Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Dlouhé točení při startu po delší jízdě
- adamReznicek
- Registrovaný
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát 09.08.2019 19:13
- Bydliště: BMW E90 LCI, 320i 125kw N43
Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Čus,
motor N43, 320i.
mám problém (už fakt delší dobu) s dlouhým točení.
Příští týden budu měnit crankshaft sensor a oil/watoer temp sensor, jelikož je to levnější, než třeba regulátor tlaku paliva, nebo pumpa či HPFP čerpadlo (což jsou další věci na řadě, pokud se problém nevyřeší).
Každopádně zkusil jsem trochu logovat a zjistit, kdy se to dlouhé točení projeví.
Dlouhé točení se projeví vždy, když auto stojí po 20-30 minut cesty.
Snažil jsem se logovat LPFP i HPFP, abych zjistil, zda běží pumpa i čerpadlo správně.
Ráno přijdu k autu a LPFP i HPFP ukazují cca 5k hPa. Auto nastartuje bezproblémů. Na volnoběh v idle má LPFP tlak 5k hPa a HPFP kolem 150k hPa. To si myslím, že je správně.
Při jízdě se LPFP drží na 5k hPa a HPFP se pohybuje od 150k hPa do 200k hPa, čím vyšší otáčky motoru, tím větší tlak na HPFP (logické). To by mělo být také správně.
Chcípnu auto a nějakou chvíli se drží tlaky - LPFP 5k hPa a HPFP kolem 150k hPa. Následně začne pomalu klesat tlak na HPFP (po cca 10 minutách to klesne na cca 10k hPa - natočím bezproblémů).
Po nějakých 15 minutách klesne LPFP na cca 4k hPa a HPFP i klidně na 2,5k hPa. To fakt nevím, jestli je normální, že tam takhle klesne tlak... Když zkusím natočit, tak sice to není úplně okej, ale relativně cca 1s prodleva a motor naskočí.
Nejhorší je ale točení v případě, že po cca 20-30 minutách klesne LPFP na 4k hPa a HPFP také na 4k hPa. Najednou motor točí cca 4s. Pak naskočí a hodnoty jsou zas na 5k hPa a 150k hPa.
Shrnul bych to tak, že vždy, když klesne HPFP pod 5k hPa, tak dojde k špatnému startování.
Jaké tlaky by tam měly být v podobném procesu? Co je špatně? A co si o tom myslíte?
PS: před cca rokem byl měněn sensor nízkého tlaku paliva (original).
motor N43, 320i.
mám problém (už fakt delší dobu) s dlouhým točení.
Příští týden budu měnit crankshaft sensor a oil/watoer temp sensor, jelikož je to levnější, než třeba regulátor tlaku paliva, nebo pumpa či HPFP čerpadlo (což jsou další věci na řadě, pokud se problém nevyřeší).
Každopádně zkusil jsem trochu logovat a zjistit, kdy se to dlouhé točení projeví.
Dlouhé točení se projeví vždy, když auto stojí po 20-30 minut cesty.
Snažil jsem se logovat LPFP i HPFP, abych zjistil, zda běží pumpa i čerpadlo správně.
Ráno přijdu k autu a LPFP i HPFP ukazují cca 5k hPa. Auto nastartuje bezproblémů. Na volnoběh v idle má LPFP tlak 5k hPa a HPFP kolem 150k hPa. To si myslím, že je správně.
Při jízdě se LPFP drží na 5k hPa a HPFP se pohybuje od 150k hPa do 200k hPa, čím vyšší otáčky motoru, tím větší tlak na HPFP (logické). To by mělo být také správně.
Chcípnu auto a nějakou chvíli se drží tlaky - LPFP 5k hPa a HPFP kolem 150k hPa. Následně začne pomalu klesat tlak na HPFP (po cca 10 minutách to klesne na cca 10k hPa - natočím bezproblémů).
Po nějakých 15 minutách klesne LPFP na cca 4k hPa a HPFP i klidně na 2,5k hPa. To fakt nevím, jestli je normální, že tam takhle klesne tlak... Když zkusím natočit, tak sice to není úplně okej, ale relativně cca 1s prodleva a motor naskočí.
Nejhorší je ale točení v případě, že po cca 20-30 minutách klesne LPFP na 4k hPa a HPFP také na 4k hPa. Najednou motor točí cca 4s. Pak naskočí a hodnoty jsou zas na 5k hPa a 150k hPa.
Shrnul bych to tak, že vždy, když klesne HPFP pod 5k hPa, tak dojde k špatnému startování.
Jaké tlaky by tam měly být v podobném procesu? Co je špatně? A co si o tom myslíte?
PS: před cca rokem byl měněn sensor nízkého tlaku paliva (original).
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Netěsný vstřikovač, kterej uchlastá motor. 
Edit: vlastně přímovstřik.

