Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Neřešme to, nepřinese to nikomu z nás žádný užitek a nic nového...
ale k věci tohoto tématu.....
U mě nového je, že visco i s vrtulí je pryč a přední velká shahara je pryč, velký dekl kolem visco s vrtulí je pryč a to je najdenou místa pro další servis klíňáku, nebo kladek nebo čehokoli jineho na předku motoru...
Za chladičem jsem dal novou el.vrtuli místo visco a napojil na ten konektor, co vedl doředu na el.shaharu.....výsledek je konstatní teplota 89-90st a i při zátěži to nepřeleze 95st.Když zapnu klimu je to pořád 90st...Užasný jsem spokojen a za mě Hotovo....jen seženu ješte ten upravený termostat 90st a vyměním za ten můj upravený, aby to byla jistota a končím s touto upravou.Auto jede jako čert a spotřeba spadla tak o více jak dva litry.
Dnes najeto 400km po okreskách a dálnici a truchu Prahy a to pod deset lirů v průměru.Vždy sem tam měl 12,5-13,5l
To vše a určitě vlivem nového a seřízeného Valvetronicu,ale i hlavně visco.Už jí nechci vidět ani na fotce...at si tady nebo kdekoli jinde říká kdo chce, co chce...
ale k věci tohoto tématu.....
U mě nového je, že visco i s vrtulí je pryč a přední velká shahara je pryč, velký dekl kolem visco s vrtulí je pryč a to je najdenou místa pro další servis klíňáku, nebo kladek nebo čehokoli jineho na předku motoru...
Za chladičem jsem dal novou el.vrtuli místo visco a napojil na ten konektor, co vedl doředu na el.shaharu.....výsledek je konstatní teplota 89-90st a i při zátěži to nepřeleze 95st.Když zapnu klimu je to pořád 90st...Užasný jsem spokojen a za mě Hotovo....jen seženu ješte ten upravený termostat 90st a vyměním za ten můj upravený, aby to byla jistota a končím s touto upravou.Auto jede jako čert a spotřeba spadla tak o více jak dva litry.
Dnes najeto 400km po okreskách a dálnici a truchu Prahy a to pod deset lirů v průměru.Vždy sem tam měl 12,5-13,5l
To vše a určitě vlivem nového a seřízeného Valvetronicu,ale i hlavně visco.Už jí nechci vidět ani na fotce...at si tady nebo kdekoli jinde říká kdo chce, co chce...
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Nedá mi to, noHonzaml píše: .......Už jí nechci vidět ani na fotce...at si tady nebo kdekoli jinde říká kdo chce, co chce...

- Přílohy
-
- dsc03923.jpg (802.94 KiB) Zobrazeno 4205 x
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Honzaml
Mohl bys sem hodit fotky? Jestli tomu rozumím dobře tak jsi ten nový ventilátor zapojil na ten původní co je před chladičem?
Mohl bys sem hodit fotky? Jestli tomu rozumím dobře tak jsi ten nový ventilátor zapojil na ten původní co je před chladičem?
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
No a už se mi chce zvracet ......když jí zase vidím...kupca píše:Nedá mi to, noHonzaml píše: .......Už jí nechci vidět ani na fotce...at si tady nebo kdekoli jinde říká kdo chce, co chce...
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Stará vrtule co byla zepředu je uplně pryč a místo ní je tam jiná vrtule, ale za chladičem...tedy u motoru.
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Bude to stačit klimošce? Když nebude mít vlastní ventilátor, je docela náročná na chlazení.
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Najednou to el. vrtule s malým 600-1000w motorkem uchladí?
)

“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Já se s nikým hádat nechci, o vojenské technice vím svoje. Jen pro zajímavost ventilátor co byl na Tatře 603, ubíral zhruba 20 koní. Sice má jiný sklon lopatek, ale je zase o dost menší než u BMW. Pro ten můj pekáč řešit větrák nemusím, ale nepodceňoval bych to.


Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Každý z vás, co tomu nevěří a má BMW s visco at si jí sunda to je na 4 minuty práce teda vetšinou a zkusí se 3-5 km projet, tedy když je motor studenej a ve visco je stuhlej olej a pak zjistí jaký je to rozdlíl.Nebo si puste klimu vyndejte visco, at se obcas motor od el vrtule ochladí a jezděte delé, ale bacha na teplotu motoru, musíte ji mít pod kontrolou .... a zjistí ten rozdíl.Taky je možné, že kdo rozdíl nepozná, tak je vypatlanej a nebo mu Visco vůbec nezabíra prostě je v prd... a nespíná...!!!! To může být u hodně aut...
Teoretici, at sem radši nic dle svých matematických vypočtu nepíšou, protože jsou to jenom teorie....praxe je jiná...
