Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N55 - pomoc s výběrem oleje
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
To se přiznám, že jsem netušil, že motory s denox konvertorem potřebuji low saps oleje.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
ja myslím že to v pohodě pojede i na klasický starý popílkatý olej, jen ho těžko u nás budeš shánět, ale nemužu si sakra vzpomenout kdo to do psal resp do jakéhože to auta musí importovat oleje z USA protože u nás dostupné už jsou prakticky všechny v nějakém poměru bezpoplíkáte nebo málopopílkaté, prostě málo mazavé.
nox katu určitě neprospějí saze a že jich ty přímovstřiky produkují.
nox katu určitě neprospějí saze a že jich ty přímovstřiky produkují.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
N55 má "jenom" 110 st C ve woleji, když pod zátěží? To je nějak sakra málo, já mám teda jen zkušenost s ukazatelem těploty woleje v m4Zlikvi (což je e89 30i N52) tam když to držím pod krkem a je venku hic, tak to občas ukazuje i 122-125 st C.... proto do toho liju Millers CFS 5w-40, který prý krátkodobě snese i 140 st C.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
jenže ty nemáš chladič oleje a on jo.
a 110°C jsem uvažoval při rozumném ježdění, jak sam psal že jezdí klobouka,. ale ono to stejně nemá cenu když tazetele už má vlastně vybráno.
a 110°C jsem uvažoval při rozumném ježdění, jak sam psal že jezdí klobouka,. ale ono to stejně nemá cenu když tazetele už má vlastně vybráno.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Kuju za objasnění (ref chladič), to sem nevěděl.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
a nějaké reference na toho mechanika máme?dEstr0y3r píše:mechanik dělá čistě BMW přes 10-15 letJaraX píše:bývá kolem 110°C, více řeknou majitelné N55, ono jde o to v jakych autech, čím větší auto, tím větší zátěž, nejhorší to bývá v Xkách, kde ten motor prostě dostává na prdel, nebo v autech s xdrivem. každopádně 5w30 je tam rozhodně nevhodná skrz karbonizaci.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Může mi tu někdo vysvětlit, jak 5W-30 "karbonizuje" motor? Hustota oleje přece nemá nic společného s karbonizací sacích ventilů. Ke karbonizaci dochází kombinací přímého vstřikování + opětovné cirkulaci výfukových plynů.
Prošel jsem stovky postů na zahraničních fórech a nikde jsem neviděl zmínku o tom, že by mělo auto kvůli 5W-30 karbonizovat.
Prošel jsem stovky postů na zahraničních fórech a nikde jsem neviděl zmínku o tom, že by mělo auto kvůli 5W-30 karbonizovat.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
psal někdo že karbonuje ventily? už jsem tu i psal že dekarbonizaci ventilů se nevyhneš tak nebo tak, ale to je balada, proti zakarbonované klikové skřini vlivem přepáleného 5w30
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Za mě, zjednodušeno:
Oba oleje karbonizují motor. ale ten 5W40 daleko míň, neboť má při stejné teplotě (provozní - uvádí se v tabulkách ale viskosita při 150°C) vyšší viskositu, tedy hůř proteče těsněním dříků ventilů.
Já, i když mám předepsáno 5W30 a 30tkm, dávám 5W40 a měním po 10-12tkm. Tolika to nestojí a myslím, že motoru to udělá dobře.
K tomu hledání na fórech, dřív byl odborník vystudovaný, později už jen soused a dnes je každý odborník na Facebooku
Chtěl jsi radu, dostal jsi ji, tak se jí buď řiď, nebo jí nevěř.
Oba oleje karbonizují motor. ale ten 5W40 daleko míň, neboť má při stejné teplotě (provozní - uvádí se v tabulkách ale viskosita při 150°C) vyšší viskositu, tedy hůř proteče těsněním dříků ventilů.
Já, i když mám předepsáno 5W30 a 30tkm, dávám 5W40 a měním po 10-12tkm. Tolika to nestojí a myslím, že motoru to udělá dobře.
K tomu hledání na fórech, dřív byl odborník vystudovaný, později už jen soused a dnes je každý odborník na Facebooku

Chtěl jsi radu, dostal jsi ji, tak se jí buď řiď, nebo jí nevěř.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
jj jaraxovi zkušenosti a reference jsou totálně zabity nějakoum joudou a internetovýma pisálkama.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Neber to ve zlém. Já jsem koncový uživatel, nejsem mechanik a tady na fóru se nepohybuju. Ani tebe neznám a netuším, jaké máš reference nebo čím se živíš. Prostě mi jen přijde divné, že by mi můj mechanik, u kterého servisuju auto cca 10 let, poradil něco špatného. Za celou dobu, co k němu jezdím, udělal vždy top práci a nikdy mi neporadil špatně. Když jsem k tomu přičetl stovky názorů uživatelů na fórech a nikdo z nich nenapsal, že by tomu motoru měla 5W-30ka vadit, nehledně na to, že to je přímo výrobcem doporučený olej, který používá BMW při servisování, tak mi prostě přijde divné, že pak uvidím zcela opačný názor lidí na tomto fóru. Prostě mi to hlava nebere.
