Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

retrofity, úpravy

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: retrofity, úpravy

#181 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

na tomhle kroužku jsou tedy, na rozdíl od stávajícího, dvě volný žíly, kudy povedeš řazení nahoru/dolu, ok?
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: retrofity, úpravy

#182 Příspěvek od Itchythefirst »

Ano, presne tak. Na predchozi fotce je videt, ze ma ten vrchni (== ten na fotce nahore) konketor "noveho" krouzku (6911515) navic po stranach 2 piny oproti puvodnimu krouzku (6911514), co ma ten vrchni konektor uplne bez pinu.

Podobne je rozdlil zespoda (napojeni krouzku do toho clusteru). Tento krouzek ma dole konektor se dvema pinama, puvodni ma konektor bez pinu :-)

Puvodni krouzek, ten zminovany konektor bez pinu je ten vpravo:
Obrázek

Puvodni krouzek, pohled ze spoda - konektor bez pinu
Obrázek
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: retrofity, úpravy

#183 Příspěvek od Itchythefirst »

Vyvstava otazka, jestli ta instalace nemuze byt jeste jednodussi nez jsem myslel :roll:

M volant ma vyvedene piny z padel akorat do tech dvou krajnich pinu toho noveho krouzku a pote do tech dvou spodnich, co akorat pasuji do toho clusteru. Cluster fyzicky ten konektor (protikus) ma. Nahoda?

6er muze mit cluster 61319136898 (S920A == No) nebo 61319136899 (S920A == Yes).

M6 ma 61319136899, takze teoreticky s timhle clusterem neni potreba nic bastlit :-)

Nejde treba z 61319136898 udelat 61319136899 pouhym prehranim FW, pripadne nakodovanim nebo se to fyzicky lisi?

Myslenka je takova, ze M cluster vypada fyzicky stejne jako nonM. Zadny extra pin nebo konektor. Pak tedy M 6er musi radit tim, ze cluster posle "prerad" signal po sbernici, na kterou je napojen. Pokud premluvim cluster (a pripadne to, co by melo poslouchat na druhy strane), ze pri stisku padla posle "prerad" signal, nemusi se uz bastlit zadna dvojlinka k radicce :-)
A prave podle me na tohle "premluveni" muze stacit prehrat FW, nakodovat neco... ...nebo to taky ne, protoze je na to treba sehnat milion dalsich jednotek :-|
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: retrofity, úpravy

#184 Příspěvek od Itchythefirst »

Ted to po sobe ctu a nejsem si jistej, jestli to vubec nekdo z mojeho popisu zvladne pochopit :-D

Tak to zkusim jeste jednou lepe :D

Nejde to razeni vyresit stejne jako ma Alpina? Alpina i M6 maji cluster 61319136899. Signal pro prerazeni u M6 a B6 generuje cluster a pak ho posila po PT-CAN.

Coz prinasi dve otazky:

1) Bude mi stacit 61319136899 cluster aby padla fungovaly i se ZF prevodovkou jako na Alpine nebo je potreba jeste nejaka extra jednotka na strane prevodovky?

2) 6er muze mit cluster 61319136898 (S920A == No) nebo 61319136899 (M6 nebo S920A == Yes). Oba vypadaji fyzicky naprosto stejne. Zadny extra pin nebo konektor. Nejde nahodou z 61319136898 udelat 61319136899 je prehratim fw, pripadne nakodovanim?


Ne ze bych nedokazal vyvest dvojlinku z volantu, ale rikam si jestli to nejde udelat nejak lip, bez bazstleni :-)
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: retrofity, úpravy

#185 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

jako good luck, jestli ale nebude potřeba konzultace v Buchloe...

etk pro Alpinu nevim kde je, našel jsem tohle pro B5
https://album.hv.ee/isiklik/Alpina/AlpinaB5_parts.pdf

cluster z M6, ok, kroužek pro všechny modely, ale navíc jejich vlastní jednotka volantu 61 31 604

tak co sehnat volant z Alpiny? :)

tam je totiž potřeba ten signál z pádel dostat nějak na sběrnici a ne ho vést jako sepnutí obvodu
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: retrofity, úpravy

#186 Příspěvek od Itchythefirst »

Dik za to PDFko, mrknu na nej ;-)

Omg vlastni jednotka volantu, to bude urcite i neco extra u ty prevodovky :?

No jeste mam tak dva tydny se timhle zabyvat, pak uz chci mit volant v aute (uz bude obsitej + nemam aktualne klicky) :D

Tim Alpina volantem myslis ten zbastlenej hnus z 5er? To bych radej jezdil bez volantu :D
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: retrofity, úpravy

#187 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

převodovka je úplně jiná :lol: :lol: resp. má jiný p.n. který v etk neni, takže co všechno je tam jinak, se nedozvíš
ani se nedivim, ten motor má vyšší výkon, než M6
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: retrofity, úpravy

#188 Příspěvek od Itchythefirst »

O vykon zas tak nejde, hlavni omezeni pro prevodovku je kroutak. 6HP26 ma omezeni na 600 Nm.

