Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
330i má stejné brzdy jako 335i (336x22). Na obě auta se můžou použí zadní dvoupístové brzdy z 135i bez úprav nebo adaptérů, ale musí se použít menší kotouče 324x22 které jsou o něco lehčí. Kotouče z 135i se ale nedají použít, musí se použít performance 330i nebo na příklad Brembo 09.C246.11
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Místo 2p zadních třmenů bych dal pancéřové hadičky, efekt to byl znatelný.
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Hanz píše:Místo 2p zadních třmenů bych dal pancéřové hadičky, efekt to byl znatelný.
diky, to dava smysl. uz jsem o pancerovych hadickach uvazoval u prednich brzd, ale pri bleskove prohlidce toho co bylo rychle k dodani jsem nikde nenarazil na samostatne predni a nechtelo si mi kupovat celou sadu....asi jsem mel protoze predpokladam ze samostatne zadni taky nikdo neprodava? a kdybych teda nechal stavajici trmeny mam pokracovat na origo 336mm kotoucich nebo uvazovat o zamene? ty Cquence by sice byly dobre ale nechci zaviset na necem co se musi objednavat v usa...
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
tato varianta by byla super ale vypada to ze nabidka tech zadnich 2p trmenu ze 135i ve slusnem stavu je velmi omezenaBudVlad píše:330i má stejné brzdy jako 335i (336x22). Na obě auta se můžou použí zadní dvoupístové brzdy z 135i bez úprav nebo adaptérů, ale musí se použít menší kotouče 324x22 které jsou o něco lehčí. Kotouče z 135i se ale nedají použít, musí se použít performance 330i nebo na příklad Brembo 09.C246.11
a nejspis nepujdu do zadnich modrych trmenu z rady F....mechanik na ktereho spolehal mne varoval pred jakymikoli zasahy typu frezovani do trmenu, tak ho radsi poslechnu
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Frezování třmene jsme dělali už i u e46 m3 brzdičů na obyčejnou E36 a to na předku
Tam furt toho masa zůstává dostatek
a z E82 jsou ty brzdiče nesehnatelný téměř a když se objeví tak ve finále za dráž než za eFkový
JInak liší se zadní těhlice u Lci, takže tam pak pak je potřeba to řešit jinak pokud máš 




E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
jsem prece jem starsi konzervativnejsi clovek
takze jsem pro danou chvili dal k ledu jakoukoli upravu zahrnujici frezovani rezani atd ; ale nekdy nazor i zmenim...prijdou nova fakta nebo nova energie (vymena mechanika, manzelky, auta...)
a deji se veci...
a ano...mam e91 lci kde je jina tehlice a vzadu kotouce 336mm....cim jsou tam upravy jine? videl jsem pak uz jen nejake adaptery (co vychazi drz nez ty F kove brzdice...)


a ano...mam e91 lci kde je jina tehlice a vzadu kotouce 336mm....cim jsou tam upravy jine? videl jsem pak uz jen nejake adaptery (co vychazi drz nez ty F kove brzdice...)
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
ahoj. otazka k tematu performance brzdicu ale na radu E46. Zkousel nekdo napasovat ty mensi Performance brzdice z rady F na E46 (na ktere jsou aktualne competition brzdice s kotouci 345x28)? Co jsem zatim videl jsou uspesne instalace Performance brzdicu na E32/34 ale u E46 jsem zatim na nic nenarazil.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Dá se to s těmi CSl kotouči ale deska u středu jede trochu mimo kotouč, na plochu desky jsou lepší kotouče z VW T5 nebo T6 myslím, ale tam je ten performance faktor těch kotoučů trochu blbej, skrze váhu kotouče :-/
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
OK, dekuji, asi rozumim...ty csl kotouce maji mezi hrncem a samotnym kotoucem cca 1cm mezeru- takze tam jakoby ta deska presahuje?MattyX píše:Dá se to s těmi CSl kotouči ale deska u středu jede trochu mimo kotouč, na plochu desky jsou lepší kotouče z VW T5 nebo T6 myslím, ale tam je ten performance faktor těch kotoučů trochu blbej, skrze váhu kotouče :-/
Tajne jsem doufal, ze to pujde podobne plug and play jako u E9....nebo treba E32/34 kde to podle vseho nekdo uspesne instaloval s F-kovymi kotouci 340x30
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Daji se tam dát klidně 6pisty třmeny z Amg, otázkou je, jak moc se do toho chceš opřít, soudě dle reakce na frézování tak asi nijak...
Jen pro info - třmen udrží i jeden šroub, osobně vyzkoušeno... odfrézování i půlky tloušťky materiálu nebude mít vliv na provozní pevnost, bude mít vliv na počet cyklů do rozvoje trhliny a únavového lomu...
Jen pro info - třmen udrží i jeden šroub, osobně vyzkoušeno... odfrézování i půlky tloušťky materiálu nebude mít vliv na provozní pevnost, bude mít vliv na počet cyklů do rozvoje trhliny a únavového lomu...
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
e34 má výhodu že se na ní dá implantovat vysoký F30 kotouč. U E46 je problém s prostorem mezi kotoučem a čepem řízení, který ti omezuju zapuštění kotouče směrem dovnitř...jirka330i píše:OK, dekuji, asi rozumim...ty csl kotouce maji mezi hrncem a samotnym kotoucem cca 1cm mezeru- takze tam jakoby ta deska presahuje?MattyX píše:Dá se to s těmi CSl kotouči ale deska u středu jede trochu mimo kotouč, na plochu desky jsou lepší kotouče z VW T5 nebo T6 myslím, ale tam je ten performance faktor těch kotoučů trochu blbej, skrze váhu kotouče :-/
Tajne jsem doufal, ze to pujde podobne plug and play jako u E9....nebo treba E32/34 kde to podle vseho nekdo uspesne instaloval s F-kovymi kotouci 340x30
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
OK, díky moc!
Mám o čem během lockdown přemýšlet...předpokládám že až do Vánoc
U E90 jsem ty zadní nechtěl nijak frézovat když to šlo vyřešit excentry za 40 éček....E46 asi ode mne bude vyžadovat méně konzervativní přístup
Mám o čem během lockdown přemýšlet...předpokládám že až do Vánoc
U E90 jsem ty zadní nechtěl nijak frézovat když to šlo vyřešit excentry za 40 éček....E46 asi ode mne bude vyžadovat méně konzervativní přístup

Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Mohu taky dotaz? Mám 330i n52b30 3/06, uvažoval jsem nad performance/135i brzdama... Ale četl jsem, že se potom musí dokódovat a to jde až od 6/06, takže to znamená, že na moje auto žádné větší brzdy, aniž by to dělalo paseku, dát nemůžu?
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
brambor2 je taky 330i, taky N52B30, výroba 11.2006 a mám na něm vepředu brzdy N2SHA z ///M235i (340mm/dvoupístek)a kódovat nic třeba nebylo. Stejné brzdy mám i na e89 30i MY2009 a taky bez kodování a měl sem je i na bramborovi1 (e91face MY2011) a taky nebylo třeba nic kódovat.
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Kódování řeší lidi s 2,5 a níže... tam pak sw změna je znát (jde o brake-bias).zlatas píše:Mohu taky dotaz? Mám 330i n52b30 3/06, uvažoval jsem nad performance/135i brzdama... Ale četl jsem, že se potom musí dokódovat a to jde až od 6/06, takže to znamená, že na moje auto žádné větší brzdy, aniž by to dělalo paseku, dát nemůžu?
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Ok. Takže pokud dejme tomu seženu přední i zadní šedé třmeny ze 135i e82, tak mi tam bez jakýchkoli úprav půjdou, jen dokoupím přední a zadní kotouče, plus plechy,jak již psal Budvlad a nemusím nic kódovat ani upravovat a budu moct na zimu jezdit 17 kola?
Jelikož v popisu u brzdového performance systému je tento dodatek:
Brzdový systém je vhodný pro:
E91 / E93 **
4-cyl. až 09/09 (316i, 318i, 320i, 316d, 318d, 320d)
4-cyl. od 09/09 (320i s SA217 *, 320d s SA217 *)
6- vál . 323i, 325i, 328i
E9x **
330i (ne 330i ACEA *** před 09/09),
325d, 330d (od 09/09)
Země ACEA (Sdružení evropských výrobců automobilů): EU, Švýcarsko, Island, Srbsko a Černá Hora, Chorvatsko, Makedonie, Bosna a Hercegovina, Francouzská Guyana, Guadeloupe, Martinik, Réunion.
Jelikož v popisu u brzdového performance systému je tento dodatek:
Brzdový systém je vhodný pro:
E91 / E93 **
4-cyl. až 09/09 (316i, 318i, 320i, 316d, 318d, 320d)
4-cyl. od 09/09 (320i s SA217 *, 320d s SA217 *)
6- vál . 323i, 325i, 328i
E9x **
330i (ne 330i ACEA *** před 09/09),
325d, 330d (od 09/09)
Země ACEA (Sdružení evropských výrobců automobilů): EU, Švýcarsko, Island, Srbsko a Černá Hora, Chorvatsko, Makedonie, Bosna a Hercegovina, Francouzská Guyana, Guadeloupe, Martinik, Réunion.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Já na ty brzdy z ///M235i dávám kola 18" (brambor2 - daily), prý by se úplně na těsno vešly i OEM disky 17" (aftermarket disky 17" prý ne, OEM mají v místě třmenu nějaké vybrání, proto se prý vlezou, nezkoušel jsem), ale já chcu mít mezi třmenem a diskem větší mezeru ref zimní bordel (posyp + sníh)
Re: Upgrade brzd z OEM 330i E9x na M3 E9x
Tak mám předběžně sehnanou sadu šedých třmenů ze 135i a kotouče a desky performance s nájezdem 20 tis... Snad to bude cajk