Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
Tak mě potkala také tato závada, auto mám 2 roky a vždy při letních teplotách začal tuhnout volant ve středové poloze, jakoby se zakusoval, dosti nepříjemné, je pak problém auto udržet v rovině. Na zahraničních fórech se toto dost řešilo, je to výrobní vada tohoto modelu do roku 2006, opravy řešily servisy výměnou celého sloupku, ale náprava je přitom velmi jednoduchá. Příčinou má být teplotní roztažení šneku servomotoru. Odstranit to lze povolením servomotoru na sloupku řízení (dva imbusy), mezi sloupkem řízení a servomotorem je hliníková vložka s oválnými dírami, má být dle informací exentrická a pootočením po směru hodin o cca 6mm. Tím se vytvoří vůle mezi šnekem serva a kolem hřídele sloupku. Práce na max půl hodiny a řízení je jak nové, až si říkám, že jsem s tim tak dlouho jezdil, když to bylo tak snadný.
Re: Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
letos v červenci jsem provedl šarádu a "obohatil jsem " Moravu dovozem ze zahraničí facelift 2006/06 2.5si v barvě Phoenixgelb.
Nájezd 34 000km a poté jsem prodal svou milovanou 3.0i Silber Titan.
Nicméně nějaké mouchy jsou, ale intenzivně pracuji na jejich odstranění.
Jedna z nich je problém o kterém píšeš, a jak jsem o tom přemýšlel, tak vyvstal vždy až po několika desítkách kilometrů a včera jich bylo hafo - 280 ve velmi teplém počasí. Myslel jsem, že příčinou je vůle v převodce řízení, kterou mi diagnostikovali v BMW.
Dělalo mi to vrásky na čele, dokud jsem nenarazil na Tvůj příspěvek.
Pokud by tvůj návod problém odstranil, pak jsem šťastný jako blecha
a upřímně děkuji za Tvůj příspěvek na tomto fóru.
Docela rád bych se zeptal na pár detailů, a budu rád pokud mi pošleš svou sms,
abych Ti mohl zavolat a probrat vše podrobněji.
Děkuji předem
Libor
739 609 447
Nájezd 34 000km a poté jsem prodal svou milovanou 3.0i Silber Titan.
Nicméně nějaké mouchy jsou, ale intenzivně pracuji na jejich odstranění.
Jedna z nich je problém o kterém píšeš, a jak jsem o tom přemýšlel, tak vyvstal vždy až po několika desítkách kilometrů a včera jich bylo hafo - 280 ve velmi teplém počasí. Myslel jsem, že příčinou je vůle v převodce řízení, kterou mi diagnostikovali v BMW.
Dělalo mi to vrásky na čele, dokud jsem nenarazil na Tvůj příspěvek.
Pokud by tvůj návod problém odstranil, pak jsem šťastný jako blecha



Docela rád bych se zeptal na pár detailů, a budu rád pokud mi pošleš svou sms,
abych Ti mohl zavolat a probrat vše podrobněji.
Děkuji předem
Libor
739 609 447
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
Poraďte se v Klimacar Zlín tam repasují servohřebeny. Umí se podívat dio vnitř a šneka poladit. Kdysi mi tam taky šteloval tím šroubem vůli, pač volant se nevracel což se hodilo třeba zase na kruháku 

Re: Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
to Totic:
děkuji Vám za tip na repasi - opravu ve Zlíně, již jsem něco našel i v OV, ale začal bych domácím laděním, podle příspěvku na začátku vlákna
děkuji Vám za tip na repasi - opravu ve Zlíně, již jsem něco našel i v OV, ale začal bych domácím laděním, podle příspěvku na začátku vlákna
Re: Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
Kluci zlatí, jestli je pravda co píšete, tak mně spadnul velký balvan ze srdce. Zažil jsem totiž problém se sloupken na mé jedné Z4 - tehdy my pomohl Jarax a Haltyrek se svým starým sloupkem.
Mám totiž stejný problém jako vy - lepící volant. Nevím ovšem, zda si na to troufnu samodomo, ale vaše vysvětlení problému zní docela logicky. Velmi děkuji i za ostatní.
Mám totiž stejný problém jako vy - lepící volant. Nevím ovšem, zda si na to troufnu samodomo, ale vaše vysvětlení problému zní docela logicky. Velmi děkuji i za ostatní.

