Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#41 Příspěvek od Snejk »

ale visca je zase zaruka spolehlivosti, pokud nemas ultravrak. preci jen elektricka vrtule je takove male zlo co malokomu funguje, u 750 je to lepsi ale i tak chcipaj, takze je lepsi mit "dve vrtule" nez jen jednu... kdyz ti jedna odejde na druhou krasne muzes jet dal... takovej ten klid v dusi no
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#42 Příspěvek od Honzaml »

Už začínám chapat proč ten JaraX odešel, ještě to tady parkrát zkusím a jdu od toho....těmhle posledním pár přísvpěvkům ani nebudu nic vysvětlovat...to si zbytečně budu opotřebovávat klávesnici...
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#43 Příspěvek od Jaris330D »

Jako ty tam pises, ze to poznas na dalnici, ale tonja osobne fakt nepocituju. Ve meste mozna, ale jelikoz ve meste jezdim normalne, tak ani tam ne. Me spina maximalne v kolonach a tam nejaky vykon nehraje roli. Snejk to tu vysvetlil a tim se vse vysvetluje, co a jak. Vis, co poznam? Kdyz prezuju z 19tek na zimni 18tky, to fakt poznam, ale visco na dalnici fakt ne. Pisu za 745tku, ale ona ta 735tka je pry takova zdechla vrana, tak tam to asi citis.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#44 Příspěvek od Snejk »

ono na dalnici ti moc visca nesepne, tam to chladi naporovej vzduch. ale kdyz ses v kolone a visca huci na nesmysl tak ten rozjezd je pak desne zdechlej. kdyz si vyfoukas viscou na volnobeh teplotu kdy vypne, tak to pak vyrazi o poznani lehceji. kdyz to funguje elekticka vrtule jak ma i v kolone tak to malokdy pouzije viscu.. je to proste o citu k autu no. jako ja se kuli tomu viscy rozhodne nevzdam... byl sem v recku, elektricka vrtule si delala dobrej den jak se ji chtelo, a visca to vsecko zachranila, i 2hodiny na hranicich atd... paradoxne ta sama vrtule co si roky delala co chce nastartovala samoopravnej kod a ted posledni roky jede jak nova :D
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#45 Příspěvek od Honzaml »

Lidi tohle nemá význam řešit to se nikam neposuneme, každý z vás kdo měl nebo má visco, tak když ráno nastartuje tak je tuhá a pokud se rozjede musí cítit ubýtek výkonu a hukot visco kort ted v zimě, tedy než se ohřeje ten olej a visco vypne a přetane hučet....to je bez jakých koli diskuzí a to samé se stane když sepne při větší zátěži třeba při dlouhem táhlem kopci, ale nejen....je to velká váha jestli jste jí měl někdo v ruce i s vrtulí a když tento komponent dáte pryč motor se točí snadněji je to stejne tak ze zátěží klimakompresoru taky je tam patrný ubytek vykonu...

Ano pokud máš jen jednu vrtuli nemáš žádnou zálohu a když ti odejde se v pr..ale každé jiné auto tak funguje že má jen jednu vrtuli...mám ještě Audi A8 4.2i 2005 a ta ma dvě tažne vrtule vedle sebe, tedy za chladičem a to malou a velkou, ale elektrickou, tam obýtek výkonu nepoznám...ale tady je to markantní
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#46 Příspěvek od Honzaml »

Ještě jedna věc, pokud máte termostat 105 stupnu, visco je neustale na hranici sepnutí aby se motor nepřehříval a držel konstantní teplotu a neustále s tím pracuje, tedy malinko nebo více je občas sepnutá..

Mě to ted spíná při 90st a visco nereaguje vubec, protože tam zkrátka není, takže žádný ubýtek vykonu ani do kopce....
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#47 Příspěvek od Jaris330D »

A funguje ti ten predni ventilator na klimachladici, protoze kdyz je to potreba schladit, tak se mne sepne ten elektricky ventilator a visco jede fakt jen v zacpe a to jen chvilicku. Zkousel jsem na volnobeh 2* proslapnout a visco stichla. Strasne se mne libi zvuk toho vysavace, treba kdyz popojizdim v podzemni garazi. Lidi se otacej, co je to za blaznovinu.
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#48 Příspěvek od Honzaml »

Jo to je krásný ten zvuk vysavače to mám taky rád a vrtuli ve předu mám, bez té bych nevyjel to by mohla být sebevražda, otázka je v kolika by sepla kdybch měl tedy tu vypnutou klimu, ale i kdyby sepla až tak ve 107, tak je to v pohodě...ale příští týden jí vyhodím a dam tam jinou eletkrickou za chladič, tedy bez visco s vrtulí...Zvuk vysavače mi bude chybět to je bez pochyb...