Ta volantova jednotka by nemusela mit na nic vliv, ta vypada, ze je uplne blba a nic moc extra nedela. Stav padel vyhodnocuje az ten cluster a muzes tam mit misto padla treba zvonkovej vypinac :D

No mrknu jeste na nejaky PDFka a uvidim, jestli to pujde nejak prostouchnout :-)
Naposledy upravil(a) Itchythefirst dne úte 16.03.2021 11:58, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: retrofity, úpravy

#189 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

B6 má 700 N.m ...

zvonkovej vypínač? dej pastičku na myši :lol: :lol:

nemám ambice tvrdit, že ta jednotka nic nedělá, ale tady končím, tohle mi neni rovno :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: retrofity, úpravy

#190 Příspěvek od Itchythefirst »

Koukam, ze ma fakt 700 Nm, tak asi bude malicko poupravena :D

Ta jednotka s padlama nic nedela, jen jim privede stavu pro podsvetleni. To jestli se padlo seplo nebo ne, je vyhodnoceny jen a pouze tim clusterem a padlo funguje jen jako spinac. Takze za me je ta jednotka nastesti celkem blba :D
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: retrofity, úpravy

#191 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

a to víš jak? podle schémat v tisu to tak bohužel nevypadá, nevychází z té jednotky směrem k převodovce samostatný dráty jen pro pádla :(

samozřejmě přeju úspěch, třeba se to po nakódování výbavy SA920 Alpina ohne Brief všechno rozběhne, někdo to prorazit musí :thumbsup: :D
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: retrofity, úpravy

#192 Příspěvek od Itchythefirst »

To vim tak, ze jsem si to promeril multimetrem :-)

Z te volantove jednotky nejde nic, co by melo s padlama cokoli spolecnyho, krome stavy pro podsvicini. Vse dela ten cluster aka SZL, ktera komunikuje pres PT-CAN s AHL, AFS, ARS, DSC, EGS (!), EKP a dalsimi.
EGS je prave jednotka prevodovky, takze cesta tam je a na strane SZL podle me zadna HW zmena neni potreba, ten protokol uz je plne podporovanej, jen zrovna neposila signaly o prerazeni.
Podle me to SZL staci jen nakodovat a pojedete. Druha vec je, jestli zrovna prevodovka bude poslouchat a jestli nebude treba jinej fw jednotky prevodovky, ale teoreticky tam vse uz je propojeny, takze teoreticky muze stacit jen nakodovat :-)
No jak rikam, jeste si s tim zkusim pohrat, jeste nemam ten volant ani obsitej, natoz v aute :D
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: retrofity, úpravy

#193 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

po jakých pinech kterého vstupního konektoru na kroužku se dostane "příkaz" o přeřazení od pádel do klastru?
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: retrofity, úpravy

#194 Příspěvek od Itchythefirst »

Uz jsme si to vyjasnili :-)
Pro ostatni: je to tema krajnima pinama, co ma 645 vyvedeny vyhrev volantu.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: retrofity, úpravy

#195 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

Ještě je nutno říct, že u M volantu, u SMG volantu (pro nonM auto), jde info o sepnutí do jednotky ve volantu, pak až do klastru

klastry pro M (a Alpina) a nonM se liší v čísle dílu, otázka je jestli,

- když se připojí M volant do M klastru v nonM autě, tak jestli pádla začnou fungovat
- když se připojí M volant do nonM klastru v nonM autě, tak jestli pádla začnou fungovat, nebo jestli začnou topit :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2610
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: retrofity, úpravy

#196 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

No to jsou tady věci...sleduju to...ale hovno tomu rozumím...ale držím palce při prošlapávání cestičky a přeju ať je konec pozitivní :-)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: retrofity, úpravy

#197 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Se obávám, že to tak jednoduché nebude. Zkus si vygůglit, jak se dodělávají pádla do LCI. Ani tam to není našroubovat + nakódovat => abfahrt. I tam se musí přehrávat jednotky a tahat kabel.
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: retrofity, úpravy

#198 Příspěvek od Itchythefirst »

U 6HP28 (LCI) by to melo byt jeste jednodussi :-)
Kazdopadne kdyby to neslo s tim nakodovanim, tak uz jsem si udelal "svazek", co bych vyvedl k radicce :D

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Gerchan Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2610
Registrován: pon 10.11.2003 01:00

Re: retrofity, úpravy

#199 Příspěvek od Gerchan Člen Klubu »

Krásný káblík....inspirující.... :-)
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58

Re: retrofity, úpravy

#200 Příspěvek od Itchythefirst »

Gerchan píše:Krásný káblík....inspirující.... :-)
Dik :D

Tak zrovna dorazily nejaky vzorky z Volantechu (Kuze: hladka cerna nappa, struktura MOB, strukturra cerna. Nite: neco z 501, 504, 106, 1348, 1288, 449). Skoda, ze je nenapadlo oznacit co je co, to je snad uplnej zaklad.
Porsche kuze bohuzel nebyla, ta me zajimala nejvic :-|
Obrázek
Odpovědět