Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M340i - naklady na servis

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
SnakeCZ
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 18.02.2020 15:48

M340i - naklady na servis

#1 Příspěvek od SnakeCZ »

Zdravim,

Planuju nakup M340i a zajimalo by me jake jsou naklady na servis. Konkretne, na kolik tak vyjde garancni prohlidka vcetne vymeny oleje nebo kolik stoji vymena brzd (kotouce + desticky)?

Ziju sice v Lucembursku, ale predpokladam, ze cena servisu bude +/- stejna jako v CR, pripadne muzu jezdit do nemecka na servis.

Btw, nevite jake jsou dodaci lhuty techto modelu?

Diky moc!
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: M340i - naklady na servis

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

generace asi G20 ne ? :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: M340i - naklady na servis

#3 Příspěvek od paca »

tyjo, koupit nové auto za skoro 2 míče a řešit cenu servisu? zajímavé :)
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: M340i - naklady na servis

#4 Příspěvek od Henry_E90 »

Hlavně když to snad každý kupuje s předplaceným pětiletým servisem...
SnakeCZ
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 18.02.2020 15:48

Re: M340i - naklady na servis

#5 Příspěvek od SnakeCZ »

MattyX píše:generace asi G20 ne ? :)
Ano, G20 :)
paca píše:tyjo, koupit nové auto za skoro 2 míče a řešit cenu servisu? zajímavé :)
Po vsech ruznych slevach to vyjde cca na EUR 65k, ale chapu co tim chces rict. Prechazim z Mazdy a BMW je pro me neznama, tak jsem zvedavej na kolik to vyjde a taky mam rad budouci vydaje pod kontrolou.
Henry_E90 píše:Hlavně když to snad každý kupuje s předplaceným pětiletým servisem...
Netusil jsem, ze neco takoveho existuje. To zni super, a co jsem ted koukal na mistni ceny, tak to neni ani drahy. Diky za tip!
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

Re: M340i - naklady na servis

#6 Příspěvek od ada540i »

Pokud si to auto chceš nechat dýl, tak doporučuju měnit olej častěji než je obsaženo v tom bezplatném servisu. V autorizovaném servisu (BYCHL) si za výměnu oleje v mém autě (F80) říkají něco kolem 4500,-Kč. Zatím mi to vychází, že dvě výměny si platím sám a jednu mám zdarma po předepsaném počtu ujetých km. Měním po 7 až 8 tisících km.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Fido
Registrovaný
Příspěvky: 215
Registrován: úte 14.05.2002 00:00

Re: M340i - naklady na servis

#7 Příspěvek od Fido »

Souhlas, mě to vychází jedna výměna v ceně, jednu si platím sám, Já teda ale měním po 15ti. Na těch 12 litrů oleje by to mělo stačit :). Měnit po 30kkm je zvěrstvo.
SnakeCZ
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: úte 18.02.2020 15:48

Re: M340i - naklady na servis

#8 Příspěvek od SnakeCZ »

Menit kazdych 15 tis. km mi prijde ok (praktikuju to stejne u svoji benzinovy 143kw Mazda 6) a ta cena se taky da.

Diky!
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: M340i - naklady na servis

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ono dost záleží jaký trasy totiž jezdíš ... U M3 je fajn že se tomu nakládá a benzín z oleje se zvládá odpařit , protože přímovstřikový benzín to po studenu fest nalévá benzínem, jak není spalovací prostor ještě správně těsný. :)
Já s 335i jezdím kratší trasy a měním po pěti a prostě z toho oleje ten benzín jde cítit ... Při ceně oleje jaký dnes jsou to vidím jako to nejmenší, protože když vím co ty opravy motorů pak vyjdou tak se mi dělá špatně :D
Tím jsem chtěl říct, že neexistuje žádné obecné pravidlo že lepší dělat po 15 , 10 , nebo 7-8 :) Ale je dobrý když pro to člověk má nějaký cit , což v dnešní době, kdy je problém si vyměnit sám žárovku trochu těžké chtít po majiteli :)
Pár let zpět jsem koupil auto, který mělo najeto 50tis za 10let, v autě druhej olej a bylo zadřený tak, že se roztrhly i rozvody a paní se divila co jako udělala špatně, když jezdila 2km do práce jenom :D (extrémní případ samozřejmě :D )
Takže měnit a klidně časteji, nic se neposere a když to neoceníš ty jako majitel, tak ten druhej , nebo třetí, kterej to bude kupovat tak určitě ocení nadstandardní péči. Protože auto servisovaný only autorizák je černej petr ... :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: M340i - naklady na servis

