30 je naprosto běžná specifikace schválená výrobcem, který používá přímo BMW pro servisování. Sám mechanik mi ho doporučil, protože jezdím spíš popojížďky a nejezdím nijak extra sportovní jízdu (což jsem psal) a 5W30 se rychleji zahřeje.
A motor není stavěný na Ceratec? Co to znamená? Čím by mu to mělo ublížit? Z recenzí na fórech jsem neviděl, že by s tím měl někdo problém, naopak si to všichni chválili, že je motor tišší a má menší spotřebu.
A motor není stavěný na Ceratec? Co to znamená? Čím by mu to mělo ublížit? Z recenzí na fórech jsem neviděl, že by s tím měl někdo problém, naopak si to všichni chválili, že je motor tišší a má menší spotřebu.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
ty motory jsou navrženy s nějakou konkrétní provozní vůli a konkretním třením a prostě není uplně dobrý tyto vlastnosti měnit. častá výměna oleje (po 10tkm) tomu pomuže mnohem víc než nějakej ceratec.
jj BMW doporučuje 5W30, tak ji tam nalej, až zase přijede někdo se zakarbonovanou N55, dám mu na tebe a tvého mechanika telefon a BMW mu rádo doporučí ekologickou likvidaci vozu a nový model.
na sportovní jízdu bych ti doporučil uplně jiny olej.
jj BMW doporučuje 5W30, tak ji tam nalej, až zase přijede někdo se zakarbonovanou N55, dám mu na tebe a tvého mechanika telefon a BMW mu rádo doporučí ekologickou likvidaci vozu a nový model.
na sportovní jízdu bych ti doporučil uplně jiny olej.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Píšeš delší trasu jak 30km, a jaká je teplota oleje u té N55, že se motor začne karbonovat po těhle kilometrech ?
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
bývá kolem 110°C, více řeknou majitelné N55, ono jde o to v jakych autech, čím větší auto, tím větší zátěž, nejhorší to bývá v Xkách, kde ten motor prostě dostává na prdel, nebo v autech s xdrivem. každopádně 5w30 je tam rozhodně nevhodná skrz karbonizaci.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
No xDrive to není a musím podotknout, že nejsem mechanik, ale absolutně mi hlava nebere, proč by měl olej, který je DOPORUČENÝ a cerfitikovaný přímo výrobcem karbonizovat motor. Mechanik dělá čistě BMW přes 10-15 let a tohle mi sám doporučil. Když se podívám na bimmerfest nebo jiný fóra tak tam lidi doporučují buď 5W30, 5W40 nebo 0W40 (pro studenějši prostředí). Přímo BMW servisy používají pro tento motor tenhle olej. Selským rozumem kdyby karbonizoval motor, tak ho tam snad nedávají?JaraX píše:bývá kolem 110°C, více řeknou majitelné N55, ono jde o to v jakych autech, čím větší auto, tím větší zátěž, nejhorší to bývá v Xkách, kde ten motor prostě dostává na prdel, nebo v autech s xdrivem. každopádně 5w30 je tam rozhodně nevhodná skrz karbonizaci.
- Itchythefirst
- Registrovaný
- Příspěvky: 912
- Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Jenze automobilka musi zohlednit spustu faktoru, hlavne teda cenu a emise, zivotnost je az nekde hooodne vzadu. Prave ta 5W30 ma za provozu o neco nizsi viskozitu a tedy o nulu nula nic mensi emise. To ze bude za par let komplet zadelanej motor uz vyrobci davno nersi 

Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Já si tedy myslím, že s vůlemi to nemá nic společného, ale primárně jde o spotřebu /emise. Proto dnes všude u nových aut, teda ne BMW, dávají lehkoběžné oleje 0W20.
110°C na oleji není zas tolik, aby se začal karbonovat motor, to teda musela prudce poklesnout kvalita olejů.......?
110°C na oleji není zas tolik, aby se začal karbonovat motor, to teda musela prudce poklesnout kvalita olejů.......?
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
tak hlavně se dneska používají bezpopílkové oleje což je zlo, lidi co dělají některá auta si vozí oleje z USA apod kde se dají sehnat jiné klasické oleje, některá auta na ty sračky co tu jsou chcípají.
karbonování N54,N55 apod a vlastně všech nových benzíňáků je obrovský problém.
a ano 0W20 se používá kvuli spotřebě a emisích. o vůlich jsem mluvil ve spojitosti s aditivem ceratec.
karbonování N54,N55 apod a vlastně všech nových benzíňáků je obrovský problém.
a ano 0W20 se používá kvuli spotřebě a emisích. o vůlich jsem mluvil ve spojitosti s aditivem ceratec.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Do N54/55 jediné 5w50 nic jiného bych nedával .
Vyšší výkon, vysoká provozní teplota jsou jistá cesta do pekel.
Už dneska se ukazuje jak ty 0w30 a 5w30 do těchto výkonných aut poškozují uložení vacek, a regulérně vyjetá ložiska na klíče atd.
Sám do n54 dávam Mobil1 5w50 , mam na něm najeto už skoro 100tis km a mám nulovou spotřebu oleje
Skrze přímé vstřikování měním v intervalu 6-7tis km aby se olej příliš neředil benzínem...
Někdo má názor možná jiný, já na emise seru, jezdím i snížený termostat, hustější olej a mám spokojený život
zatím... 
Vyšší výkon, vysoká provozní teplota jsou jistá cesta do pekel.
Už dneska se ukazuje jak ty 0w30 a 5w30 do těchto výkonných aut poškozují uložení vacek, a regulérně vyjetá ložiska na klíče atd.
Sám do n54 dávam Mobil1 5w50 , mam na něm najeto už skoro 100tis km a mám nulovou spotřebu oleje

Skrze přímé vstřikování měním v intervalu 6-7tis km aby se olej příliš neředil benzínem...
Někdo má názor možná jiný, já na emise seru, jezdím i snížený termostat, hustější olej a mám spokojený život


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
5w40 na 10tis km je minimum, ale dělej podle svého...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Do N54 jsem lil 5W40 stejně jako skoro každej jinej majitel (a že jsem kdysi při nákupu hodně googloval), samozřejmostí je výměna do roka a/nebo 10 tisíc km. Teplota oleje byla bych řekl kolem 110 stupňů, v krajním případě občas 115, což bylo pořád v normě. N55 bude plus mínus podobnej.
(Dekarbonizaci skořápkama jsem stejně nakonec absolvoval - walnut shell blasting u Kotrbáčka za Prahou).
(Dekarbonizaci skořápkama jsem stejně nakonec absolvoval - walnut shell blasting u Kotrbáčka za Prahou).
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
ale karbonizace ventilů nemá s karbonizací klikové skříně skoro nic společnyho.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Ale bezpopílkový olej se používá u dieselu s DPF, tady je řeč o benzínovým přímovstřiku né?
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
však tam se to dává taky skrz regeneraci nox, a dneska už je většina oleju se sníženým obsahem popílku