Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2610
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#21 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Fido píše:Co tím chci říct, pokud někdo dělá třeba přetěsnění a hodně dalších věcí na motoru, tak dát tam sníženej termostat asi není nic proti ničemu. Ale domnívat se, že jen tenhle sníženej termostat vyřeší moje problémy, je utopie.
Stejně tak můžeš říct, že když někdo komplet přetěsní motor, tak tam klidně může dát origo termostat a jezdit na 105 stupňů, protože to zase dalších 10-20 let vydrží....

Já si od toho sníženého termostatu neslibuju, že mi auto do smrti nezačne téct....jen mám takovej dobrej pocit, že jsem udělal vše pro to, aby začalo téct co nejpozději...taková jako prevence...je jasný, že tekoucí motor téct nepřestane :-) A zároveň, to není záruka, že se sníženým to nezačne téct....ale prostě ten pocit, že tomu člověk trochu pomohl je hezkej :-) A hlavně to není žádný složitý nebo nevratný zásah...kdyby se někdo v budoucnu třeba chtěl vrátit na 105 stupínků.... :-)

Ale mě osobně se prostě příčil ten pocit, že když s origo termostatem jedu piánko, tak to topí jako magor a když na to začnu šlapat, tak to jednotka honem rychle schladí, aby se to náhodou nepřehřálo...to je prostě dementní....
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#22 Příspěvek od Honzaml »

To máš pravdu, ty změny teplot jsou nejhorší.Já mám rok 2003 - 735i ve světlé hnědý metalíze a bez jediného škrábance.Auto se mi fakt líbí a chci si ho nechat déle.
Dnes to jdu celé udělat i s tou viskozkou, už to mám připravené a když to bude fungovat, /tedy budu s tím 14 dní jezdit/, tak si vyškubnu motor ven a komplet ho přetěsním.Prohodím i rozvody, když budu přetěňovat spodní kryt rozvodů, vyměním i nějaké ty trubky k chadiči a převodovce a budu mít dobrej pocit, že s autem můžu v klidu do Chorvatska do 45 stupnu na dálnici.Jediné co pořád přemýšlím, jestli mám sundat i hlavy a prohodit těsnění, ale asi se na to vyprdnu.

Dne s trochu patral po BMW com a videl jsem jak nekdo ze 745i vyndal uplně visco spojku a vrtuly, upravil termostat na 89 stupnů a dal tam elektrickou vrtuli s čidlem na 96 stupňu.To už je ale opravdu prasárna a degradace BMW jako takového, ale píše, že se mu snížila spotřeba o 4 litry a auto ma větší tah a strašně si to pochvaluje.Čemuš i věřím protože, vrtule s visco je težká.Ale já bych tohkle neudělal, to je moc...
Při nastartování studeného BMW je totiž nejkrásnější ten zvuk vrtulníku, než se ohřeje olej ve visco.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#23 Příspěvek od Jaris330D »

Nebo kdyz je velke teplo a visco se sepne, tak je to, jak vysavac, ktery vysava vse zive a mrtve kolem auta :lol:.
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2610
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#24 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Honzaml: z čeho že tam budeš dávat tu visco spojku s vrtulí?
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#25 Příspěvek od Honzaml »

Už jí mám .... zde se dá koupit - https://www.autodoc.cz/ridex/8149601

Vyhoda je, že tyto levné vrtule spínají už dříve, ohříval jsem ji před 10minutami horkým vzduchem a malinko začne zabírat už od 95 stupnu a na 100-102 stupních, jde skoro na tvrdo.Když jí dáš do stavajicího auta, jehož termostat spína na 105st, tak ti bude auto temeř pořád hučet...to je problém lidí, co tyto levné visco vrtule kupují a pak nadávaji, že mají seplou visco a auto hučí.Mě se to v tomto případě hodí.
Takže je to bez uprav.Ted tady ladím ten termostat a budu to dávat dohromady.
Když tento pokus nebude fungovat, tak vyhazuju visco i s vrtulí i tu přední elektrickou saharu a dam tam saharu zadní bez visco s elektrikou...