Mimochodem jak se tady píše jistota je jistota nejradši bych nechal i tu přední jako zalohu, ale z druhe strany až odstraním ten černej velkej hnus s vrtulí před chladičem, bude se to i lépe chladit, bude tož celý chladič odkrytý

I z hlediska servisu, když tam nebude visco s vrtulí a s tím velkým papundeklem, je u motoru více vzduchu a hlavně prostoru pro servis.Ke všemu se lepe dostaneš aniž musíš cokoli sundavat.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#49 Příspěvek od Jaris330D »

Tuhle upravu bezne dela Jarax, kdy vyhodi visco a mrskne tam elektricky vetrnik. Predela to na verzi, jako to ma polofacelift a facelift. Ty ventilatory s PMkem jsou hodne poruchove a drahe, proto se to vyresi takhle. Jenom se to jeste musi nakodovat, ze tam je el. vrtule bez visco. Co jsem takhle pochytil, tak se treba odkodovava i zvyseni otacek pri zaple klime. U visco se volnobezne otacky zvysuji na 750 ot/min. Asi kvuli zlepseni ucinnosti? Nebo poklesu ztraty na vykonu na volnobeh? To netusim.
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#50 Příspěvek od Honzaml »

Jarax ví o čem mluví a to s velkou praxí a to se mi moc líbí.
Ale nejem tam se to řeší, tady je toho mraky....musíte, ale přes překladač když neumíte angl...jsou tam i fota těch předěláných termostatů.
Zkusím tam dát i překladač, aby si to mohl přečíst každý...


https://translate.google.com/translate? ... ch&pto=aue

Zde máte i obrázek rozděláneho termostatu, který vypodkladaj malými podložkami...musíte trochu sjet dolu, aby jste to našli...

https://translate.google.cz/translate?h ... ch&pto=aue
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#51 Příspěvek od matiz »

No, to se mi nezda. Fakt, to je obrovsky vykon. 20Hp je cca 15kW... Sahara ma prikon 600W, dela stejnou praci. 600W je 0,8Hp. Neni mnoho duvodu aby naroky na mechanickou pracibyly nejak extremne vetsi nez kdyz je ta sama prace odvadena z baterie. Proste se mne tomu nechce verit. Neco to samozrejme spolyka, ale neverim ze tak moc. I kdyby to bylo 10koni poznat u 300konoveho auta takovy ubytek vykonu na sedace, no neverim tomu. V zadnem aute jsem nikdy nepoznal kdy mi klimakompresor sepnul.

O tom ze snizeni teploty tomu prospeje, to je jasny fakt a bez diskuze.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#52 Příspěvek od Jaris330D »

Ale Jarax to podle me resi, protoze ty ventilatory s PMkem se blbe shani a jsou drahy. Jinak nema duvod to menit u auta, kterymu to funguje. Treba se pletu. Snizeny termostat je uplne jasny, snizeni tepelneho namahani a hlavne tlaku, ktery negativne pusobi na hadice a uniky.
Jinak tohle me poslal Jarax, kdyz me to vysvetloval.
https://www.multi-wing.net/images/MW-vi ... ure-US.pdf
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#53 Příspěvek od Honzaml »

Mě nebaví někoho přesvětšovat o tom co je jasné a v celém světě vyskoušené .... kompresor klimy je pro každe auto snížení výkonu a hotovo.U menších obsahu je to více u vetčích méně, ale zase každý kompresor má jiný výkon a tím i větší odpor...pokud máš nějaké auto 4zonou klimu tak je tam někdy i 1200kg chladiva při 18 atmosferach, než to schladí větrák v létě to sepnutí spojky zaznamená každý a ubytek výkonu taky.Standartně se tlak v chladícm systému udržuje na nějakých 12-15 bar, ale jen pokud máš dobře naplněnou klimu a spravné množství oleje data o snížení výkomu kompresoru jsou zkreslující, protože tyto hodnoty se udávají při novém kompresoru.Starší opotřebovaný kompresor který má najeto 300000km má snížení vykonu tipuju tak 30kw......občas ke mě přijelo i auto, kde jsem měl pocit, že po sepnutí kompresoru má vozidlo o polovinu menší výkon a na volnoběh téměř chcípá.
V našich autech je tuším 810g a 180ml oleje, mám plničku klimy, takže znám i mám data...