Edit: vlastně přímovstřik.

- adamReznicek
- Registrovaný
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát 09.08.2019 19:13
- Bydliště: BMW E90 LCI, 320i 125kw N43
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Jak je ale možné, že se to děje vždy, po cca těch 20 minut od jízdy?
Nějak si to nedokážu vysvětlit.
Jinak mám 2 vstřiky měněny před 20k km v Renocaru (spolu s cívkami) a zbylé 2 měněny před 7k km, také Renocar.
Doufám, že nemůžou odejít po roku a půl.
Nějak si to nedokážu vysvětlit.
Jinak mám 2 vstřiky měněny před 20k km v Renocaru (spolu s cívkami) a zbylé 2 měněny před 7k km, také Renocar.
Doufám, že nemůžou odejít po roku a půl.
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
U neprimovstriku je to tím, že benzín ukapava do sání. Za těch třeba 20 minut nakape už tolik, že při startu je směs tak bohatá, že to nechytne. U tvýho motoru je to blbost, co jsem napsal.
- adamReznicek
- Registrovaný
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát 09.08.2019 19:13
- Bydliště: BMW E90 LCI, 320i 125kw N43
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Zatím mám tip na palivovou pumpu... Prý by neměl klesnout tlak pod 5 barů, případně nemá dostatečný výkon pro dodání paliva k vysokotlakému čerpadlu.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
BUď ti nachčije benzín do válce a proto to padne a nebo odchází regulační část hpfp 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- adamReznicek
- Registrovaný
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát 09.08.2019 19:13
- Bydliště: BMW E90 LCI, 320i 125kw N43
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Doufám, že vstřiky neprotýkají, když nejsou staré ani rok a půl.
Ta regulační část HPFP. Ta je součástí, nebo je tím myšleno regulátor tlaku paliva, který je v nádrži?
Ta regulační část HPFP. Ta je součástí, nebo je tím myšleno regulátor tlaku paliva, který je v nádrži?
- adamReznicek
- Registrovaný
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát 09.08.2019 19:13
- Bydliště: BMW E90 LCI, 320i 125kw N43
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Update:
Měřil jsem oil pressure a porovnával s požadovanou hodnotou (oil pressure setpoint) a téměř konstantně mám tlak nižší o 1 bar.
Nevíte, čím to může být?
Dlouhé točení prý může způsobovat právě i nízký tlak oleje.
Měřil jsem oil pressure a porovnával s požadovanou hodnotou (oil pressure setpoint) a téměř konstantně mám tlak nižší o 1 bar.
Nevíte, čím to může být?
Dlouhé točení prý může způsobovat právě i nízký tlak oleje.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Nízký tlak oleje určitě dlouhý start nezpůsobuje
při studeném startu je tlak oleje 0 a chytne ti to dřív
HPFP má el. regulační část, která právě odchází a není to opravitelné jen výměna za druhý kus
Vtřiky jsi psal že jsi měnil jen dva ? Takže ty další dva můžou být na odchodu, zejména pokud to není index 11 ale nějaký 6/7/9 a jiné problematické verze 
Ale začni tím čidlem kliky a vačky, mě to na N54 taky trápilo s delším startem a trvá mu než si nasynchrozuje pozici kliky a vačky a tak si namotá déle dokud se to nesladí


HPFP má el. regulační část, která právě odchází a není to opravitelné jen výměna za druhý kus


Ale začni tím čidlem kliky a vačky, mě to na N54 taky trápilo s delším startem a trvá mu než si nasynchrozuje pozici kliky a vačky a tak si namotá déle dokud se to nesladí