#10 Příspěvek od m4zzy »

Hoj, máme taky M340i G20, takový vánoční dárek, jetou z DE a teď máme najeto nad 9tis km, takže skoro nové auto. Chci na tom taky vyměnit olej a jde mi jen o to, jestli s tím musím jet do autorizáku bmw, nebo do servisu např BMW Auto Čermák v Jihlavě (kde pracuju) a tchánovi na G11 tam mělili oleje oi v převodovce a xdrajvu nebo to mám brát že je to prostě normální výměna oleje, kterou nám na tchánově G11 dělá známý mechanik v jeho servisu a máme s ním velmi dobré zkušenosti.

A díky MattyX, to je docela dobrá informace s tím nájezdem, jelikož s autem jezdí žena, má ho v nákladech, a jezdí do práce kousek, nicméně pravidelně jezdíme na výlety nebo k mým rodičům, kde se auto protáhne na delší trasu. Já mám v plánu to měnit tak mezi 10-15tis km nebo jednou za rok a tím, že auto bylo vyrobeno 10/2019 tak je nejvyšší čas to provézt.

Takže jen otázka, je to nějak extra úkon či se fakt jen vypustí starý olej a dá nový? To bych pak nepotřeboval jet do specialozovaného bmw servisu s takovou prkotinou. A ještě, kde zjístím, co tam nalít? máš MattyX nějaké doporučení? Dost se v tom vyznáš :) Jestli ten motor B58 co byl i v F30 (v té ne TU verzi) má rád 5W40 nebo tam lít to co předepisuje výrobce a prostě to takto častěji měnit? Díky
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: M340i - naklady na servis

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Píšeš, že pracuješ v BMW Auto Čermák a nevíš jak se mění olej? Zavedli vám tam bobříka mlčení? :) Předpokládám, že auto je s původní zárukou.

Jinde psali majitelé zánovních BMW s 5tiletkou, že mají servisní interval na olej směšných 30tis.km. Takže mezitím stihnou 2x svou výměnu a jednu tu garančku. Jinak 5W-40 to nepokazí, ale klidně se dá ještě nechat předepsaná norma. Co tam lejou od nova 5W-30?
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: M340i - naklady na servis

#12 Příspěvek od paca »

Totic píše:Píšeš, že pracuješ v BMW Auto Čermák a nevíš jak se mění olej? Zavedli vám tam bobříka mlčení? :) Předpokládám, že auto je s původní zárukou.
Hele, nepíše co tam dělá, třeba je uklízeč :) Ale i tak by se tam mohl zeptat kluků přímo ze servisu ;)
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

Re: M340i - naklady na servis

#13 Příspěvek od jazet »

Píše, že dělá v Jihlavě, ne v tom servisu ne?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: M340i - naklady na servis

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Kamarád co má B58 v F31 tak dáváme 5W30 Ravenol USVO , interval rozdělěný na třetiny, vzhledem k tomu že má předplacený servis v BMW, tak tam mu nablejou normálně 5w30 , tak ať se to nemíchá. Jinak bych dával 5w40 a nebo 5w50 u upraveného motoru - to dávám i do N54 a N55 a interval dle vlastního úsudku, ta výměna stojí takový sranda peníze dneska, že je to jedno :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
ludekk
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: čtv 30.04.2020 09:33

Re: M340i - naklady na servis

#15 Příspěvek od ludekk »

Ahoj,
výměna oleje a filtru stojí cca 5500 (vč. DPH) v autorizovaném servise. Osobně měním po 15k km, takže to vychází jednou zdarma, jednou placený. Ono těch 15k km od výměny je i taková hranice kdy ti auto začne hlásit že chce dolít litr oleje. Pak jsem měnil přední sklo, to stojí 28 tisíc i s prací (takže doporučuji dobře pojistit, protože já už mám i to druhé prasklé). Nechal jsem si dělat i nějaké instalace m performance dílů, to většinou vycházelo na pár stovek. Brzdy mám zatím po 34 k km původní. Vím akorát že přední kotouče stojí 18 tisíc, a k tomu destičky 12 tisíc (pouze materiál).