Pojďme se ale bavit k tématu a né řešit blbosti....to mě fakt nebaví...
ettore
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 27.12.2006 01:00

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#54 Příspěvek od ettore »

Snejk píše:ta visco zezere treba 20hp, klima dalsich 12kw...
s tím už by se dalo lítat, letadlo bratří Wrightů mělo motor o výkonu 12Hp :D
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#55 Příspěvek od matiz »

Omlouvam se ti ze jsem zde pouzkazal na male, bezvyznamne nesrovnalosti, dostalo se mi nalezite odpovedi protoze asi tomu rozumis vic nez ja a mas teda ty data. Jen si naposledy dovolim poukazat na to, ze mnozstvi chladiva v systemu nema prazadny vliv na prikon kompresoru. Pri velikosti jakou ten kompresor ma je tech 30kW minimalne usmevnych. Bavim se o aute ktere je v poradku, ne ktere ma kompresor peidreny ze na volnobeh chcipa, to je o necem trochu jinem. A jeste se vratim naposledy k visko spojce, jeji odvedena prace (vykon) je rozhodne nizsi nez toho klimakompresoru, jak jsem psal, elektricka ma 600W a predpokladam ze ta mechanicka bude neco podobneho. Obdivuju lidi kteri dokazou poznat pri rozjezdu jestli maji o pet procent vykonu min nebo vic.

Ja mam jak visko, tak klimu a garantuju ti ze zadne snizeni vykonu ani ted v zime po ranu nepocituju. A mam o 10kW mene nez ty. Nepocitil jsem ho nikdy v zadnem BMW a jel jsem fakt v hodne autech.

A jeste jednou se omlouvam se za ten posledni prispevek, reagovat uz nemusis, v podstate bylo receno vse tema tvyma 30kW a mnozstvim chladiva. Mimochodem starim pokud nebude ten klima kompresor pridreny se jeho prikon ( a tim samozrejme i vykon) budou snizovat, mensi dostupny tlak ktery dokaze vyvinout, mensi narok na jeho praci, mensi prikon ktery odebere.

A to ze odesel Jarax, zas a znova, to si panacku rozhodlo on sam, zcela sam a dobrovolne. Opet a znova to nabralo smer jako za starych casu a opet se lidi ozvali, tak jako jsem si dovolik ozvat ja tady protoze mne to prijde nerealne. Jen s tim ze on po sobe 'uklidil' a promazal to. Slibuju ze to v tvem tematu uz neudelam, je mne to jedno. Ale 30kW ztraty na klimakompresoru a 15kW na visko spojce, no fandim Vam kluci, jen tak dal...

Jo a ta 4 zonova klima ma uplne stejne naroky jako dvouzonova, je to jen o tom jak dalece se da ovladat a smerovat... Dokonce i ten evaporator je stejny. A elektricky ventilator vepredu je ke snizeni teploty pokud auto stoji a je zapla klima, na vode neuchladi zhola nic.

Nevysvetluj uz nic, mrzi mne ze jsem se do toho nechal zatahnout.

EDIT: A elektricky ventilator vepredu je ke snizeni teploty chladice klimatizace a neni chlazen naporem vzduchu pokud auto stoji a je zapla klima, na vode neuchladi zhola nic.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#56 Příspěvek od xaler »

U vojenské techniky bere vrtule poháněná motorem 30% výkonu. Nechci to srovnávat s osobákem ale blbá vrtule a ubere ti třeba 150KW, je to fakt hodně proto se vymýšlí psí kusy aby tam být nemusela. Hodně se používají ejektory, který ženou vzduch podtlakem skrz chladiče. Je to jeden z nejtěžších technických problémů uchladit vojenskou techniku.
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#57 Příspěvek od Honzaml »