Musíš tu Visco nejdříve dát na auto i s vrtulí auto nastartovat a ohřát olej v té visco spojce, tak asi 10 minut na volnoběh a pak testovat s horkovzdušnou pistolí v kolika začne tuhnout... to je jen takový malý test jak zjistit v kolika spíná...
Naposledy upravil(a) Honzaml dne pát 13.11.2020 23:51, celkem upraveno 1 x.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#26 Příspěvek od xaler »

Jak poznáš při kolika spíná když to tam nikde neuvádí?
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#27 Příspěvek od Honzaml »

Doplnil jsem nahoře test jak to zjistíš, ale buhužel u žádného výrobce nepoznáš v kolika spíná protože se to nikodo nikde neuvádí...Tuhke mám už odskoušenou když jsem před pár měsíci kupoval na jiné BMW a byl jsem nasranej že spíná tak brzo a auto hučí...ted se mi hodí...
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#28 Příspěvek od xaler »

Zeptám se asi blbě, ale čím mám změřit teplotu v kolika spíná.
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#29 Příspěvek od Honzaml »

Nevím co máš za auto, ale pokud máš e65 a motor n62 tak si ohřej motor na 85 stupnu to poznas ve skrytem menu na budíkách a chcipni to.Pak zkus jestli se ti vrtule tedy vicso točí volně pokud ne je špatná pokud ano tak máš dvě možnosti

1. Chcípni motor, vem horkovdužnou pistoli s proměnlivým teplotou a miř jí na střed visco a pomalu přidávěj teplotu a otáčej vico a až visco začne tuhnout...to znamená že pomalu spíná...

2.Pukud máš odvahu jako já a vrtule se ti uplně volně točí při těch 85 stupních a máš chcíplej motor, chyť do kleští jemně okraj té vrtule nebo spíše jenom ji nečím přidrž a někdo jiný at ti nastartuje a hlídej teplotu, která se bude zvyšovat a až ta vrtule bude mít tendenci se začit otačet tak jí pust, to začala spínat u e65 N62 to tipuju na 104 -105 stupnů...je to na vlastní riziko....to zdůraznuji...!!! jiná možnost není...
Je to ale stejně nepřesný, protože pokaždý je to jinak.
ferrycz
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: čtv 06.02.2020 14:49

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#30 Příspěvek od ferrycz »

no já mám elektrický ventilátor, ne visco. a upravuji teplotu voskem nikoliv zkracováním pružiny, to se mi neosvědčilo. a ventilátor v létě běží protože mám zaplou klimatizaci a udrží to na teplotě jak jsem psal úplně v pohodě. a že nižší teplota prospívá těsněním je pravda, auto běží krásně a nikde nic neprosakuje. než jsem na to přišel, tak jsem "zničil" tři čínský termostaty. Dělal jsem snížení třem lidem a nikdo si nestěžoval.
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#31 Příspěvek od Honzaml »

V tomto procesu jsem já, já zkombinoval termostat současný a zárověň z jiného vozidla z Audi A8 a funguje mi to také, dnes ujeto 300km a teplota pořád okolo 89-90, prí zátěži do kopce 94 a vyndal jsem visco a jede to mnohem lépe a spadla velmi spotřeba..Super

Jak to s tím voskem kombinuješ, jako že plníš tu patronu...???
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#32 Příspěvek od xaler »

Bylo by možné sem hodit nějaké návody, nebo bližší informace?
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2610
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#33 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Tohle začíná být zajímavé téma.... :-)

Honzaml: dotaz - to jedeš po rovině a teplota 90 a přijde kopec a hned to jde na 94? Nebo je to táhlý kopec + podlaha a chvíli to trvá než to vyleze na těch 94?
Já mám pocit, že mě to nějaký rychlý výkyvy nedělá....
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#34 Příspěvek od matiz »

Ja nevim jak Vam ale mne to drzi tak nejak okolo tech 87°C trvale, nemam s tim vyraznejsi problem :respect: :respect: :respect:
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#35 Příspěvek od Honzaml »

Při vetší zátěži do táhleho kopce a až po chvíli, zkoušel jsem to dnes na D1 trochu po té předělávce....místama kolem 180/h..Pozor měl jsem vyndanou viscospojku s vrtulí a auto jede jak čert, už jí tam nikdy nechci dávat, jenom to musím doladit, aby se to v létě, zase nepřehřívalo...takže pořád laboruju a přemýšlím a sbírám informace na netu...je to fakt strašně zajímavý pokus mýslím že i s jistým výsledkem.