To je jak když si panic a teoreticky znáš o sexu vše, ale praxe s ženskou, nebo bez ní, je jiná...
Teoretici, at sem radši nic dle svých matematických vypočtu nepíšou, protože jsou to jenom teorie....praxe je jiná...
To je jak když si panic a teoreticky znáš o sexu vše, ale praxe s ženskou, nebo bez ní, je jiná...
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
A nebo mu spina, jak ma a pozna to jen v zacpach. Mne ted v zime nesepne vubec. Rano nastartuju a sepne, ale neznotevru branu, tak uz nebezi. Nevim, co porad resis, spina mne jen ve vedrech a to v zacpach.
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
uchladi protoze jede nonstop kontinuelne, visca stejnou praci schlazeni vseho udela za par vterin a hezky se zase vypne. to je jednoducha vec. taky uz jen na poslech jsou ty jejich saci vykony i to kolik foukaj diametralne jinde. visco vrtule ma mnohem vetsi sklon lopatek a nevim jak si prisel ze nema prevod, kdyz oproti remenici je remenice na visco o dost mensi... dokonce tu mam i jeden peknej grafik vykonu v zavislosti na otackach i mensi viscy ale nejak se mi nechce nahrat..Hanz píše:Najednou to el. vrtule s malým 600-1000w motorkem uchladí?)
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
A vsimnul sis, ze Tatra ma vzduchem chlazeny motor? 20PS neni 30% jak tu nekdo psal...xaler píše:Já se s nikým hádat nechci, o vojenské technice vím svoje. Jen pro zajímavost ventilátor co byl na Tatře 603, ubíral zhruba 20 koní. Sice má jiný sklon lopatek, ale je zase o dost menší než u BMW. Pro ten můj pekáč řešit větrák nemusím, ale nepodceňoval bych to.
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Mas pravdu, je tam prevod, ale nedal bych ruku do ohne o kolik, 1:2 to asi nebude, kdyz si tak matne vybavim velikost remenic kliky a vodni pumpy.Snejk píše:uchladi protoze jede nonstop kontinuelne, visca stejnou praci schlazeni vseho udela za par vterin a hezky se zase vypne. to je jednoducha vec. taky uz jen na poslech jsou ty jejich saci vykony i to kolik foukaj diametralne jinde. visco vrtule ma mnohem vetsi sklon lopatek a nevim jak si prisel ze nema prevod, kdyz oproti remenici je remenice na visco o dost mensi... dokonce tu mam i jeden peknej grafik vykonu v zavislosti na otackach i mensi viscy ale nejak se mi nechce nahrat..Hanz píše:Najednou to el. vrtule s malým 600-1000w motorkem uchladí?)
Je mi jasny, proc to visca dokaze ochladit rychle, ale proc by tam "roubovali" 30PS vec, kdyz i 0,5PS motor dokaze kontinualne uchladit motor/klimu pod zatizenim i v extremnim horku...
Ja vim, aby to hucelo pri rozjezdu ve meste...
30PS motor na ventilatoru by nejspis vyknoul ledvinky za auto a pricucnul kapotu k motoru...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
jen 14kw a to ve spicce a to jeste buhvi jestli a nekde v omezovaci. tady co koukam na tu studii a graf tak to ma kolem 2700ot neco kolem 8kw... ale ono to je taky limitovany hornim prokluzem ty viscy, jenze tenhle parametr moc vyrobce neudava ale kdysi sem pri studiu tech bmw hovadin cetl okolo tech 20hp..
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Tomu ventilátoru je jedno co chladí, a těch 30% je u vojenské techniky kde jsou další problémy s chlazením.Hanz píše:A vsimnul sis, ze Tatra ma vzduchem chlazeny motor? 20PS neni 30% jak tu nekdo psal...xaler píše:Já se s nikým hádat nechci, o vojenské technice vím svoje. Jen pro zajímavost ventilátor co byl na Tatře 603, ubíral zhruba 20 koní. Sice má jiný sklon lopatek, ale je zase o dost menší než u BMW. Pro ten můj pekáč řešit větrák nemusím, ale nepodceňoval bych to.
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
no proste jak zabira visca tak to na tom aute proste poznat je, toho si vsimne i slepej, samozrejme ze s rostoucim vykonem to uz neni tak moc. u e32 to byla hruza tam to bylo za trest, u e38 taky ale lepsi a u e65 uz me to nijak nevzrusuje ale poznam to.. ale jen fakt v lete kdyz je vedro nebo kdyz nekde hooodne dlouho stojim ale to ja moc nedelam. kazdopadne tohle elektricka vrtule vcelku resi, ale ja si radsi necham tenhle spolehlivej system vrtuli dvou. v zigulu i eldoradu mam obe vrtule natvrdo bez viscy a to nechci vedet co to zere. v tom eldoradu to je ukrutnej ficak kdyz to clovek vytoci z toho jde strach u toho stat pobliz...