Nevím prostě už, čemu mám věřit, snažím se zjistit maximum informací a pak se nějak rozhodnout. Cením si názorů všech přispívajících. Objednal jsem už ten 5W-30 a ten CeraTec, ale zas taková palba to není, takže kdyby to mělo tomu motoru uškodit, tak nemám problém objednat 5W-40...
Nevím prostě už, čemu mám věřit, snažím se zjistit maximum informací a pak se nějak rozhodnout. Cením si názorů všech přispívajících. Objednal jsem už ten 5W-30 a ten CeraTec, ale zas taková palba to není, takže kdyby to mělo tomu motoru uškodit, tak nemám problém objednat 5W-40...
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
krátkodobě mu to neuškodí, ale při další výměně bych dal 5W40, máš 10tkm na to to nastudovat.
ja koupil 745Li se 160tkm, servisovaná v Německu v BMW, krásně plná karbonu, přešel jsem na 10W40 a potom na 5W40, ted mam najeto 310tkm a motor je nádherně kovově čistej. samořejme jsem zkrátil i interval výměny.
o mě si mužeš počíst tady
forum/viewtopic.php?f=37&t=15443&start=180
a tady www.jarax.net
ja koupil 745Li se 160tkm, servisovaná v Německu v BMW, krásně plná karbonu, přešel jsem na 10W40 a potom na 5W40, ted mam najeto 310tkm a motor je nádherně kovově čistej. samořejme jsem zkrátil i interval výměny.
o mě si mužeš počíst tady
forum/viewtopic.php?f=37&t=15443&start=180
a tady www.jarax.net
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Ok, díky. Takže když už mám tu 5W-30, tak ju tam hodit a pŕi další výměně tam dát tu 5W-40ku? Nevadí tomu motoru, když se takto bude střídat jiný typ oleje? A ten CeraTec je teda k ničemu?
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
hele, já to nejsem schopen posoudit, to se ani na jednom aute nějak nedá, to je věc studiii, testování atd. ale muže to i ubližit - ceratec
co se oleje týče, viskozity mužeš normálně střídat a normálně se to i dělá, např na zimu nížší viskozitu, na léto zase vyšší, atd. ted dej 5w30, bude zima atd, na jaře dáš 5W40, pokud s tím začneš jezdit ostřeji a teplota oleje ti poleze někam výš, tak dáš 5W50.
co se oleje týče, viskozity mužeš normálně střídat a normálně se to i dělá, např na zimu nížší viskozitu, na léto zase vyšší, atd. ted dej 5w30, bude zima atd, na jaře dáš 5W40, pokud s tím začneš jezdit ostřeji a teplota oleje ti poleze někam výš, tak dáš 5W50.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
A v jaké specifikaci Acea?
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
https://jaknaauto.cz/Produkty/Oleje-a-m ... 5L-P27363/
Moc se v tom nevyznám, ale měl by to být ACEA C3
Moc se v tom nevyznám, ale měl by to být ACEA C3
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
C3 je právě velkej problém.
C3
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). Tyto oleje prodlužují životnost těchto systémů.
> 3,5
C3
Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémy DPF (Diesel Particulate Filter) a TWC (Three Way Catalyst). Tyto oleje prodlužují životnost těchto systémů.
> 3,5
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
A když se tam dá ta Acea A/B myslíš, že u toho benzínovýho přímovstřiku s denox konvertorem bude velký problém?
Vidím spíš problém u těchto olejů low saps s parametrem HTHS a TBN, že u nich brzo olej degraduje díky rychle se snižující alkalický rezervy.
A jakou specifikaci a značku oleje dáváš do té zmiňované 745i?
Vidím spíš problém u těchto olejů low saps s parametrem HTHS a TBN, že u nich brzo olej degraduje díky rychle se snižující alkalický rezervy.
A jakou specifikaci a značku oleje dáváš do té zmiňované 745i?
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
dávám normálně A3/B4. právě o to HTHS jde, což je u C3 dost naprd. Resp bych to dal i do té N55, obětoval bych trochu na životnosti NOx a přidal na životnosti motoru, stejně ten NOx uděláš, a nebo se na něj časem vysereš a budeš jezdit na homogenní směs, tak jak to řeší většina uživatelů, přijde mi že u turbomotoru vydrží NOx víc než u N53.
dělám třeba 5letou Carreru 4S která jezdí i hodně okruhy, je to přímovstřik a lejeme tam A3/B4. oni jsou pry dneska i A3/B4 trochu low saps, unie na to tlačí.
dělám třeba 5letou Carreru 4S která jezdí i hodně okruhy, je to přímovstřik a lejeme tam A3/B4. oni jsou pry dneska i A3/B4 trochu low saps, unie na to tlačí.
Re: N55 - pomoc s výběrem oleje
Spis bych sundal pravé kolo, oddělal kryt olej chladiče a opatrně jej prostříkal wapkou, vyleze vepredu hafo bordelu a klesne ti pak teplota oleje, protože to začne fungovat...
“Ability is what you're capable of doing.”