Ale určitě nejsem první, kdo toto se řeší, už dlouho se to řeší u nás na jiných forech a po celém světě s větším odhodláním a odvahou, ale musíš mít na to mozek a dobrou diagnostiku, jinak si můžeš uplně lehce uvařit motor ..... budu sem pravidelně psát at mají ostatní info...

Malinko mě samozřejmně mrzí, že mám jenom 735i a né 745i, ale zase mám opravdu krásnou kastli ve světle hnědé metalíze, kterou jsem sháněl a kola 19 styling 95, ale v černé matné a tím se to celé dorovnává... :D :D :D
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2610
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#36 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Určitě piš...tady je téma snížených termostatů ostře sledované ! :-)
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#37 Příspěvek od matiz »

Neumim to spocitat, ale pro ty chytrejsi, muzete mi napsat kolik takova priposrana vrtule muze sezrat kW, hp pripadne Nm? Nechci Vam do toho vzacneho tematu hazet vidle, ale reknu to asi tak ve zkracene podobe. Cim vic koni motor ma, tim vic koni musite pridat aby to bylo rozpoznatelne. Aby to bylo markantne rozpoznatelne, musite pridat ne vic, ale temer radove vic. Proto se na mne nezlobte ze neverim tomu ze ta vrtule ma takovyvliv ze s ni to jede napikacu a bez ni asi takhle :driver: :driver: :driver:

Proto mym nevzdelanym uvazovanim to musi byt i obracene, cim vic zateze odeberu, tim vic adYdaSSSS. Toz se ptam, kolik takova ta vrtula muze sezrat adYdaSSSS???? Mym prisernym odhadem dejme tomu jeden adYdaSSSS.

Moje otazka teda zni, poznam na 272 adYdaSSSS ztratu jednoho kone??? Asi ne, ze... Neumim spocitat ani ty tepelne ztraty, vim, jsem blby jak vrata, ale neverim za zazracne snizeni treni pri 90°C a pri 110°C. Rozhodne ne takove abych to byl schopny poznat. Sorry jako, budu rad kdyz mne to osvetlite. Cest Vasi praci, bez ironie.

Jsem si jist ze na 272 konich nepoznam ztratu deseti procent, natoz ztratu jednoho kone kterou jsem pripsal te vrtuli. Ale samozrejme verim na narust vykonu obnovenim funkce valvetroniku, wo tom ani ratata...
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#38 Příspěvek od Jaris330D »

Honzami, jako chlape, co to tady placas za blbosti. To me chces rict, ze poznas jestli to jede vic s visco nebo bez? To je, jako bych tvrdil, ze se spolujezdcem to ma horsi zrychleni. To musim vyzkouset, treba z toho udelam 750tku :lol: :lol:. Jinak pro tvoji informaci, predfacelift od roku 2003 uz Visco nemelo, takze si to klidne predelej na tuhle verzi a aspon se ti bude lip spat. :lol:
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#39 Příspěvek od Snejk »

ta visco zezere treba 20hp, klima dalsich 12kw... ono to neni nezanedbatelne. proto se pri kickdownu klima i alternator odpojuje abys mel opravdu maximalni vykon, visca uz se davno nepouziva a pro to maj dneska i elektricky vodni pumpy. abys jakoze pridal, a motor daval jen to co ma motor davat a netahal na sobe nic navic... hrozne tim honej spotrebu, u viscy, altiku a klimy to dava smysl tu tech par vterin akcelerace nepotrebujes ale ta elektricka vodni pumpa to je teda ultrahovno, to usetri nula minus nic kokot ale sere se to a stoji to petkrat vic jak konvencni pumpa.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#40 Příspěvek od Snejk »

Jaris330D píše:Honzami, jako chlape, co to tady placas za blbosti. To me chces rict, ze poznas jestli to jede vic s visco nebo bez?
jo to poznas, kdyz je visca v zatahu tak to auto je fakt linejsi... i kdyz ona zas tak casto v zatahu neni...
Odpovědět