Aha tak tady jen zakopaný pes tohoto fóra, tohle jestli si čtě JaraX, tak se musí opravdu smát...
Já už nic říkat nebudu..Tohle nemá význam vůbec komentovat......
Já budu pokračovat ve vývoji mého vozidla a psát budu k tématu...a upravám...
Honzaml
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: stř 17.09.2008 00:00
Bydliště: Praha 4

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#58 Příspěvek od Honzaml »

xaler píše:U vojenské techniky bere vrtule poháněná motorem 30% výkonu. Nechci to srovnávat s osobákem ale blbá vrtule a ubere ti třeba 150KW, je to fakt hodně proto se vymýšlí psí kusy aby tam být nemusela. Hodně se používají ejektory, který ženou vzduch podtlakem skrz chladiče. Je to jeden z nejtěžších technických problémů uchladit vojenskou techniku.
S tímto naprosto souhlasím....a ještě doplním, že spousty lidí ve světě řeší i kompresor pro výkon motoru, versus turbo.... co je vlastně lepší...kompresor má velkou protřebu na přikon a tím snížuje velmi výkon motoru, kdežto turbo pohaní pouze tlak výfukových plynů ale nemá tak brutální učinek....týka se to tedy hlavně benzínových motoru...

Ladili jsem jednou u nás M5 e39 do které jsme ještě usadili kompresor z tuningu u Brna vyladili jsem to na 460kw....masela tam jít rovnou nová 3 lamelová spojka, kardan řídící jednotka, poloosy, diferak, no strašně moc investc ...Brutalita .... nedalo se s tím téměř jezdit...Kdyby tam dal člověk dal pouze turbo ,tak to zvýší eventuelně o 130 koní a to bez nějakých vetších uprav, kromě mapy řídící jednotky a ventilu na sání a pár hadic a bude to dostačující...
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#59 Příspěvek od Snejk »

to o tom vykonu viscy je tusimze oficialni bmw udaj to sem si nevymyslel, ale vim ho uz tak dlouho ze nevim v kterjch papirech sem ho videl. vrtule ma sice 600w, ta v e70 ma 1000w ale taky bezi prakticky kontinuelne a velice pomalu i kdyz frci na plno, je to takovej chudinka vetracek. visca ma mnohonasobne vic otacek a je to mechanicke zatizeni motoru exponencialne rostouci s tema otackama, taky kdyz si vsimnes staci te visce stat na krku deset vterin a ona ochladi uplne vsechno i motor i vodu a zase se vesele vypne, a je to ficak ze kdyz vyndas nohu z auta tak ti ji spali... i slysitelne je to kurva velkej rozdil v ty mase vzduchu kterou rozpohybuje. takovej vetrak elektrickej tam mit o tomhle vykonu tak to by se tam ani neveslo... vem si tu silu kdyz ti z viscy uleti lopatka, ta rozjebe vsecko, hadice i kapotu hlinikovou jak nic. kamarad tehdy nevim proc opravil ulomenou lopatku na e32 ze to nejak prosrouboval nebo nevim co... no kazdopadne pri prvnim pridani z viscou udelal z kapoty cednik ale to je spis jen na zasmani, to byla kravina uz od pocatky...
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i

#60 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Tohle vlákno je jak z černý kroniky Vědy a techniky...
visco spojka nemá žádný převod, takže když pominu prokluz, bude se točit max rpm motoru...
ze přenese větší výkon než el. vrtule je čistě o tvaru/počtu lopatek, když na visco spojku dám vrtuli z el. motoru, bude “žrát” stejně...
30% výkonu motoru na chlazení je naprostá blbost...
Mech. kompresory mají příkon (kolik berou z kliky pro svůj pohon) záleží na plnícím tlaku, ale rámcově je to na R6-V8 motory kolem 20-30PS u Eaton (Roots) typu a méně u Lysholmu (Amg motory), protože má vyšší účinnost...
Kolik bere klimakompresor nevím, ale zastavit běžící motor na volnoběh nezabere žádný dramatický výkon/příkon... u jap. maloobjemů zpomalý volnobeh i puštění světel (odpor altíku)... rozhodně bych netipoval víc než 5PS jako max příkon...
“Ability is what you're capable of doing.”
Odpovědět