Re: Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
Zdravím, dejte vědět jak se vám oprava podařila, doufám, že to někomu pomohlo.
Re: Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
řešíte tu dvě různé věci,
to co psal totic je samotné řízení, dole na nápravnici,
to co psal toli je v interiéru, ten motorek
to co psal totic je samotné řízení, dole na nápravnici,
to co psal toli je v interiéru, ten motorek
Re: Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
....máš pravdu a my o tom víme.
repase převodky by přišla na řadu pokud v ní mám vůli, jak diagnostikovali v Cartecu a která by mi subjektivně při řízení vadila.
Lepící volant je akutní věc, která velmi kazí radost z jízdy a je mou prioritou, doufám že se na to brzo v interiéru podívám,
bohužel jsem se dosud k tomu "nedostal", ale až něco provedu tak budu referovat
repase převodky by přišla na řadu pokud v ní mám vůli, jak diagnostikovali v Cartecu a která by mi subjektivně při řízení vadila.
Lepící volant je akutní věc, která velmi kazí radost z jízdy a je mou prioritou, doufám že se na to brzo v interiéru podívám,
bohužel jsem se dosud k tomu "nedostal", ale až něco provedu tak budu referovat

Re: Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
dnes jsem absolvoval cca 250 km do Karlové Studánky a zpět, kde jsme chtěli vyjet na Ovčárnu a pak pěšky na Praděd, ale zhoršené počasí (lehký deštík a mraky) a hlavně spousty lidí (kteří měli stejný nápad) nás od tohoto záměru odradilo, což vůbec nevadí neboť platí, že v Z4 je i cesta cíl.
..ale k tématu, za pomocí šikovného "hadího muže" mechanika jsem ladil "lepivý volant" a dnes byla příležitost při teplotě 16-24 st C ověřit zda se zásah podařil.
na 95% myslím , že ano, ikdyž ke konci jsem měl občasný pocit lepivosti, ale snad to byl jen fantom.
(mám totiž i vůli v převodce řízení)
NA 100% to budu vědět až dám opět delší jízdu při cca 28 st C.
Nicméně návod ze začátku tohoto tématu funguje.
..ale k tématu, za pomocí šikovného "hadího muže" mechanika jsem ladil "lepivý volant" a dnes byla příležitost při teplotě 16-24 st C ověřit zda se zásah podařil.
na 95% myslím , že ano, ikdyž ke konci jsem měl občasný pocit lepivosti, ale snad to byl jen fantom.
(mám totiž i vůli v převodce řízení)
NA 100% to budu vědět až dám opět delší jízdu při cca 28 st C.
Nicméně návod ze začátku tohoto tématu funguje.
Re: Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
Ahojte,
tak jen abych dokončil téma.
Odstranění lepivého volantu se nepodařilo úplně na 100%.
Občas je to Ok a to i při teplotách okolo 25 st C, ale někdy i při nižších teplotách to tuhne.
Každopádně volant netuhne tolik jako před úpravou, ale jen lehce (ale taky to vadí)
je ale fakt, že řízení je po nastartování takové volnější a pokud je ticho tak v něm něco šustí a rachtá...
takže zatím nedotaženo..
Libor
tak jen abych dokončil téma.
Odstranění lepivého volantu se nepodařilo úplně na 100%.
Občas je to Ok a to i při teplotách okolo 25 st C, ale někdy i při nižších teplotách to tuhne.
Každopádně volant netuhne tolik jako před úpravou, ale jen lehce (ale taky to vadí)
je ale fakt, že řízení je po nastartování takové volnější a pokud je ticho tak v něm něco šustí a rachtá...
takže zatím nedotaženo..
Libor
Re: Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
Se závadou lepivého řízení jsem dopadl stejně jako liborD. Letos zas tak velká vedra nebyla, ale věděl jsem na co dávat pozor. A zůstalo tam to lehké počáteční přibrždění. Sice jen výjimečně,za horka a při malých korekcích, třeba na dálnlci.
Re: Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
Všechno špatně. Závada lepivého volantu je v plné parádě zpátky. Rozhodně je to horší,než když jsem auto před zimou odstavil. Má někdo řešení, se kterým je spokojen?
Re: Z4 e85 -Tuhnoucí volant, tzv. lepící volant
Ahoj nikdo nic? Chystám se na totéž - pootočení motorku. Kdyby byl někdo ochoten poradit, jsem z Ostravy 606878001.