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- adamReznicek
- Registrovaný
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát 09.08.2019 19:13
- Bydliště: BMW E90 LCI, 320i 125kw N43
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Nene, měnil jsem všechny 4. 2 před 20k km a zbylé dva před asi 8k. Měněny v Renocar Praha, ale index nevím, to musím zjistit.
Jasný, možná vyměním i ten senzor tlaku paliva, protože když už tam mechanik poleze, tak to může vyměnit při jednom. Stojí asi 1000 Kč.
Jasný, možná vyměním i ten senzor tlaku paliva, protože když už tam mechanik poleze, tak to může vyměnit při jednom. Stojí asi 1000 Kč.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Tak pokud jsou měněny takto nedávno, tak určitě to budou ty správné 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- adamReznicek
- Registrovaný
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát 09.08.2019 19:13
- Bydliště: BMW E90 LCI, 320i 125kw N43
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Takze jsem nechal vymenit svicky, crankshaft sensor a bohuzel problem stale trva. Tipuju to na tu palivovou pumpu, nebo regulator tlaku paliva... Dle bimmerprofs by po chcipnuti mel LPFP padnout na 4.5 baru behem 15s a HPFP asi na 5 baru behem 4s. Kdyz chcipnu motor, tak LPFP stoupne na 5.6 baru (vydrzi tam 15minut) a pak zacne klesat az na 1.6 baru (temer dalsich 30 minut). HPFP klesa cca 15 minut na 5 baru, ale pak klesa az na 1.75 dalsich 30 minut. Coz je prostě dost divny...
Dneka budu čistit vanos solenoidy, jestli to něco udělá...
Dneka budu čistit vanos solenoidy, jestli to něco udělá...
- adamReznicek
- Registrovaný
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát 09.08.2019 19:13
- Bydliště: BMW E90 LCI, 320i 125kw N43
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Tak Vanosy kompletně čistý, snad ještě originály (BMW), což nechápu... nebo je bývalý majitel měnil.
- adamReznicek
- Registrovaný
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát 09.08.2019 19:13
- Bydliště: BMW E90 LCI, 320i 125kw N43
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Tak jsem mel auto u mechanika a pry to dlouhe toceni za tepla delaji rozvody. Je to mozne?
Maji nalitano 105 tisic km, nechrasti. V tydnu pojedu jeste do inveltu plzen a uvidim, co oni na to. Zadna chyba casovani.
Uplne nechci delat rozvody (odhad mechanika 35-50 tisic) a zjistit, ze to neresi problem.
Zprava mechanika:
Vytahaný rozvodový řetěz, chybná výfuková vanosová jednotka, výfuková vačka nad toleranci
Maji nalitano 105 tisic km, nechrasti. V tydnu pojedu jeste do inveltu plzen a uvidim, co oni na to. Zadna chyba casovani.
Uplne nechci delat rozvody (odhad mechanika 35-50 tisic) a zjistit, ze to neresi problem.
Zprava mechanika:
Vytahaný rozvodový řetěz, chybná výfuková vanosová jednotka, výfuková vačka nad toleranci
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Necetl jsem to cele, ale benzin cerpadlo-padani benzinu do nadrze vyloucis tim, ze si od nej natahnes kabel a sepnes natvrdo pred startovanim, pokud to chytne lepe/hned, vis po cem jit (spatny zpetny ventil v cerpadle, primo v nadrzi).
“Ability is what you're capable of doing.”
- adamReznicek
- Registrovaný
- Příspěvky: 96
- Registrován: pát 09.08.2019 19:13
- Bydliště: BMW E90 LCI, 320i 125kw N43
Re: Dlouhé točení při startu po delší jízdě
Diky moc za zajimavy tip. Pristi tyden jedu do Invelt Plzen, tak uvidim, co zjisti.
Dnes jsem taky problem resil na bimmerprofs online diagnostice.
Ten tipuje problem s tlakem paliva (vzduch v systemu). Pry DME prodlouzi dobu toceni kvuli nizkemu tlaku pri startu...
Dnes jsem taky problem resil na bimmerprofs online diagnostice.
Ten tipuje problem s tlakem paliva (vzduch v systemu). Pry DME prodlouzi dobu toceni kvuli nizkemu tlaku pri startu...