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Já proti funkční visco spojce/mech. vrtuli nic nemám, jen je blbost tvrdit, že to žere trávu kolem silnice.
Ta technologie přestala být zajímavá v okamžiku, kdy se otocily motory napříč (většina fwd) a kdy se začal měřit spotřeba v definovaném cyklu (kdy je el. spinany/modulovany motor schopen přesně chladit dle potřeby s ohledem na spotřebu).
Novější visco spojky jsou dělané on/off se solenoid ventilem, což odstraňuje většinu nevýhod klasické bimetal konstrukce.
Jinak sahara u bmw (obzvláště ty s vyšším výkonem - turbo benzin a M modely) na vysoké otáčky táhne rovněž brutální množství vzduchu přes všechny chladiče, jinak by nebyla schopná uchladit napr. M5 na okruhu v 35 st okolní teploty... ale to je asi každému jasné.
Ta technologie přestala být zajímavá v okamžiku, kdy se otocily motory napříč (většina fwd) a kdy se začal měřit spotřeba v definovaném cyklu (kdy je el. spinany/modulovany motor schopen přesně chladit dle potřeby s ohledem na spotřebu).
Novější visco spojky jsou dělané on/off se solenoid ventilem, což odstraňuje většinu nevýhod klasické bimetal konstrukce.
Jinak sahara u bmw (obzvláště ty s vyšším výkonem - turbo benzin a M modely) na vysoké otáčky táhne rovněž brutální množství vzduchu přes všechny chladiče, jinak by nebyla schopná uchladit napr. M5 na okruhu v 35 st okolní teploty... ale to je asi každému jasné.
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Naprostá pravda.....je to trochu nejistota mít pouze jednu vrtuli a taky možná že u 745i to tolik nevadí, ale u 735i, co mám já, je to fakt znatelnější...Snejk píše:no proste jak zabira visca tak to na tom aute proste poznat je, toho si vsimne i slepej, samozrejme ze s rostoucim vykonem to uz neni tak moc. u e32 to byla hruza tam to bylo za trest, u e38 taky ale lepsi a u e65 uz me to nijak nevzrusuje ale poznam to.. ale jen fakt v lete kdyz je vedro nebo kdyz nekde hooodne dlouho stojim ale to ja moc nedelam. kazdopadne tohle elektricka vrtule vcelku resi, ale ja si radsi necham tenhle spolehlivej system vrtuli dvou. v zigulu i eldoradu mam obe vrtule natvrdo bez viscy a to nechci vedet co to zere. v tom eldoradu to je ukrutnej ficak kdyz to clovek vytoci z toho jde strach u toho stat pobliz...
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
14kw nezere travu kolem niceho v porovnani s vykonem motoru... a sahara i v 335 ani m netaha ani tretinu toho co roztocena visca, to je uplne jinej ficak, jenze visca to za chvili vypne ale el. sahara vlastne frci tak nejak porad. a to i v plnejch, sam vis ze si muzes v jb4 dat cooling mode a jet celou dobu s vrtuli na plno. ale to je oproti visce v otackach jen takovej vanek na koulichHanz píše:Já proti funkční visco spojce/mech. vrtuli nic nemám, jen je blbost tvrdit, že to žere trávu kolem silnice.
Jinak sahara u bmw (obzvláště ty s vyšším výkonem - turbo benzin a M modely) na vysoké otáčky táhne rovněž brutální množství vzduchu přes všechny chladiče, jinak by nebyla schopná uchladit napr. M5 na okruhu v 35 st okolní teploty... ale to je asi každému jasné.
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Re: Teplota motoru za jízdy N62 - Valvetronic na 735i
Hele a není ta E65 taková celá nejistota?Honzaml píše:Naprostá pravda.....je to trochu nejistota mít pouze jednu vrtuli a taky možná že u 745i to tolik nevadí, ale u 735i, co mám já, je to fakt znatelnější...Snejk píše:no proste jak zabira visca tak to na tom aute proste poznat je, toho si vsimne i slepej, samozrejme ze s rostoucim vykonem to uz neni tak moc. u e32 to byla hruza tam to bylo za trest, u e38 taky ale lepsi a u e65 uz me to nijak nevzrusuje ale poznam to.. ale jen fakt v lete kdyz je vedro nebo kdyz nekde hooodne dlouho stojim ale to ja moc nedelam. kazdopadne tohle elektricka vrtule vcelku resi, ale ja si radsi necham tenhle spolehlivej system vrtuli dvou. v zigulu i eldoradu mam obe vrtule natvrdo bez viscy a to nechci vedet co to zere. v tom eldoradu to je ukrutnej ficak kdyz to clovek vytoci z toho jde strach u toho stat pobliz...