Jinak samozřejmě to auto dokáže být hodně hladové, když tomu budeš pořád stát na krku. Dá se jezdit za 8,5 ale taky za 14 - 15 (okresní cesty) a na okruhu 25. Nicméně je to super auto, tak ať dobře slouží!

MattyX nedokázal by si mě poradit kdy nechat vyměnit ten ,,doživotní" olej v převodovce ? V servise mě bylo doporučeno kolem 70k Km. Díky
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: M340i - naklady na servis

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

70 na převodovku vidím tak jako asi max :) 50-60 good :) Zase záleží jak moc tomu nakládáš a jak moc se olej ve skříni zahřívá a v tom horším případě přehřívá :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: M340i - naklady na servis

#17 Příspěvek od m4zzy »

Ne nedělám u Čermáka, to bych se tu přece neptal :D Pracuju v Jihlavě :D
Uživatelský avatar
m4zzy
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: sob 11.02.2012 01:00
Bydliště: Vysočina

Re: M340i - naklady na servis

#18 Příspěvek od m4zzy »

Včera jsem si všiml jedné zajímavosti, kterou si nedokážu nijak vysvětlit.

Zkusím to popsat na dvou autech.

Jedu v E91 330i, na budíkách je ten ekonoměr (ten mám ale překódovaný na teplotu oleja, ale z minulosti vím, jak to fakčí). Auto rozjedu třeba na 100kmh, a dám nohu z plynu. Auto jede setrvačností, má zařazený kvalt a brzdí to motorem, takže klesá pomalu rychlost a okamžitá spotřeba motoru je 0L/100km až do doby kdy přidám plyn. Kdybych to samé udělal ale dal neutrál, tak auto jede setrvačností, motor běží na volnoběh a žere to nějaký benzín a ekonoměr neukazuje 0L/100km ale trochu víc (dejme tomu že 1/100, ale to je nepodstatné).

A teď, v G20 M340i, udělám to samé, v adaptivním nebo comfort modu (je to víceméně fuk). Rozjedu to, dám nohu z plynu a aktuální spotřeba je jak předním, 0L/100km a zároveň se jakože dobíjí ta baterka. Vše ok, ale po chvíli tam naskočí třeba 1,5L, pak 2,5L, někdy i 4 nebo 6L/100km. Přitom třeba jedu i trochu s kopce a místo 100kmh tam jedu 80kmh. Nedokážu si to vysvětlit.

Nebo obdobně v ECO PRO. Mám nastaveno ať to plachtí, opět rozjedu na 100kmh, pustím plyn, a on plachtit někdy začne hned, někdy po chvíli a někdy vůbec. Pořád tam třeba je spotřeba 1,5L/100km ikdyž jedu setrvačností. Nežkdy třeba pěkně plachtí, a pak tam zas hodí nějkou malou spotřebu, jakoby se dal do neutrálu aby jel co nejdál. To jsem zkusil i podřadit na nižší stupeň a to nebrzdil ani motorem, jen se zvýšily otáčky. Trochu nechápu a sere mě to :D ( ne že to tak dělá, ale že nevím proč.

Snad jsem to popsal tak, že to jde pochopit co tím myslím :)
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: M340i - naklady na servis

#19 Příspěvek od Itchythefirst »

Jsou dve moznosti, bud ten ekonomer nefunguje a resil bych to s bmw nebo funguje, a pak bych si bez osobni zkusenosti s G20 tipnul, ze proste z kopce ten motor nenapadne dobiji baterku ;-) Kdyby se to nechalo jen na gravitaci, tak se treba "zastavis uz v puli kopce" :-)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: M340i - naklady na servis

#20 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Imo řízené dobíjení v. algoritmus pro “plachtění” aby řidič měl pocit, že jede setrvačností...
“Ability is what you're capable of doing.”
Odpovědět